Gå til innhold

Bilder kjøpt i kjedebutikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mange sånne bilder på veggene her. Har ikke en eneste som jeg ikke har kjøpt andre steder enn kjedebutikker. Jeg synes de bildene er fine uansett hvor man kjøper dem🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kun selvproduserte bilder på mine vegger. Kanskje egoistisk, men mitt hjem, mitt galleri eller hva jeg skal kalle det for :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Oi..heldig du da som finner fine bilder så billig. Jeg følger med både på Finn og går mye i gallerier. Har enda tilgode å finne bilder jeg liker så billig, men vi har sikkert forskjellig smak. 

Anonymkode: 0a4a7...580

For et utrolig nedlatende svar. Smak er subjektivt, men det var da veldig til syrlig tone. 

Anonymkode: ca6f9...42c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange hobbykunstnere med flotte bilder til en rimelig pris. 

Anonymkode: 3cd1b...dac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Det fineste bildet jeg har er et bilde av Kate Moss hvor hun holder fingeren sin under nesen og så er det tegnet et bart på fingeren. Det er jo et veldig unikt og originalt motiv og noe ikke så mange andre har. Kjøpte bildet på Desenio.

Så man kan absolutt finne unike bilder selv om de er kjøpt i kjedebutikker! Man må bare være flink til å plukke ut bilder som ikke så mange andre velger.

 

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker litt det samme av og til. Samtidig har jeg sett flotte hyttevegger hvor både væren og moskusen har passet utrolig flott inn. 

Og det er ikke alle egenproduserte bilder som er veldig fine heller. Det skal noe til å ta bilder som egner seg til å passe på vegen. Ikke alt som er egenprodusert som kunst er like fint heller. Og det hjelper ikke så mye på å ta frem sparkel og liknende, for så å lage et eget bilde, etter at du har sett dette bli gjort på instagram, eller andre slike sider. Blir ikke så veldig mye mer personlige disse, enn væren eller moskusen.

Ellers så tenker jeg at folk skal få lov til å gjøre akkurat hva de vil i sine egne hjem og hytter. Liker de det de har kjøpt på kremmerhuset, eller har sparklet og malt selv, så la dem like det. Det er det som gjør deres hjem flott i sine øyne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlige bilder er fint det, om en er en bra fotograf og kan tingene sine, eller om en er flink til å tegne og male. Men er det mindre bra, så er jammen et bilde som er masseprodusert bedre. 

Anonymkode: b1b18...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

For et utrolig nedlatende svar. Smak er subjektivt, men det var da veldig til syrlig tone. 

Anonymkode: ca6f9...42c

Hvordan var det et nedlatende svar? 🤔 bare fordi hun tenker hun kanskje har en annen smak? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Oi..heldig du da som finner fine bilder så billig. Jeg følger med både på Finn og går mye i gallerier. Har enda tilgode å finne bilder jeg liker så billig, men vi har sikkert forskjellig smak. 

Anonymkode: 0a4a7...580

Jeg har mye kunst på veggene hjemme. Billigste verkene er i prisklassen 800-1000. Det er et stort marked i den prisklassen, så det er ganske utrolig hvis du ikke klarer å finne noe du liker.

 

Jeg synes de kremmerhus-bildene passer godt inn på en hytte😊 Selv foretrekker jeg å ha kunsten min i huset og hverdagen. (På en hytte ville jeg vært mer bekymret for tyveri)

Anonymkode: 39db3...7e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skjønner den. Men jeg ville da heller brukt personlige bilder og forstørret opp. 😊

Anonymkode: d6e57...50f

Jeg har flere personlige bilder som er forstørret litt, men det er da måte på hvor stort man kan forstørre opp diverse mobilbilder fra ulike festligheter, konserter, nevøer/nieser og kjæledyr, eller hvor mange bilder man kan ha i a5-format.
Da synes jeg det er mye penere med ett stort masseprodusert bilde med ett motiv man foretrekker...
Ikke er jeg spesielt interessert i kunst heller, så å bruke flere tusenlapper på kunst ville føltes veldig bortkastet.
Men selv om jeg verken er interessert i kunst eller vil henge opp store kornete mobilbilder, så liker jeg ikke tomme vegger.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mine egne vegger, ikke alle andres. Hvorvidt naboen har det samme bildet eller ikke gjør ingen forskjell  - jeg velger det som skal inn i mitt hus ut fra mine ønsker og preferanser, ikke ut fra et ønske om å være mest mulig spesiell og original. Hos meg henger masseproduserte plakater og selvbroderte bilder side om side med originale malerier og litografier, det de har felles er at jeg liker dem og vil ha dem der, og det er faktisk alt som betyr noe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Zidji said:

Hvordan var det et nedlatende svar? 🤔 bare fordi hun tenker hun kanskje har en annen smak? 

Jeg leste det som at fordi jeg fant rimelige motiver så kunne jeg ikke ha spesielt god smak. 

Anonymkode: ca6f9...42c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg leste det som at fordi jeg fant rimelige motiver så kunne jeg ikke ha spesielt god smak. 

Anonymkode: ca6f9...42c

Det er da ingen som kan ane noe om din smak på et anonymt forum. Det ble bare sagt at smaken kanskje var forskjellig fra din. Enda godt folk har forskjellig smak, ellers hadde verden blitt kjedelig.

Anonymkode: 0a4a7...580

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg leste det som at fordi jeg fant rimelige motiver så kunne jeg ikke ha spesielt god smak. 

Anonymkode: ca6f9...42c

Det var nok bare ment som en opplysning eller grunn til hvorfor hun ikke klarer å finne litt billigere bilder. Hun skriver jo at hun leter på Finn til og med. Du går ikke der og ser viss du skal snobbe deg og skryte høylytt over "dyr smak". Hun er nok oppriktig på leting etter bilder hun syntes er fine til en rimeligere pris og syntes du er heldig som klarer å finne det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (3 minutter siden):

Det var nok bare ment som en opplysning eller grunn til hvorfor hun ikke klarer å finne litt billigere bilder. Hun skriver jo at hun leter på Finn til og med. Du går ikke der og ser viss du skal snobbe deg og skryte høylytt over "dyr smak". Hun er nok oppriktig på leting etter bilder hun syntes er fine til en rimeligere pris og syntes du er heldig som klarer å finne det.

Stemmer på en prikk😅 Jeg formulerte meg nok litt klønete, ikke meningen å fornærme noen. 

Anonymkode: 0a4a7...580

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi jeg synes mye av de kunstnerbildene er stygge og ser ut som små barn har laget.

 

Anonymkode: 33173...76d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det du sier, selv om jeg egentlig ikke bryr meg om hvordan andre har det, så ville jeg aldri hatt et bilde på min egen vegg som jeg kan kjøpe på IKEA eller lignende.

Jeg reiser mye, og har forstørret mine egne bilder tatt rundt omkring i verden, som jeg har på veggen. Mange blir overrasket når jeg sier at jeg har tatt bildene selv. 

I tillegg har jeg gjennom flere år samlet meg opp en del retro reiseplakater som jeg har hengt opp fra forskjellige steder jeg har vært. Noen er kjøpt på stedene, og noen er faktisk bestilt på Wish. Har aldri sett noen andre ha slike plakater, og får ofte spørsmål om hvor man får tak i de. 

Jeg har også flere verdenskart rundt omkring, et med klistremerke på alle stedene jeg har vært, og et stort verdenskart som er klistremerke i seg selv. Rundt omkring, og på det kartet, så har jeg polaroid-bilder av meg selv ved kjente steder i verden.

Som de fleste skjønner, så er jeg godt over middels interessert i geografi og reise. Noen synes kanskje jeg har en spesiell stil, og ville aldri hatt det slik hjemme hos seg selv, men det er i alle fall unikt, og jeg liker det selv. Det er viktigst for meg. 

Anonymkode: b19ea...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å blande. Og så lenge jeg liker bildet, så driter jeg i om halve byen også har det. Bare ikke hele galleriet. 

Anonymkode: 606ac...551

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...