Gå til innhold

Bilder kjøpt i kjedebutikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to Kremmerhus-type bilder i huset, og ingen av de har jeg sett noen andre ha (ei heller i boligannonser, som jeg har sett mange av de siste 5 årene) 

Resten av bildene på veggene våre er enten personlige fotografier eller ordentlig kunst til ca. 25 000,- per bilde. Og så mye penger har jeg ikke å legge i hvert bidige rom i huset. 

Anonymkode: a370e...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har arkitekttegnet bolig. Det finnes ingen bolig som er lik. Inni har jeg et svært dyrt kjøkken, dyre materialer og norskproduserte møbler. Kvalitet hele veien. På veggene henger fotografier jeg har tatt selv, et par dyrere malerier, samt noe abstrakte greier fra Ikea. Jeg liker å ta med folk bort til et lite abstrakt maleri og si at det kostet meg 16 000,- hos nærmeste galleri - før jeg sier "Ha ha ha, neida, kjøpte det på Ikea for 69 kroner". 

 

Anonymkode: 72d05...f3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har arkitekttegnet bolig. Det finnes ingen bolig som er lik. Inni har jeg et svært dyrt kjøkken, dyre materialer og norskproduserte møbler. Kvalitet hele veien. På veggene henger fotografier jeg har tatt selv, et par dyrere malerier, samt noe abstrakte greier fra Ikea. Jeg liker å ta med folk bort til et lite abstrakt maleri og si at det kostet meg 16 000,- hos nærmeste galleri - før jeg sier "Ha ha ha, neida, kjøpte det på Ikea for 69 kroner". 

 

Anonymkode: 72d05...f3c

Ja, du er en liten skrytepave du ja.

Anonymkode: bdc29...418

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.7.2021 den 9.50):

Hvordan gidder dere å kjøpe bilder til å ha på veggene fra kjeder som IKEA, Bohus, Kremmerhuset o l? Vet selvfølgelig at det er smak og behag. Men hjemmet blir svært lite personlig med slike masseproduserte bilder som hvert tredje hjem i nabolaget har. Spyr nesten hvis jeg ser en hytte til med nærbilde av hodet til en vær eller moskus. 🙈 

Har hengt meg opp i dette med bilder fordi bilder gjerne er noe man bytter ut sjeldnere enn nips, lys, duker og puter. Hvorfor vil man da ha noe så lite personlig og lite unikt som masseproduserte bilder?

Anonymkode: d6e57...50f

De gidder nok å kjøpe dem fordi de liker dem. Spiller ingen rolle om det koster 1.000 eller 100.000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (På 9.7.2021 den 9.50):

Hvordan gidder dere å kjøpe bilder til å ha på veggene fra kjeder som IKEA, Bohus, Kremmerhuset o l? Vet selvfølgelig at det er smak og behag. Men hjemmet blir svært lite personlig med slike masseproduserte bilder som hvert tredje hjem i nabolaget har. Spyr nesten hvis jeg ser en hytte til med nærbilde av hodet til en vær eller moskus. 🙈 

Har hengt meg opp i dette med bilder fordi bilder gjerne er noe man bytter ut sjeldnere enn nips, lys, duker og puter. Hvorfor vil man da ha noe så lite personlig og lite unikt som masseproduserte bilder?

Anonymkode: d6e57...50f

Syntes da en vær er fint nok på en hyttevegg. Foreløpig har jeg ikke sett noen spy. 

 

AnonymBruker skrev (På 9.7.2021 den 10.02):

Det har vell med økonomi å gjøre for de fleste. Et innrammet litografi koster gjerne 10000kr++

Anonymkode: 0a4a7...580

Det har ikke med økonomi å gjøre. Å kjøpe veggpynt til 10000 kr er galskap. Ikke at 10000 er all verdens, men dette er å hive penger ut vinduet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Har forresten et ikea bilde på 2x3 m på veggen. Syntes det er veldig fint. Liker stemningsbilder. 

Hvorfor må alt være så unikt? Samme for meg om noen andre har et likt. 

Konsentrer deg om ditt eget hus fremfor å kritisere andres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette så vanlig da? Spørs kanskje litt hvor gammel man er, men jeg kjenner ingen på min alder (35) som har slike plakater. Som ung har man gjerne ikke så mye og rutte med, og flytter mye, slik at man ikke gidder å investere i noe…

Anonymkode: a2f91...2d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg stusser litt også på dette. Jeg stusser jo generelt over kliss like boliger da, der alle har den samme vasen og de samme håndklærne. Syns ikke det er stygt, og folk gjør som de vil, jeg bare synes det er utrolig at markedet for masseproduserte bilder er SÅ stort. 

