AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #1 Del Skrevet 23. juli 2021 Vi har prøvd så sykt hardt hver eneste mnd i 1 år nå.. Siste halvåret har jeg gått på hormoner for å booste eggløsning.. Blenda hvit test i dag IGJEN😭💔 De finner ingenting galt men likevel så skjer det aldri noe.. Jeg hadde en klamydia infeksjon når jeg var ung men har sjekket det også og alt ser bra ut.. Eneste er at jeg er veldig plaget med tilbakevendene soppinfeksjoner.. Er det dette som gjør at det ikke klaffer? Jeg holder snart ikke ut dette lenger.. Skuffelsen er så stor når det gang på gang ikke klaffer.. Jeg bare gråter og er helt knust😥 Anonymkode: 45ecd...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #2 Del Skrevet 23. juli 2021 Om dere har prøvd ett år må dere gå videre til utredning på et fertilitetssenter. Vi her inne kan dessverre ikke svare deg på disse spørsmålene du har da vi ikke aner. Du må nok få sjekket deg og partner grundig å få hjelp videre. Kanskje dere må IVF veien. Håper det løser seg for dere De fleste som ønsker det får barn til slutt heldigvis. Anonymkode: a473f...399 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #3 Del Skrevet 23. juli 2021 Har du kontroll på stoffskiftet ditt? Og mannen din er sjekket? Anonymkode: e88d5...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #4 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du kontroll på stoffskiftet ditt? Og mannen din er sjekket? Anonymkode: e88d5...2b2 Ja jeg er veldig grundig utredet. Og ja mannen min fikk super bra svar på sædprøven.. Derfor jeg synes det er rart at det ikke klaffer💔 Anonymkode: 45ecd...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 23. juli 2021 #5 Del Skrevet 23. juli 2021 Hvor gammel er du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #6 Del Skrevet 23. juli 2021 Snabeltann skrev (4 minutter siden): Hvor gammel er du? Blir 28 om noen mnd.. Anonymkode: 45ecd...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #7 Del Skrevet 23. juli 2021 Stress kan jo ha en liten innvirkning på det.. Selv om det selvfølgelig ikke er alt da. De blir jo gravide i flyktningleir og krigsrammede land også. Men hvis du har fått hormoner for å booster eggløsning er det vel noe som ikke er tipp topp? Er det Pergotime? Er du da inne å sjekker rundt eggløsning hos gyn? Hva blir gjort for å sjekke opp på grunnen til at soppen kommer tilbake? Vi brukte 16 mnd (pergotime siste 6) og tok i tillegg en time hos osteopat der de fant ut at livmor var litt bakoverlent. Dette så også gym på ul. Både før de rettet opp og etter. Om det var tilfeldig eller ei, så ble vi gravide etter det. Anonymkode: d8fa9...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. juli 2021 #8 Del Skrevet 23. juli 2021 For noen tar det litt tid selv om det ikke er noe galt Veldig frustrerende, jeg vet. Om du kartlegger eggløsning og har sex da så har dere gjort det dere kan. Men etter 1 års prøving så er det på tide å få henvisning for videre hjelp. Ikke se det som et nederlag! Systemet kan være tregt og i mellomtiden er det bare å prøve videre. Plutselig kan den sitte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #9 Del Skrevet 23. juli 2021 Jeg går på letrozol. Det trenger ikke bety at ikke alt er tipp topp selvom det ikke har klaffet enda. Jeg har blitt utredet på alle områder og de finner ingen årsak. Har bare fått beskjed om at noen damer er mer plaget med det enn andre.. Hvorfor drog du til osteopat? Det er vel viss man er plaget mye for smerter? Anonymkode: 45ecd...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #10 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Stress kan jo ha en liten innvirkning på det.. Selv om det selvfølgelig ikke er alt da. De blir jo gravide i flyktningleir og krigsrammede land også. Men hvis du har fått hormoner for å booster eggløsning er det vel noe som ikke er tipp topp? Er det Pergotime? Er du da inne å sjekker rundt eggløsning hos gyn? Hva blir gjort for å sjekke opp på grunnen til at soppen kommer tilbake? Vi brukte 16 mnd (pergotime siste 6) og tok i tillegg en time hos osteopat der de fant ut at livmor var litt bakoverlent. Dette så også gym på ul. Både før de rettet opp og etter. Om det var tilfeldig eller ei, så ble vi gravide etter det. Anonymkode: d8fa9...e83 Og nei jeg har ikke sjekket rundt eggløsning når jeg har tatt letrozol. Men har tatt både enkel, dobbel og trippel dose. Anonymkode: 45ecd...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #11 Del Skrevet 23. juli 2021 Neida. Jeg dro til Osteopat fordi de kan finne ut av ting legen ikke kan. Mange på forum hadde gode erfaringer med det og jeg ville forsøke alt. Anonymkode: d8fa9...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #12 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Neida. Jeg dro til Osteopat fordi de kan finne ut av ting legen ikke kan. Mange på forum hadde gode erfaringer med det og jeg ville forsøke alt. Anonymkode: d8fa9...e83 Men kan man dra til osteopat når man sliter med å bli gravid? Fant ikke noe om det.. Anonymkode: 45ecd...