Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å si noen positive ting med å IKKE få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke få barn.Av ulike årsaker kan jeg ikke adoptere eller andre ting. I tilegg til at det er noen ting jeg ikke takler å gå igjennom.. men det er ikke det jeg vil skrive om.. Kan noen si meg ting som er bra med og ikke få barn? Fordeler ? Noe jeg kan være glad jeg slipper ? Jeg er 30 år så vil jeg holde vekta bedre foreksempel? Noen som har blitt mer plaget med sykdommer etter svangerskap  osv... alt dere kan komme på egentlig. Har hatt følelsesmessige karuseller rundt dette tema. Kommet fram til at jeg aller mest sannsynlig blir å være barnløs. Takker for svar på forhånd 

Anonymkode: 7dfc4...aec

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye positivt med å ikke få barn. Du kan leve livet ditt slik du ønsker det, uten å måtte ta hensyn til noen. Du kan dra på ferie dit du vil, gjøre hva du vil på fritiden, du slipper å bruke helgene til å se barn spille fotball, du slipper å forholde deg til kjedelige samtaler med andre foreldre, slipper å dra på foreldresamtaler på skolen, slipper rasende barn i trassalderen som hater alt, du kan sove lenge om morgenen, du kan lage den maten du vil og se hva du vil på tv, du slipper å ha tre barn som får spybya rett etter hverandre.... Barn er veldig dyrt, så økonomien din vil være bedre uten. Du blir kanskje sett på som en mer attraktiv arbeidstaker, siden du ikke må ta fri hver gang ungene blir smittet av noe i barnehagen. Du kan være spontan på en helt annen måte enn noen med barn kan. Fødselsskader er mer vanlig enn det virker som.

Anonymkode: 7bd6d...ffa

  • Liker 17
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Er jo ikke for å provosere mennesker som eventuelt er VELDIG lei mors/fars rollen for tiden åsså kommer jeg med mitt 🙄 men jeg vil så gjerne prøve å se dette i to perspektiver😜 

gode poeng 

Anonymkode: 7dfc4...aec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er mye positivt med å ikke få barn. Du kan leve livet ditt slik du ønsker det, uten å måtte ta hensyn til noen. Du kan dra på ferie dit du vil, gjøre hva du vil på fritiden, du slipper å bruke helgene til å se barn spille fotball, du slipper å forholde deg til kjedelige samtaler med andre foreldre, slipper å dra på foreldresamtaler på skolen, slipper rasende barn i trassalderen som hater alt, du kan sove lenge om morgenen, du kan lage den maten du vil og se hva du vil på tv, du slipper å ha tre barn som får spybya rett etter hverandre.... Barn er veldig dyrt, så økonomien din vil være bedre uten. Du blir kanskje sett på som en mer attraktiv arbeidstaker, siden du ikke må ta fri hver gang ungene blir smittet av noe i barnehagen. Du kan være spontan på en helt annen måte enn noen med barn kan. Fødselsskader er mer vanlig enn det virker som.

Anonymkode: 7bd6d...ffa

Er i samme situasjon der vi ikke kan få barn selv. Har prøvd eggdonasjon flere ganger uten hell. Ser fordelene du lister opp, men for meg veier ikke det mer enn å ha egen familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg kan ikke få barn.Av ulike årsaker kan jeg ikke adoptere eller andre ting. I tilegg til at det er noen ting jeg ikke takler å gå igjennom.. men det er ikke det jeg vil skrive om.. Kan noen si meg ting som er bra med og ikke få barn? Fordeler ? Noe jeg kan være glad jeg slipper ? Jeg er 30 år så vil jeg holde vekta bedre foreksempel? Noen som har blitt mer plaget med sykdommer etter svangerskap  osv... alt dere kan komme på egentlig. Har hatt følelsesmessige karuseller rundt dette tema. Kommet fram til at jeg aller mest sannsynlig blir å være barnløs. Takker for svar på forhånd 

Anonymkode: 7dfc4...aec

Føler meg deg. 💕 Er i samme situasjon selv. Livet er så urettferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mumlehumle skrev (2 timer siden):

Er i samme situasjon der vi ikke kan få barn selv. Har prøvd eggdonasjon flere ganger uten hell. Ser fordelene du lister opp, men for meg veier ikke det mer enn å ha egen familie. 

