Gå til innhold

Hvordan fjerne tyverialarm på klesplagg?

~white lady~

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Slå den sunn! Farge er det sjeldent inni.

Anonymkode: cd9f6...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

skjedde meg også 🙈 jeg gikk tilbake til butikken, jeg hadde jo kvittering, de trodde på meg. 

Anonymkode: f23b7...9e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedd med meg også. Jeg gikk bare tilbake til butikken. Verre med en som hadde kjøpt ny kjole til fest, og først på den store festdagen, i selskapet, ble den veldig tydelige alarmen, sett bakfra, oppdaget. For varmt å gå med jakke på, men hun tok det bra, og danset og koste seg med alarm bakpå kjolen hele festen. 😄

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er problemet med å bare gå til butikken igjen?

De dingsene er laget for at det ikke skal gå an å ta den av uten å ødelegge plagget. 

Anonymkode: 2c514...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette har aldri skjedd meg -handler ikke så mye, men over mange tiår så har det jo blitt endel klær. Skjer det så ofte altså? Sorry, men jeg tenkte automatisk "tyv" når jeg så tråden... 

Anonymkode: 33eaf...dc3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan få en annen butikk til å fjerne den, om du har med kvittering. Om der er kortere dit enn der du kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Tvist skrev (2 minutter siden):

Kanskje du kan få en annen butikk til å fjerne den, om du har med kvittering. Om der er kortere dit enn der du kjøpte den.

Det er jo akkurat det, de aller fleste bor vel ikke timesvis unna der de handlet, og alle burde jo ha kvittering etter et kjøp -så det finnes knapt noen grunn til å lære seg å ta av disse greiene, selv om plagget ikke er stjålet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette har aldri skjedd meg -handler ikke så mye, men over mange tiår så har det jo blitt endel klær. Skjer det så ofte altså? Sorry, men jeg tenkte automatisk "tyv" når jeg så tråden... 

Jeg har opplevd det samme! Så nei, her er det ingen grunn til å tenke "tyv" om ts!

Anonymkode: 1ff71...e92

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Men hvor ofte opplever du dette egentlig, for deg høres det ut som om det er "hverdagslig" når du vet hvor sjeldent eller ikke de kommer med farge inni.

Greit nok om du jobber på butikk, men da hadde du vel hatt ett annet svar/råd å gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har opplevd det samme! Så nei, her er det ingen grunn til å tenke "tyv" om ts!

Ikke lite mistenksom å spørre om slikt på et anonymt forum vel? Kan ikke ts bare dra til butikken enn å plage oss med dette dumme spørsmålet, som har en åpenbar løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er det gitt at den er usunn?

Anonymkode: 56eb0...287

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Greit nok, men da gikk du vel tilbake til butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjedd meg, men da peip det idet jeg gikk ut av butikken og fikk den fjernet. Aner ikke hvordan, men ville hatt samme problem selv pga avstand til nærmeste klesbutikk. 1,5 mil til nærmeste matbutikk, 4,5 mil til nærmeste sko/kles/interiørbutikk.

Anonymkode: b4d5e...8c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjedde med meg en gang også, kom hjem igjen og så det var alarm på. Hadde ikke pepet når jeg gikk ut av butikken. Reiste tilbake en annen dag med bukse og kvittering, og da peip det på vei inn, rimelig pinlig synes jeg😅 Følte meg som en tyv😂

Anonymkode: cb698...c74

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dra til butikken og be dem ta den av. Jeg dro innom en butikk i samme kjede i en annen by, de tok den av for meg. Hadde med kvittering,da. 

Anonymkode: 5d067...cb4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke lite mistenksom å spørre om slikt på et anonymt forum vel? Kan ikke ts bare dra til butikken enn å plage oss med dette dumme spørsmålet, som har en åpenbar løsning?

Ikke lite mistenksomt? Herregud, det er ikke mistenksomt i det hele tatt :ler: 

Anonymkode: f9547...6a8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke lite mistenksomt? Herregud, det er ikke mistenksomt i det hele tatt :ler: 

Anonymkode: f9547...6a8

Da tror du for godt om anonyme folk du vet ingenting om.

TS vet løsningen på problemet, kommer likevel her på kg for å høre et alternativ. Gir null mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 7/8/2021 at 5:08 PM, AnonymBruker said:

Da tror du for godt om anonyme folk du vet ingenting om.

TS vet løsningen på problemet, kommer likevel her på kg for å høre et alternativ. Gir null mening.

Men du vet jo også om mulige grunner TS ikke drar til butikken - det er langt. Det kan hende TS må ta kollektivt og det koster fort mer enn selve plaget hvis det er kjøpt på H&M, har du tenkt på det? Men du insisterer at eneste mulige situasjonen er at TS er tyv. 

Uansett, jeg var selv maks uheldig i en slik situasjon. Da jeg fikk med meg et plagg med alarm på, i en butikk i London! Jeg var på jobbkurs og shoppa litt. Butikken ikke finnes i Norge i det hele tatt. Heldigvis løste det seg da jeg la merke til alarmen før jeg dro fra London. Og alarmen peip ikke verken på vei ut av eller inn i butikken, i mitt tilfelle. 

Anonymkode: f23b7...9e3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synd jeg ikke har kontakt med x-en mer. Han var en racer på å få av disse brikkene (av lugubre grunner). Vet ikke åssen han gjorde det, men han brukte bare en liten kniv.🤔

Anonymkode: 079de...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har skjedd meg også, og jeg kjøpte det i en butikk i Bergen som ikke finnes i Oslo. Oppdaget det ikke før jeg var hjemme i Oslo. Jeg tok med plagget til kjøpesenter her og tok med kontoutskrift for hadde ikke kvittering og gikk først til en butikk men de hadde et annet system og så måtte jeg prøve neste butikk som heldigvis hadde samme alarmsystem og kunne fjerne alarmen. Jeg viste kontoutskriften som bevis for at jeg hvertfall hadde betalt og kjøpt noe i den aktuelle butikken som plagget var fra og det var ikke et dyrt plagg så lite trolig å stjele det når jeg først kjøpte mye annet der. 

Anonymkode: 08fb9...52b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...