Gå til innhold

Husverten har kuttet internett

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde det ikke vært dyrt, hadde jeg leid det. Bare til meg selv, altså, jeg er ikke utleier. Og det gjør jeg ikke. Så jo, det er dyrt.

Anonymkode: 2f69a...6ad

Det kommer an på hva man mener er dyrt. Noen syns kanskje ikke 799,- pr måned er dyrt, mens andre syns 249,- pr måned er kjempedyrt. 

Anonymkode: 174f7...280

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skaffet meg abonnement med ubegrenset mobildata, koster meg 549,- i måneden. Sa opp Get etter dette da det kostet like mye. Kan det være en idé for dere?

Jeg bruker mobilen til internettdeling overalt jeg drar, det er utrolig praktisk. Var på hyttetur forleden og streamet masse. 

Men jeg ville krevd avslag i leia om jeg var deg. 

Anonymkode: e081d...d01

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var på hyttetur forleden og streamet masse. 

Deler da internettet slik at jeg kan bruke dataen. Fungerer utmerket.

Skrevet

De fleste telefonleverandører har trådløst bredbånd. Jeg har trådløst bredbånd fra Telia, og fornøyd med det. Har en sånn liten router som jeg kan bære med meg. Telia har ihvetfall stort utvalg av forskjellige abonnementer og routere. Er vel opptil 500GB du får der.

Forutsetter jo selvfølgelig at dere har forhold kunne ta det inn da...

AnonymBruker
Skrevet
Cordelia skrev (1 minutt siden):

De fleste telefonleverandører har trådløst bredbånd. Jeg har trådløst bredbånd fra Telia, og fornøyd med det. Har en sånn liten router som jeg kan bære med meg. Telia har ihvetfall stort utvalg av forskjellige abonnementer og routere. Er vel opptil 500GB du får der.

Forutsetter jo selvfølgelig at dere har forhold kunne ta det inn da...

Må da være bedre å ha ubegrenset med data?

Hva betaler du for dette?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Må da være bedre å ha ubegrenset med data?

Hva betaler du for dette?

Gå på Telia.no.

AnonymBruker
Skrevet
Cordelia skrev (1 minutt siden):

Gå på Telia.no.

Kan du ikke bare svare?

Herregud.

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan du ikke bare svare?

Herregud.

En må sjekke etter hva en selv har behov for da, smartass!

Endret av Cordelia
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Florø ja, den vet jeg om, hadde ikke hørt om noe slikt i Førde så lurte litt. 

Anonymkode: 1bdb7...ed8

Blandet by 

AnonymBruker
Skrevet
Cordelia skrev (2 timer siden):

En må sjekke etter hva en selv har behov for da, smartass!

Vel, jeg har ubegrenset med data for litt over 500,-

Så lurte bare på hva du betaler for begrenset med data?

Skrevet

Dersom dere har i kontrakten at internett er inkludert så skal det og være inkludert. Huseier kan ikke ensidig endre dette uten videre. At huseier ikke har fått med seg at det gamle kobbernettet skulle bort er bare sløvt.

50GB på to husstander pr måned høres veldig lite ut og jeg tipper dere fort vil merke problemer.

Og heller ikke her kan huseier ensidig endre avtalen. Dersom dere har kunnet bruke internett som normalt frem til nå så skal dere fortsatt kunne bruke det likt fremover. Å ilegge bruksrestriksjoner vil for eks kunne være et avtalebrudd.

Fremover nå ville jeg informert om at du er bekymret over datamengden da det høres lite ut, og vært tydelig på at du vil trekke fra merkostnadene dine knyttet til manglende internett på neste husleie. Henvis da til at internett er inkludert i leia.

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, jeg har ubegrenset med data for litt over 500,-

Så lurte bare på hva du betaler for begrenset med data?

Det var jo derfor jeg henviste deg til den siden. Hva jeg har personlig er ikke viktig da det er ditt behov du må sjekke.

Endret av Cordelia
AnonymBruker
Skrevet
Cordelia skrev (21 timer siden):

Det var jo derfor jeg henviste deg til den siden. Hva jeg har personlig er ikke viktig da det er ditt behov du må sjekke.

Veldig viktig å fortsatt ikke svare.

Anonymkode: 00d8d...45f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men du spør  for å ha noen "å rakke ned på"? Folk har forskjellige behov. Det spiller ingen rolle hvor mye Cordelia betaler for begrenset data når hun har et helt annet behov enn deg,  eventuelt ikke har mulighet til å ha nett med ubegrenset  data der hun bor. 

Anonymkode: 83339...a52

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har ikke noe med hva jeg betaler, eller hvor mange gigabyte jeg har enkelt og greit. Og med de grinete svarene jeg fikk, så gidder jeg ihvertfall ikke være medgjørlig. Enda bedre er jo at det ser ut til å irritere deg noe grådig, da er min jobb gjort. Poenget var at jeg var fornøyd med Telia. Sjekker man feks. ICE så er kundetilfredsheten med dem meget varierende. Det er jo også et poeng. I tillegg til hvor gode forhold en har til å kunne motta det.

Men hvis du er for lat til å gå inn og sjekke på Telia, så kan ikke jeg hjelpe deg.

giphy.gif

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2021 den 13.53):

Forsåvidt, men når netthastigheten ikke er spesifisert, kan det godt være 50 kbit/s linje. Det holder ikke akkurat til å se på film.

Internett er så essensielt idag at man bør ha en god sak om tilgangen ikke holder til normalt bruk. Om man har varmtvann inkludert i husleie/felleskostnader må man kunne ha et normalt forbruk av varmt vann, når man trenger det. Det holder ikke mål hvis temperaturen plutselig skrus ned til lunkent eller begrenses til et svært beskjedent antall liter i måneden. Det ville ingen godtatt. Samme  standard må gjelde internett. Hvis ikke, får utleier heller spesifisere at inkludert nett har begrensninger. I dette tilfellet, der nettilgangen er endret til det verre, bør husleia reduseres deretter.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at alle som leier bør være medlem av leieboerforeningen. Har du internett inkludert i husleien skal du ha ubegrenset tilgang til internett i boligen. Dette er en kontrakt som dere har signert og er juridisk bindende. 

Anonymkode: 7147d...bd1

AnonymBruker
Skrevet
On 7/17/2021 at 3:24 PM, AnonymBruker said:

Det kommer an på hva man mener er dyrt. Noen syns kanskje ikke 799,- pr måned er dyrt, mens andre syns 249,- pr måned er kjempedyrt. 

Anonymkode: 174f7...280

Jo da, alt er relativt. Men om TS leier til 6000 i måneden, for eksempel, vil 700 i måneden for bra bredbånd være en relativt stor utgift for huseier. Eller for å si det på en annen måte, huseier ville krevd mer enn 6000 dersom forutsetningen var et nett som det går an å se film på.

Det beste er selvsagt om det spesifiseres hvilken hastighet, og eventuelt datamengde, det er snakk om, når nett er inkludert i husleien.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo da, alt er relativt. Men om TS leier til 6000 i måneden, for eksempel, vil 700 i måneden for bra bredbånd være en relativt stor utgift for huseier. Eller for å si det på en annen måte, huseier ville krevd mer enn 6000 dersom forutsetningen var et nett som det går an å se film på.

Det beste er selvsagt om det spesifiseres hvilken hastighet, og eventuelt datamengde, det er snakk om, når nett er inkludert i husleien.

Vurderinger huseier kunne ha gjort før leiligheten ble leigd ut med internett inkludert.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2021 den 18.11):

Men du spør  for å ha noen "å rakke ned på"? Folk har forskjellige behov. Det spiller ingen rolle hvor mye Cordelia betaler for begrenset data når hun har et helt annet behov enn deg,  eventuelt ikke har mulighet til å ha nett med ubegrenset  data der hun bor. 

Anonymkode: 83339...a52

Jeg spør ikke om noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...