Vi har mye på veggene, har ikke betalt over 2000 for noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (På 9.7.2021 den 11.56):

Det fineste bildet jeg har er et bilde av Kate Moss hvor hun holder fingeren sin under nesen og så er det tegnet et bart på fingeren. Det er jo et veldig unikt og originalt motiv og noe ikke så mange andre har. Kjøpte bildet på Desenio.

Så man kan absolutt finne unike bilder selv om de er kjøpt i kjedebutikker! Man må bare være flink til å plukke ut bilder som ikke så mange andre velger.

 

Spøker du? Det bildet er jo i annethvert hjem jeg ser på Instagram. Kom faktisk inn på denne tråden for å nevne akkurat det bildet,  hvis du har det bildet på veggen er du minst like uoriginal som de som har IKEA på veggen. 
For meg er det bildet et signal på at jeg ikke gidder følge den kontoen. 

Anonymkode: 36a34...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (På 9.7.2021 den 11.56):

Det fineste bildet jeg har er et bilde av Kate Moss hvor hun holder fingeren sin under nesen og så er det tegnet et bart på fingeren. Det er jo et veldig unikt og originalt motiv og noe ikke så mange andre har. Kjøpte bildet på Desenio.

Så man kan absolutt finne unike bilder selv om de er kjøpt i kjedebutikker! Man må bare være flink til å plukke ut bilder som ikke så mange andre velger.

 

Håper dette var ironi🙈

Anonymkode: 5a5ce...ea6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har arkitekttegnet bolig. Det finnes ingen bolig som er lik. Inni har jeg et svært dyrt kjøkken, dyre materialer og norskproduserte møbler. Kvalitet hele veien. På veggene henger fotografier jeg har tatt selv, et par dyrere malerier, samt noe abstrakte greier fra Ikea. Jeg liker å ta med folk bort til et lite abstrakt maleri og si at det kostet meg 16 000,- hos nærmeste galleri - før jeg sier "Ha ha ha, neida, kjøpte det på Ikea for 69 kroner". 

 

Anonymkode: 72d05...f3c

Følte du deg litt truffet, siden du føler behov for å fortelle om det dyre huset ditt? 

Anonymkode: 5a5ce...ea6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
AnonymBruker skrev (På 9.7.2021 den 11.30):

Det er jo ikke svart og hvit, er det. Er vel få som har enten bare personlige bilder, eller bare masseproduserte bilder, eller kunst. Folk har jo kombinasjon. Når man står i butikken, og tar en avgjørelse om at det bilde ville passe på veggen, ja, hva tenker man? Ser for meg at det kan være alt mulig rart. Det at man har sett slik hos ei venninne og likte det, eller at det er rett og slett passende farger og størrelse, eller at det er noe ved nettopp det bildet som snakker til deg. Eller trenger man noe kjapt opp på veggen, for at det føles så tomt og sterilt uten noe. Er ikke alle disse grunner like gyldige?

Virker litt snobbete, å tenke at man kan bare like ekte kunst, men resten, slike bilder som selges på Kremmerhuset, neida, de kan umulig føles personlig eller tiltrekkende for noen. 🙄

Anonymkode: c0925...5ba

Jeg kunne ikke tenke meg masseprodusert kunst fra kremnerhuset. Det hadde i mine øyne sett veldig rart ut samnen med den kunsten jeg har. Ansees heller ikke som en snobbete person, tvert imot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spøker du? Det bildet er jo i annethvert hjem jeg ser på Instagram. Kom faktisk inn på denne tråden for å nevne akkurat det bildet,  hvis du har det bildet på veggen er du minst like uoriginal som de som har IKEA på veggen. 
For meg er det bildet et signal på at jeg ikke gidder følge den kontoen. 

Anonymkode: 36a34...a36

At noe er populært i enkelte interiør/influenserkretser på insta betyr jo ikke at alle andre har eller er opptatt av det IRL. Jeg har aldri sett eller hørt om hverken det bildet eller de andre som nevnes i tråde som noe "alle" har, men så følger jeg heller ikke sånne insta-kontoer. Det blir litt som at jeg skulle uttale meg skråsikkert om hvilke bøker alle leser fordi de er populære hos de 10-15 bokbloggerne jeg følger (som alle har en liknende bakgrunn og smak som meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (4 timer siden):

At noe er populært i enkelte interiør/influenserkretser på insta betyr jo ikke at alle andre har eller er opptatt av det IRL. Jeg har aldri sett eller hørt om hverken det bildet eller de andre som nevnes i tråde som noe "alle" har, men så følger jeg heller ikke sånne insta-kontoer. Det blir litt som at jeg skulle uttale meg skråsikkert om hvilke bøker alle leser fordi de er populære hos de 10-15 bokbloggerne jeg følger (som alle har en liknende bakgrunn og smak som meg).

Jeg kjenner faktisk 4 stykker som har akkurat dette bildet, ene personen er lege, andre er lærer. Ingen av dem er influenser eller har noe interesse av slikt. Dette er godt voksne. 

Anonymkode: efc6a...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er sannsynligvis veldig enkelt: Fordi de liker det. Ikke alle er opptatt av at det de har på veggene hjemme skal være unikt og spesielt, de vil bare at det skal være pent. 

Anonymkode: c8116...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Spøker du? Det bildet er jo i annethvert hjem jeg ser på Instagram. Kom faktisk inn på denne tråden for å nevne akkurat det bildet,  hvis du har det bildet på veggen er du minst like uoriginal som de som har IKEA på veggen. 
For meg er det bildet et signal på at jeg ikke gidder følge den kontoen. 

Anonymkode: 36a34...a36

Jeg skrev "kødda" i innlegget rett etter det med bildet av Kate Moss. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest loveli
Daria skrev (5 timer siden):

At noe er populært i enkelte interiør/influenserkretser på insta betyr jo ikke at alle andre har eller er opptatt av det IRL. Jeg har aldri sett eller hørt om hverken det bildet eller de andre som nevnes i tråde som noe "alle" har, men så følger jeg heller ikke sånne insta-kontoer. Det blir litt som at jeg skulle uttale meg skråsikkert om hvilke bøker alle leser fordi de er populære hos de 10-15 bokbloggerne jeg følger (som alle har en liknende bakgrunn og smak som meg).

Du er jo veldig snill her! :takke:

Men personen har helt rett i å spørre om jeg tulla, for det gjorde jeg. :)

Du har nok bare ikke sett bildet fordi du, som du sier, ikke følger slike Intagramkontoer. :) Men bildet var overalt og alle de interiør-Intagramkontoene som driver med fast-interior hvor ting fra Kremmerhuset byttes ut flere ganger i måneden hadde bildet. "Alle" de hadde bildet i ca 2 uker... 

Egentlig litt synd at nordmenn har så mye penger at vi kan holde på slik. Bruk og kast. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
On 7/13/2021 at 10:23 AM, Daria said:

At noe er populært i enkelte interiør/influenserkretser på insta betyr jo ikke at alle andre har eller er opptatt av det IRL. Jeg har aldri sett eller hørt om hverken det bildet eller de andre som nevnes i tråde som noe "alle" har, men så følger jeg heller ikke sånne insta-kontoer. Det blir litt som at jeg skulle uttale meg skråsikkert om hvilke bøker alle leser fordi de er populære hos de 10-15 bokbloggerne jeg følger (som alle har en liknende bakgrunn og smak som meg).

Følger ingen interiørinfluensere eller noen andre interiørgreier, er ikke så interessert i sånt. Men Kate Moss-plakaten er veldig populær altså, har lagt merke til den i mange hjem og butikker. Akkurat som den der stygge stripete vasen alle hadde en periode. Eller HOME-bokstaver. Noe greier man bare ikke unngå å se at "alle" har. Det betyr selvfølgelig ikke bokstavelig talt alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powermonger
AnonymBruker skrev (På 9.7.2021 den 9.50):

Hvordan gidder dere å kjøpe bilder til å ha på veggene fra kjeder som IKEA, Bohus, Kremmerhuset o l? Vet selvfølgelig at det er smak og behag. Men hjemmet blir svært lite personlig med slike masseproduserte bilder som hvert tredje hjem i nabolaget har. Spyr nesten hvis jeg ser en hytte til med nærbilde av hodet til en vær eller moskus. 🙈 

Har hengt meg opp i dette med bilder fordi bilder gjerne er noe man bytter ut sjeldnere enn nips, lys, duker og puter. Hvorfor vil man da ha noe så lite personlig og lite unikt som masseproduserte bilder?

Anonymkode: d6e57...50f

Enig, må le litt hver gang jeg ser folk har «trendy» bilder fra Ikea på veggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et stort, fargerikt bilde som ble solgt på Feel for en god del år siden og en desenioplakat av en artist jeg liker godt. Jeg får ofte høre at jeg har et veldig personlig og koselig hjem. Jeg har ellers ingenting interiør som går inn under klisjé tror jeg. Jeg bryr meg lite om hva som er trendy eller dyrt/billig. Jeg kjøper ting jeg liker og møblerer heldigvis ikke hjemmet mitt etter hva andre skal mene om det. 

Anonymkode: d0ef9...9d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...