AliceNextDoor Skrevet 3. august 2021 Forfatter #41 Del Skrevet 3. august 2021 Egentlig hatt en ganske fin dag idag. Ikke noe vanskelige tanker, rart nok. Og jeg tror jeg vet sammenhengen der. Vært og gått lang tur idag, rett og slett tatt kvelden veldig med ro. Men. Jeg er tankefull. Og får ikke tak helt i de tankene. De ligger noen etasjer over meg, cirka tusen. Jeg er fremdeles på en vinnende runde angående rus, men har drukket i kveld. Ikke så veldig mye, klarte ikke bli full. Sannsynligvis full nok til å hjelpe på at tankene ikke blir tunge eller klarer lande. Aller minst ta tak i meg og slepe meg bort i hjørnet av redsel og andre dummere tanker. Jeg ser hjørnet i den andre siden av min tankestue, men jeg er på trygg avstand. Men jeg hadde behov av å skrive her. Den føelslen har jeg sittet og tatt litt på. Kjent vekten på den, kastet den litt i luften for å se hvordan den lander. Og joda, jeg liker å skrive her. Jeg vet at over 1500 personer har lest her. Eller, det er feil. X antall personer har lest over 1500 ganger her, og det er da det samme som at jeg frivillig blottlegger tankene mine slik at andre får tygget på dem, kanskje kastet dem i luften sammen med meg. Tenkt hvor teit jeg er, eller hvor håpløs jeg er. Kanskje noen liker å lese dette. Hvem vet. Jeg har tenkt på at dette er internet og da kan han lese det også. Han er ikke helt tapt bak et tastatur, han vet sånne ting som både email og hvilken nettleverandør jeg har. Han stalker meg på google. Jeg vet han bruker andre profiler for å se det lille som er å se på facvebook. Men jeg bergynner bli vant, og jeg begynner egentlig gi litt faen - for han får ikke røre tankene mine selv om han måtte finne frem og lese dem. Jeg begynner komme i et hjørne hvor jeg har så lyst å fortelle om alt det drittet han lot meg tåle og kjenne, så kan han få lese det sammen med andre og svare for seg selv. Anmelde gikk jo rett vest. Kanskje jeg skulle skrive bok, allikvel? Men først må jeg finne ut hvordan jeg får sove i kveld. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emet Skrevet 3. august 2021 #42 Del Skrevet 3. august 2021 Hei! 😊 Jeg har en skikkelig kjip natt, våknet for å tisse men fikk ikke sove igjen, skal til tannlegen i morgen og fikk litt panikk 😄Gråter og tenker at dette går til helvete, litt patetisk....dette er bare den årlige sjekken! Men likevel kan jeg ikke få til å skjerpe meg. Satte meg ned og leste hele dagboken din. Jeg har gått glipp av mye! Og det var så spennene å lese, jeg glemte nesten at du er en ekte person for det er som å lese en roman. Og jeg kjenner at jeg blir roligere. Deilig å ha noe annet å fokusere på. Du har ikke hatt det så lett i det siste 😊Jeg tenker ikke at du teit eller håpløs, men skjønner at det er skummelt å dele tankene her hvor så mange mennesker kan lese det. Men jeg tror så mange har lest nettopp fordi de liker å lese om noen som kanskje sliter med ting de sliter med. Ingen vil lese om helt perfekte mennesker som lever livet du ser på blogger Ikke la han stoppe deg i å gjøre det du vil. Om du gjør det så ser han at han fortsatt har en makt over deg og kan fortsette å være i livet ditt. Ta tilbake livet ditt. Alt av det. Om du skulle ha skrevet en bok kunne du jo skrevet under artist navn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 3. august 2021 Forfatter #43 Del Skrevet 3. august 2021 Emet skrev (20 timer siden): Hei! 