AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #1 Skrevet 15. juli 2021 Jeg har hatt sikkert 150 - 200 sexpartnere, og kun en eneste en brukte kondom. En håndfull spurte om jeg brukte prevensjon - men det var etter samleie. Hvorfor tørr menn dette? Det var alle slags menn - unge, gamle, rike, fattige, single, gifte, norske, utenlandske. Jeg var pen, slank, høyt utdannet. (Ikke diskuter meg - jeg har blitt utsatt for overgrep som barn og var meget selvdestruktiv før jeg fikk hjelp). Anonymkode: c6de2...189 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #2 Skrevet 15. juli 2021 Menn er late og tydeligvis ikke redd for uønskede barn. Damer bør kreve kondom. Eneste grunn til at det går bra er at vi har relativt lite tilfeller av alvorlige kjønnssykdommer her i Norge. Anonymkode: 2ab4f...b5d 9
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #3 Skrevet 15. juli 2021 Mange menn tar det dessverre som en selvfølge at prevensjon er ene og alene kvinnens ansvar 🙄 Anonymkode: bb214...8ea 12
Sinte-my Skrevet 15. juli 2021 #4 Skrevet 15. juli 2021 Hadde samme erfaring som yngre. Det var ikke så nøye med prevensjon, og regnet som min jobb å sørge for det. Idet jeg runda 25 skjedde noe, da var plutselig holdninga snudd. Da kom gjerne dialogen om prevensjon før et eventuelt samleie. 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #5 Skrevet 15. juli 2021 De er vel generelt selvdestruktive, de også da, kanskje? Menn tar generelt større sjanser, kanskje det har noe å si? Anonymkode: d435f...06e 4
Gjest Alterego666 Skrevet 15. juli 2021 #6 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har hatt sikkert 150 - 200 sexpartnere, og kun en eneste en brukte kondom. Hvorfor tør du?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #7 Skrevet 15. juli 2021 Alterego666 skrev (2 minutter siden): Hvorfor tør du? Her har du trådens spørsmål! Ja, så hvorfor tør du, TS, med så mange partnere ? Er man ikke 2 om å ha sex ? Er ikke et potensielt utfall det samme for begge ? Anonymkode: 2269b...740 8
Gjest Warrior Skrevet 15. juli 2021 #8 Skrevet 15. juli 2021 Vet ikke hvorfor noen menn ikke bruker kondom, men det gjelder ikke alle. Noen synes vel det er bedre uten og noen tror sikkert at kvinnene har ansvar for prevensjon. Det er til og med noen kvinner som ikke vil at det skal brukes kondom.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #9 Skrevet 15. juli 2021 Alterego666 skrev (2 minutter siden): Hvorfor tør du? Jeg vekslet mellom tilfeldig sex og selvmordsforsøk, så det brydde meg ikke. Historien om MEG er en helt annen tråd. Jeg lar dette være mitt eneste innlegg om MEG. Jeg lurer ikke på noe om MEG. Jeg lurer på hvorfor MENN ikke bruker KONDOM. TS Anonymkode: c6de2...189 21
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #10 Skrevet 15. juli 2021 Alterego666 skrev (3 minutter siden): Hvorfor tør du? Skulle til å spør det samme, dersom TS har et så utsvevende sexliv er han/hun en vandrende smittebombe Anonymkode: b90fe...462 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #11 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skulle til å spør det samme, dersom TS har et så utsvevende sexliv er han/hun en vandrende smittebombe Anonymkode: b90fe...462 TS var psykisk ustabil pga overgrep. TS bruker garantert kondom under sameie nå. Anonymkode: 2ab4f...b5d 8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #12 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg lurer på hvorfor MENN ikke bruker KONDOM. TS Anonymkode: c6de2...189 Her er det mange nyanser. - Alkohol og/eller medisiner, eventuelt nedsatt forståelse - Psykiske hindringer eller problemer, som du også hadde. - Grad av lyst, begjær, kåtskap - Hvordan du fremstår og hvor sikker man er på deg - Hvor pen du er - Om man har kondomer tilgjengelig eller ikke - Om man er "caught in the moment" - Om man har kontroll på seg selv - Har man skjulte motiver for å prøve å få barn med deg, pga barnløshet og singelhet? - Man gir faen - Man er ikke redd for kjønnssykdommer - Hvor lyst man har til å kjøre uten kondom for å få mest mulig utav sexen The list goes on. Poenget her er at dem har akkurat samme grunner, hindringer og motivasjoner som kvinner som ikke kjører med kondom..... Anonymkode: 2269b...740 5
bosve Skrevet 15. juli 2021 #13 Skrevet 15. juli 2021 (endret) Spørsmålet er om du som sier selv at du var selvdestruktiv treffer "gjennomsnittsmannen" eller det har vært en spesiell type menn som har vært tiltrukket av deg/du har hatt tilgang til. At veldig mange menn ikke bruker kondom er en kjent sak, men at de tallene du kommer med er representativt for menn generelt i Norge er jeg helt sikker på at ikke stemmer. 100% Mange damer har også spesielle preferanser på menn (bad guys f.eks) og vil ikke treffe normale menn pga dette. Og da er det jo lett å si at menn er sånn og sånn bare fordi man har spesielle preferanser og ergo ikke treffer den normale mannen i gata. For å si det på en annen måte; er man rar selv, eller har spesielle preferanser så vil man treffe rare folk, sånn er det bare. Endret 15. juli 2021 av bosve 3
Majer Skrevet 15. juli 2021 #14 Skrevet 15. juli 2021 Jeg lurer og på hvorfor noen kvinner tør å ha sex med disse mennene igjen. Begge risikerer kjønnssykdommer. Forskjellen er at få menn er vaksinerte for hpv og kan dø som følge av sexen (strupekreft, munnkreft, peniskreft). Det er vel en iboende trang mange menn har til å markere seg og kanskje en følelse av makt som gjør at de vil ha sex uten kondom. Nytelse har litt å si.
