Gå til innhold

Kutte vanlig balsam til fordel for leave-in?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Se overskriften. Har noen prøvd dette?

Jeg har kort hår, som blir farget hver 4.uke, og jeg føner det hver morgen. Men håret er veldig robust, og hverken spesielt slitt eller noe tørt. Derfor vurderer jeg om jeg skal teste om det går an å kutte balsamen i dusjen om morgenen, og heller bruke en leave-in. Håret mitt er tykt, men hvert hårstrå er relativt tynt, og det floker seg lett. Siden håret fort blir mykt og tungt, vurderer jeg en spray-leave-in, men hvilke er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker en fra KMS, leave-in et eller annet. Funker kjempe bra for meg. Mitt problem med vanlig balsam var at håret ble så tungt, og fikk derfor anbefalt denne av frisør. Kjøpes billig på LF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt hår og bruker den rosa leave-in balsamen fra Kerastase. Den gjør at håret er veldig greit å gre ut, vanligvis er det bare en stor floke når jeg kommer ut av dusjen. I tillegg sparer jeg tid på å slippe å skylle ut balsamen.

Har snart brukt opp den, og skal absolutt kjøpe den på nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Wella SP Hydro Milk (2.1). Etter at jeg har vasket håret og tørket litt med håndkle, så sprayer jeg litt i og børster. Den funker fint til mitt tykke, halvlange hår. Jeg føner og styler ikke håret noe særlig, men frisøren min sa at man skulle ha den i før man fønet.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har langt hår og bruker balsam bare en gang i uken (vasker det hver dag). Veksler mellom Redken Anti-snap og Redken Soft ends leave in. Funker som bare det. Med balsam blir det for glatt og overpleiet for min del. Med kort hår om du klipper ofte, tror jeg det å kutte balsam burde gå greit.

Har ingen forslag til spray leave-in.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Anti-snap stående i skapet, men bruker den ikke regelmessig. Men kanskje jeg skal teste den? Problemet er mest at jeg trenger noe som får bort flokene, for håret mitt filtrer seg veldig sammen når det er vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...