Gå til innhold

Hvorfor bruker ikke menn kondom?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (11 timer siden):

Hvorfor tør du?

Hun skrev jo det. Hun hadde en selvdestruktiv atferd🙂

Anonymkode: fade2...3c1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du kan få livmorhalskreft med så mange partnere. Like mye din feil. Bruk kondom selv!

Anonymkode: c049d...bf5

Jeg vet det. Men jeg kom meg fra denne perioden i livet uten større skader, heldigvis. 

Jeg har ikke dette viruset. 

Jeg ser det inisteres av flere at vi må prate om meg. Det får være greit da. 

Jeg er gift nå. Jeg testet meg før jeg hadde sex med min mann første gang. Jeg er trofast. Fortiden ligger bak meg. Jeg fikk traumebehandling og medisinering, og anser meg som frisk. Jeg vil jo alltid denne bagasjen, og det er greit. Skjedd har skjedd, og jeg hadde det artig mens det sto på. 

TS

Anonymkode: c6de2...189

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om du ikke ønsket det åpenlyste spørsmålet om hvorfor DU turte det samme, burde du vinklet spørsmålet annerledes og ikke nevnt du hadde denne erfaringen fordi du har ligget med 200 menn ubeskyttet selv. Da ble jo dette egentlig et innlegg om DEG likevel da.

Anonymkode: 95ca7...0a8

Det står jo i HI. Men vi kan godt prate om meg. Jeg kan si det igjen: jeg ønsket å dø. Og da blir HIV og klamidya bagateller. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skjønner jeg henger etter. Er i 30 årene og hatt sex med 3 stk. Hvordan i alle dager har man så mange sexpartnere?

Anonymkode: 6f7b7...345

Fordi det var gøy, og fikk tankene mine over på noe annet enn traumene mine. 

TS

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet

Jeg bruker ikke kondom. :) 

AnonymBruker
Skrevet

For alle menn har et indre ønske om å bli far, for så å klage på at de er blitt lurt i etterkant 😁

Den virkelige grunnen er vel at de tenker «skjer ikke dem», og «møye bedre uten». Så da kjører de på, og plutselig så var et barn satt i gang.

Anonymkode: d2e7d...65e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det virkelig så lett for kvinner å få sex?  200 stk? Jeg klarer ikke å miste jomfrudommen engang. 

Anonymkode: cc3a4...dc4

Jeg kunne sikkert hatt 2000 om jeg ville det. Jeg har bare gått ut på byen, sett meg ut en fyr (eller kvinne), og bare: - du skal være med meg hjem å pule. Jeg har fått nei bare en gang. 

Jeg aner ikke hvorfor det var så lett? Min psykolog sa jeg var usedvanlig sjarmerende. Jeg tenker manipulerende. Jeg er jo diagnostisert med borderline personlighetsforstyrrelse. Og jeg ble jo misbrukt, noe som har ført til en hyperovervåkenhet (jeg var veldig, veldig redd som barn). Jeg er flink til å lese mennesker og styre de dit jeg vil. Men dette er ikke noe jeg gjør lengre. 

Nå vet dere i tråden masse om meg. Om dere leser mine innlegg da. 

Takk til dere som faktisk svarer på HI😊

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kunne sikkert hatt 2000 om jeg ville det. Jeg har bare gått ut på byen, sett meg ut en fyr (eller kvinne), og bare: - du skal være med meg hjem å pule. Jeg har fått nei bare en gang. 

Jeg aner ikke hvorfor det var så lett? Min psykolog sa jeg var usedvanlig sjarmerende. Jeg tenker manipulerende. Jeg er jo diagnostisert med borderline personlighetsforstyrrelse. Og jeg ble jo misbrukt, noe som har ført til en hyperovervåkenhet (jeg var veldig, veldig redd som barn). Jeg er flink til å lese mennesker og styre de dit jeg vil. Men dette er ikke noe jeg gjør lengre. 

Nå vet dere i tråden masse om meg. Om dere leser mine innlegg da. 

Takk til dere som faktisk svarer på HI😊

TS

Lå du med kvinner også, TS?

Helt forferdelig å lese at du ble misbrukt av din egen mor. 

Anonymkode: 67558...dfc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Lå du med kvinner også, TS?

Helt forferdelig å lese at du ble misbrukt av din egen mor. 

Anonymkode: 67558...dfc

Jeg lå med alt, også transmennesker. Det var ikke så nøye for meg. Var mennesket hyggelig og gjorde meg glad og levende, og pen, kunne vi godt ligge. 

Ja, det er en av de groveste sakene i Norge, topp 50 i følge psykologen min. 

Det går bra nå. Jeg har fått MYE hjelp over lang tid. Jeg sover greit om natta også. Så jeg er fornøyd. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har tråden sporet veldig av. Jaja. Jeg har fått mange gode svar. Takk for det. 

TS

Skrevet

For å svare på ditt virkelige spørsmål TS.

Det er bare en grunn for at menn ikke bruker kondom, de syns det er så mye bedre uten (de føler mer).

At det kan følge med både kjønnsykdom eller graviditet gir de faen i så lenge de får sin egen tilfredsstillelse uten den kondomen i veien.

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet det. Men jeg kom meg fra denne perioden i livet uten større skader, heldigvis. 

Jeg har ikke dette viruset. 

Jeg ser det inisteres av flere at vi må prate om meg. Det får være greit da. 

Jeg er gift nå. Jeg testet meg før jeg hadde sex med min mann første gang. Jeg er trofast. Fortiden ligger bak meg. Jeg fikk traumebehandling og medisinering, og anser meg som frisk. Jeg vil jo alltid denne bagasjen, og det er greit. Skjedd har skjedd, og jeg hadde det artig mens det sto på

TS

Denne "selvdestruktive fortiden" din er jo bare løgn når du sier du hadde det "artig mens det sto på".  Wooops!

Anonymkode: 9d5dc...686

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Denne "selvdestruktive fortiden" din er jo bare løgn når du sier du hadde det "artig mens det sto på".  Wooops!

edit: dette er bare en tråd for å drite på menn.

AnonymBruker
Skrevet

edit: dette er bare en tråd for å drite på menn.

Når trolleinnlegg kommer er vel tråden over. 

Jeg skal kommentere påstanden din da: det er mye aferd som kan være destruktiv, men som er gøy når det pågår. Rusbruk f.eks, alt fra amfetamin til alkohol. Gambling på nett. Overdreven jobbing eller trening. Mennesket kan gjøre mye som ikke er så bra bare for å få tankene over på noe annet. Og innerst inne vet man at adferden er skadelig. 

Jeg kunne finne en mann. Lett rusa på alkhol. Le og tulle med han. Ha artig sex med han. Kose og skravle. Men så var det over og jeg gikk videre. Så jeg brukte jo mennesker. Det hadde jeg jo lært hjemme at jeg kunne. 

Og ja, kanskje jeg driter ut menn. Jeg lagde den etter å ha lest noen innlegg her inne om menn som blir sure når damen blir gravid. 

Jeg tror etter å ha lest svarene her: vi har lite kjønnssykdommer i Norge, det er ikke så godt å ha sex med kondom, menn tenker prevensjon er kvinnens ansvar og noe gir faen. Testosteron har nok også noe å si, menn har en hang til risikoadferd. 

Jeg synes synd i barna jeg. De som vokser opp farløse. Og kvinner og menn har like stor skyld. Jeg forakter kvinner som lager barn uten mannens samtykke. Uhell kan skje, men da tar man enten abort eller fører opp "far ukjent". For kvinner utnytter det faktum at menn ikke bruker kondom og at de bestemmer over egen kropp. 

Jeg har flere venninner som har laget farløsebarn. Med hensikt på ONS eller kastet pillen i do i faste forhold. 

Det er så trist så trist. For et barn trenger en far. Det er helt sikkert. Jeg vet. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lurer på hvorfor MENN ikke bruker KONDOM. 

TS

Jeg bruker kondom, så det stemmer ikke at menn ikke bruker kondom. Det blir som at jeg sier at kvinner ikke bruker prevensjon.

Anonymkode: 4c3bb...989

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker kondom, så det stemmer ikke at menn ikke bruker kondom. Det blir som at jeg sier at kvinner ikke bruker prevensjon.

Du forsto nok hva jeg mente. De fleste (unge) menn. 

Men bra! Fortsett med det. 

TS

Skrevet

Denne kondomdiskusjonen kommer opp fra tid til annen her inne. Det som har mest å si for at man dropper kondom, er at det er mye bedre uten. Mye bedre. Det er forsåvidt hverken overraskende eller vanskelig å tenke seg til. Det som jeg stusser på, er at dette spørsmålet utelukkende kommer fra kvinner hver gang. For (ihvertfall dere som ikke er blant de yngste) dere husker vel femidomet? Kondomet for kvinner https://www.kondomvarehuset.no/kondomer-pa-nett/kvinnekondomer/femidom-kondomer.html som fortsatt er tilgjengelig på nett. Det ble tatt ned fra butikkhyllene ene og alene pga ekstremt labert salg. Spørreundersøkelser viste at kvinnene syntes de hemmet følsomheten, det ble et avbrekk i "øyeblikket" så noe av kåtheten forsvant når man skulle sette det på plass osv. Derfor var de rett og slett ikke interessert i å bruke dem. Altså nøyaktig de samme forklaringene menn har rundt kondombruk. Se bort fra prisen. Hvis folk hadde brukt dem, ville femidom også vært billige/blitt delt ut gratis, som kondomer idag. Når hverken menn eller kvinner vil bruke "plastikk" som beskyttelse, så ligger man ganske likt an med ansvaret for konsekvenser. 

Hilsen en som bruker kondom med nye partnere, og ser frem til den dagen det kommer flere alternativer for menn, så jeg selv har kontroll på om jeg har "tatt pilla" eller ikke. 

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet

Skjønner ikke at noen tøt å ligge med noen uten kondom, man vet aldri hvilken kjønnssykdommer hun kan ha,eller inn hun ønsker å utnytte et stakkars menneske å blir gravid. Nei bruk kondom sier jeg. Russisk rulett er ikke tøft.

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Du forsto nok hva jeg mente. De fleste (unge) menn. 

Jeg trodde jeg forstod det ja, når jeg gjorde en antagelse. Men dumt at man må anta hva motparten mener for å delta i debatten. 

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg vekslet mellom tilfeldig sex og selvmordsforsøk, så det brydde meg ikke. Historien om MEG er en helt annen tråd. Jeg lar dette være mitt eneste innlegg om MEG. Jeg lurer ikke på noe om MEG. Jeg lurer på hvorfor MENN ikke bruker KONDOM. 

TS

Takk for svar. Beklager at du måtte gjennom noe slikt. Jeg dømmer deg ikke, jeg var bare nysgjerrig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...