Man trenger ikke barn for å være en familie, og man blir ikke automatisk en familie av å ha barn

Anonymkode: 7bd6d...ffa

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du slipper søvnmangel over flere år. du slipper nesten konstant bekymringer for ALT; framtiden, økonomi, kommer ungen til å klare seg sosialt, faglig, økonomisk, hvordan skal det gå i verden med så ekstremt vær osv osv. du kan lettere gjøre det slutt med kjæresten, du kan engasjere deg i å " redde verden" eller egen karriere eller hobby på en måte du ikke får til når man har barn. å ha barn er cirka 20% glede og kjærlighet og 80% søvnløshet, bekymringer og stress. det gir livet innhold fordi det er så tid-og energikrevende, men det er tid og energi du kunne brukt på så mye annet

Anonymkode: ebca0...deb

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest positive for meg som er frivillig barnløs er at jeg kan leve livet mitt for meg! Trenger ikke å ofre "alt" for å oppfostre barn. 

Alt fra å sove lenge, bo der jeg vil uten å ta hensyn til bhg og skole, ha den jobben jeg vil ha uten å tenke på arbeidstid osv. God økonomi. Stilt og rolig. Er introvert så trenger en del tid for meg selv. 

Kan gå tur med hundene akkurat når jeg vil. Kan legge meg å sove middagskvil akkurat når jeg vil. 

Tror man lever et mindre stresset liv uten barn. 

Anonymkode: 7d264...4ce

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenåringsbarn. Den store fordelen jeg hadde hatt som barnløs på dette punktet i livet mitt er frihet fra bekymringer. Jeg vil ikke skrive om barna mine spesifikt, men bekymringene kan gå på rusmidler, psykiatri, utagerende seksuell atferd, spiseforstyrrelser. Og mer generelle bekymringer som at barna dine vil slite med å finne sin plass i arbeidslivet som i stadig høyere grad blir todelt mellom høyt kvalifisert arbeidskraft og billig arbeidskraft fra lavkostland. Det vil altså si at det blir plass til stadig færre normale norske mennesker, slik føles det i hvert fall.

Jeg tror ikke du klarer å se for deg at livet du gir til datteren din ved blod, svette og tårer, 15 år senere avsluttes med at hun med vilje sulter seg i hjel. Men du kan prøve.

Anonymkode: 8a7ac...e36

  • Liker 10
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slipper FAU. Jeg skal heise flagget den dagen FAU er ute av livet mitt for godt. 

Anonymkode: 29721...6f3

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som ikke ønsker barn selv, har ikke klart å se det positive i å få barn. Så for meg er det et hav av fordeler ved å ikke få barn. Man får mer tid til å jobbe med å elske seg selv - fysisk og psykisk. Man får mer overskudd til å være en god venn, kjæreste, elsker, storesøster, datter osv. Man kan reise alene uten hindring. Hvis man er tante så har man også mer tid til å være en den kule tanten som alltid har overskudd og glede til å leke sammen med sine tantebarn! 

Anonymkode: bf307...74c

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frihet, tid til deg selv og dine hobbier, nok søvn, mindre stress og bekymringer, slipper møter med barnehage, skole, idrettslag osv. Finn deg noen morsomme hobbier. 

Endret av Nikitaspin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljøet! Det absolutt suverent verste nokon kan gjere for miljøet er å få barn. Ved å vere barnlaus kan du ha godt samvit!

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du slipper å bli torturert av søvnmangel når barna er babyer

Du slipper å måtte bære skrikete trassige unger ut av butikken 

Du slipper å bruke hele døgnet på å løpe rundt å prøve å få kontroll over ukontrollerbare situasjoner, som foreksempel når man prøver å lage middag og barnet bestemmer seg for å gå ut på verandaen og rive alle blomstene opp av blomsterpottene

Du kan dra på besøk til andre voksne mennesker og ha normale samtaler uten at barnet samtidig står og skriker «mamma maamma maaaamma»


Du slipper å tenke på at når du støvsuger så kan du risikere at barnet plutselig løper rundt og slår ting med dobørsten eller tisser på gulvet for dermed å plaske i det

Du slipper å bruke flere timer hver kveld på å legge et barn som springer rundt og knuser ting og spytter på deg og slår deg fordi det ikke vil sove

Det er maaange fordeler med å ikke få barn, jeg har ett og jeg skal aldri noensinne ha flere😂

 

Anonymkode: a0e33...b1d

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeler: Større frihet til å gjøre det du vil. 
 

Du sparer mye penger

Du får muligens finere og flatere mage hvis du ikke har født. Ellers tror jeg at graviditet er bra for kvinner med tanke på å utvikle brystkreft og eggstokkreft og slikt senere i livet

Anonymkode: fd135...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kan ikke få barn.Av ulike årsaker kan jeg ikke adoptere eller andre ting. I tilegg til at det er noen ting jeg ikke takler å gå igjennom.. men det er ikke det jeg vil skrive om.. Kan noen si meg ting som er bra med og ikke få barn? Fordeler ? Noe jeg kan være glad jeg slipper ? Jeg er 30 år så vil jeg holde vekta bedre foreksempel? Noen som har blitt mer plaget med sykdommer etter svangerskap  osv... alt dere kan komme på egentlig. Har hatt følelsesmessige karuseller rundt dette tema. Kommet fram til at jeg aller mest sannsynlig blir å være barnløs. Takker for svar på forhånd 

Anonymkode: 7dfc4...aec

Jeg elsker sønnen min så høyt at det gjør vondt. Hans entre i verden har på en måte gjort meg til et emosjonelt vrak. Jeg er konstant bekymret og opptatt av han. Jeg som brydde meg mye om utseende kunne ikke brydd meg mindre nå. Gidder knapt sminke meg. Alt jeg skal, vil jeg ha han med på. Har ikke behov for noe pause fra han med venninneturer og dyrke meg selv litt. Vil bare ha han med meg overalt og gruer meg allerede til han blir så stor at mamma blir litt kjedelig å henge med. 

Den kjærligheten er ekstrem. Du blir så ufattelig glad i barna dine. Men jeg skjønte det ikke før jeg kom dit, og har på en måte blitt ganske overveldet av det hele. Jeg kan aldri si at livet mitt var bedre før han, men rent objektivt var jeg jo mer fri på en måte og mindre bekymret. Livet var lettere kan du si. Og jeg mener bestemt at livet uten barn kan være veldig bra! Faktisk er jo barnløse statistisk sett lykkeligere. Bare at når du har fått barn kan du aldri forestille deg livet uten. Men hvis du aldri får det barnet, og knytter det emosjonelle båndet, så tenker jeg at det livet er vel så bra som livet med barn. Det er bare annerledes, man blir opptatt av andre ting. Jeg er jo "bare" mamma nå, antar det blir litt mer behov for tid til meg selv etter hvert som han vokser til..

Jeg tenker du du må bare finne andre ting som blir viktige for deg. 

Anonymkode: 79862...eb0

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg personlig er det verste med å ha fått barn søvnmangelen. Jeg kan aldri sove ut, og stort sett får jeg under 8 timer i døgnet, gjerne ikke mer enn 6. Før barnet var 6 mnd fikk jeg langt mindre enn det også. Jeg er B-menneske og elsker å sove. Null egentid og null tid og overskudd til å være kjæreste. Nå har jeg en som fortsatt er baby, (9 mnd) så det blir sikkert lettere etterhvert, men disse 9 mnd som mor har vært skikkelig dritt på absolutt alle andre områder enn det at jeg elsker ungen. 

Anonymkode: eabe6...bc7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud skrev (2 minutter siden):

Miljøet! Det absolutt suverent verste nokon kan gjere for miljøet er å få barn. Ved å vere barnlaus kan du ha godt samvit!

Hvis alle tenkte sånn så hadde vi vært utdødd også da 😅

Men jeg er enig med flere andre her, at det er flust av positive sider ved å ikke ha barn. Det er sikkert vanskelig å se da man er i en situasjon der man ønsker noe og ikke kan få det. 

Jeg har selv barn og elsker de høyere enn noe annet, men jeg vet at jeg hadde hatt et fint liv uten barn også. 

Jeg kjenner at jeg er klar for å få litt mer selvstendige barn og selv om det sikkert er mange fordeler med å få barn sent i livet, så er jeg glad for at jeg fikk mine litt tidligere (i midten av 20årene og jeg var gift, hadde hus og fast jobb før noen kommenterer det) og misunner ikke mange av mine venninner som har barnehagebarn når har jeg barn som flytter ut. 

Anonymkode: 1b0b5...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For meg personlig er det verste med å ha fått barn søvnmangelen. Jeg kan aldri sove ut, og stort sett får jeg under 8 timer i døgnet, gjerne ikke mer enn 6. Før barnet var 6 mnd fikk jeg langt mindre enn det også. Jeg er B-menneske og elsker å sove. Null egentid og null tid og overskudd til å være kjæreste. Nå har jeg en som fortsatt er baby, (9 mnd) så det blir sikkert lettere etterhvert, men disse 9 mnd som mor har vært skikkelig dritt på absolutt alle andre områder enn det at jeg elsker ungen. 

Anonymkode: eabe6...bc7

Det er jeg enig i, søvnmangel er det mest utfordrende. Sa til samboer her om dagen, lurer på når jeg kan legge meg igjen når jeg vil på kvelden og stå opp når jeg vil, og når jeg vil føle meg uthvilt. Om 2-3 år minst svarte han. Baby er tre måneder. 

Anonymkode: 79862...eb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Jeg tenker at det må vøre frihet fra bekymringer,  bedre søvn,frihet til å gjøre det du vil og muligheten til å gjøre karrierer . Tjene  mange penger,  ha dyre hobbyer og alderdommen blir også fri for bekymringer rindt barnebarn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...