DrueSmoothie Skrevet 15. juli 2021 #15 Skrevet 15. juli 2021 (endret) Jeg har lurt på det samme som deg TS... Hvordan så mange menn (og jenter også, men spesielt menn...) tør å "ligge rundt etter byen". Dvs med tilfeldige partnere. Jeg hadde aldri turt det, hverken som dame eller mann. Jeg hadde aldri i hele verden stolt på en fremmed jente som sa hun gikk på prevensjon, man vet aldri hvem som ønsker å bli gravide og kan lyve om det, og man vet også at ingen prevensjon er til å stole 100% på. Så her hadde jeg som mann, på lik linje med hva jeg som jente gjør, selv sørget for å sikre min egen situasjon. Både ift kjønnssykdommer og graviditet, og for mange, hvem og hvor mange man har sex med, og i hvilke relasjoner. Forskjellen er jo at vi kvinner vil alltid ha ett valg dersom vi blir gravide. Vi kan velge å beholde barnet, og vi kan velge å ta abort, uavhengig av hva mannen ønsker. Her er han helt maktesløs. En mann vil aldri ha det valget, og må bare håpe på at kvinnen ville valgt det samme som deg selv dersom graviditet skulle oppstå. Og her har man jo hørt mange nok "skrekkhistorier" til å vite hva man risikerer. Kjønnssykdommer vil man alltid risikere dersom man ikke bruker kondom, så det er jo ett valg man må ta selv ift hvilken risiko man ønsker å løpe. Endret 15. juli 2021 av DrueSmoothie 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #16 Skrevet 15. juli 2021 Er det bare kvinner som kan være selvdestruktive? Anonymkode: b70df...d2d
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #17 Skrevet 15. juli 2021 Det jeg lurer på er hvordan du tør å ha hundrevis av sexpartnere... Anonymkode: 4a457...61f
bosve Skrevet 15. juli 2021 #18 Skrevet 15. juli 2021 (endret) Det er nok mange menn som bare går ut i fra at dama bruker prevensjon. Men begge parter bør tenke på prevensjon også pga av kjønnsykdommer, men det er jo engang sånn at hvis en dame blir gravid så er jo jo dama som må gå gravid, føde barnet og fø opp ungen. Mannen som gjør henne gravid plikter vel egentlig ikke noe annet enn å betale barnebidrag hvis han ikke vil ha noe med barnet å gjøre. Jeg har i alle fall aldri hørt om en rettsak der dama krever at barnefaren som ikke vil ha noe med barnet å gjøre, krever at han har barnet 50%. Så man kommer jo ikke unna at det er dama så må ta den største støyten her, selv om det i utgangspunktet bør være slik at ansvaret er 50/50 ift å bruke prevensjon. Endret 15. juli 2021 av bosve
Carinio Skrevet 15. juli 2021 #19 Skrevet 15. juli 2021 Like dumt spørsmål som at Hvorfor er det kvinner som ikke ønsker og bruke kondom eller andre prevensjonsmidler? Prevensjon er både mannen og kvinnen sitt ansvar. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #20 Skrevet 15. juli 2021 Til dere som stiller spørsmål om MEG: les mine innlegg. Der er det nok info om hvorfor. Jeg fikk aldri noen kjønnsykdommer. Jeg ble gravid 1 gang (tilfeldig gift mann), og jeg tok abort. Men jeg kunne ha latt være. Det hadde jo blitt litt av et drama for han. Dette er over 10 år siden nå, og jeg tenker jo på det, hvor lett menn tar på det. Særlig graviditet. TS Anonymkode: c6de2...189 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå