Gå til innhold

Få venner i voksen alder, så umulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det virkelig så vanskelig å få venner i voksen alder? Jeg får det ikke til. Og jeg er en ganske sosial, utadvendt, morsom og inkluderende person.

Jeg snakker lett med folk rundt meg og er alltid smilende og blid, har mange ganger prøvd å invitere til treningsøkt sammen, fjelltur, tur på byen osv uten hell. 

Noen tips? Noe som har funket for deg? 

Skjønner at folk sikkert tenker at jeg er lykkelig fordi jeg alltid er i så godt humør, og at en så utadvendt og sosial person som meg må ha stort nettverk. Men jeg har nesten ingen (utenom barna og kjæresten min) da er venner og familie inkludert i nesten ingen.. Og det er sårt, og ensomt! 😏

Har ikke lyst til å smøre utover Instagram eller Facebook at jeg er ensom og trenger venner, for jeg syns det er flaut. Og jeg vet innerst inne at det er dumt å synes det er flaut, men jeg klarer bare ikke krysse den grensen. 

Anonymkode: eb587...bf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er MANGE tråder her inn med det samme, så søk du.

 

Anonymkode: 2bbf5...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste får vennene sine i den alderen vi går på skole. Årsaken til det er at vennskap oftest skapes ved gjentatt samvær.  Når man er sammen flere timer hver dag over et år eller mer, blir man knyttet til hverandre og de man liker best å være knyttet til, blir venner.  Enkelt fortalt. 

Som voksen gjelder det derfor å sørge for å være sammen med folk over tid, slik at vennskap kan utvikles.  Noen får nye venner gjennom jobben, og hvis det ikke fungerer må du nesten finne et sted du kan møte andre fast over tid. F.eks. en felles hobby som gjøres et sted med flere, eller melde seg til frivillig arbeid. 

Ønsker deg lykke til!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte som deg, TS, at å finne venner i voksen alder, er umulig. Så begynte jeg med en ny hobby, og der ble jeg kjent med først en av de andre deltakerne, og etter hvert ble vi en fin gjeng på seks damer som ble kjent gjennom denne hobbyen. Da var jeg over 40 år, og trodde ikke det skulle være mulig. Har også fått et par nye venner gjennom jobb.

Jeg hadde mange bekjente og noen veldig nære venner fra før også, så det var ikke sånn at jeg var venneløs, men det er alltid hyggelig å bli kjent med enda flere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

få deg barn, det fører til utrolig mange bekjentskaper som kan bli til venner.

Anonymkode: 31975...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...