Fjaselina Skrevet 7. juli 2021 #61 Skrevet 7. juli 2021 Little Tomato skrev (8 timer siden): Bare vil takke alle som svarte Det var interessant å lese hva man mener, selv om jeg kunne ikke forvente at det blir SÅ ille. Jeg ser at dette funker ikke så greit som jeg trodde dessverre. Eg syns det var fint, eg. Og eg er som oftast lite begeistra for nye kreative versjoner av kjente namn. Her eg bur uttaler vi ALLE konsonantar, så eg las det som Agnia utan å tenke angina. Men austlendingane har ein annleis uttale av f.eks Agnes, så kanskje det blir "feil" der.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #62 Skrevet 8. juli 2021 Høres ut som et bilmerke. Toyota Agnia 🤷🏼♀️ Anonymkode: 5c42e...a3e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #63 Skrevet 8. juli 2021 Little Tomato skrev (20 timer siden): Det uttales egentlig som Agg-ni-ja (med trykket på A som i Anja for eksempel) Agnes er jo fint. Ellers kan dere jo gå for Anja, ettersom det er nesten det samme som du vil ha, men ikke høres ut som en hjertelidelse. Anonymkode: 0761f...28f
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #64 Skrevet 8. juli 2021 Her ble det mye negativitet. Jeg er overbevist om at Agnia kan funke helt fint 👌 Anonymkode: 0e554...b01
skruf Skrevet 8. juli 2021 #65 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Agnes er jo fint. Ellers kan dere jo gå for Anja, ettersom det er nesten det samme som du vil ha, men ikke høres ut som en hjertelidelse. Anonymkode: 0761f...28f Anja blir et helt annet navn på russisk tror jeg….har ei russisk venninne som heter Anna, men nesten alle kaller henne Anja, tror det er et kjælenavn for Anna. Agnete er også fint synes jeg Men nå har jeg hatt Agnia i hodet siden i går, og det høres ikke så ille ut når jeg vet hvordan det uttales, som Agnija. Men tror datteren til ts kommer til å måtte stave og korrektere uttalelsen på navnet sitt i Norge, de fleste vil nok uttale navnet rett frem som det skrives, uten den j-en
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #66 Skrevet 8. juli 2021 Jeg tenker fort på fisking, jeg... 🙈 Agn..ija.. Anonymkode: a565a...362
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #67 Skrevet 8. juli 2021 Tenker på Agria dyreforsikring Anonymkode: 7a3c7...d61
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #68 Skrevet 8. juli 2021 skruf skrev (7 minutter siden): Anja blir et helt annet navn på russisk tror jeg….har ei russisk venninne som heter Anna, men nesten alle kaller henne Anja, tror det er et kjælenavn for Anna. Agnete er også fint synes jeg Men nå har jeg hatt Agnia i hodet siden i går, og det høres ikke så ille ut når jeg vet hvordan det uttales, som Agnija. Men tror datteren til ts kommer til å måtte stave og korrektere uttalelsen på navnet sitt i Norge, de fleste vil nok uttale navnet rett frem som det skrives, uten den j-en Jeg heter Anja selv og tror kanskje det er kallenavn/kjælenavn for Anastasia i Russland. Det er en russisk form av Hannah har jeg lest en gang. Har også hørt at det betyr noe på samisk 😛 Bare tenkte siden Agnia må "forklares" eller man må fortelle hvordan det skal uttales, da ville det som lignet mest kanskje funket. Holder fortsatt en knapp på Agnes, det syns jeg er fint på alle språk Anonymkode: 0761f...28f
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #69 Skrevet 8. juli 2021 Får meg til å tenke på agn, typ fiskeagn. Magny? Anonymkode: 97d3a...976
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #70 Skrevet 8. juli 2021 Nå synes jeg Agnia var et fint navn, synes det klinger bra og tenker ikke på angina. Men om du ikke vil bruke det på grunn av uheldige assosiasjoner ho flere, hva med Alina? Det brukes i Russland, og har en del bokstaver og lyder felles med Agnia. Jeg kan heller ikke skjønne at det skal være rom for uheldige assosiasjoner eller problemer med uttale og/eller staving av Alina på norsk. Anonymkode: 60104...cc0
Little Tomato Skrevet 8. juli 2021 Forfatter #71 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som et bilmerke. Toyota Agnia 🤷🏼♀️ Anonymkode: 5c42e...a3e Hahaha, ja det gjør egentlig det. Men det er bra! De prøver alltid å finne noe som høres godt ut hehe
Little Tomato Skrevet 8. juli 2021 Forfatter #72 Skrevet 8. juli 2021 Fjaselina skrev (12 timer siden): Eg syns det var fint, eg. Og eg er som oftast lite begeistra for nye kreative versjoner av kjente namn. Her eg bur uttaler vi ALLE konsonantar, så eg las det som Agnia utan å tenke angina. Men austlendingane har ein annleis uttale av f.eks Agnes, så kanskje det blir "feil" der. Tusen takk for svar! Ja, hvis man uttaler det riktig så høres det ikke dårlig ut i det hele tatt. Men ser at akkurat dette er problematisk.
Little Tomato Skrevet 8. juli 2021 Forfatter #73 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Her ble det mye negativitet. Jeg er overbevist om at Agnia kan funke helt fint 👌 Anonymkode: 0e554...b01 Det var godt å høre at det er forskjellige meninger
Little Tomato Skrevet 8. juli 2021 Forfatter #74 Skrevet 8. juli 2021 skruf skrev (29 minutter siden): Anja blir et helt annet navn på russisk tror jeg….har ei russisk venninne som heter Anna, men nesten alle kaller henne Anja, tror det er et kjælenavn for Anna. Agnete er også fint synes jeg Men nå har jeg hatt Agnia i hodet siden i går, og det høres ikke så ille ut når jeg vet hvordan det uttales, som Agnija. Men tror datteren til ts kommer til å måtte stave og korrektere uttalelsen på navnet sitt i Norge, de fleste vil nok uttale navnet rett frem som det skrives, uten den j-en AnonymBruker skrev (1 time siden): Agnes er jo fint. Ellers kan dere jo gå for Anja, ettersom det er nesten det samme som du vil ha, men ikke høres ut som en hjertelidelse. Anonymkode: 0761f...28f Ja riktig, Anja er kort form for Anna, ikke Anastasia. Anastasia blir Nastya Agnete høres også greit ut synes jeg og i tillegg i Russland har vi form Agnessa, i tillegg til Agnia. Tror det blir nesten likt Agnete fro norske ører
Little Tomato Skrevet 8. juli 2021 Forfatter #75 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nå synes jeg Agnia var et fint navn, synes det klinger bra og tenker ikke på angina. Men om du ikke vil bruke det på grunn av uheldige assosiasjoner ho flere, hva med Alina? Det brukes i Russland, og har en del bokstaver og lyder felles med Agnia. Jeg kan heller ikke skjønne at det skal være rom for uheldige assosiasjoner eller problemer med uttale og/eller staving av Alina på norsk. Anonymkode: 60104...cc0 Takk for svar det var godt å høre. Men Alina dessverre likte vi ikke. Mannen min er veldig kresen her. Vi brukte mye tid på å lese lister med både norske og russiske navn og det var det eneste vi kunne bli enige om. Og i tillegg hele familien likte det veldig godt (overraskende)! Så vi så på alle mulig navn, selvfølgelige sånne super vanlige navn også som Alina, Anna/Anja osv... Men dette passet ikke.
Selbu Skrevet 8. juli 2021 #76 Skrevet 8. juli 2021 Folk er så utrolig dømmende når det kommer til navn...så synes du skal gå utifra egen smak, du vil aldri please denne gjengen her inne uansett.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #77 Skrevet 8. juli 2021 1 hour ago, Selbu said: Folk er så utrolig dømmende når det kommer til navn...så synes du skal gå utifra egen smak, du vil aldri please denne gjengen her inne uansett. Jeg svarer 100% med barnet i fokus. Jeg hadde ikke satt pris på å ha dette navnet om jeg kunne velge selv. Har heldigvis foreldre som ga meg et helt vanlig navn fra Norge og er veldig glad for det. Anonymkode: 4d224...260
Niny Skrevet 8. juli 2021 #78 Skrevet 8. juli 2021 Jeg tror navnet kan gå fint, men barnet blir nok nødt til å korrektere uttale ved flere anledninger. Jeg må dette alltid ved etternavn og synes det er belastende nok til at barnet IKKE skal ha mitt etternavn, kun fars. Tenker det må være vanskelig å måtte gjøre med fornavn også 🤷🏻♀️ Min første assosiasjon ved navnet Agnia er at det høres ut som et firmanavn 🤭
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #80 Skrevet 8. juli 2021 På Østlandet ville nok folk uttalt det som "angnia", på samme måte som man uttaler "angnes" og fiskeagn. Det er i alle fall denne uttalelsen som er naturlig på Østlandet når det kommer til bokstavene "agn". Anonymkode: 62a65...a9a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå