Gå til innhold

Pantene Pro V eller Define


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste årene kun brukt frisørsjampoer (Kerastase, L'oreal, Tigi osv). Farger håret mye og trenger gode produkter. Grunnen til at jeg har holdt meg unna visse butikksjampoer er pga frisører har fortalt skrekkhistorier om hvor grusomme de er og alle silikonene de inneholder. Nå har jeg funnet ut at det er vel så mye silikoner i visse frisørsjampoer så jeg skjønner ikke helt... I blader leser jeg at både Define og Pantene får gode anbefalinger, spesielt fuktighetskuren til Pantene, og sjampoene til define, så jeg vurderer å prøve jeg!? Noen som har prøvd forskjellige ting fra disse merkene, og har noe å anbefale eller fraråde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville heller prøvd Elvital (eller Elvive eller hva den nå heter); laget av L'Oreal, og mange av shampoene påstås å være identiske i sammensetning til de fra salongseriene til L'Oreal. Den som heter Nutrileum (eller den i gjennomsiktig oransje flaske), skal for eksempel være helt lik Elasto-curl, osv. Så lenge du har en god kur i tillegg, og ikke har sensitiv hodebunn, ser jeg ingen grunn til å ikke prøve (selv om noen kommer til å hyle opp her.)

Og ang. silikoner, har du helt rett. Så lenge den samme kjemiske betegnelsen står på både frisørprodukter og butikkprodukter, skader de like (lite).

Endret av Elphaba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo go'kuren fra Joico vet du. Leter etter en fuktighetskur å bruke sammen med denne :) også lurte jeg på den lilla sjampoen til define for blondt hår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuren fra Dove i krukke skal være veldig bra. :)

YAOUZA det var lurt! helt glemt Dove, de har jo ikke fått så verst kritikk de heller... Vil bli fager for en billig penge jeg :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er egentlig så galt med silikon i shampo? Har ikke merket noe negativt jeg... Mener alvorlig talt at det ikke skader håret mitt.  :sjenert:

Noen silikoner er ikke vannløselige, og selv om de gir fin glans i håret, kan de danne et belegg over tid som gjør at pleiestoffer ikke trenger inn i håret. Da blir det tørt og sprøtt. Derfor er det lurt å bruke en renseshampo innimmellom, så man blir kvitt belegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal teste kuren fra Nicky Clarke, i tube. Den har visstnok ingen silikoner i seg. :)

Er den den 60 sec du mener?

Jeg har den 60 sec og den er veldig god-til proden å regne.

Den lukter nydelig og gir mykt og glansfullt hår.

Om du trådstarter vil prøve enten Pantene eller Define, ville jeg tatt Pantene Pro V...Jeg bruker i perioder med lite penger, den rescue shampoen og den er slettes ikke værst. Jeg har skulderlanggt, blondstripet hår som verken er slitt eller tørt til vanlig. I de periodene ser jeg INGEN forskjell på håret mitt! Føøøler vel kanskje bare at det ikke er så bra...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal teste kuren fra Nicky Clarke, i tube. Den har visstnok ingen silikoner i seg. :)

Jeg har prøvd kuren til Nicky Clarke! Var ikke den Moisture Sensation, men den som het 60 seconds ett-eller-annet og som hadde lilla "flamme" utenpå flasken. Den syntes jeg ihvertfall var ganske god!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også jeg skulle si at grunnen til at mange frisører også fraråder å bruke billige sjampoer er fordi de ofte inneholder altfor mye parfyme...

Har uansett liksom alltid følt at Define er litt bedre enn de andre billig-sjampoene jeg... Siden de liksom er utviklet av norske frisører og sånn... Men veit ikke om dette er riktig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også jeg skulle si at grunnen til at mange frisører også fraråder å bruke billige sjampoer er fordi de ofte inneholder altfor mye parfyme...

Og at de ikke tjener en krone på dem, for de selger dem ikke selv, selvsagt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Tenkte også jeg skulle si at grunnen til at mange frisører også fraråder å bruke billige sjampoer er fordi de ofte inneholder altfor mye parfyme...

Har uansett liksom alltid følt at Define er litt bedre enn de andre billig-sjampoene jeg... Siden de liksom er utviklet av norske frisører og sånn... Men veit ikke om dette er riktig da!

Når har jeg ikke prøvd shampo eller balsam fra Define, men stylingprodoktene er så full av parfyme og annen dritt at jeg fikk åpne sår i hodebunnen. No more Define for me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte også jeg skulle si at grunnen til at mange frisører også fraråder å bruke billige sjampoer er fordi de ofte inneholder altfor mye parfyme...

Har uansett liksom alltid følt at Define er litt bedre enn de andre billig-sjampoene jeg... Siden de liksom er utviklet av norske frisører og sånn... Men veit ikke om dette er riktig da!

De er i hvertfall reklamert for av norske frisører, og det tror jeg er det nærmeste serien har vært en frisør. Men seriøst: jeg tror at man merker om noe funker eller ikke, og det er det som bør være rettesnor. Hvis man har relativt uproblematisk hår og hodebunn, koster det ikke så mye å prøve, i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...