Gå til innhold

Steforeldre og økonomi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mat og småting tenker jeg ☺️ Jeg er mor og har forsørgeransvaret. Samboeren min bidrar med 50% av matkostnad og bokostnad, og kjøper småting til barna når han vil. Jeg og barnas biologiske far deler på direkte utgifter (mobil, SFO, treningsavgifter, briller, skolemelk)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Er det barn på begge sider blir det feil å gjøre det ulikt synes jeg.

Men om kun den ene har barn, synes jeg biologisk forelder skal betale alt. F.eks, betale det ekstra det koster å ha 2 soverom i ferieleiligheten i stedet for ett,   betale den/de ekstra flybillettene, betale klær, fritidsaktiviteter etc.

Mat kan f.eks. deles ved at forelderen kjøper all maten den uka man har barna, og den nye partneren kjøper all maten uka barna er hos den andre biologiske forelderen.

Synes faktisk det er annerledes om barna bor der 100 %, da er steforelderen der alltid og da blir det mer unaturlig å dele opp matbudsjettet. Da utgår jo også steforelderen mer som en ekte mor/far for barnet eller barna.

Anonymkode: 586b8...559

Huff så kjipe. Tror ikke jeg ville reist på ferie med deg om det skulle vært slik. Og krangle om matbudsjettet? Hvis man går inn i et forhold med en so har barn, så vet man vel hva man går til. Glad vi er fortsatt gift her og fullstendig felles økonomi. Ingen krangling om penger i hvert fall. 

Anonymkode: f7f3f...4d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Wow, dagens helt

Anonymkode: ee65b...658

Det er sannheten.-

AnonymBruker
Skrevet
true aspie skrev (6 minutter siden):

Det er sannheten.-

Jeg er vokst opp i en A4 familie, med to foreldre som bor sammen, så jeg vet ikke hvordan det er å ha steforeldre, men jeg vet at jeg velger mye heller et par ekstra omsorgspersoner enn to foreldre som bare er uvenner. Tenk så mange barn som har det grusomt fordi foreldrene insisterer på å være sammen bare fordi de har barn sammen. Mye bedre å ha to hjem med kjærlighet, enn ett uten.

Anonymkode: ee65b...658

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har jeg to store og han en liten. Men vi deler på alt. Når vi hadde samvær med hans sønn så kjøpte jeg mye til han, ( mine er voksne) og delte på alt. Jeg sto for mat og logistikk også, for det meste.  Men vi har felles økonomi, absolutt alt felles, og syns stebarn også skal være felles. Vi deler den tanken der heldigvis 🥰

Anonymkode: 0bcfe...459

AnonymBruker
Skrevet

Her betaler jeg null på stebarna. Sparer til mitt eget barn , koster på det fine ferier,.dyre hobbyer og etc. Skal stebarn være med, må far  betale alt fra is til ekstra hotellrom.  

Jeg kjøper heller ikke bursdagsgaver til de. Det tar far seg av , så tar jeg meg av min slekt. En grei løsning syns jeg. Kan legge til at mine stebarn er voksen.

Anonymkode: c385e...1c3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...