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #13 Del Skrevet 23. juli 2021 Beklager hvis du ble irritert av svaret mitt. Jeg tenkte bare tilbake på fortvilelsen jeg følte da jeg var i din situasjon og forsøkte å hjelpe. Jeg hadde ikke mye sopp, men ofte uvi. Da jeg nevnte dette for legen sa han at han ikke visste hvorfor, men kanskje en ubalanse førte til at kroppen var i et annet modus. Jeg skrev da mye med de på forum som anbefalte en osteopat som hadde mange års utdannelse og erfaring. I tillegg fikk jeg jevnlige timer rundt El hos gyn for å maksimere sjansene ved eggløsning. Osteopaten fant jo at livmor lå bakover (grunnen til uvi da livmor lå oppå blæra) og at det var en muskulær vridning i livmor etter et traume. Mamma kunne bekrefte hva det var når jeg nevnte det senere. Jeg husker det ikke da det skjedde på sport som ung.) Jeg var litt skeptisk men når gyn faktisk så en endring etterpå på ul, jeg stoppet med uvi og ble gravid etterpå skal jeg virkelig ikke utelukke det. Men uansett skal du vel kunne få mer hjelp hos gyn når dere ikke har blitt gravid på et år. Grunnen til at vi var inne hver måned var for å sjekke når det var best sjanse, og for å se at det ikke var for mange halvmodne egg kontra et eller to veldig gode. Men lykke til videre og beklager igjen Anonymkode: d8fa9...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #14 Del Skrevet 23. juli 2021 Har du blitt utredet hos privat gynekolog? Jeg ville ha bedt om en henvisning til en fertilitetsklinikk. Etter ett år er det behov for mer hjelp. Det er ikke sikkert man finner grunnen, men det betyr ikke at det ikke er hjelp å få. Anonymkode: a0cf7...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #15 Del Skrevet 23. juli 2021 Kjønnssykdommer kan noen ganger føre til fertilitets problemer hvis det har vart lenge før du fikk behandling. Anonymkode: 20134...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #16 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Kjønnssykdommer kan noen ganger føre til fertilitets problemer hvis det har vart lenge før du fikk behandling. Anonymkode: 20134...9b7 Ja det vet jeg. Men jeg vet at ikke egglederne mine er tette. Vi er henvist til prøverør. Så det kan godt være vi må få hjelp. Men siden alt ser bra ut og jeg har blitt grundig utredet så håper jeg det går med prøverør. Anonymkode: 45ecd...f8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #17 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du blitt utredet hos privat gynekolog? Jeg ville ha bedt om en henvisning til en fertilitetsklinikk. Etter ett år er det behov for mer hjelp. Det er ikke sikkert man finner grunnen, men det betyr ikke at det ikke er hjelp å få. Anonymkode: a0cf7...029 Ja jeg har blitt grundig utredet og sjekket egglederne mine. De finner ingenting galt, ikke av mannen min heller. Vi er henvist til prøverør. Men vil så gjerne få det til å klaffe naturlig!! 😥 Men må vi få hjelp så håper jeg så inderlig det ikke er så mange forsøk vi må gjennom før det klaffer!! 🤞🤞 Anonymkode: 45ecd...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #18 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beklager hvis du ble irritert av svaret mitt. Jeg tenkte bare tilbake på fortvilelsen jeg følte da jeg var i din situasjon og forsøkte å hjelpe. Jeg hadde ikke mye sopp, men ofte uvi. Da jeg nevnte dette for legen sa han at han ikke visste hvorfor, men kanskje en ubalanse førte til at kroppen var i et annet modus. Jeg skrev da mye med de på forum som anbefalte en osteopat som hadde mange års utdannelse og erfaring. I tillegg fikk jeg jevnlige timer rundt El hos gyn for å maksimere sjansene ved eggløsning. Osteopaten fant jo at livmor lå bakover (grunnen til uvi da livmor lå oppå blæra) og at det var en muskulær vridning i livmor etter et traume. Mamma kunne bekrefte hva det var når jeg nevnte det senere. Jeg husker det ikke da det skjedde på sport som ung.) Jeg var litt skeptisk men når gyn faktisk så en endring etterpå på ul, jeg stoppet med uvi og ble gravid etterpå skal jeg virkelig ikke utelukke det. Men uansett skal du vel kunne få mer hjelp hos gyn når dere ikke har blitt gravid på et år. Grunnen til at vi var inne hver måned var for å sjekke når det var best sjanse, og for å se at det ikke var for mange halvmodne egg kontra et eller to veldig gode. Men lykke til videre og beklager igjen Anonymkode: d8fa9...e83 Nei jeg takker for alle svar og erfaringer ☺️! Jeg er også veldig plaget med uvi. Jeg ringte en osteopat nå og han virket veldig kjent med problemet!! Jeg har også en del traumer fra ungdomstiden.. Så det føles som kroppen min er låst på en måte🤷♀️ Nå skal jeg prøve osteopat så tusen takk for tips!! ❤️ Anonymkode: 45ecd...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 23. juli 2021 #19 Del Skrevet 23. juli 2021 Dersom du ikke allerede har gjort det, kutt ut koffein fullstendig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #20 Del Skrevet 23. juli 2021 Osteopat er alternativ svindel. Anonymkode: 1a845...8a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå