Gå til innhold

Låser du døra til toalettet når du er hjemme alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Låser aldri verken jeg eller mannen, og nå ble jeg usikker på om det engang er nøkkel i den døra 🤣 men tror det.

Vi har aldri så mye besøk at det ikke er tydelig at noen er på toalettet. Låser alltid hos andre folk.

Anonymkode: cf4e1...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunello skrev (4 minutter siden):

Når du har besøk og vedkommende er på do, er det ganske unormalt å gå inn dit.

Men besøket blir kanskje rimelig utrygg når de merker det ikke er lås på døra og de vet brunello sitter i rommet ved siden av 

Anonymkode: b9dc3...66e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men besøket blir kanskje rimelig utrygg når de merker det ikke er lås på døra og de vet brunello sitter i rommet ved siden av 

Anonymkode: b9dc3...66e

Tror neppe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene hjemme - gidder knapt nok å lukke døra.

Samboer hjemme - lukker døra, men låser ikke.

Har gjester - låser.

Slekt og venner med små barn har ofte nøkkelen liggende på en høy hylle, oppå baderomsinnredningen eller hengende på en høyt plassert spiker slik at ungene ikke når den, men gjester kan låse.

Anonymkode: 323b8...31b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (9 minutter siden):

Tror neppe det.

Jo, jeg hadde ikke gått på do hos noen hvis de ikke hadde lås.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg aldri, ingen grunn til å låse når jeg er alene. Har også gjerne døra på gløtt så kattene kan komme inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady
Brunello skrev (1 time siden):

Når du har besøk og vedkommende er på do, er det ganske unormalt å gå inn dit.

Det spørs jo hvor stort huset/leiligheten er. Er det litt størrelse på det så er det ikke nødvendigvis sånn at man vet at noen er der inne. Når jeg er på besøk hos foreldrene mine så vet jeg ikke alltid om noen er der, men i min egen leilighet så vet jeg det. Heldigvis er det lås på døren på begge steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukker ikke alltid døra engang når jeg er alene 😅 er det andre i huset gidder jeg ikke å låse, er da ingen som går inn på badet når andre er der. Vi har lås, å noen gjester velger å bruke den, men det er egentlig unødvendig. 

Anonymkode: 57fd1...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Å, herregud, nå har vi virkelig truffet bunnen av internettets meningsløse avgrunn, har vi ikke?  "Låser du døren til toalettet når du er hjemme alene?" Hva slags tåpelighet er dette?

Selvfølgelig gjør jeg det. Ikke fordi jeg frykter innbrudd fra støvkaniner eller opprørske møbler, men fordi det representerer en liten festning av privatliv i en verden som ikke kan stoppe med å invadere mitt personlige rom med tåpelige spørsmål. Låser døren som en stille protest mot samfunnets absurditeter. Og den såkalte "treningen" det gir? Som om det å låse og låse opp døren er toppen av spenning i min dag. Hva et tragikomisk høydepunkt i en ellers grå hverdag.

Anonymkode: 066db...45d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å, herregud, nå har vi virkelig truffet bunnen av internettets meningsløse avgrunn, har vi ikke?  "Låser du døren til toalettet når du er hjemme alene?" Hva slags tåpelighet er dette?

Selvfølgelig gjør jeg det. Ikke fordi jeg frykter innbrudd fra støvkaniner eller opprørske møbler, men fordi det representerer en liten festning av privatliv i en verden som ikke kan stoppe med å invadere mitt personlige rom med tåpelige spørsmål. Låser døren som en stille protest mot samfunnets absurditeter. Og den såkalte "treningen" det gir? Som om det å låse og låse opp døren er toppen av spenning i min dag. Hva et tragikomisk høydepunkt i en ellers grå hverdag.

Anonymkode: 066db...45d

Lurer på hva du driver å googler når du drar opp 2 år gamle tråder for det der 

Anonymkode: 7bc36...c38

  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låser aldri døren til toalettet når jeg er alene hjemme, eller når ektefelle er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låser aldri. Selv når jeg ikke er alene.

Anonymkode: 6c612...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukker ikke døren en gang😂 selv ikke når jeg ikke er alene hjemme, kun hvis vi har besøk og i grunn sjeldent da og. Har ikke do i hovedetasjen, så hører godt om noen kommer opp eller ned😂

Anonymkode: 72825...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lurer på hva du driver å googler når du drar opp 2 år gamle tråder for det der 

Anonymkode: 7bc36...c38

Å, for en glede det må være å ha så lite å bekymre seg for at du har tid til å klage over andres internettvaner. Gratulerer med å finne min lille hobby merkelig, som om din egen tid på nettet utelukkende er dedikert til nobelprisverdige aktiviteter.

Hva jeg "driver å googler" [sic] og hvilke antikke tråder jeg velger å grave opp fra internettets uendelige arkiver, er min sak. Men hei, takk for at du bryr deg nok til å kommentere. Din oppmerksomhet er virkelig rørende.

Anonymkode: 066db...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor alene og låser alltid ytterdør samt toalett døren. Stoler ikke på en eneste sjel.

Anonymkode: c1ead...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låser alltid! Har hørt nok true crime.

Anonymkode: 81062...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 19.7.2021 den 21.56):

Dere som ikke har nøkkel i dodøra, hva gjør dere hvis folk på besøk må på do? De må jo få lov til å låse (å tisse eller bæsje i fred :fnise:)

Anonymkode: 194fc...1e6

Ingen går inn der om døra er lukket. Det betyr automatisk at det er noen der. Ellers så står døra alltid åpen. Dessuten så vet vi jo om besøkende folk er på do eller ikke. Om en besøkende plutselig er borte så har han/hun ikke bare forduftet liksom ;) 

Anonymkode: 172d1...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ingen går inn der om døra er lukket. Det betyr automatisk at det er noen der. Ellers så står døra alltid åpen. Dessuten så vet vi jo om besøkende folk er på do eller ikke. Om en besøkende plutselig er borte så har han/hun ikke bare forduftet liksom ;) 

Anonymkode: 172d1...2d3

Det er det jo helt umulig å ha oversikt over. 

Jeg forventer ikke at gjester løper rundt i hus og hage og teller til 15, for å vite at gjestetoalettet er ledig. 

Og at døra er igjen kan jo bare bety at den før deg har lukket den etter seg på vei ut. 

Anonymkode: 6319a...b06

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen går inn der om døra er lukket. Det betyr automatisk at det er noen der. Ellers så står døra alltid åpen. Dessuten så vet vi jo om besøkende folk er på do eller ikke. Om en besøkende plutselig er borte så har han/hun ikke bare forduftet liksom ;) 

Anonymkode: 172d1...2d3

Vi bor i hus med store barn og yngre barn. Om vi har besøk, og besøket sitter i stuen, er nødvendigvis ikke resten av huset og sitter rundt oss… så det er jo nesten umulig å vite om folk er på do eller ikke, bare av å se en dør åpen eller lukket. Vi pleier å ha døra lukket til badet stort sett hele tiden, men det er av og på. Har alltid hatt nøkkel - selv da barna var små. Ingen problem å åpne døra hvis det skulle blitt noen problem. Men, jeg hater å gå på toalettet hos andre når det ikke går an å låse. Er skikkelig ubehagelig! Sitter du der med tampong som skal skiftes ut, f.eks….. Har opplevd at folk kommer inn, og det er ikke noe særlig. Du sier at dere pleier å ha døra åpen når badet ikke er i bruk.., vel har dere besøk, så lukker kanskje besøket døra etter seg, for de har gjerne ikke samme rutiner som dere. 

Anonymkode: 7f2b3...511

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låser aldri døra hjemme, ikke engang om jeg har besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...