😊 Jeg har en skikkelig kjip natt, våknet for å tisse men fikk ikke sove igjen, skal til tannlegen i morgen og fikk litt panikk 😄Gråter og tenker at dette går til helvete, litt patetisk....dette er bare den årlige sjekken! Men likevel kan jeg ikke få til å skjerpe meg. Satte meg ned og leste hele dagboken din. Jeg har gått glipp av mye! Og det var så spennene å lese, jeg glemte nesten at du er en ekte person for det er som å lese en roman. Og jeg kjenner at jeg blir roligere. Deilig å ha noe annet å fokusere på. Du har ikke hatt det så lett i det siste 😊Jeg tenker ikke at du teit eller håpløs, men skjønner at det er skummelt å dele tankene her hvor så mange mennesker kan lese det. Men jeg tror så mange har lest nettopp fordi de liker å lese om noen som kanskje sliter med ting de sliter med. Ingen vil lese om helt perfekte mennesker som lever livet du ser på blogger Ikke la han stoppe deg i å gjøre det du vil. Om du gjør det så ser han at han fortsatt har en makt over deg og kan fortsette å være i livet ditt. Ta tilbake livet ditt. Alt av det. Om du skulle ha skrevet en bok kunne du jo skrevet under artist navn? Hei hei Emet! Tannlege er noe py, jeg vet veldig godt hva du mener. Har ikke akkurat angst før jeg skal dit, men jeg gruer meg noe veldig og jeg vet at jeg ikke er noe spesielt grei å ha med å gjøre rett før jeg skal dit. Sist visste jeg at jeg skulle fjerne tannsten, og jeg hadde masse skrekkbilder i hodet mitt, fullstendig urealistiske og totalt ute av alle proposjoner, men der var i alle fall tankene mine. På den annen side var det veldig godt å ha det gjort. Håper det gikk greit for deg! Det har skjedd mye, og det er som jeg skriver en aldri så liten revolusjon. Det siste året føles veldig som en slags sovestadie sterkt preget av pandemien. Og jeg visste at forandring med masse nytt måtte komme, her er det og her er jeg. Samtidig har det alltid vært noe. Jeg er blitt en kaotisk person fordi jeg har levd så tett med en. Derfor biter slike angrep fra ham så sterkt som det gjør fordi han har greid å rokke ved noe som før har vært selvfølgelig. Jeg er jo nå såpass på avstand at jeg ser jo hva angrepene handler om, han forsøker psyke meg ut på ting han vet jeg er sårbar på. Som for eksempel min egen evne til å ta gode avgjørelser. Det er helt absurd, men han bruker faktisk som argument at jeg er ustabil som har valgt han som mann før. Og at jeg ikke har gått før. Og enda mer absurd, jeg har latt meg påvirke av det argumentet. Derfor har det hjulpet å lese om andre i vanskelige situasjoner. Derfor har jeg også skjønt at det aldri tar slutt, stadig flere andre kvinner og menn havner i samme situasjon som jeg og andre her har levd i. Derfor må vi ta hull på tabuet og begynne snakke. Derfor skriver jeg. Tar en dag av gangen, plitselig har jeg skrevet noe større enn planlagt, hehe. Ta tilbake livet mitt, ja. I dag har jeg vært på lang kjøretur. Ny bil ble kjøpt idag. Ja, med ny så mener jeg ny for meg, den er fra 2010. Men den passer meg perfekt akkurat nå, grei pris, lett å kvitte seg med om jeg trenger frigjøre kapitalen og god stand med lav kilometer. Gode seter og grei plass for lange gode turer. Og ingen ladeledning. Frihet. Det ble noen Shell-boller og Fanta idag, det var utrolig deilig. Jeg har allerede planlagt at litt senere nå så skal jeg ta en ukes tur en eller annen plass i Norge med et greit hotell. Slik mine foreldre brukte ta meg med på når jeg var yngre. Det er en vesentlig del av å ta livet mitt tilbake, det å bevege meg. Oppleve og se. Nå mangler jeg bare noen å dele turene med. Men det kan faktisk vente. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 4. august 2021 #44 Del Skrevet 4. august 2021 Gratulerer med ny bil! Ny bil er ny bil, uavhengig om den er ny fra fabrikken eller brukt. En tur i Norge med innlagt natt på hotell hørtes skikkelig deilig ut! Jeg burde bli flinkere til å gjøre sånne ting. Sov en natt i telt i helgen, og det gav mersmak. Lett å glemme hvor kjekt det er å gjøre ting man ikke pleier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 5. august 2021 Forfatter #45 Del Skrevet 5. august 2021 Ruskemor skrev (12 timer siden): Gratulerer med ny bil! Ny bil er ny bil, uavhengig om den er ny fra fabrikken eller brukt. En tur i Norge med innlagt natt på hotell hørtes skikkelig deilig ut! Jeg burde bli flinkere til å gjøre sånne ting. Sov en natt i telt i helgen, og det gav mersmak. Lett å glemme hvor kjekt det er å gjøre ting man ikke pleier. Tusen takk for det. Joda, den er veldig ny for meg på mange vis, det er min første ordentlige stasjonsvogn. Klar for alle mulige eventyr. Jeg klarte ikke dy meg i går, det ble litt langtur og det var veldig fint. Nattuglen i meg fant stor glede i å kjøre nordover for å se at det faktisk ble lysere, det var nesten trist å måtte returnere på grunn av tid. Jeg skal sannelig studere litt på hvor det er lurt å dra og hva jeg vil se. Denne gangen tar jeg høydepunktet med at jeg fikk meg boller på Espa. KJørte forbi der jeg bodde før sammen med ex, også. Det var egentlig ikke noe særlig med følelser å hente rundt det. Tenkte jeg skulle provosere meg selv litt, men det ble ikke noe slikt. Det ble et slags "meh" og noen følelser om at jeg er ferdig med det å bo der. Det betød ikke noe særlig mer. Ingen bit av meg er der, bare noen følelser av at sånn skal jeg aldri ha det mer. Jeg savner det ikke, jeg forakter det ikke og jeg er heller ikke der at jeg lar det påvirke meg av å se det. Heller ikke når jeg er kommet hjem og sover. Og det tolker jeg som en seier. Er det ikke? Nå sitter jeg og ser på pandemirestriksjoner og en eventuell tur til litt utenfor Hannover. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 5. august 2021 #46 Del Skrevet 5. august 2021 strapaziert skrev (2 minutter siden): Tusen takk for det. Joda, den er veldig ny for meg på mange vis, det er min første ordentlige stasjonsvogn. Klar for alle mulige eventyr. Jeg klarte ikke dy meg i går, det ble litt langtur og det var veldig fint. Nattuglen i meg fant stor glede i å kjøre nordover for å se at det faktisk ble lysere, det var nesten trist å måtte returnere på grunn av tid. Jeg skal sannelig studere litt på hvor det er lurt å dra og hva jeg vil se. Denne gangen tar jeg høydepunktet med at jeg fikk meg boller på Espa. KJørte forbi der jeg bodde før sammen med ex, også. Det var egentlig ikke noe særlig med følelser å hente rundt det. Tenkte jeg skulle provosere meg selv litt, men det ble ikke noe slikt. Det ble et slags "meh" og noen følelser om at jeg er ferdig med det å bo der. Det betød ikke noe særlig mer. Ingen bit av meg er der, bare noen følelser av at sånn skal jeg aldri ha det mer. Jeg savner det ikke, jeg forakter det ikke og jeg er heller ikke der at jeg lar det påvirke meg av å se det. Heller ikke når jeg er kommet hjem og sover. Og det tolker jeg som en seier. Er det ikke? Nå sitter jeg og ser på pandemirestriksjoner og en eventuell tur til litt utenfor Hannover. Definitivt en diger seier! Du er kommet langt i bearbeidingen når du kjenner på de følelsene. Hannover høres fint ut! Har aldri vært i Tyskland, men veldig lyst å dra på julemarked. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 5. august 2021 Forfatter #47 Del Skrevet 5. august 2021 Ruskemor skrev (19 minutter siden): Definitivt en diger seier! Du er kommet langt i bearbeidingen når du kjenner på de følelsene. Hannover høres fint ut! Har aldri vært i Tyskland, men veldig lyst å dra på julemarked. Jeg kjenner at jeg er kommet lengre enn jeg trodde, ja. Litt av skylden legger jeg på at jeg har blitt flinkere til å se meg selv sammenlignet med andre som skriver om akkurat de samme problemene som jeg gjør, her på KG. Det er faktisk noe helt annet enn å høre dem fortalt når jeg selv er på jobb fra "klienter". Jeg tror det er fordi jeg selv har en annen rolle der. Men her er vi i samme skip. På godt og vondt. Det underlige jeg kjenner på nå? Jeg er kanskje klar til å diskutere med meg selv om rus. Det er allikevel et utrolig skummelt kapittel, for uten den hva har jeg da? Julemarkedet er herlig, strengt tatt er julen noe man tar veldig seriøst i Tyskland, og da er forberedelsene alt annet enn tilfeldigheter 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 6. august 2021 #48 Del Skrevet 6. august 2021 strapaziert skrev (På 2021-8-5 den 11.42): Jeg kjenner at jeg er kommet lengre enn jeg trodde, ja. Litt av skylden legger jeg på at jeg har blitt flinkere til å se meg selv sammenlignet med andre som skriver om akkurat de samme problemene som jeg gjør, her på KG. Det er faktisk noe helt annet enn å høre dem fortalt når jeg selv er på jobb fra "klienter". Jeg tror det er fordi jeg selv har en annen rolle der. Men her er vi i samme skip. På godt og vondt. Det underlige jeg kjenner på nå? Jeg er kanskje klar til å diskutere med meg selv om rus. Det er allikevel et utrolig skummelt kapittel, for uten den hva har jeg da? Julemarkedet er herlig, strengt tatt er julen noe man tar veldig seriøst i Tyskland, og da er forberedelsene alt annet enn tilfeldigheter Kanskje diskusjonen om rus burde være noe du diskuterte med noen? Det er liksom mitt inntrykk at det er seriøst med julemarked i Tyskland 😂 jeg leker ikke jul jeg heller, så hadde passet veldig bra! Må nok ta meg en tur når verden blir normal igjen! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 6. august 2021 Forfatter #49 Del Skrevet 6. august 2021 Ruskemor skrev (1 time siden): Kanskje diskusjonen om rus burde være noe du diskuterte med noen? Det er liksom mitt inntrykk at det er seriøst med julemarked i Tyskland 😂 jeg leker ikke jul jeg heller, så hadde passet veldig bra! Må nok ta meg en tur når verden blir normal igjen! Det må jeg nok diskutere med andre, jeg vet jeg ikke klarer det uten hjelp. Men aller først må jeg selv stålsette meg. Den pep-talken er det ingen andre enn meg som kan ta med meg, jeg vet den kommer, jeg må gjøre det og jeg har omtrent nesten kanskje muligens en plan om når jeg skal avgjøre en tid å vurdere når det er på tide. Jeg gleder meg alltid til jul, det var ikke noe artig i fjor når man faktisk ble sittende alene julaften og 1. juledag, men det var allikevel jul. I år håper jeg at jeg kan være med familien, det ser jo lovende ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 6. august 2021 Forfatter #50 Del Skrevet 6. august 2021 Om noen spør hva jeg har gjort i kveld, så er svaret ganske enkelt at jeg har sovet. Det var ikke det jeg skulle gjøre, jeg hadde andre planer. Konstruktive planer. Men jeg sovnet. Og det er i og for seg greit, for jeg trengte det nok. Problemet er at jeg nå er jeg ganske så våken. Jeg har dusjet, for det måtte jeg siden jeg var temmelig varm etter å ha sovet fullt påkledd i sengen. For sikkerhets skyld med dyne på. Problemet med at jeg har dusjet er at nå er jeg i alle fall våken. Veldig bra at jeg ikke har noe som helst jeg skal i morgen i det hele tatt. Veldig bra at jeg har en slik flott ny tv som kan underholde meg i natt. Men jeg burde ærlig talt heller ha sovet om natten denne gangen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smock Skrevet 6. august 2021 #51 Del Skrevet 6. august 2021 Du høres ut som en fin person, tror jeg hadde likt deg om vi hadde møttes. Morsom, reflektert, menneskelig - og du skriver særdeles godt. Jeg er på din alder, lever det såkalte A4-livet og er nok ulik deg på mange måter. Likevel kjenner jeg meg igjen i noe av det kaoset du beskriver. Takk for at du deler. Ønsker deg alt godt 💚 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 7. august 2021 Forfatter #52 Del Skrevet 7. august 2021 smock skrev (51 minutter siden): Du høres ut som en fin person, tror jeg hadde likt deg om vi hadde møttes. Morsom, reflektert, menneskelig - og du skriver særdeles godt. Jeg er på din alder, lever det såkalte A4-livet og er nok ulik deg på mange måter. Likevel kjenner jeg meg igjen i noe av det kaoset du beskriver. Takk for at du deler. Ønsker deg alt godt 💚 Jeg er litt tom for ord, fordi du ga meg så mange fine. Jeg mener ikke kverulere, men sier allikevel at jeg vanskelig klarer se meg selv som de ordene du bruker, kanskje nettopp derfor det ga litt klump i halsen min. Tusen takk, det betyr mye mer enn jeg kan greie skrive. Nettopp på grunn av at jeg plutselig så at jeg ikke var alene med kaos og det dette medfører så må jeg dele. Dels for egen del, dels fordi jeg ved å lese på et forum har skjønt at flere er godt vant med akkurat det kaoset. Om vi alle sier ifra litt, så slipper vi å si fra så mye på egen hånd. Ønsker deg også alt godt, og igjen tusen takk for fine ord. De betyr mye og godt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 7. august 2021 Forfatter #53 Del Skrevet 7. august 2021 Akkurat nå sitter jeg i felleshagen til huset jeg bor i og nabogården mens insekter surrer rundt, lukter av grill og annen matlaging brer seg rundt og fugler overdøver trafikken på andre siden av huset. I dag har jeg det idyllisk selv om det ikke er supervarmt. Jeg sitter og kikker på finn.no mens jeg lytter på musikk, og småtitter innom dette KG som jeg nå har vært aktiv på en liten stund. Såpass lenge nok at jeg har fått noen vaner, en av dem er å sjekke innom her og legge igjen en liten rapport. Jeg prøvde følge med litt i forumsdeler som teknisk sett interesserer meg, som korona etc - men herregud så mye tulinger det er der. Jeg blir svett av kranglefanter som diskuterer på kryss og tvers av sin egen argumentasjon som mangler både innsikt og kunnskap. Ære være de som fremdeles orker tale fakta der. For min del blir det som å bjeffe på et dødt tre om at det må se til å vokse; det kan ikke. Jeg er også innom diverse ordlek nå og da, det er et artig tidsfordriv jeg ikke helt ante jeg hadde sans for. Men jeg liker det. Jeg synes temperaturen inne på disse delene av forumet er god å lese på også. Man er del av noe som ikke inneholder konflikt. Det liker jeg. Jeg prøver la være svare på ting som er ganske relatert til det jeg jobber med av den enkle grunn at jeg ikke har lyst til å være på jobb hele tiden. Men noen ganger må jeg, fordi det er mye dårlige råd og feilaktig informasjon. Da kan jeg ikke sitte stille. Men aller best liker jeg det jeg gjør her, det har blitt mitt og jeg setter pris på det. Tenk at jeg skulle like å føre slik journal. Her jeg sitter kan jeg på en måte se nabolaget fra samme vinkel OG flere andre enn jeg kan innenfra der jeg bor. De samme folkene er ute og gjør sine ting, de er de samme personene som plutselig har flere sider. Jeg ser han over meg har hatt damebesøk, det hørte jeg for så vidt i natt. Bra for ham! Jeg ser Hr E tvers over gangen er ute i samme ærende som meg, slappe av og få luft. Jeg ser en barnefamilie fra bygget ved vårt som er ute i hagen og spiser lunsj. To voksne og to barn. Barna er ikke særlig rolige av seg, jeg ser mor irriterer seg over at de ikke vil spise og være i ro mens far tar det åpenbart veldig rolig. De er fine, jeg liker småbarnsfamilier. De er sjeldent helt like fra en familie til en annen, allikevel er rutinene og behovene de samme. Jeg er kanskje rar, men jeg liker å se hvordan de løser det på så forskjellige vis sammenlignet med hverandre. Og, jeg misunner dem litt. Jeg gleder meg til å se egne barn en dag, og jeg er veldig spent på hvordan jeg selv vil være. Forhåpentligvis mer strukturert enn jeg er nå. Strukturert er litt rart ord. Eller, begrep. Jeg er jo det. Jeg slekter på mine foreldre i høy grad, og de er helt klart erketyske på akkurat den biten der. Det er jeg også, men jeg er tydeligvis på et slags hiatus for tiden. Det vil si, jeg har rutiner og det er system i skapene mine. Det er selve leve-biten jeg er fullstendig på ville veier med. Det er ikke slik at jeg plages med det og har det forferdelig, men jeg merker meg at jeg lar meg irritere av meg selv og føler tiden løper fra meg. Livet mitt er litt i veien for min egen fremtidige familie. La oss kalle det en fase. Ja, det gjør vi. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 8. august 2021 Forfatter #54 Del Skrevet 8. august 2021 Jeg har ikke så mye å skrive om i dag. Sorry, mente i natt. Jeg skal straks legge meg, har hatt en fin tur ut i kveld. Jeg ville bare legge igjen noen ord her til deg før jeg legger meg. Du er fin og jeg håper du har det bra denne helgen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 8. august 2021 Forfatter #55 Del Skrevet 8. august 2021 Har faktisk hatt besøk idag! Uventet og kjempehyggelig, venner jeg ikke har sett på lange tider. Og det beste av alt, sånne som det går an å snakke med alt om uansett om man ikke har sett hverandre "live" på mange år. Dette har vært en god helg, jeg er utrolig avslappet, langt mer enn jeg har vært på en stund. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 11. august 2021 Forfatter #56 Del Skrevet 11. august 2021 Hei, kjære dagbok. jeg har vært borte en stund, og det har vært med vilje. Og litt fordi det har vært praktisk vanskelig å skrive. Mye har skjedd på den lille tiden siden sist, jeg har gått fra å være veldig alene til å være veldig sosial. Det er merkelig hvor mye jeg har trengt det, og det er også merkelig hvor godt jeg egentlig mestrer det. Jeg har helt åpenbart vært redd for å være i sosial setting på helt falske grunner. Hadde en liten angst-meltdown fordi en av de jeg har vært sammen med har vennskap med ex, og dermed dukket tanken opp om at det hun sier videre til han ikke er noe jeg kan kontrollere det. Men det utrolige skjedde, jeg antok for mye og glemte helt bort faktoren at andre mennesker ser og tenker. Hun tok kontakt med meg på tomannshånd litt vekk fra de andre og snakket om akkurat det slik at det avr helt klart at hun forstod hva jeg var redd for. Og, hun avkreftet at det ville skje, og jeg tror henne. Og det er en seier. Det kan virke helt patetisk å lese, men så banalt er det her. Jeg er livredd for den minste lille konspirasjon jeg måtte klare å skape i tankene om han. Jeg fikk nesten overnattingsbesøk. La oss ta det med en gang. Han var hyggelig og freidig nok til å klare å få meg inn på tankene om at dette var en god ide, og det var det sikkert. Men jeg feiget ut, og klarte ikke være ærlig om det. Det gjør vondt, men jeg prøver ta det litt mindre tungt. Han føler seg nok gjerne noe avvist og jeg vet jeg ikke var grei, men panikken tok meg. Får prøve å ta kontakt og forklare meg. Ellers har jeg det bra, mye å tenke på. Drukket litt i kveld, har pulver men har ikke rørt det. Det har jeg det i grunnen helt greit med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 12. august 2021 Forfatter #57 Del Skrevet 12. august 2021 Jeg sitter nå her og grubler over alt, jeg. Følger med på det som hender rundt meg og er en aldri så liten analytisk flue på veggen. mest av alt er det artig å se hva jeg selv bedriver. Først. Jeg sendte en melding til min sjarmør fra forleden kveld, og spurte om han var interessert i å ta en prat, og så ba jeg også om unnskyldning for mine manerer. Han har ikke svart ennå, vi får se om han gjør det. Jeg er også usikker på om jeg skal akseptere stillheten og sende en melding til, eller om det er på sin plass å ringe. Slike ting kan jeg synes mye selvfølgelig om hos andre, men det var jammen ikke så lett når det handler om meg. Jeg er både sint og forbauset, selvfølgelig mest rundt meg selv. Faktum er at jeg ville jo, men en eller annen bremse jeg ikke kan huske å ha blitt enig om å ha, den slo til og ødela. Nok om det. Dernest er jeg litt forundret over at jeg plutselig har ennå en fullbooket helg. Det kom fort, du! To sosiale begivenheter med noen mennesker jeg kjenenr og like mange mennesker jeg ikke kjenner. Selvfølgelig med pandemi-tiltakene i bakhånd. Det er rart å plutselig være i det jeg har lyst å kalle en flokk. Det er også rart å være i sirkelen av flokken, jeg er ikke utenfor og jeg er ikke i sentrum. Jeg er med som partner likestilt i dialog og anektdoter og fortellinger fra eget liv sammen med det de andre forteller om sitt. Vi snakker mye jobb. Vi snakker mye interessant. Vi snakker mye. Og så er det dette pulveret da. Jeg røk i dag etter jobb. Gidder ikke snakke om det nå, men det gjorde jeg. Jeg vet hvorfor, men det tar vi siden. Noen i en avdeling nær den jeg selv jobber i har uttalt til enkelte av mine kollegaer at de oppfatter meg som en snobb. De kjenner meg ikke, har knapt noen gang snakket med meg og vet ikke særlig om hvordan jeg bor eller hvem jeg bor med. I dette tilfelle bor jeg jo ikke med noen. Men, det heter altså på samme etasje som jeg jobber at "min mann skjemmer meg bort med dyre klær". Min mann, ja. Jommen sa jeg smør, det provoserer så mye at jeg kjenner dette må tilsvares. Vet ikke hvordan, men det kommer. Jeg kler meg slik jeg gjør fordi jeg liker å se ordentlig ut, det betyr ikke at jeg bruker så uvettes mye penger på det heller. Men jeg har ikke så mye annet enn meg selv å passe på, og jeg bruker ikke særlig mye penger på noe spesielt annet. Og, jeg finner det søkt at man er snobb bare fordi man liker å se ordentlig ut. Spesielt fordi jeg er usikker på meg selv om jeg blir oppfattet som "god nok". Og, så lurer jeg på hva jeg skal lage meg av middag, som nå kommer til å bli kveldsmat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinnenavn Skrevet 12. august 2021 #58 Del Skrevet 12. august 2021 Hei! Har lest litt i dagboken din og vil gjerne fortsette å følge den. Takk for at du deler. Det er litt godt å se at alle vi der ute som virker som kontrollerte og beherskede mennesker med ting på stell, også har lott kaos og tanker og følelser som går i flere retninger. Det virker som du tar en del gode valg for deg selv og er smart. Heia deg❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 12. august 2021 Forfatter #59 Del Skrevet 12. august 2021 Kvinnenavn skrev (1 time siden): Hei! Har lest litt i dagboken din og vil gjerne fortsette å følge den. Takk for at du deler. Det er litt godt å se at alle vi der ute som virker som kontrollerte og beherskede mennesker med ting på stell, også har lott kaos og tanker og følelser som går i flere retninger. Det virker som du tar en del gode valg for deg selv og er smart. Heia deg❤️ Tusen takk for fine ord, jeg setter veldig stor pris på det Alle har vel noe kaos, noen mer enn andre. Jeg har blitt en mye mer harmonisk person etterhvert, men det har tatt tid og jeg er sannelig ikke i mål på noe vis. Bare flinkere å "fungere". Jeg prøver ta gode valg, og jeg er for så vidt klar over at jeg tar bedre valg nå enn på lenge. Noen vil vel påstå at det er dette som er å bli mer moden. Men jeg har fremdeles noen tilbakefall jeg ikke er så veldig fornøyd med. Det har blitt viktig for meg å skrive om det fordi det dermed er mer åpenbart for meg både når jeg skriver og når jeg senere leser. Hjelper det andre, så er det en kjempebonus. Heia oss alle som krangler litt med konsekvenser og valg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinnenavn Skrevet 13. august 2021 #60 Del Skrevet 13. august 2021 strapaziert skrev (18 timer siden): Tusen takk for fine ord, jeg setter veldig stor pris på det Alle har vel noe kaos, noen mer enn andre. Jeg har blitt en mye mer harmonisk person etterhvert, men det har tatt tid og jeg er sannelig ikke i mål på noe vis. Bare flinkere å "fungere". Jeg prøver ta gode valg, og jeg er for så vidt klar over at jeg tar bedre valg nå enn på lenge. Noen vil vel påstå at det er dette som er å bli mer moden. Men jeg har fremdeles noen tilbakefall jeg ikke er så veldig fornøyd med. Det har blitt viktig for meg å skrive om det fordi det dermed er mer åpenbart for meg både når jeg skriver og når jeg senere leser. Hjelper det andre, så er det en kjempebonus. Heia oss alle som krangler litt med konsekvenser og valg! Tenker du da på rus, først og fremst? Som er de valgene du ikke er så fornøyd med selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå