Gå til innhold

Låser du døra til toalettet når du er hjemme alene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Gjenferdet skrev (15 minutter siden):

Jeg låser alltid. Gammel vane.

Jeg og. Har du også aluminium rull på hodet?

Anonymkode: b9dc3...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Har til ogmed døra åpen 😉 Bare katta som kommer inn.

Anonymkode: d06a3...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke lås på døren på grunn av.å barn😅 jeg lukker aldri døren. Det er faktisk sånn at jeg glemmer det når vi har besøk også😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låser ikke når jeg er alene eller det bare er meg og mannen hjemme. Bodde i en leilighet der dodøra gikk i vranglås med jevne mellomrom, så da ble det en vane å ikke låse når jeg var alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg og. Har du også aluminium rull på hodet?

Anonymkode: b9dc3...66e

🥴

Anonymkode: f96f3...1fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en alvorlig fobi, som er en kombinasjon av fobi, klaustrofobi og traume ifølge psykologen. Har hatt det fra barnehagealder av og det har bare blitt verre med årene. Behandling funket ikke. 

Jeg bor alene med to katter og jeg verken lukker eller låser dørene i leiligheten. Eneste jeg kan låse er ytterdøren på grunn av kattene, men det tok meg et år å bli trygg nok på det, til tross for at jeg bor på bakkeplan med verandadør og vinduer som nødutganger. 

I oppveksten så dro jeg hjem fra skolen for å gå på do. Dersom bestevennen min ikke kunne stå dovakt, da hun var den eneste som viste om frykten min. Jeg kan gå en arbeidsdag uten å gå på do. Tenker ikke stort over det lengre, er totalt uaktuelt å gå på do hvor jeg må låse døren. Lukke dører går fint, om jeg ikke er alene. Har jeg besøk så kan jeg fint lukke dodøren, bare ikke låse den. Samme når jeg er på besøk hos folk, eller er ute på offentlige steder. Jeg må ha noen som står vakt og som da også er en trygghet for den irrasjonelle frykten for å låse meg inne, selv når døren ikke er låst. 
Det å lukke dørene er farlig og skummelt. Fordi jeg har en irrasjonell frykt for at døren skal låse seg spontant av seg selv, selv uten at en nøkkel står i. Så klart har jeg aldri nøkkel i dørene mine til daglig, donøkkelen hentes når jeg har besøk. Har en dør mellom stue og gang, den kan ikke lukkes heller. Hadde en dør mellom stue og kjøkken, men den ble fjernet fordi gjennomtrekk i leiligheten gjorde at den smalt igjen støtt og stadig, noe som førte til full panikk.

Så nei, jeg låser aldri og lukker ikke dører når jeg er alene. 

Anonymkode: 9b89d...eff

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dere som ikke har nøkkel i dodøra, hva gjør dere hvis folk på besøk må på do? De må jo få lov til å låse (å tisse eller bæsje i fred :fnise:)

Anonymkode: 194fc...1e6

Låser ikke hjemme og har ikke nøkkel. Er ikke så stort til meg at det ikke merkes om noen er på do. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Låser aldri, ikke har den lås heller. Gjester vet at de må lukke døra, det betyr opptatt her i huset. Er den på gløtt så er det ledig. Aldri vært noe problem.

Anonymkode: dc498...138

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Dere som ikke har nøkkel i dodøra, hva gjør dere hvis folk på besøk må på do? De må jo få lov til å låse (å tisse eller bæsje i fred :fnise:)

Jeg har såpass liten leilighet og så få besøkende på en gang at jeg har oversikt over når de er på badet...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Låser aldri når jeg eller mannen er hjemme. Jeg liker ikke så godt å være bak en låst dør etter jeg låste meg inn og ikke kom meg ut på flere timer fra en do da jeg var barn. Når jeg er borte låser jeg selvsagt, men liker ikke når nøkkelen er vrang da heller.  

Anonymkode: 0e5ed...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Låser du døra når du går på do hjemme og er alene i huset? Eller sitter du på do med døra åpen?

Anonymkode: 3a945...dd3

Jeg gidd ikke låse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Låser aldri, redd for at døra går i smekk. Mannen derimot låser alltid av en eller annen grunn..

Anonymkode: 6de64...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg låser som regel av gammel vane. 

Anonymkode: 78e3d...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå som jeg bor alene låser jeg aldri døra. Skulle det skje meg noe der inne, blir det enklere å komme til for å hjelpe meg.

Har blitt litt skremt etter et stygt fall på badet en gang...

Anonymkode: f08d2...ea7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg mener faktisk jeg låste døren i starten da jeg bodde alene for aller første gang i mitt liv, av gammel vane. Dovaner er noe for seg selv..!

Men nå etter å ha bodd alene i ti år så står baderomsdøren på vid gap dagen lang, også når jeg gjør mitt fornødne.

Anonymkode: 8f1d6...22e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er alene går jeg på do med døra vid åpen. Er samboer hjemme pleier jeg lukke døra, men ikke låse.

Låser bare hvis vi har gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lukker kun døra når der er besøk i huset.

Anonymkode: a2031...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Når du har besøk og vedkommende er på do, er det ganske unormalt å gå inn dit.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...