Gå til innhold

Skal jeg ta kontakt med henne igjen eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Dette kan bli litt langt men skal prøve å korte det ned så godt jeg kan.

Da jeg gikk på barneskolen ble jeg kjent med ei jente som ble til 17 års vennskap, hun var min beste venninne. For noen år tilbake ble jeg sammen med en fyr som brukte mye rus, som også gjorde at jeg også begynte å prøve rus. Før jeg møtte eksen min så var jeg veldig imot rus, også besteveninna mi, hun var til og med mer imot rus enn meg. 

Da hun fikk vite at jeg hadde prøvd rus for første gang klikka hun på meg, hun hatet også eksen min men det er forståelig mtp at han kalte ei annen veninne av oss for "ei feit fitte" så det ble mye drama.. men hun forsatte å være min besteveninne helt til den dagen det ble slutt med meg og eksen, da sluttet hun også å ta kontakt og "snudde meg ryggen" selv om hun hadde vært der for meg i den tøffe tiden med eksen min som også var en psykopat og var mye psykisk mishandling fra han og da hjalp hun meg mye. Jeg var også der for henne når hun var sammen med en voldelig eks for lenge siden.

Når det var slutt med eksen min sa hun at hun var så stolt av meg for at jeg hadde klart å komme meg bort fra han, men plutselig så sluttet hun bare å ta kontakt helt ute av det blå, jeg hadde ikke gjort noe mot henne, hun bare forsvant.

Jeg og min nåværende kjæreste har hatt flere samtaler om dette og han mener at grunnen til at hun gikk var pga at jeg holdt på med rus og pga den psykopatiske eksen min, og kjæresten min sier han har full forståelse for det. Jeg er jo selvfølgelig litt enig med han men jeg fikk aldri noen forklaring på hvorfor hun sluttet å ta kontakt. 

For 1 år siden møtte jeg en kompis av besteveninna mi som sa til meg at hun hadde lagt vennskapet vårt på is. Kjæresten min mener at jeg bør bryte denne isen og ta kontakt med henne igjen å ordne opp og snakke sammen. Jeg har kommet meg ut av rusmiljøet og har ikke rørt noe på 1 år, jeg har livet mitt mye mer på stell nå. 

Jeg har kun 1 venninne nå som har vist meg at det ikke går an å stole på henne, og kjæresten min sier at jeg må ta kontakt med eks besteveninna mi igjen fordi jeg trenger ei god veninne, ikke hun jeg har nå. Han har også sagt at jeg ikke kan la et 17 års vennskap bare gå i dass.

For en uke siden så jeg faktisk eks besteveninna mi i butikken, jeg vet ikke om hun så meg for hun sto i kassa og holdt på å betale for varene sine. Jeg stoppet opp for å se om hun så meg men enten så gjorde hun ikke det eller så overså hun meg, så gikk jeg bare videre for jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, jeg frøs litt til. 

Men hva mener dere jeg bør gjøre her? Ta kontakt med henne igjen eller bare la det være? Jeg tenker litt på hvis hun ville hatt kontakt med meg igjen hadde hun vell prøvd, eller? Kjæresten min mener vi er så stae begge to at det er jeg som må bryte isen å ta kontakt her. Vi er begge 28 år så jeg vet rett og slett ikke, føler det er litt flaut å plutselig ta kontakt med henne igjen etter 3 år mtp svaret jeg kan få, jeg kan jo ikke vite om hun vil ha kontakt med meg eller ikke, for plutselig vil hun ikke det.

 

 

 

Anonymkode: 4ccce...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville tatt kontakt. Jeg har hatt to kompiser som jeg mast kontakt med over to forskjellige bagateller (mener fortsatt at jeg hadde rett i begge). Etter noen måneder i begge tilfeller var det jeg som tok kontakt og vi gikk rett tilbake til samme nivå på vennskapet. Tydelig at de hadde savnet meg like mye som jeg dem, men vi var alle for stolte til å ta første steg. 

Det som funket for meg var å sende en melding hvor jeg ikke gikk noe særlig inn på temaet som gjorde at vi mast kontakt, men samtidig skrive noe som gjorde at de følte at jeg hadde innsett at jeg hadde feil. Ala "Halla kompis. Blir for dumt at vi to ikke treffes lengre. Kan ikke jeg spante noen øl på deg en dag?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste en venn kan gjøre er å hjelpe noen gå videre med livet sitt. Dere var venner i 17 år, nå er du noen erfaringer rikere med psykopat-ex og tidl. rusmisbruker. Dere har helt forskjellige referanserammer og innhold i livene deres.

Det er ikke som da dere var 12 og begge likte my little pony og Henning i 7B.

Hun har nok gått videre til andre ting osv.

Da er det rimelig å anta at dere har vokst fra hverandre, eller at hun ser slik på det. At du bare har ên annen venn viser vel at du ikke akkurat har vært særlig sosial attraktiv. 

Endret av Realverdien
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor noen skal ha det til at det beste er å gå videre uten å prøve å ta kontakt. Det skader ikke å prøve. Det eneste du har å tape er at hun avviser deg, men det er jo der dere står nå så du mister jo egentlig ikke noe av det. Avviser hun deg så kan du jo gå videre uten henne, men da vet du i det minste hva hun vil i stedet for at det bare er på is. Men jeg ville ha spurt henne om hvorfor hun gikk, ikke for at hun må forklare seg til deg, for alle bestemmer jo selv hvem man vil omgås. Men si at du gjerne vil forstå henne, hva hun følte og tenkte, hva som skjedde. Og vis forståelse. Og så kan du jo også fortelle henne at du ble veldig lei deg da hun gikk uten forklaring. Men jeg advarer mot å på noen som helst måte være anklagende, for på ett tidspunkt hadde hun jo tydeligvis nok av deg, og du må derfor vise henne nå de beste sidene av deg slik at hun kanskje vil ha deg som venninne igjen. Lykke til 💕

Anonymkode: 610ff...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...