Little Tomato Skrevet 7. juli 2021 Forfatter #41 Del Skrevet 7. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du kan godt gi henne navnet Agnes, og kalle henne Agnia, det blir som mange andre russere Katharina= Katja, Nathalia= Natasja osv. Tatjana-Tanja. Det er jo tradisjon. Anonymkode: fc043...865 Ja, vurder det nå etter så mange stygge ord og assosiasjoner jeg fikk Men det blir ikke det samme dessverre, fordi Agnija er et fullt russisk navn (Агния) med andre kjælenavn former (som Asja, Ganja osv... ) Og formen Agnes brukes ikke i Russland, høres veldig utenlandsk for mine foreldre for eksempel Endret 7. juli 2021 av Little Tomato Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #42 Del Skrevet 7. juli 2021 Det funker ikke her i Norge, det er sikkert et veldig fint navn om man har en litt annen uttalelse på det enn hvordan vi norske ville uttalt det. Jeg syns Agnes er fint ikke så veldig ulikt. Anonymkode: c9e1f...c8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. juli 2021 #43 Del Skrevet 7. juli 2021 (endret) Little Tomato skrev (1 time siden): Jeg ser nå at jeg burde helst skrive Agnija enn Agnia (pga uttalelse), vanskelig med translitterasjon fra et annet alfabet. Regner med det skrives Агния med det kyrilliske alfabetet, da blir norsk transkripsjon Agnija. Jeg ville heller gått for et av de svært mange navnene som fungerer godt på både russisk og norsk, det er jo ikke akkurat sånn at det er mangel på utvalg... Ser heller ikke problemet med hverken norsk fornavn og utenlandsk etternavn eller motsatt. Endret 7. juli 2021 av Anonymus Notarius Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little Tomato Skrevet 7. juli 2021 Forfatter #44 Del Skrevet 7. juli 2021 Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden): Regner med det skrives Агния med det kyrilliske alfabetet, da blir norsk transkripsjon Agnija. Jeg ville heller gått for et av de svært mange navnene som fungerer godt på både russisk og norsk, det er jo ikke akkurat sånn at det er mangel på utvalg... Ser heller ikke problemet med hverken norsk fornavn og utenlandsk etternavn eller motsatt. Jeg vet at det fins uendelig mange alternativer. Men visste ikke før nå at det kommer til å funke så dårlig. Det kunne jeg ikke forutse, tenkte mulig det blir litt uvanlig men fin likevel. Kunne ikke forutse såpass ekle assosiasjoner. I mine ører høres Agnija bedre enn Agnes bare fordi jeg er ikke norsk og er mer vant til at jentenavn slutter med vokaler enn konsonanter . Agnija blir Агния med kyrilliske bokstaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 7. juli 2021 #45 Del Skrevet 7. juli 2021 Kunne det vært en idé å heller kalle barnet Anja, siden det er det navnet som likner aller mest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #46 Del Skrevet 7. juli 2021 Little Tomato skrev (7 timer siden): ? Vil gjerne høre hva synes dere? Er det vanskelig å uttale / bare rart eller synes dere det funker fint? Vil ikke at barnet mitt får alt for mange "hva var det du sa?" - spørsmål om navnet og hvis Agnia blir alt for eksotisk , må vi prøve å finne et annet navn... Jeg synes ikke navnet i seg selv er så veldig fremmed, vi har navn som er ganske like utralemessig (Magni, Ragni/ Ragna), og jeg ville ikke reagert på Agnia. Anonymkode: b2001...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #47 Del Skrevet 7. juli 2021 Jeg tenkte og på Anja. Eller Agnesca (anjeska). Jessica. Anonymkode: 6eb6e...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 7. juli 2021 #48 Del Skrevet 7. juli 2021 Er det i det hele tatt et navn?🤨 Får meg til å tenke på angina pectoris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #49 Del Skrevet 7. juli 2021 Har dere vurdert Agnete? Det kommer også fra Agnes, og er mer vanlig i Skandianvia. Anonymkode: a15b6...8db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little Tomato Skrevet 7. juli 2021 Forfatter #50 Del Skrevet 7. juli 2021 Ullvott skrev (1 time siden): Kunne det vært en idé å heller kalle barnet Anja, siden det er det navnet som likner aller mest? Det er dessverre et helt annet navn , Anja er kjælerom for Anna... Men takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little Tomato Skrevet 7. juli 2021 Forfatter #51 Del Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes ikke navnet i seg selv er så veldig fremmed, vi har navn som er ganske like utralemessig (Magni, Ragni/ Ragna), og jeg ville ikke reagert på Agnia. Anonymkode: b2001...8f8 Jeg forventet i utgangspunktet at det blir noe sånt for de fleste men det viser seg at de fleste har sterke rare assosiasjoner dessverre. Takk for svar ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 7. juli 2021 #52 Del Skrevet 7. juli 2021 Grusomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little Tomato Skrevet 7. juli 2021 Forfatter #53 Del Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere vurdert Agnete? Det kommer også fra Agnes, og er mer vanlig i Skandianvia. Anonymkode: a15b6...8db Er det mer vanlig enn Agnes?? Agnete hørtes egentlig litt mer behagelig ut for familien i Russland. Jeg tror faktisk at det navnet også var brukt i Russland, men er veldig gammeldags. Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #54 Del Skrevet 7. juli 2021 1 minutt siden, Little Tomato said: Er det mer vanlig enn Agnes?? Agnete hørtes egentlig litt mer behagelig ut for familien i Russland. Jeg tror faktisk at det navnet også var brukt i Russland, men er veldig gammeldags. Takk for tips! Agnete er ikke mer gammeldags enn Agnes? Anonymkode: 02a86...f7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little Tomato Skrevet 7. juli 2021 Forfatter #55 Del Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Agnete er ikke mer gammeldags enn Agnes? Anonymkode: 02a86...f7d Vet ikke hvordan det føles for nordmenn begge er kanskje ikke så mye i bruk idag ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 7. juli 2021 #56 Del Skrevet 7. juli 2021 Ikke noe i veien med selve navnet, men dere bør nok forberede dere på at det kommer til å bli mye feilstavelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little Tomato Skrevet 7. juli 2021 Forfatter #57 Del Skrevet 7. juli 2021 (endret) Tradegy skrev (14 minutter siden): Ikke noe i veien med selve navnet, men dere bør nok forberede dere på at det kommer til å bli mye feilstavelser. Takk for svar. Det var det jeg lurer mest på. Både jeg og mannen min har internasjonale navn (som brukes i alle land heldigvis) og jeg er veldig glad for det. Jeg vill ikke at dattera vår skal få problemer med dette, derfor tenkte å prøve å undersøke litt. Vi kan som sagt bare bruke Agnes men jeg kunne ikke forutse at Agnia blir såpass forskjellig for norske ører. Det blir en rar sammenligning men det fins forsikringsselskap som heter Agria og det har nordmenn null problem med. Og her er det akkurat det samme måte å uttale, bare med N i stedet for R bra at jeg spurte her, nå ser jeg at det funker ikke så problemfritt som jeg trodde. Endret 7. juli 2021 av Little Tomato Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #58 Del Skrevet 7. juli 2021 1 minutt siden, Little Tomato said: Takk for svar. Det var det jeg lurer mest på. Bådw jeg og mannen har internasjonale navn (som brukes i alle land heldigvis) og jeg er veldig glad for det. Jeg vill ikke at dattera vår skal få problemer med dette, derfor tenkte å prøve å undersøke litt. Vo kan som sagt bare bruke Agnes men jeg kunne ikke forutse at Agnia blir så pass forskjellig for norske ører. Det blir en rar sammenligning men det fins forsikringsselskap som heter Agria og det har nordmenn null problem med. Og her er det akkurat det samme måte å uttale, bare med N i stedet for R bra at jeg spurte her, nå ser jeg at det funker ikke så problemfritt som jeg trodde. Jeg hadde revurdert navnet, kommer fra Russlands naboland, der kallenavn er veldig vanlig for navn slik som hos dere. Men jeg sliter meg Agnia uttalelsen. mange internasjonale navn å velge mellom + selv om Agnes, Agnete et gammeldags. Så er det mye mer «inn» her enn Agnia, gamle navn blir populære igjen hele tiden. Anonymkode: 02a86...f7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little Tomato Skrevet 7. juli 2021 Forfatter #59 Del Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde revurdert navnet, kommer fra Russlands naboland, der kallenavn er veldig vanlig for navn slik som hos dere. Men jeg sliter meg Agnia uttalelsen. mange internasjonale navn å velge mellom + selv om Agnes, Agnete et gammeldags. Så er det mye mer «inn» her enn Agnia, gamle navn blir populære igjen hele tiden. Anonymkode: 02a86...f7d Jeg har mange flare jentenavn jeg liker men ikke mannen min... det var utrooooolig vanskelig å finne noe vi liker begge to... dessverre. Brukte sykt mye tid på å se gjennom lister med både russiske og norske jentenavn i et håpløst forsøk å finne noe , så det ble bare Agnia og Zoya/Zoe. Men sistnevnte hadde min familie sterke meninger om... Huff ikke så lett det. Jeg trodde også at det er så mange internasjonale navn men siden det er ikke bare meg... hadde det vært bare mitt valg, hadde det vært Valentina :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #60 Del Skrevet 7. juli 2021 5 minutter siden, Little Tomato said: Jeg har mange flare jentenavn jeg liker men ikke mannen min... det var utrooooolig vanskelig å finne noe vi liker begge to... dessverre. Brukte sykt mye tid på å se gjennom lister med både russiske og norske jentenavn i et håpløst forsøk å finne noe , så det ble bare Agnia og Zoya/Zoe. Men sistnevnte hadde min familie sterke meninger om... Huff ikke så lett det. Jeg trodde også at det er så mange internasjonale navn men siden det er ikke bare meg... hadde det vært bare mitt valg, hadde det vært Valentina :) Et lite tips til deg (jeg forstår det er vanskelig) men kall ungen for det du vil, ditt barn! Ikke tenk så mye på hva familie mener/tenker Ja de blir kanskje litt gretne der og da, det går over de blir glade i barnet, og navnet blir automatisk akseptert. De aller fleste navn fungerer på russisk også Anonymkode: 02a86...f7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå