Gå til innhold

Hvorfor bruker ikke menn kondom?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få livmorhalskreft med så mange partnere. Like mye din feil. Bruk kondom selv!

Anonymkode: c049d...bf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
bosve skrev (2 timer siden):

Spørsmålet er om du som sier selv at du var selvdestruktiv treffer "gjennomsnittsmannen" eller det har vært en spesiell type menn som har vært tiltrukket av deg/du har hatt tilgang til. At veldig mange menn ikke bruker kondom er en kjent sak, men at de tallene du kommer med er representativt for menn generelt i Norge er jeg helt sikker på at ikke stemmer. 100%

Mange damer har også spesielle preferanser på menn (bad guys f.eks) og vil ikke treffe normale menn pga dette.  Og da er det jo lett å si at menn er sånn og sånn bare fordi man har spesielle preferanser og ergo ikke treffer den normale mannen i gata. For å si det på en annen  måte; er man rar selv, eller har spesielle preferanser så vil man treffe rare folk, sånn er det bare.

Veldig sant! 

Dessverre går poenget/logikken over hodet på en del folk. 

Møter man en person i voksen alder - uavhengig av kjønn - som går rett på ubeskyttet sex uten å blunke  (kunne ikke brydd seg mindre om temaer som prevensjon, graviditet og kjønnssykdommer) så er det et av de største røde flaggene man kan få. Han/henne har selvfølgelig hatt akkurat samme risiko policy med alle andre personer/partnere de har møtt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt sikkert 150 - 200 sexpartnere, og kun en eneste en brukte kondom. En håndfull spurte om jeg brukte prevensjon - men det var etter samleie. 

Hvorfor tørr menn dette? Det var alle slags menn - unge, gamle, rike, fattige, single, gifte, norske, utenlandske. Jeg var pen, slank, høyt utdannet. 

(Ikke diskuter meg - jeg har blitt utsatt for overgrep som barn og var meget selvdestruktiv før jeg fikk hjelp). 

Anonymkode: c6de2...189

Hvorfor hadde du sex med 150- 200 menn uten kondom??🙄😲 Du vet at du fint kan si nei til å ha sex hvis du syns kondom er viktig. 

Mange både kvinner og menn driter fullstendig i prevansjon og bare kjører på. De har vel ikke blitt utdelt kritisk tenking og risikoanlysering som menneske. Snakk om å spille russisk rulett..

Anonymkode: b4e32...074

• Liker 2
Skrevet

Det er så enkelt at vi tenker med det lille hodet. Og da er ikke kondom viktig.

Vi nedstammer fra de mennene som pulte mest og flest.

Jeg har vært med 200+ kvinner. Begynte først å bruke kondom etter 25 årsalderen. Mest fordi den kvelte ereksjonen min med alt stresset når den skulle på.

Er jenta etnisk norsk og rusfri er det små sjanser for 'ekte' kjønnsykdommer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig så lett for kvinner å få sex?  200 stk? Jeg klarer ikke å miste jomfrudommen engang. 

Anonymkode: cc3a4...dc4

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har hatt sikkert 150 - 200 sexpartnere, og kun en eneste en brukte kondom. En håndfull spurte om jeg brukte prevensjon - men det var etter samleie. 

Hvorfor tørr menn dette? Det var alle slags menn - unge, gamle, rike, fattige, single, gifte, norske, utenlandske. Jeg var pen, slank, høyt utdannet. 

(Ikke diskuter meg - jeg har blitt utsatt for overgrep som barn og var meget selvdestruktiv før jeg fikk hjelp). 

Fordi menn tenker med feil hode. De er tankeløse individer som liker å ta sjangser. Å blir dama gravid, klager og syter de. Dåsemikler.

Endret av Adrenalina1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til TS : har du aldri fått noen sykdommer ?

Menn bruker ikke kondom fordi kvinner tillater det. Jeg krever alltid kondom i hvert fall i startfase. Men merket at mange prøver å ta det uten kondom. Husker en sa at han har kondomangst 😅

Anonymkode: e33f3...e34

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen. 

Det er noen få her som ikke helt får med seg hvorfor, men til dere: jeg ble seksuelt misbrukt av min mor fra jeg var baby til jeg var tenåring. Jeg var traumatisert og ønsket å dø. Å drikke meg dritings og pule rundt var en måte å avreagere på, og kondom brydde jeg meg ikke om. Jeg skulle jo dø? Sånn! Det får holde med bakgrunn. 

Jeg har også skrevet at jeg IKKE har fått noen sykdommer. Kun en uønsket graviditet. 

Er det fordommer som er skyld i at en del blir veldig opphengt i meg, det at jeg har vært så løs? 

Når det kommer til type menn har jeg aldri vært ute etter badguys. Bare helt vanlige menn. Kanskje morsomme menn med mye liv i? Spennende menn (som har kunnet noe spesielt, som hadde mye kunnskap, som hadde reist mye). Men det kan jo være at de var "rare". 

Jeg tror kanskje jeg oppfattes som pålitelig. Eller som en del sier: prevensjon blir sett på som kvinnens ansvar. 

TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kåthet, fyll, sex er bedre uten kondom, tenker at det sikkert går bra denne gangen også, satser på at hun bruker annen prevensjon. Det er veldig mange grunner til at menn ikke bruker kondom

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor dele historien her? 🤔

Anonymkode: 6f7b7...345

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS igjen. 

Det er noen få her som ikke helt får med seg hvorfor, men til dere: jeg ble seksuelt misbrukt av min mor fra jeg var baby til jeg var tenåring. Jeg var traumatisert og ønsket å dø. Å drikke meg dritings og pule rundt var en måte å avreagere på, og kondom brydde jeg meg ikke om. Jeg skulle jo dø? Sånn! Det får holde med bakgrunn. 

Jeg har også skrevet at jeg IKKE har fått noen sykdommer. Kun en uønsket graviditet. 

Er det fordommer som er skyld i at en del blir veldig opphengt i meg, det at jeg har vært så løs? 

Når det kommer til type menn har jeg aldri vært ute etter badguys. Bare helt vanlige menn. Kanskje morsomme menn med mye liv i? Spennende menn (som har kunnet noe spesielt, som hadde mye kunnskap, som hadde reist mye). Men det kan jo være at de var "rare". 

Jeg tror kanskje jeg oppfattes som pålitelig. Eller som en del sier: prevensjon blir sett på som kvinnens ansvar. 

TS

Igjen! Hvis du ikke vil ha spørsmål, hvorfor deler du det her? Et nettforum?!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme. Spesielt med tanke på de mennene her inne, som hyler og skriker om damer som lurer menn, og de blir ufrivillige fedre. Og mener de burde få bestemme at dama skal ta abort. Disse mennene må jo lære seg å bruke kondom, ikke kreve abort.

Jeg har aldri ONS, men bruke kondom vil de ikke, jeg nekter å ha sex uten kondom i starten av forholdet. 

Og samme erfaring har alle mine venninner og.

Anonymkode: be77b...245

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (4 timer siden):

Det er så enkelt at vi tenker med det lille hodet. Og da er ikke kondom viktig.

Vi nedstammer fra de mennene som pulte mest og flest.

Jeg har vært med 200+ kvinner. Begynte først å bruke kondom etter 25 årsalderen. Mest fordi den kvelte ereksjonen min med alt stresset når den skulle på.

Huff 🤦‍♀️ etnisk norsk eller rusfri?!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner jeg henger etter. Er i 30 årene og hatt sex med 3 stk. Hvordan i alle dager har man så mange sexpartnere?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vekslet mellom tilfeldig sex og selvmordsforsøk, så det brydde meg ikke. Historien om MEG er en helt annen tråd. Jeg lar dette være mitt eneste innlegg om MEG. Jeg lurer ikke på noe om MEG. Jeg lurer på hvorfor MENN ikke bruker KONDOM. 

TS

Om du ikke ønsket det åpenlyste spørsmålet om hvorfor DU turte det samme, burde du vinklet spørsmålet annerledes og ikke nevnt du hadde denne erfaringen fordi du har ligget med 200 menn ubeskyttet selv. Da ble jo dette egentlig et innlegg om DEG likevel da.

Anonymkode: 95ca7...0a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Kondom har dobbel preventiv effekt hos meg. Har store problemer med å komme ved bruk av kondom. Er det snakk om sex med kondom med alkohol i blodet, glem det... kan like gjerne la være (å ha sex). 🤷‍♂️

Anonymkode: 68f95...34b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (5 timer siden):

Hva legger du i dette? Du trenger ikke ligge med mer enn 1 jente som da kanskje ikke har ligget med mer enn 1 mann… som videre da kanskje har ligget med over 100 kvinner uten å bruke kondom (kunne feks vært deg)… for å ende opp med en (ekte?! ) kjønnssykdom. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Lurer på det samme. Spesielt med tanke på de mennene her inne, som hyler og skriker om damer som lurer menn, og de blir ufrivillige fedre. Og mener de burde få bestemme at dama skal ta abort. Disse mennene må jo lære seg å bruke kondom, ikke kreve abort.

Jeg har aldri ONS, men bruke kondom vil de ikke, jeg nekter å ha sex uten kondom i starten av forholdet. 

Og samme erfaring har alle mine venninner og.

Anonymkode: be77b...245

Jeg har også pleid å insistere på kondombruk i ONS eller i starten av forholdet. Men det hjelper jo ikke det om han ikke tester seg før vi går over til å ha sex uten. Har opplevd å bli smittet av kjæreste etter vi sluttet med kondom😶 Og det var flere uker inn i forholdet.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har også pleid å insistere på kondombruk i ONS eller i starten av forholdet. Men det hjelper jo ikke det om han ikke tester seg før vi går over til å ha sex uten. Har opplevd å bli smittet av kjæreste etter vi sluttet med kondom😶 Og det var flere uker inn i forholdet.

Det er dessverre ikke sånn at den andre ikke kan gi deg herpes eller hiv lenger fordi dere nå har blitt kjærester /du har kjent han i 8 måneder. 

Så uten testing kan man selvfølgelig like gjerne drite i kondom fra første minutt.

En fast partner vil jo 99,9 % gi deg alle sykdommene han/henne har -pga antall samleier, og utgjør sånn sett en fullstendig annen smitterisiko enn f.eks. et ubeskyttet ons. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri kondom fordi jeg har liten penis, og regner derfor med å bli avvist...noe jeg også blir. 

Anonymkode: 9335b...b96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...