Gå til innhold

Hva skal du lære i dette livet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er her for å bryte den nedarvede onde sirkelen gjennom generasjoner i familien med vold, og psykisk vold med å oppdra barna mine totalt annerledes med kun godhet og kjærlighet og lære de godhet og omsorg. Har lyktes fint med det og de har blitt noen flotte mennesker som vil føre det jeg startet videre, med å være snill og omsorgsfull mot sine barn, og ikke vold og grusomheter som jeg selv måtte oppleve som barn. 

Anonymkode: 55342...7f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal lære og akseptere det å være helt alene om alt. Klare meg selv. 

Anonymkode: 482b1...7c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/31/2021 at 11:32 AM, Hoppetaujenta said:

 Hvis teorien er at man lever mange liv "om igjen" og man er etter hvert en gammel sjel, så blir det jo nødt til
å komme helt nye sjeler til jorden regelmessig, for befolkningen bare øker og øker. Hvordan blir de nye sjelers
liv i forhold til oss som har levd mange liv? Er det forskjeller som "seere" kan finne ut noe om, eller er vi alle like
i menneskelivhammen vår om vi er gjengangere eller helt nye besøkende? Lilli Bendriss; hvor er du?  :klo: 

En sjel trenger ikke bestå av bare en person. En sjel kan være mange mennesker samtidig. Dessuten: Du referere bare til denne planeten, Vi lever i et uendelig univers, vi trenger ikke leve mange liv akkurat her, sjelene reiser over hele kosmos. 

Anonymkode: 57a15...323

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal lære og akseptere det å være helt alene om alt. Klare meg selv. 

Anonymkode: 482b1...7c6

Det tror jeg at jeg skal gjøre også.

Anonymkode: 57a15...323

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En sjel trenger ikke bestå av bare en person. En sjel kan være mange mennesker samtidig. Dessuten: Du referere bare til denne planeten, Vi lever i et uendelig univers, vi trenger ikke leve mange liv akkurat her, sjelene reiser over hele kosmos. 

Anonymkode: 57a15...323

Ja dette har jeg hørt Lilli Bendriss snakke om. Dette er så stort tema at det er umulig å forstå, men veldig spennende!

Anonymkode: da011...103

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg skal lære og akseptere det å være helt alene om alt. Klare meg selv. 

Anonymkode: 482b1...7c6

Da har jeg det helt motsatt, jeg skal lære å be om hjelp. Uten å skamme meg eller føle meg mindreverdig for at jeg ikke klarer alt alene.

Og jeg skal lære å prioritere det som er viktig for meg. Selv om det kanskje er noe annet som er viktig for noen andre.

Anonymkode: 3be4f...df3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye new age mumbo jumbo....

Anonymkode: a22a7...235

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Her var det mye new age mumbo jumbo....

Anonymkode: a22a7...235

Nå hadde du sjansen til å bidra med noe ordentlig, men du velger dette heller. Hvorfor? 

Jeg tror jeg skal lære at jeg kan klare meg med mye mindre ting i livet mitt. Jeg liker ting og det pleier å bli litt for mye hele tiden, for jeg fyller opp igjen når jeg kvitter meg med noe. Jeg har mye igjen å lære i praksis. :sukk: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavmildhet (men også å kunne ta i mot), vennlighet og humor. Har jeg lært. Kommer langt med det. Tydeligvis også meningen at jeg skal lære om buddhismen, for det er den jeg fordyper meg i nå.

Anonymkode: a193d...ac2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-6 den 23.36):

Lære meg å forvandle mørke til lys. 

Å elske ubetinget. 

Å sette meg selv fri. 

Være en positiv påvirkning på andre. 

Å utstråle godhet og oppriktighet. 

Anonymkode: 51087...8ba

Disse to er fine livsmål. Tror visse ting er ment å skje. Enorm lærdom i vonde opplevelser. 

Jeg skal jobbe med å være genuin mot meg selv og andre. Å leve et genuint liv. Jeg skal og lære å se andres lidelse og hjelpe andre. Det innebærer nettopp det å forvandle mørke til lys- være et lys i noens liv. Det kan være totalt fremmede. Jeg kunne vært den narkomane som ber om penger, om barndommen og livet mitt var annerledes. For meg er vi alle linket, mye mer enn vi tror. Og når jeg da f.eks møter en ufordragelig person eller en som sliter, da prøver jeg å se meg selv i personen. Altså, at det kunne vært meg. 

Gi av meg selv til den som ikke har håp. Å legge fra seg fordommer og se mennesker for den de er. 

Å forvandle mørke til lys er å spre godhet selv om det er vanskeligste utvei. Lenge hatet jeg et utrolig ondsinnet menneske som gjorde meg mye vondt. Hatet og bitterheten spiste meg opp, gjorde meg til en person jeg ikke ville være. Plutselig så jeg at jeg ble mer lik personen jeg hatet. WTF! Så jeg tilga. Men brøt selvfølgelig kontakt. Forskjell på å tilgi og å være dørmatte. Men vil ikke være et mørke som denne personen, jeg vil være lys! 

Det krever mer å være god enn å være negativ eller likegyldig. Når andre går forbi et barn som blir mobbet, når andre viser aggresjon og hat osv, da kan du være den som velger det lyse. Selv om du kanskje må stå alene😊

Anonymkode: 32cbf...d07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste der er ofte det som får folk til å la ting være. Det er så skummelt å stikke hodet ut og si ifra...for tenk om "de andre" oppfatter en som vanskelig om en sier noe? Mange gjemmer seg i tryggheten i de store tause massene, men jeg sier at det får en risikere: når en urimelig situasjon oppstår og noen trenger hjelp....det være seg mennesker eller dyr, da vil jeg gripe inn og snakke, så kan det mangehodede trollet få si hva det vil om meg etterpå. Det gjør de så alikevel uansett. Jeg vil ha min samvittighet ren. Jeg forsøkte i alle fall å hjelpe den som sto alene og sårt trengte hjelp. Det kan være en risikosport å være menneske blant mennesker, men noen kamper må en bare ta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...