AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Del Skrevet 20. juli 2021 Hvorfor tror du det blir prisnedgang, hvorfor tror du ikke? Det har vel gått opp ca 100% siden 1 mars, så her venter jeg med prosjekter. Kjør debatt. Anonymkode: 6b0f5...dc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 20. juli 2021 #2 Del Skrevet 20. juli 2021 Jeg snakket med en som gjør innkjøp i bransjen og denne personen mener prisene vil gå ned neste år, men ikke helt ned til nivået de hadde pre-corona. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 20. juli 2021 #3 Del Skrevet 20. juli 2021 Det er usikkert. Men en ting å legge merke til: Byggevarehusene har jo kjøpt inn og betalt for trevirke som de har på lager. Så kommer det et prishopp. Da skulle de jo egentlig ha solgt ut den beholdningen de hadde, som de har fått til "gammel innkjøpspris" , til vanlig pris, altså før prishopp. Men det gjør de ikke selv om de burde og kan. Så de har jo kjøpt ting inn billig og har en mye høyere fortjeneste enn de vanligvis skulle hatt. Selvfølgelig selger de ut til høyest mulig pris. Litt uetisk egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Del Skrevet 20. juli 2021 Jeg tror ikke det. Vi har byttet bordkledning på 3 vegger, samt bygget ny terrasse og platting. Lar ikke noen tusenlapper ekstra stoppe prosjektene som var planlagt.. Anonymkode: 421e4...efb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Del Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tror ikke det. Vi har byttet bordkledning på 3 vegger, samt bygget ny terrasse og platting. Lar ikke noen tusenlapper ekstra stoppe prosjektene som var planlagt.. Anonymkode: 421e4...efb Noen tusenlapper? Det er snakk om dobling I pris, det blir fort mye. Vi gjorde ferdig gjerdet vårt og det ble 10 tusen ekstra, ikke søren om jeg skal betale 100 000 mer for resten av prosjektene😂 Anonymkode: 6b0f5...dc6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Del Skrevet 20. juli 2021 5 hours ago, DEN NAKNE GARTNER said: Det er usikkert. Men en ting å legge merke til: Byggevarehusene har jo kjøpt inn og betalt for trevirke som de har på lager. Så kommer det et prishopp. Da skulle de jo egentlig ha solgt ut den beholdningen de hadde, som de har fått til "gammel innkjøpspris" , til vanlig pris, altså før prishopp. Men det gjør de ikke selv om de burde og kan. Så de har jo kjøpt ting inn billig og har en mye høyere fortjeneste enn de vanligvis skulle hatt. Selvfølgelig selger de ut til høyest mulig pris. Litt uetisk egentlig. Det er helt tomt på byggevarer der jeg bor altså, så alt er faktisk solgt da. Anonymkode: ab11c...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Del Skrevet 20. juli 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (5 timer siden): Det er usikkert. Men en ting å legge merke til: Byggevarehusene har jo kjøpt inn og betalt for trevirke som de har på lager. Så kommer det et prishopp. Da skulle de jo egentlig ha solgt ut den beholdningen de hadde, som de har fått til "gammel innkjøpspris" , til vanlig pris, altså før prishopp. Men det gjør de ikke selv om de burde og kan. Så de har jo kjøpt ting inn billig og har en mye høyere fortjeneste enn de vanligvis skulle hatt. Selvfølgelig selger de ut til høyest mulig pris. Litt uetisk egentlig. Nei, mannen min fant et "gammelt" lager med totom firtom på Byggmakker, det fikk han til original pris. Anonymkode: 12edb...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Del Skrevet 20. juli 2021 Grunnen til at prisene er så høye akkurat nå er pga billeangrep på trær i de landene som produserer, dvs de har mye mindre varer enn ellers. Prisene vil gå ned når de får produsert nok igjen. Anonymkode: 668f6...37b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #9 Del Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 20.7.2021 den 19.21): Jeg tror ikke det. Vi har byttet bordkledning på 3 vegger, samt bygget ny terrasse og platting. Lar ikke noen tusenlapper ekstra stoppe prosjektene som var planlagt.. Anonymkode: 421e4...efb Så flott, da. Anonymkode: c73ba...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå