Gå til innhold

Venninne som plutselig blir stille. Humørsyk? Hvordan går jeg frem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

jeg har nettopp blitt venninne med en utrolig fin jente! Vi er begge 30. 
 

I det siste har jeg merket at hun har en tendens til og plutselig blir veldig stille. Hun er veldig pratsom ellers. Jeg bare føler at noe er galt og tar det opp med henne. Ikke sånn «hva feiler deg a?» men jeg prøver og være nysgjerrig og ikke anklagende.

 

Jeg har spurt henne om hvordan jeg skal gå frem som venninne når hun har det slik. Hun sier at hun setter pris på at jeg legger merke til hvordan hun har det og at jeg tar henne til side og spør «hvordan går det egentlig?». 
 

likevel vet jeg ikke om dette er «nok». Noen tips?

Anonymkode: 8dc67...2d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I hvilke situasjoner skjer det da? Når dere er alene eller sammen med andre?

Anonymkode: bc9f3...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har klart å gi et svar på hva du kan gjøre, så prøv akkurat det. Hvis det ikke er nok, så prat videre med henne om det. 
Hun er heldig som har deg som venn. 

Anonymkode: e7c68...ea5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er nok, jeg :) 

Og så fin måte du spurte på! ❤️

Anonymkode: 3d584...e5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn som venninna di. Jeg er også veldig pratsom, og ingen tror meg når jeg sier at jeg egentlig er en stille person. Jeg har bare to sider av meg. (kanskje typisk tvilling stjernetegn..)

Nå spørs det jo hvilke situasjoner venninna di blir stille, om det bare er dere to eller om det er når dere er flere samlet. Når jeg blir sånn når vi bare er to sammen, er det enten fordi jeg bare er sliten og slapper så godt av med vedkommende at jeg klarer være stille. Eller, så kan det være noe som har blitt sagt som går innpå meg, som jeg trenger tenke på. Jeg er dessverre litt hårsår på noen områder, og kan bli litt småsnurt og barnslig stille. Liker ikke den måten å være på, men sliter med å få det helt bort. 

Hvis vi er mange samlet, blir jeg ofte stille fordi jeg følger med på samtalene som pågår, og fordi jeg ikke har lyst å blande meg/avbryte. Synes det er morsomt å sitte evaluere og studere folk og hvordan de kommuniserer, men har ofte fått spørsmål om hvorfor jeg blir stille. Det er sjeldent noe galt, jeg trekker meg bare inn i meg selv og følger med på andre. 

Men, fortsett å gjøre det du gjør, anerkjenn henne, vis henne at du vet hun fortsatt "er" der, og at du bryr deg om hun har det bra. Snakk gjerne med henne en gang hun ikke er stille, og spør hva hun ønsker du skal gjøre når hun blir slik.

Endret av TheAliass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheAliass skrev (21 timer siden):

Jeg er litt sånn som venninna di. Jeg er også veldig pratsom, og ingen tror meg når jeg sier at jeg egentlig er en stille person. Jeg har bare to sider av meg. (kanskje typisk tvilling stjernetegn..)

Nå spørs det jo hvilke situasjoner venninna di blir stille, om det bare er dere to eller om det er når dere er flere samlet. Når jeg blir sånn når vi bare er to sammen, er det enten fordi jeg bare er sliten og slapper så godt av med vedkommende at jeg klarer være stille. Eller, så kan det være noe som har blitt sagt som går innpå meg, som jeg trenger tenke på. Jeg er dessverre litt hårsår på noen områder, og kan bli litt småsnurt og barnslig stille. Liker ikke den måten å være på, men sliter med å få det helt bort. 

Hvis vi er mange samlet, blir jeg ofte stille fordi jeg følger med på samtalene som pågår, og fordi jeg ikke har lyst å blande meg/avbryte. Synes det er morsomt å sitte evaluere og studere folk og hvordan de kommuniserer, men har ofte fått spørsmål om hvorfor jeg blir stille. Det er sjeldent noe galt, jeg trekker meg bare inn i meg selv og følger med på andre. 

Men, fortsett å gjøre det du gjør, anerkjenn henne, vis henne at du vet hun fortsatt "er" der, og at du bryr deg om hun har det bra. Snakk gjerne med henne en gang hun ikke er stille, og spør hva hun ønsker du skal gjøre når hun blir slik.

Er dette tyoisk Tvilling-stjernetegn? Nå ble jeg interessert og nysgjerrig, er født i Tvillingene selv.

Anonymkode: 4f265...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Er dette tyoisk Tvilling-stjernetegn? Nå ble jeg interessert og nysgjerrig, er født i Tvillingene selv.

Anonymkode: 4f265...806

Jeg er ingen ekspert, men føler mye det som blir skrevet om tvillingene stemmer veldig bra på meg. (blant annet dette med å ha to helt forskjellige sider, som endrer plutselig. Føler meg jo litt schizofren til tider. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheAliass skrev (53 minutter siden):

Jeg er ingen ekspert, men føler mye det som blir skrevet om tvillingene stemmer veldig bra på meg. (blant annet dette med å ha to helt forskjellige sider, som endrer plutselig. Føler meg jo litt schizofren til tider. 😂

Dersom du leser gjennom alle stjernetegnene, vil du nok oppdage at mange andre stjernetegn også stemmer bra på deg ;)

Anonymkode: 65fbe...5a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dersom du leser gjennom alle stjernetegnene, vil du nok oppdage at mange andre stjernetegn også stemmer bra på deg ;)

Anonymkode: 65fbe...5a3

Selvfølgelig, på samme måte som om at jeg har ørten forskjellige andre sykdommer hvis jeg Googler vond arm. Skjønner selvsagt at det ikke er vitenskap med stjernetegn, men synes likevel det er morsomt. 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mangt som er årsaken og ikke nødvendigvis slik at hun vet det selv heller. Jeg er en sånn som plutselig bare synker i jorda uten at det er noen sin feil, og jeg er ikke sikker på hvorfor:P Men jeg er veldig takknemlig når noen uttrykker at jeg blir savnet, at noen merker at jeg forsvinner fra livene deres og at de bryr seg om hvordan det går:) De trenger ikke gjøre noe mer enn det for meg i alle fall.

Anonymkode: 61a30...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bli stille med noen venninner. Hvis de avbryter meg tilstadighet. Eller tar over min fortelling. Sånne ting. Da blir jeg stille og kobler ut på en måte. Bevisst og ubevisst. Jeg liker ikke så godt at noen snakker i munnen på meg. 

Anonymkode: 1f0ba...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...