AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #21 Skrevet 20. juli 2021 Skjønner meg ikke på folk som tror at man kan få en hund til å bli helt lydløs, slik at den aldri gir fra seg det minste bjeff. Anonymkode: f3d03...099 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #22 Skrevet 20. juli 2021 Drizzt skrev (1 minutt siden): Her er svaret: Dette. TS, les dette innlegget for det oppsummerer det hele. Du bor tett på andre. Da må du også ta hensyn til de andre naboene og å drive med oppdrett og valper er virkelig svært lite nabovennlig da. Jeg forstår naboen din som ikke vil vekkes av bjeffing og det hjelper virkelig ikke at noen er snill, skjønn og den søteste i hele verden når det er lyden som lages som plager andre. Det du kan gjøre er å lydisolere leiligheten helt på din side av fellesveggen eller slutte med valper. Husk at det som oppleves for deg som ''i blant'' er som regel ''ofte'' for andre. Ja, naboen din skal tåle en del, men han trenger ikke tåle bli vekket av hundebjeffing hver dag. Lydisoler hele boligen din. Ts bor i enebolig? Anonymkode: f3d03...099 3
Drizzt Skrevet 20. juli 2021 #23 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts bor i enebolig? Anonymkode: f3d03...099 TS skrev det mens jeg skrev mitt innlegg. Jeg har redigert. TS må slutte med valper hvis de vekker naboene tidlig på morgenen. Og så må TS beklage og forklare at valpene som vekker naboen forsvinner snart. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #24 Skrevet 20. juli 2021 Naboen vet ikke og bryr seg ikke om forskjellen på om det er valper eller den store hunden som bjeffer. Hvorfor i alle dager har du valpeoppdrett i en leilighet med naboer tett innpå? Du er jo akkurat det vi andre tenker på som en marerittnabo om du bare svarer at «Nei, det må være tull at dere hører noe, for min hund bjeffer ikke!» og så er hele leiligheten full av valper? WTF liksom. Anonymkode: e5c28...faa 5
AprilLudgate Skrevet 20. juli 2021 #25 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Helt enig i det du sier. Det er plagsomt med bjeffing. Naboen overdriver, men kanskje ikke ang dette. Blir litt som å rope ulv-ulv, når det faktisk er noe å klage på vet man ikke om man faktisk må reagere 🙈 Vi bor i store eneboliger med egen stor tomt. Derfor er det litt merkelig også, hvis de klarer å våkne av valpene 🤔 I klagen så sier de at hunden er ute å bjeffer, så jeg vet jammen ikke. Kommer aldri til å unnskylde (pga tidligere idiotiske klager), men heller prøve litt bedre å gjøre noe med det.. Anonymkode: bef39...7ed Altså..... dere bor i eneboliger - med OK tomt? Og naboene klager på hunder som bjeffer innendørs? Med lukket vindu? Hallo. Når det er sagt bor vi i et nabolag hvor endel har hund. De velger jo å ta kveldsturen til hundeparken naturlig nok, men gjerne kl 23 med GNELDREbikkje. Jeg tenker: kl 22 er siste frist når man har en bjeffegnåle. På turer hvor jeg har tenkt «Ah, kamskje vi skal flytte hit» og bare...NEI. Årsak: bjeffing konstant. Klin kokos bikkjer som bjeffer av alt, og eierne er åpenbart døve for det. Må være grusomt å være naboen 🙈 Man vet jo ikke om hunden bjeffer når den er alene? 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #26 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Naboen vet ikke og bryr seg ikke om forskjellen på om det er valper eller den store hunden som bjeffer. Hvorfor i alle dager har du valpeoppdrett i en leilighet med naboer tett innpå? Du er jo akkurat det vi andre tenker på som en marerittnabo om du bare svarer at «Nei, det må være tull at dere hører noe, for min hund bjeffer ikke!» og så er hele leiligheten full av valper? WTF liksom. Anonymkode: e5c28...faa TS bor i enebolig. Anonymkode: 64dd6...9c1 3
Ulven Skrevet 20. juli 2021 #27 Skrevet 20. juli 2021 Noen mennesker leter etter feil de kan ta andre på. Det gir dem glede i hverdagen. Disse synes å være slike mennesker. Du har valpene innendørs og dere bor i et område med eneboliger med god tomteavstand. Da skal valpene være av typen irsk ulvehund eller større for at det skal være et problem med lyd. At den voksne hunden kommer med bjeff må naboen tåle så lenge dette ikke skjer konstant. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #28 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): TS bor i enebolig. Anonymkode: 64dd6...9c1 Da stiller det seg så klart svært annerledes. Så lenge ikke TS har vinduene oppe på natta med mye bjeffing til hele nabolaget. Naboen skal ikke trenge å sove med lukket vindu fordi TS har hunder som bjeffer. Anonymkode: e5c28...faa 1
SansaS Skrevet 20. juli 2021 #29 Skrevet 20. juli 2021 Tenker i motsetning til de fleste andre her at man får tåle litt ungeskrik, bjeffing og oppussingslyder når man bosetter seg i nabolag. Fult lov å flytte på landet om man er svært lydvar. 8
Kontorotta Skrevet 20. juli 2021 #30 Skrevet 20. juli 2021 Jeg tenker at her kan det være to ting. Hunden din bjeffer mer enn du tror. Da ville jeg valgt å holde den mest mulig inne, og gått tur med den, fremfor å slippe den løs i hagen. Rasen til vår hund, har blitt brukt som gjetere, men også brukt i forhold til å varsle om sigøynere kom til gården. Derfor sliter vi litt med at den vokter tomta. Pleier derfor å avgrense tidspunktene når den er ute og løper på plenen. Den er der aldri alene, slik at vi kan stoppe den om den bjeffer, men av og til, spesielt om en viss hund går forbi, blir det lurveleven. Disse to hundene hater hverandre, bjeffer like mye. Så for å skåne naboer, velges tidspunkt for lek på plen med omhu. Ikke gjør vår hund fra seg på egen tomt, så vi må uansett ut å gå tur for at den skal gjøre fra seg. Eller du har en nabo som bare må klage. Skyter du bikkja, så klager han på noe annet. Enkelte er bare slik. Det finnes enkelte mennesker som alltid er negative, eller som vil ha det etter sin pipe. Leter opp feil hos naboene og fyrer løs. Om naboen sier at din hund står ute og bjeffer, og du vet at den er inne, er det jo så klart feil fra din nabo sin side. La ham anmelde deg, så ser du jo om det er noe hold i det du sier. Jeg hadde en nabo som var veldig påståelig og påstod at mine barn hadde ringt og mobbet deres datter. Dette var før mobiltelefonens tid. Jeg spurte tilfeldig om mine døtre kunne finne nummeret til en person, noe de ikke visste hvordan de skulle gjøre. I tillegg fikk jeg spesifisert utskrift fra telefonleverandør. Nummeret til naboen var aldri blitt ringt til, og den aktuelle dagen, var det kun jeg som hadde ringt til kontofonen. Men jeg hadde vært på jobb noen timer. Slik sett trodde vel naboen at jeg ikke hadde kontroll på barna og dermed kunne de beskyldes for denne telefonen. 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #31 Skrevet 20. juli 2021 Jeg fikk klage på min hund. Ba naboen si når det skjedde. Det var vanskelig det. Klagen gikk gjennom borettslaget, og styret påstod at loggen om når det bråkete fra min leilighet var taushetsbelagt. Meldte dem til Datatilsynet og fikk loggen. Hunden hadde vært satt bort til slektning i annen landsdel i perioden fordi jeg jobbet mye overtid. Ikke alle klager er reelle. Men TS, sett opp dog monitor så får du vite om den bjeffer når du er borte, eller bevis på at den ikke gjør det. Anonymkode: 070d1...eb6 6
Gjest Alterego666 Skrevet 20. juli 2021 #32 Skrevet 20. juli 2021 (endret) Jeg hadde ikke likt det dersom det ble drevet hundeavl i naboleiligheten min. En hund som varsler av og til hadde jeg nok levd godt med. Endret 20. juli 2021 av Alterego666
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #33 Skrevet 20. juli 2021 Fløff skrev (32 minutter siden): Altså..... dere bor i eneboliger - med OK tomt? Og naboene klager på hunder som bjeffer innendørs? Med lukket vindu? Hallo. Når det er sagt bor vi i et nabolag hvor endel har hund. De velger jo å ta kveldsturen til hundeparken naturlig nok, men gjerne kl 23 med GNELDREbikkje. Jeg tenker: kl 22 er siste frist når man har en bjeffegnåle. På turer hvor jeg har tenkt «Ah, kamskje vi skal flytte hit» og bare...NEI. Årsak: bjeffing konstant. Klin kokos bikkjer som bjeffer av alt, og eierne er åpenbart døve for det. Må være grusomt å være naboen 🙈 Man vet jo ikke om hunden bjeffer når den er alene? TS har kamera, så hun vet at det ikke er et problem når den er alene. Anonymkode: 94867...c40 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #34 Skrevet 20. juli 2021 TS bor i enebolig... La naboen anmelde, så får politiet ta stilling til dette. Valpene er sannsynligvis borte innen politiet får gjort noe (hvis de gjør noe...). Jeg sitter i styret i borettslag, og det er mange urimelige naboer som klager på alskens tøv altså. Når naboene blir helt urimelige får de beskjed om å ta det via Politiet, styret kan ikke oppdra mennesker som ønsker å klage fordi naboen strikker høylytt. Noe lyd må man faktisk tåle. Valpeoppdrett i blokk er selvfølgelig ikke greit, men bor man i et område med eneboliger må man tåle at naboene har mer frihet - og det kan lage lyd. Anonymkode: b9b64...c6c 7
Ulven Skrevet 20. juli 2021 #35 Skrevet 20. juli 2021 14 minutter siden, E36424 said: All sympati til naboen din. Folk med hund bør bo langt unna naboer. Sier du det samme om folk som bruker kantklipper, drone, motorsag og andre støyende ting i et villastrøk? Her jeg bor har jeg nabo nr 1 som bruker kantklipper minimum 2 timer i uka. Nabo nr 2 har egen gravemaskin og bruker den til alle døgnets tider. (At det ser ut som en bombe har gått av på tomta er en annen sak.) Nabo nr 3 OG 4 har kjøpt seg droner, og selv om de flyr det som sikkert er forskriftsmessig høyt, høres det ut som kjempemygg over husene i tide og utide. For ikke å snakke om nabo nr 5 som legger opp ved med motorsag hele sommeren. Men slik er det å bo sammen med folk. Klarer man ikke lyden av motorsager, droner, kantklippere OG hunder, må man flytte midt i skogen! 8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #36 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Naboen vet ikke og bryr seg ikke om forskjellen på om det er valper eller den store hunden som bjeffer. Hvorfor i alle dager har du valpeoppdrett i en leilighet med naboer tett innpå? Du er jo akkurat det vi andre tenker på som en marerittnabo om du bare svarer at «Nei, det må være tull at dere hører noe, for min hund bjeffer ikke!» og så er hele leiligheten full av valper? WTF liksom. Anonymkode: e5c28...faa Jeg forstår jo at naboen ikke bryr seg om det er valpene eller hunden, men jeg lurer jo litt på hva naboen faktisk reagerer på. Når de sier at hunden min er ute å bjeffer i lang tid på morgenen, men jeg vet at det er den ikke. Så går tankene mine til valpene da, selv om jeg er litt undrene til hvordan de kan klare å våkne av dette … Men valpene skal straks leveres, så akkurat det problemet forsvinner jo hvertfall i denne omgang snart. Disse aktuelle naboene lever av å irritere seg over andre. Dette er noe jeg vet, så når de har noe reelt å klage på så er allerede den kvota brukt opp på en måte. Derfor jeg lufter det litt her, hva har man frihet til å gjøre i et nabolag? Er jeg fri til å eie hund? Som sagt forstår jeg hva som kan være irriterende, og jeg er alltid med hunden min ute og lar henne ikke bjeffe støtt og stadig. Jeg ønsker jo ikke dette på de andre naboene heller. Ingen andre har noengang sagt noe eller klaget over noe som helst til meg. Jeg har heller aldri klaget på noen andre og syntes vi alle skal være frie innen rimelighetens grenser. Da jeg fikk klagen tenkte jeg faktisk bare at de får heller anmelde og slutte å klage så mye på alt. Anmeld meg heller, så slipper jeg den sutringa stadig vekk over alt og ingenting 🙈 Takk for deres meninger 🐶 Vi får jo se hva om skjer 😊 Anonymkode: bef39...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #37 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hunden min bjeffer iblant. Det er ikke kontinuerlig, men plutselig hvis den hører noe evt inne hvis den ser skygger evt dyr på TV. Jeg lar henne aldri stå å bjeffe, men kan ikke unngå det helt heller. Hun bjeffer aldri når hun er alene hjemme. jeg har nå fått klage og trussel om politianmeldelse. Naboen mener hun bjeffer lange tider på morgenen og vekker dem, noe som rett og slett ikke stemmer. Vi har et valpekull inne i stua som derimot har en tendens til å være ganske vokale på morgenkvisten, og jeg tenker muligens det er dette naboen hører!? Valpene skal straks til nye hjem og er snille og skjønne valper, men som sagt kan være ganske bråkete tidlig på morgenen… Dette er folk som klager på mye, og alle rundt her vet hvordan de er. De klaget også mye på de forrige huseierene og kan finne på å klage på det meste. Hva gjør man i slike tilfeller? Jeg forstår jo at hunden min/valpene kan være til irritasjon, men her gjør jeg virkelig så godt jeg kan. Hun får aldri stå ute å bjeffe i vei eller noe slikt. Hva kan politiet gjøre? Anonymkode: bef39...7ed Jeg er en av de som syntes det er dritkjipt å bli vekket av bjeffing. Valpene dine skal til nye eiere men de ble ikke født i går så at naboen blir vekket av bjeffing har vel pågått siden i våres. Bjeffing generelt er irriterende å høre på. Anonymkode: d2b33...a97 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #38 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er en av de som syntes det er dritkjipt å bli vekket av bjeffing. Valpene dine skal til nye eiere men de ble ikke født i går så at naboen blir vekket av bjeffing har vel pågått siden i våres. Bjeffing generelt er irriterende å høre på. Anonymkode: d2b33...a97 Valpene ligger som små marsipanpølser det meste av tiden. De hverken ser eller hører. Etterhvert stabler de seg opp på alle fire istedenfor å åle seg rundt. Det er ikke før den siste halvannen uke ca at de gir litt lyd fra seg, for «stemmen» er noe av det siste de får. Så veldig lenge har de ikke vært plaget av akkurat dette 🙈 Anonymkode: bef39...7ed 7
Troyamin Skrevet 20. juli 2021 #39 Skrevet 20. juli 2021 Jeg skjønner ikke at du gidder å stresse med dette. Du bor i enebolig. Du har lov til å ha normal støy. Og hunden din bjeffer ikke på nattestid. La nå naboen prøve seg med anmeldelse. Denne saken blir nok bare henlagt likevel. Så slapp av og nyt tiden med valpene 😊 5
Gjest LaptopPute Skrevet 20. juli 2021 #40 Skrevet 20. juli 2021 10 hours ago, DEN NAKNE GARTNER said: Jeg har ikke hund og vil heller ikke ha det. En ting du kan gjøre er å bo slik til at du ikke plager andre. Om du ikke kan/ønsker det så blir det vel å ta kontakt med noen som kan dressere hunder slik at du får hjelp. Ofte har folk hund og tar godt vare på dyrene men det mangler oppfølging på den kjedelige delen, den som å skape ro ovenfor naboen. Fint at du vil ta ansvar. Den som vil får til. Fortell oss hvordan det går da vel Det er sikkert mange andre som har samme problem. Her hvor vi bor har vi stemt inn forbud mot dyrehold på generalforsamling - akkurat av grunner som du beskriver. Har du barn?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå