Gå til innhold

Hadde dere valgt de navnene dere har på barna, om dere fikk valgt om igjen i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg hadde valgt det samme navnet på sønnen min på nytt i dag. Det er et klassisk, tidløst navn. Det går vel i kategorien som kalles bibelske navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Huff, nei. Timian, liksom 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: aa858...113

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg valgte Sofus etter katten jeg hadde som liten. Jeg er veldig fornøyd enda. 

Anonymkode: ffdc1...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det navnet har forskjellige stavelser, så det kommer an på hvordan foreldrene har valgt at det skal staves.

Jeg kjenner Anniken og Anikken. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 8b5b2...ce2

I praksis ikke, selv om det hender en svært sjelden gang (2719 med førstnevnte, 78 med andre). Det finnes mange navn som kan ha alternative stavemåter, men det vanlige er å gå ut i fra nettopp det desidert vanligste 🙂 Mistenker at det er fordi det er et mindre utbredt navn enn jeg trodde, sikkert litt tilfeldig at jeg kjenner til flere med navnet og dermed har lest/oppfattet navnet oftere enn mange andre. Tipper de færreste i Norge kjenner til disse 78 Anikken-ene egentlig 😅 

Anonymkode: 8f970...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror jeg hadde valgt det på nytt, valgte det fordi det var kort og enkelt å uttale. Men nå er ikke datteren min sånn veldig fornøyd med navnet så hadde jeg visst det hadde jeg kanskje vurdert noe annet 😅.

Anonymkode: 054f4...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, ville det. Stødige, nordiske navn på begge to. Oppkalt etter familie vi begge var glade i. Og de kler navnene sine veldig godt. Ser for meg at det er lettere å tvile senere hvis man velger trendy navn "fordi det er fint" 

Anonymkode: 2e806...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene datteren min ville jeg ikke byttet på, mens på yngste hadde jeg mest sannsynlig byttet ut ene fornavnet. Navnet er fint, men er ett som er finere.

Ingen av mine har noe «motenavn»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville valgt samme igjen. Angrer ikke på navnene. Vi har et veldig populært navn (topp 10 i mange år) og et litt uvanlig navn (under 100 stk som heter dette i Norge) Syns navnene er nydelige sammen. Som forventet er det flere på samme alder som barnet mitt med det populære navnet. Men forventet ikke at barnet med det sjeldne navnet har en klassevenn med tilnærmet likt navn, kun en bokstav i forskjell. 

Typisk nok er det flere på samme alder som heter det samme som første . Men blir faktisk 

Anonymkode: c5f6e...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville valgt de samme igjen. Den eldste gutten er oppkalt etter bestefaren min, veldig fornøyd med både oppkalling og navn.

Anonymkode: adde0...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 19.58):

Ja, ville det. Stødige, nordiske navn på begge to. Oppkalt etter familie vi begge var glade i. Og de kler navnene sine veldig godt. Ser for meg at det er lettere å tvile senere hvis man velger trendy navn "fordi det er fint" 

Anonymkode: 2e806...c2d

Enig.

Anonymkode: adde0...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eldste ville jeg gitt samme navn. Yngste ville fått ett annet navn. Mest fordi jeg angrer på at hen ikke arvet navn av besteforeldre.  Og mellomnavn ville jeg absolutt endret!  Svangerskap- og fødseøsdepresjon føcka meg over og jeg brydde meg ikke noe så helst, så yngste ble gitt navnet fra mine svigerforeldre 😬 Fordi naboungen hadde det navnet, og det barnet var vist så fantastisk. 

Anonymkode: d769d...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...