AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Hunden min bjeffer iblant. Det er ikke kontinuerlig, men plutselig hvis den hører noe evt inne hvis den ser skygger evt dyr på TV. Jeg lar henne aldri stå å bjeffe, men kan ikke unngå det helt heller. Hun bjeffer aldri når hun er alene hjemme. jeg har nå fått klage og trussel om politianmeldelse. Naboen mener hun bjeffer lange tider på morgenen og vekker dem, noe som rett og slett ikke stemmer. Vi har et valpekull inne i stua som derimot har en tendens til å være ganske vokale på morgenkvisten, og jeg tenker muligens det er dette naboen hører!? Valpene skal straks til nye hjem og er snille og skjønne valper, men som sagt kan være ganske bråkete tidlig på morgenen… Dette er folk som klager på mye, og alle rundt her vet hvordan de er. De klaget også mye på de forrige huseierene og kan finne på å klage på det meste. Hva gjør man i slike tilfeller? Jeg forstår jo at hunden min/valpene kan være til irritasjon, men her gjør jeg virkelig så godt jeg kan. Hun får aldri stå ute å bjeffe i vei eller noe slikt. Hva kan politiet gjøre? Anonymkode: bef39...7ed
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Du trenger ikke gjøre noenting. Naboen må dokumetere bråket og i verste fall får du en politipatrulje på døra, om de gidder... Anonymkode: 99da8...0c8 21
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Vi har en hund i leiligheten rett ved siden av oss som bjeffer når hun er alene. Og en valp over oss som gråter når den er alene. Har aldri klaget. Har bare gitt beskjed til de over at valpen gråter veldig høyt når de er ute. De takket for beskjeden Anonymkode: 370db...17a 4
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hunden min bjeffer iblant. Det er ikke kontinuerlig, men plutselig hvis den hører noe evt inne hvis den ser skygger evt dyr på TV. Jeg lar henne aldri stå å bjeffe, men kan ikke unngå det helt heller. Hun bjeffer aldri når hun er alene hjemme. jeg har nå fått klage og trussel om politianmeldelse. Naboen mener hun bjeffer lange tider på morgenen og vekker dem, noe som rett og slett ikke stemmer. Vi har et valpekull inne i stua som derimot har en tendens til å være ganske vokale på morgenkvisten, og jeg tenker muligens det er dette naboen hører!? Valpene skal straks til nye hjem og er snille og skjønne valper, men som sagt kan være ganske bråkete tidlig på morgenen… Dette er folk som klager på mye, og alle rundt her vet hvordan de er. De klaget også mye på de forrige huseierene og kan finne på å klage på det meste. Hva gjør man i slike tilfeller? Jeg forstår jo at hunden min/valpene kan være til irritasjon, men her gjør jeg virkelig så godt jeg kan. Hun får aldri stå ute å bjeffe i vei eller noe slikt. Hva kan politiet gjøre? Anonymkode: bef39...7ed Du er nok en av de plagsomme hundeierne som forstyrrer andre. Hva andre kan gjøre med det er usikkert. Vil du virkelig være en sånn kjip nabo som plager andre?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (Akkurat nå): Du er nok en av de plagsomme hundeierne som forstyrrer andre. Hva andre kan gjøre med det er usikkert. Vil du virkelig være en sånn kjip nabo som plager andre? Nei, det vil jeg virkelig ikke. Så hva kan jeg gjøre? Tar imot tips! Anonymkode: bef39...7ed 3
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det vil jeg virkelig ikke. Så hva kan jeg gjøre? Tar imot tips! Anonymkode: bef39...7ed Jeg har ikke hund og vil heller ikke ha det. En ting du kan gjøre er å bo slik til at du ikke plager andre. Om du ikke kan/ønsker det så blir det vel å ta kontakt med noen som kan dressere hunder slik at du får hjelp. Ofte har folk hund og tar godt vare på dyrene men det mangler oppfølging på den kjedelige delen, den som å skape ro ovenfor naboen. Fint at du vil ta ansvar. Den som vil får til. Fortell oss hvordan det går da vel Det er sikkert mange andre som har samme problem. Her hvor vi bor har vi stemt inn forbud mot dyrehold på generalforsamling - akkurat av grunner som du beskriver.
Daria Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Bjeffing er som ungestøy - adskillig mer plagsom for de rundt (som ikke selv har valgt å ha dette i livet sitt) enn eiere og foreldre innser... At du sier at naboen overdriver, for så å nevne i en bisetning at dere har et helt valpekull i stua (i blokk?!), tyder for meg på at naboen sannsynligvis har et poeng... Naboen kommer neppe noen vei med å anmelde, men du kan komme langt med en beklagelse og litt ydmykhet - stikk opp til naboen med en blomst og en forsikring at valpene snart forsvinner (og at et nytt kull ikke er aktuelt). 40
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Er du helt sikker på at den ikke bjeffer når den er alene. Hvis den gjør det vil det jo ikke være noen der til å stoppe den. Hvis den bjeffer og bjeffer da , så forstår jeg naboen. Når den bjeffer i andre sammenhenger er det fort gjort at den bjeffer da også. Anonymkode: 7a93a...e91 8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 Hvor tidlig og hvor vokale? Kan f.eks en radio eller tv overdøve det? Og hvor lenge er det til de flytter? Mtp at du sier politianmeldelse regner jeg med det ikke er borettslag for da ville det jo gått igjennom styret. Så jeg ville vel bare ignorert dem frem til valpene dro, evt, satt på tv'en eller radioen innenfor ett akseptabelt nivå om det drukner lydene litt. Anonymkode: 2708e...6f6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (5 minutter siden): Jeg har ikke hund og vil heller ikke ha det. En ting du kan gjøre er å bo slik til at du ikke plager andre. Om du ikke kan/ønsker det så blir det vel å ta kontakt med noen som kan dressere hunder slik at du får hjelp. Ofte har folk hund og tar godt vare på dyrene men det mangler oppfølging på den kjedelige delen, den som å skape ro ovenfor naboen. Fint at du vil ta ansvar. Den som vil får til. Fortell oss hvordan det går da vel Det er sikkert mange andre som har samme problem. Her hvor vi bor har vi stemt inn forbud mot dyrehold på generalforsamling - akkurat av grunner som du beskriver. Jeg kan ikke flytte. Hunden er så dressert det går an. Har googla og spurt om råd, men bjeffing er det vanskeligste å gjøre noe med. Men hun er mye bedre enn hun var når hun var yngre. Hun får ikke stå ute å bjeffe, og heller ikke inne. Men takk for råd 😊 Anonymkode: bef39...7ed
proghodet Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Hun bjeffer aldri når hun er alene hjemme. Hvordan vet du det? 15
Alvario Skrevet 20. juli 2021 #12 Skrevet 20. juli 2021 Naboene bryr seg jo ikke om hvilken hund som bjeffer. Slik du fremlegger det her holder du fast på at din hund ikke bjeffer, men de hundene i stua gjør det🙈 18
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #13 Skrevet 20. juli 2021 Går kanskje å operere på stemmebåndet til hunden? Er også lei av bjeffing i nærheten av mitt hjem og har flere ganger tilkalt politiet. Anonymkode: 1c6bc...e07 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #14 Skrevet 20. juli 2021 "Hunden min bjeffer i blant" betyr veldig ofte at hunden din bjeffer ganske mye. Så skal du huske på at litt bjeffing for deg som er et hundenenneske og elsker å ha hunder rundt deg, kan være noe helt annet enn bare "litt bjeffing" for naboen som ikke liker hunder og kanskje er lydvar. Det kan være tortur for enkelte. Du skriver at valpene dine er snille og skjønne, hva hjelper det naboen at de er snille og skjønne når lydene fra de plager naboen? Anonymkode: 031f7...678 22
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #15 Skrevet 20. juli 2021 Daria skrev (6 minutter siden): Bjeffing er som ungestøy - adskillig mer plagsom for de rundt (som ikke selv har valgt å ha dette i livet sitt) enn eiere og foreldre innser... At du sier at naboen overdriver, for så å nevne i en bisetning at dere har et helt valpekull i stua (i blokk?!), tyder for meg på at naboen sannsynligvis har et poeng... Naboen kommer neppe noen vei med å anmelde, men du kan komme langt med en beklagelse og litt ydmykhet - stikk opp til naboen med en blomst og en forsikring at valpene snart forsvinner (og at et nytt kull ikke er aktuelt). Helt enig i det du sier. Det er plagsomt med bjeffing. Naboen overdriver, men kanskje ikke ang dette. Blir litt som å rope ulv-ulv, når det faktisk er noe å klage på vet man ikke om man faktisk må reagere 🙈 Vi bor i store eneboliger med egen stor tomt. Derfor er det litt merkelig også, hvis de klarer å våkne av valpene 🤔 I klagen så sier de at hunden er ute å bjeffer, så jeg vet jammen ikke. Kommer aldri til å unnskylde (pga tidligere idiotiske klager), men heller prøve litt bedre å gjøre noe med det.. Anonymkode: bef39...7ed 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #16 Skrevet 20. juli 2021 proghodet skrev (6 minutter siden): Hvordan vet du det? Pga jeg har overvåkning på henne. Hun finner helt roen, så dette er ikke grunnen til klagingen. Anonymkode: bef39...7ed 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #17 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Går kanskje å operere på stemmebåndet til hunden? Er også lei av bjeffing i nærheten av mitt hjem og har flere ganger tilkalt politiet. Anonymkode: 1c6bc...e07 Er ikke lov med dyremishandling i Norge Anonymkode: 94867...c40 12
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #18 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt enig i det du sier. Det er plagsomt med bjeffing. Naboen overdriver, men kanskje ikke ang dette. Blir litt som å rope ulv-ulv, når det faktisk er noe å klage på vet man ikke om man faktisk må reagere 🙈 Vi bor i store eneboliger med egen stor tomt. Derfor er det litt merkelig også, hvis de klarer å våkne av valpene 🤔 I klagen så sier de at hunden er ute å bjeffer, så jeg vet jammen ikke. Kommer aldri til å unnskylde (pga tidligere idiotiske klager), men heller prøve litt bedre å gjøre noe med det.. Anonymkode: bef39...7ed På grunn av dette har du intet ansvar overfor dem. Be dem stille inn høreapparatene eller noe. Anonymkode: 64dd6...9c1 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #19 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): "Hunden min bjeffer i blant" betyr veldig ofte at hunden din bjeffer ganske mye. Så skal du huske på at litt bjeffing for deg som er et hundenenneske og elsker å ha hunder rundt deg, kan være noe helt annet enn bare "litt bjeffing" for naboen som ikke liker hunder og kanskje er lydvar. Det kan være tortur for enkelte. Du skriver at valpene dine er snille og skjønne, hva hjelper det naboen at de er snille og skjønne når lydene fra de plager naboen? Anonymkode: 031f7...678 Nei, det hjelper jo ingenting det. Men likevel, skal ikke jeg få leve mitt liv selv om naboen irriterer seg litt? Hvor går grensa? Jeg kan jo også forstå at det er irriterende. Men hun er ikke en hund som står å bjeffer. Hun bjeffer plutselig, så finner hun roen.. så kan hun plutselig bjeffe igjen. Det ER irriterende, det skal jeg være enig i. Men jeg føler ikke jeg kan kvitte meg med hunden likevel. Anonymkode: bef39...7ed 3
Drizzt Skrevet 20. juli 2021 #20 Skrevet 20. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei, det vil jeg virkelig ikke. Så hva kan jeg gjøre? Tar imot tips! Anonymkode: bef39...7ed Her er svaret: AnonymBruker skrev (10 minutter siden): "Hunden min bjeffer i blant" betyr veldig ofte at hunden din bjeffer ganske mye. Så skal du huske på at litt bjeffing for deg som er et hundenenneske og elsker å ha hunder rundt deg, kan være noe helt annet enn bare "litt bjeffing" for naboen som ikke liker hunder og kanskje er lydvar. Det kan være tortur for enkelte. Du skriver at valpene dine er snille og skjønne, hva hjelper det naboen at de er snille og skjønne når lydene fra de plager naboen? Anonymkode: 031f7...678 Dette. TS, les dette innlegget for det oppsummerer det hele. Du bor tett på andre. Da må du også ta hensyn til de andre naboene og å drive med oppdrett og valper er virkelig svært lite nabovennlig da. Jeg forstår naboen din som ikke vil vekkes av bjeffing og det hjelper virkelig ikke at noen er snill, skjønn og den søteste i hele verden når det er lyden som lages som plager andre. Det du kan gjøre er å lydisolere leiligheten helt på din side av fellesveggen eller slutte med valper. Husk at det som oppleves for deg som ''i blant'' er som regel ''ofte'' for andre. Ja, naboen din skal tåle en del, men han trenger ikke tåle bli vekket av hundebjeffing hver dag. Lydisoler hele boligen din. P.S. Jeg ser nå at du skrev nettopp at du bor i enebolig med stor tomt. Det kan likevel være sjenerende og lett å høre. Da må du bare slutte med valper. Endret 20. juli 2021 av Drizzt 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå