Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #61 Skrevet 26. september 2005 Sånt som innholdet i den videoen ser man jo på enhver fortballkamp, kan vel ikke akkurat se hva som er så rart med det. Kampsanger er da en god gammel tradisjon, og det er jo en del av greia at alle som ikke er "innenfor" skal føle seg litt støtt. Intet nytt under solen akkurat. Jeg kan forstå at mennesker som aldri har drevet med lagsport eller arbeidet innenfor en gruppe kanskje ikke klarer å se slike ting for hva de egentlig er; det er akkurat som om folk skulle vært mer redd for rbk-sangen enn for selve laget. Man blir jo aldri så lite flirfull av sånt..Men en interessant liten skivebom er det jo.
vixen Skrevet 26. september 2005 #62 Skrevet 26. september 2005 (endret) Sånt som innholdet i den videoen ser man jo på enhver fortballkamp, kan vel ikke akkurat se hva som er så rart med det. Kampsanger er da en god gammel tradisjon, og det er jo en del av greia at alle som ikke er "innenfor" skal føle seg litt støtt. Intet nytt under solen akkurat. Jeg kan forstå at mennesker som aldri har drevet med lagsport eller arbeidet innenfor en gruppe kanskje ikke klarer å se slike ting for hva de egentlig er; det er akkurat som om folk skulle vært mer redd for rbk-sangen enn for selve laget. Man blir jo aldri så lite flirfull av sånt..Men en interessant liten skivebom er det jo. ← Hehe, sant nok.. for når menn (nå sier jeg menn fordi det er stort sett menn som deltar, evt har startet opp med dette i sin tid) stuer seg sammen på tribuna før en fotballkamp og gjør det til sin livstil å rakke ned på andre med hjertet og interesser i andre klubber, er det helt i orden... Når en liten gjeng med damer gjør det samme, bare med andre interesser enn fotball, blir det ramaskrik? Endret 26. september 2005 av vixen
Gjest Devil's Spawn Skrevet 26. september 2005 #63 Skrevet 26. september 2005 Hehe, sant nok.. for når menn (nå sier jeg menn fordi det er stort sett menn som deltar, evt har startet opp med dette i sin tid) stuer seg sammen på tribuna før en fotballkamp og gjør det til sin livstil å rakke ned på andre med hjertet og interesser i andre klubber, er det helt i orden... Når en liten gjeng med damer gjør det samme, bare med andre interesser enn fotball, blir det ramaskrik? ← Så hvis P.K Foss, Torbjørn Jagland og Jens Stoltenberg hadde skreket dette ut om kvinner, så hadde det ikke blitt ramaskrik? Dette er et politisk parti, ikke VIF-klanen, det er en viss forskjell.
vixen Skrevet 26. september 2005 #64 Skrevet 26. september 2005 Så hvis P.K Foss, Torbjørn Jagland og Jens Stoltenberg hadde skreket dette ut om kvinner, så hadde det ikke blitt ramaskrik? Dette er et politisk parti, ikke VIF-klanen, det er en viss forskjell. ← klart det er forskjell.. kvinner skal jo tie... Tilbake til alvoret; vi har kommet langt i likestillinga, men det er fremdeles en del igjen, selv i et land som Norge. Se bare innlegget fra Mysan tidligere hvor hun referer til nyhetsoppslaget om at kvinners søknader går rett i søpla. At det er de eldre herrer i dress med inngrodd tankegang som gjør slike ting er bare nok et bevis på at kvinnekampen ikke har kommet langt nok enda. Vi kan ikke sitte å se på at en generasjon dør ut før vi skal bli behandlet likt. (For å referere til svaret på mysans innlegg)
Gjest Devil's Spawn Skrevet 26. september 2005 #65 Skrevet 26. september 2005 Hmm, dra fram ett eksempel fra feministblekka Dagbladet og konkludere med at det er normalt i dag? Jeg tror faktisk ikke de fleste kaster søknader fra kvinner du. Faktisk tror jeg ikke du trenger en hånd en gang for å telle dem. Likevel, det forsvarer ikke sangen til de hjerneskadde tokfeministene. For det andre kan jenter skrike "dommerjævel" og "kjøpt og betalt" like mye som gutta i VIF-klanen.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #66 Skrevet 26. september 2005 Hmm, dra fram ett eksempel fra feministblekka Dagbladet og konkludere med at det er normalt i dag? Jeg tror faktisk ikke de fleste kaster søknader fra kvinner du. Faktisk tror jeg ikke du trenger en hånd en gang for å telle dem. Likevel, det forsvarer ikke sangen til de hjerneskadde tokfeministene. For det andre kan jenter skrike "dommerjævel" og "kjøpt og betalt" like mye som gutta i VIF-klanen. ← Jeg er ikke for meningssensur selv om jeg personlig kanskje tar anstøt av ting andre mener og ytrer. Man må nesten se lenger enn sin egen nese når det gjelder såpass viktige ting som dette, og det er kanskje ikke akkurat her man bør blande inn følelser og egne oppfatninger av hva som er rett og galt. Prinsippet er overordnet, og det samme prinsippet gjør at du i neste omgang kan kritisere det du ikke liker uten at noen kan hindre deg i det. For å korrigere litt fakta så er den nevnte artikkel hentet fra svensk presse (Aftonbladet) i forbindelse med en tidligere svensk sjefs boklansering. Jeg ser ingen grunn til å tro at en tidligere sjef i store firmaer som Apple, Bonnier og Ericsson har mindre peiling på bedriftskultur enn den jevne kg-skribent. Det man midlertid ikke skjønner er at aksjonærene ikke griper inn når sjefene er såpass opptatte av å mobbe damer på jobb, samt drive på med prostituerte når de egentlig skulle gjort jobben som er å få inn så mye penger som mulig til bedriften. Jeg har iallefall ikke forståelse for at fokus er såpass langt unna selve kjernen innenfor business i så stor grad, det virker rimelig uprofft og bakstrebersk å la sine personlige meninger få konsekvenser for forretningsdriften på den måten. Men for min del kan de gjerne drive på den måten så lenge jeg slipper å tape penger på det, noe de garantert gjør hvis de har en slik bedriftskultur.
Gjest gjest1 Skrevet 26. september 2005 #67 Skrevet 26. september 2005 klart det er forskjell.. kvinner skal jo tie... Tilbake til alvoret; vi har kommet langt i likestillinga, men det er fremdeles en del igjen, selv i et land som Norge. Se bare innlegget fra Mysan tidligere hvor hun referer til nyhetsoppslaget om at kvinners søknader går rett i søpla. At det er de eldre herrer i dress med inngrodd tankegang som gjør slike ting er bare nok et bevis på at kvinnekampen ikke har kommet langt nok enda. Vi kan ikke sitte å se på at en generasjon dør ut før vi skal bli behandlet likt. (For å referere til svaret på mysans innlegg) ← han som har skrevet boka som var omtalt og som kom med uttalelsen om at han hadde kastet søknader rett i søpla kan ikke akkurat kalles utgammel heller. Mellom 45 og 50 et sted tenker jeg, utifra bildet og det faktum at datteren hans nettopp har fylt 21. Det vil si at han tilhører dagens sjefer i aller høyeste grad.
vixen Skrevet 26. september 2005 #68 Skrevet 26. september 2005 Hmm, dra fram ett eksempel fra feministblekka Dagbladet og konkludere med at det er normalt i dag? Jeg tror faktisk ikke de fleste kaster søknader fra kvinner du. Faktisk tror jeg ikke du trenger en hånd en gang for å telle dem. ← Du tror du kan telle dem på en hånd? Jeg tror det faktisk er mer utbredt enn som så. Mer utbredt enn folk tror, eller vil tro. Dukker stadig opp historier hvor man hører om like eller lignende episoder.
Anglofil Skrevet 27. september 2005 #69 Skrevet 27. september 2005 Jeg er selv feminist, men skal innrømme at jeg synes enkelte feministgrupper i Sverige kan bli litt vel ekstreme. Jeg ville aldri sagt at en mann en potensiell voldtektsmann, det er bare sykt.. Nei, det er forskjell på feminister også - heldigvis. Mvh Yvonne
waco Skrevet 28. september 2005 #70 Skrevet 28. september 2005 Forskjell på feminister? Dere synes jo alle at dere er offere i forhold til menn.
Anglofil Skrevet 28. september 2005 #71 Skrevet 28. september 2005 Forskjell på feminister? Dere synes jo alle at dere er offere i forhold til menn. ← Nei, jeg føler meg ikke som et offer, og jeg fremstiller meg heller ikke som det. For meg er det å være feminist å kjempe for likestilling mellom menn og kvinner. Det betyr at menn skal få de rettighetene der de faktisk fortjener det, som f. eks i farskapssaker, skillsmisser med tanke på ansvar for barn osv osv. Samtidig betyr det også at kvinner har rett på lik lønn for likt arbeid, etc. Selv mener jeg at samfunnet ikke kunne klart seg uten menn, like mye som det ikke hadde klart seg uten kvinner. Mvh Yvonne
Gjest Devil's Spawn Skrevet 28. september 2005 #72 Skrevet 28. september 2005 Nei, jeg føler meg ikke som et offer, og jeg fremstiller meg heller ikke som det. For meg er det å være feminist å kjempe for likestilling mellom menn og kvinner. Det betyr at menn skal få de rettighetene der de faktisk fortjener det, som f. eks i farskapssaker, skillsmisser med tanke på ansvar for barn osv osv. Samtidig betyr det også at kvinner har rett på lik lønn for likt arbeid, etc. Selv mener jeg at samfunnet ikke kunne klart seg uten menn, like mye som det ikke hadde klart seg uten kvinner. Mvh Yvonne ← Jeg tror de fleste er enig i det, og at dette ikke er representativt for feminister. Synes likevel det blir litt rart at man i det hele tatt har diskutert om denne "sangen" er OK å bruke. Hvis man kritiserer dem, så gjør jeg jo det selvfølgelig kun for de dette er kvinner. Menn hadde jo selvfølgelig kunnet lage en slik sang om kvinner uten at det ble ramaskrik, fordi de skriker jo så fælt i VIF-klanen. Utviklet seg til å bli en rar tråd, gitt.
Anglofil Skrevet 28. september 2005 #73 Skrevet 28. september 2005 (endret) Jeg tror de fleste er enig i det, og at dette ikke er representativt for feminister. Synes likevel det blir litt rart at man i det hele tatt har diskutert om denne "sangen" er OK å bruke. Hvis man kritiserer dem, så gjør jeg jo det selvfølgelig kun for de dette er kvinner. Menn hadde jo selvfølgelig kunnet lage en slik sang om kvinner uten at det ble ramaskrik, fordi de skriker jo så fælt i VIF-klanen. Utviklet seg til å bli en rar tråd, gitt. ← Det er mange feminister som meg som tenker slik som jeg gjør. Men det kan være fordi vi ikke skriker høyest. Uansett, jeg mener det er feil å se på menn som noen farlige objekter som fyker rundt og skal voldta hvert eneste hunkjønn i denne verden. Det jeg kan si meg enig i, er at menn på sin side har bygd opp deler samfunnet på den måten de selv ønsker det(med kvinner i bakgrunnen), som kanskje ikke passer så godt for kvinner, rett og slett fordi kvinnene ikke har vært tilstederværende på disse arenaene. Og her har menn skyld for kanskje å ha holdt tilbake kvinnene, men kvinnene på sin side må også lære seg at ingenting kommer på sølvfat, og må kanskje kjempe for å få det slik at de får det samfunnet de ønsker, derfor har man også feminister. Men det betyr ikke at man skal presse mennene ut av deres posisjoner i samfunnet. Mvh Yvonne Endret 28. september 2005 av yvonne
waco Skrevet 28. september 2005 #74 Skrevet 28. september 2005 Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke disse såkalte feministene heller ikke gidder bry seg litt om menneskerettigheter? Inkludere alle mennesker og ikke bare skråle og skrike over at menn greier seg bedre enn kvinner i de fleste tilfeller og jobbsituasjoner. F eks kvinner får mer selvtillit av å vinne over menn i sjakk enn å slå andre jenter, dette må vel være et bevis for at jenter bare føler seg dårligere enn menn? og er det da riktig at vi menn også skal begynne å føle oss værre bare fordi at jenter lager mange problemer? Jeg synes vi menn bare driver og tilrettelegger for kvinner hele tiden og for det meste er det utakknemlighet fordi mye vil ha mer! På tide at noen sier ifra til disse feministene av vi er litt smålei disse kvinnene som er mer opptatt av kvinnerettigheter enn menneskerettigheter.
Anglofil Skrevet 28. september 2005 #75 Skrevet 28. september 2005 Dette handler om like rettigheter, ikke om å vinne over menn, det er ihvertfall ikke det som er poenget for meg. En del av menneskerettighetene er nettopp dette med likestilling mellom menn og kvinner. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2005 #76 Skrevet 28. september 2005 Jeg tror de fleste er enig i det, og at dette ikke er representativt for feminister. Synes likevel det blir litt rart at man i det hele tatt har diskutert om denne "sangen" er OK å bruke. Hvis man kritiserer dem, så gjør jeg jo det selvfølgelig kun for de dette er kvinner. Menn hadde jo selvfølgelig kunnet lage en slik sang om kvinner uten at det ble ramaskrik, fordi de skriker jo så fælt i VIF-klanen. Utviklet seg til å bli en rar tråd, gitt. ← Mener du at denne sangen skal forbys da?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2005 #77 Skrevet 28. september 2005 Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke disse såkalte feministene heller ikke gidder bry seg litt om menneskerettigheter? Inkludere alle mennesker og ikke bare skråle og skrike over at menn greier seg bedre enn kvinner i de fleste tilfeller og jobbsituasjoner. F eks kvinner får mer selvtillit av å vinne over menn i sjakk enn å slå andre jenter, dette må vel være et bevis for at jenter bare føler seg dårligere enn menn? og er det da riktig at vi menn også skal begynne å føle oss værre bare fordi at jenter lager mange problemer? Jeg synes vi menn bare driver og tilrettelegger for kvinner hele tiden og for det meste er det utakknemlighet fordi mye vil ha mer! På tide at noen sier ifra til disse feministene av vi er litt smålei disse kvinnene som er mer opptatt av kvinnerettigheter enn menneskerettigheter. ← Hva er det du konkret driver og tilrettelegger?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 28. september 2005 #78 Skrevet 28. september 2005 Mener du at denne sangen skal forbys da? ← Det spørsmålet stilte du fordi?
vixen Skrevet 28. september 2005 #79 Skrevet 28. september 2005 Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke disse såkalte feministene heller ikke gidder bry seg litt om menneskerettigheter? Inkludere alle mennesker og ikke bare skråle og skrike over at menn greier seg bedre enn kvinner i de fleste tilfeller og jobbsituasjoner. F eks kvinner får mer selvtillit av å vinne over menn i sjakk enn å slå andre jenter, dette må vel være et bevis for at jenter bare føler seg dårligere enn menn? og er det da riktig at vi menn også skal begynne å føle oss værre bare fordi at jenter lager mange problemer? Jeg synes vi menn bare driver og tilrettelegger for kvinner hele tiden og for det meste er det utakknemlighet fordi mye vil ha mer! På tide at noen sier ifra til disse feministene av vi er litt smålei disse kvinnene som er mer opptatt av kvinnerettigheter enn menneskerettigheter. ← En ting jeg lurer på - er du bare utrolig glad i å provosere eller hater du rett og slett kvinner? Eller er det slik at du hater at kvinner ikke lenger ønsker å være mannens tjener, men har egen vilje og mulighet til å følge den? Jeg må bare spørre da jeg gang etter gang leser innleggene dine og du stadig og ved hver anledning rakker ned på kvinner, alt kvinner gjør, alt kvinner mener og alt kvinner står for? Jeg har faktisk vanskelig for å ta deg seriøst...
waco Skrevet 28. september 2005 #80 Skrevet 28. september 2005 Helt konkret får jeg høre at kvinner har en vanskeligere hverdag enn menn. At det f eks er vanskeligere for dere å få en ledejobb i sony-ericcsson enn f eks meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå