Gå til innhold

Hvordan fjerne tyverialarm på klesplagg?


~white lady~

Anbefalte innlegg

Har du fremdeles kvittering så går du tilbake til butikken, det er de som har gjort en dårlig jobb. 

Har du ikke kvitteringen så får du kaste plagget og kjøpe ny. En regular barnetights koster ikke akkurat mye...

Anonymkode: 8a078...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg opplevde at det ikke har pepet, og andre ganger har det pepet uten grunn når jeg har gått ut/inn av butikker og det viste seg å være et kundekort med strekkode som slå ut på alarmen. Veldig slitsomt når det pep på apotek og sportsbutikk osv og de alltid måtte se i vesken min uten å finne noe. (Jeg viste alltid frem uoppfordret)

Anonymkode: 08fb9...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd meg også, og da med et plagg fra en butikk som lå laaaaangt unna. Heldigvis for meg satt alarmen helt nederst på et buksebein, og buksa var uansett for lang for meg, så den forsvant da jeg la opp buksa. 

Anonymkode: 9ccd9...38e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og jeg opplevde at det ikke har pepet, og andre ganger har det pepet uten grunn når jeg har gått ut/inn av butikker og det viste seg å være et kundekort med strekkode som slå ut på alarmen. Veldig slitsomt når det pep på apotek og sportsbutikk osv og de alltid måtte se i vesken min uten å finne noe. (Jeg viste alltid frem uoppfordret)

Anonymkode: 08fb9...52b

Hvordan kan du påstå at de alltid måtte se i veska di, når du viste den frem uoppfordret hver gang. Det er litt selvmotsigende. 

Anonymkode: 28843...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde meg også. Rart at alarmen faktisk ikke går av i butikken, men i neste butikk man er innom. Ganske ubehagelig å gå inn i butikken igjen.  Jeg passer hvertfall alltid på å ha med kvittering fra klesbutikker etter dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 19.15):

Hvordan kom du ut av butikken da???

Anonymkode: 57c80...214

Noen alarmer tas av i to operasjoner, der man først fjerner alarmen (deaktiverer det inni plastdingsen som utløser alarmen) og deretter fjerner selve plastdingsen som sitter fast i plagget. Det er altså fullt mulig å komme hjem med en alarmbrikke fast i plagget selv om butikken har deaktivert selve alarmen. Det hender også at alarmene ikke fungerer, og at man dermed ikke piper på vei ut av butikken.

AnonymBruker skrev (På 10.7.2021 den 10.03):

Hvordan kan du påstå at de alltid måtte se i veska di, når du viste den frem uoppfordret hver gang. Det er litt selvmotsigende. 

Anonymkode: 28843...2db

Nei, det er det vel ikke. Om man viser frem uoppfordret kan de på butikken velge selv om de faktisk vil benytte sjansen til å se i veska, eller om de stoler på kunden og lar være.

Løsningen her er enten å dra til butikken og få hjelp, eller prøve å fjerne den og ta med i beregninga at plagget kan bli ødelagt.

Anonymkode: fb26b...401

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 19.37):

Kanskje ikke så lurt hvis det er fargemiddel i alarmen. 😅

Anonymkode: 28843...2db

Joda. Jeg har fjernet med hammer de gangene det har skjedd med meg. Bare å tre et par plastposer rundt magneten, stappe inn litt tørkepapir eller lignende med god sugeevne, tette igjen posene godt med en stram strikk inn mot stoffet, legge det hele på en avis og hamre i vei. 

Anonymkode: 0863e...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (På 10.7.2021 den 9.45):

Men du vet jo også om mulige grunner TS ikke drar til butikken - det er langt. Det kan hende TS må ta kollektivt og det koster fort mer enn selve plaget hvis det er kjøpt på H&M, har du tenkt på det? Men du insisterer at eneste mulige situasjonen er at TS er tyv. 

 

Uansett, jeg var selv maks uheldig i en slik situasjon. Da jeg fikk med meg et plagg med alarm på, i en butikk i London! Jeg var på jobbkurs og shoppa litt. Butikken ikke finnes i Norge i det hele tatt. Heldigvis løste det seg da jeg la merke til alarmen før jeg dro fra London. Og alarmen peip ikke verken på vei ut av eller inn i butikken, i mitt tilfelle. 

Anonymkode: f23b7...9e3

Insisterer ikke på at ts er tyv, kan du lese?

Jeg sier bare det er rart at ts ikke drar tilbake til butikken, når slike greier åpenbart er laget for at man ikke skal kunne klare å ta den av selv. Hvorfor eksisterer de ellers?

 

Anonymkode: 2c514...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

 

Insisterer ikke på at ts er tyv, kan du lese?

Jeg sier bare det er rart at ts ikke drar tilbake til butikken, når slike greier åpenbart er laget for at man ikke skal kunne klare å ta den av selv. Hvorfor eksisterer de ellers?

 

Anonymkode: 2c514...150

Hun lurte bare på om det går an å ta den av uten å måtte dra tilbake. Det er tross alt enklere hvis man bare kunne gjøre det selv hjemme, og kanskje noen hadde et greit tips. Du legger for mye i det. 

Anonymkode: fd4ec...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hun lurte bare på om det går an å ta den av uten å måtte dra tilbake. Det er tross alt enklere hvis man bare kunne gjøre det selv hjemme, og kanskje noen hadde et greit tips. Du legger for mye i det. 

Anonymkode: fd4ec...8c1

Selvfølgelig er det ikke mulig å ta dem av da sier jeg! De eksisterer for en grunn på klærne, slik at tyver ikke skal kunne tjene på å stjele dem. Er du helt fri for logikk?

Anonymkode: 2c514...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig er det ikke mulig å ta dem av da sier jeg! De eksisterer for en grunn på klærne, slik at tyver ikke skal kunne tjene på å stjele dem. Er du helt fri for logikk?

Anonymkode: 2c514...150

Den jetæg tok av etterlot ikke skade, bortsett fra hullet etter nålen som uansett blir der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (6 minutter siden):

Den jetæg tok av etterlot ikke skade, bortsett fra hullet etter nålen som uansett blir der.

Vel, de er ment til at det ikke skal gå an.

Ser ut til at Kaninen fant en løsning da ;) 

Anonymkode: 2c514...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel, de er ment til at det ikke skal gå an.

Ser ut til at Kaninen fant en løsning da ;) 

Anonymkode: 2c514...150

Jepp. De som stjeler mengder regner jeg med også har stjålet eller fått tak i  verktøyet som brukes for å ta dem av ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...