Gå til innhold

Hvilke innvandrere liker du best?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tiuren skrev (På 19.7.2021 den 16.28):

Jeg ble litt nysgjerrig, hva er det du (og andre som nevner det samme) liker med polakker?

Jeg kjenner noen jeg har jobbet med, og de er så utrolig forskjellige at jeg ikke helt klarer å finne noe felles med dem! Men stort sett trivelige folk da :)

Det er jo selvsagt sånn at man finner mye forskjellig folk innad i de ulike folkegruppene, men min erfaring med polakker generelt er rett og slett at de er mye mer imøtekommende, utadvendte og hjelpsomme enn de fleste nordmenn jeg kjenner :) De tar seg selv heller ikke særlig høytidelig. 

Anonymkode: c17aa...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker folk fra Polen, kun gode erfaringer. 

Misliker folk fra Russland, elendige erfaringer med dem. 

Anonymkode: 2e1b2...94b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm godt spørsmål, av diverse grunner omgås jeg mye med mennesker fra hele kloden. Med det mener jeg alt fra svensker og dansker, til folk fra Midtøsten, Asia, Afrika, sør-Amerika etc. Har stort sett gode erfaringer med alle 🙂 I det siste har jeg vært mye med syriske folk samt Tunisia. Flotte mennesker. Har også profesjonelt møtt mange fra Somalia. Vennlige, varme og gjestmilde 🙂Synd at vi nordmenn ikke omgås andre folkeslag mer i det daglige liv. Men skjønner jo at det både er vanskelig og unaturlig. Ikke bare språklige problemer, men også en dose «like folk leker best». Er dessverre mest naturlig for oss å holde oss til oss selv, liksom dem å holde seg til seg selv 🙂

Hvis man har naboer fra Midtøsten / Afrika etc vil jeg anbefale folk å selv ta initiativ, inviter dem hjem en dag, på middag eller kaffe. Blir nok en hyggelig opplevelse for dere alle 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt thailandske folk. Hardtarbeidende og smilende.

Liker minst somaliere.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som servicemedarbeider:

Best: amerikanere, øst-europeere

Minst: ikke-vestlige. "er det rabat?", "gratis?", "snake med sjef for tilbod?". Rabatt, gratis og tilbud er de tre første orda de lærer på norsk 🙄

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best sneller fra Thailand.

Anonymkode: df5a2...936

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som omfavner norsk kultur, eller i beste fall har en som er tett innpå fra før.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latinamerikanere og somaliere. Fordi jeg kjenner mange fra begge grupper og har hatt kjærester fra begge områder. Det er vanskeligere å komme innpå somaliere, da, de holder seg jo mest med hverandre.

Og så kjenner jeg en dannet og skjønn mann fra Syria. Alltid like høflig, overstrømmende og blid på tross av det han har opplevd. Så han har stjerne i boka. 

Anonymkode: fb72e...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-17 den 23.46):

Why? 😂😩 Det er da mange bra folk blant oss også selvom jeg vet at det også er mye søppel🙈

Anonymkode: cb2d6...f9a

Ja liker best dere som ikke er preget av klankulturen. Masse fine folk blant dere 

Anonymkode: b5bd9...dcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best han innvandreren jeg bor sammen med. 
 

Liker dårligst de som snakker kjempehøyt og høres kjempesint ut, tror de er fra Somalia. De er sikkert greie de fleste av de, men jeg synes det er ekkelt å ha «sinte ropende menn» rundt meg i gatebildet. Jeg vet de ikke er sinte, at det bare er sånn de snakker, men jeg synes likevel det er ubehagelig. 

Anonymkode: 91541...f83

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren som selv er utlending og driver eget firma ønsker seg stadig arbeidstakere fra Polen, Nepal, Australia og India. De jobber bra, ikke noe tull med de og de er serviceminded og omgjengelig i følge han. Han har ingen norske arbeidstakere nå, har hatt det tidligere, og de er det alltid noe styr med (kommer for sent på jobb, kommer full på jobb, skal stadig bytte vakter, jobber tregt, lite service til kunder) 

Anonymkode: 91541...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de jeg kjenner: Russland og Nederland er det folk jeg kjenner som er alrighte kolleger i hvertfall. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er greie men det er viktig at man har respekt for hverandre og godtar andre kulturer. Det er ikke greit å kalle kvinner for stygge ting fordi de velger å gå i foreksempel mini skjørt og topp.Noen liker å ta seg et glass vin og det synes jeg at det er opp til hver enkelt. I et multi kulturelt Norge så er det forskjellige kulturer og det må man akseptere 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurven

Har ikke noen spesielle preferanser, best å bli kjent med folk. Liker faktisk noen fra langtvekkistan bedre enn mange nordmenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke så mange innvandrere, så mine erfaringer er ikke så veldig "signifikante". 

Liker minst: Lithuarer og islendinger. 

Liker best: Filipinere, polakker og svensker. 

Ser mange har dratt frem syrere og somalier som de verste. Har ikke direkte dårlig erfaring med disse, annet et jeg har syntes synd på de. Men nå har den lille bygden jeg bor i kun tatt imot 3 flyktningfamilier som jeg kan huske. Den ene familien kom direkte fra krig midt på vinteren, såg de på butikken en dag uten ordentlig vinterklær (ene ungen gikk i sandaler og sokker i 20 minus). Kontaktet helsestasjonen og ba de overrekke en donering av klær fra meg. 

Anonymkode: 34973...712

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 19.7.2021 den 14.09):

I tillegg til at kvinnene føder 10 barn uten å løfte en finger for å forsørge de. Fri oppdragelse, og ungene deres kan være så slemme de bare vil mot andre barn uten at foreldrene bryr seg.

Anonymkode: 71b0f...cc7

De bråker og roper til hverandre. De gir blaffen i lover og regler. De tilpasser seg ikke men lever slik som de gjorde i Somalia. Kulturforskjellene er alt for store. Dette er min erfaring. Har hatt de som naboer. De flyttet heldigvis. 

Anonymkode: 1c3c8...64c

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlige, de med samme verdisyn. Men lite problemer med innvandrere som ikke er muslimer. Både her og i de fleste andre land. 

Anonymkode: 329f4...ef2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Liker best innvandrere som har skjønt begrepet «innestemme». Det er det neimen ikke alle som har skjønt, gitt.

Anonymkode: fc016...c48

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.7.2021 den 17.40):

Fra hvilke land kommer innvandrerne i Norge du liker best?

Fra hvilke land kommer de innvandrene du liker dårligst?

Anonymkode: 71d51...a43

Liker best de integrerte og de som legger innsats og klarer å bli en del av samfunnet og bidra med sitt.

Liker ikke de som nekter å integrere seg og skaper kun problemer, driver med kriminalitet, selvsegregerer seg, hindrer egne barns integrering og skylder på alle andre enn seg selv for at de befinner seg i et parallelt samfunn. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...