Gå til innhold

Hva skal du lære i dette livet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hørte Lilli Bendriss snakke om at vi alle velger det livet vi skal leve hver gang vi gjenfødes og at vi skal erfare noe i livene for å bli bedre utgaver av oss selv antagelig. Har tenkt mye på dette, men kan ikke si at jeg finner eksakt en ting. Jeg har nok flere problemområder. 
Kanskje jeg skal være en tjener for andre for at de skal få det bedre i dette livet.  :klo:  Kan du se noen rød tråd for din egen del i dette livet? Hva skal du lære? 

Anonymkode: 482b1...7c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun tror også på astrologi. Tror ikke du børr tenke mye på hva hun sier

Anonymkode: 688b3...a92

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om vi har flere liv eller ei, men lever etter"vær mot andre som du vil andre skal være mot deg "

Anonymkode: 42ecf...876

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke heng deg så mye opp i det ts, jeg tenker at jeg lever her og nå og så får jeg gjøre det beste ut av det 😄 Jeg jobber med noe jeg interesserer meg for og jeg bruker tiden min sammen med mennesker som gjør meg godt

Anonymkode: affde...5bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli et bedre medmenneske, tror jeg..

Anonymkode: 2f46e...907

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hørte Lilli Bendriss snakke om at vi alle velger det livet vi skal leve hver gang vi gjenfødes og at vi skal erfare noe i livene for å bli bedre utgaver av oss selv antagelig

Anonymkode: 482b1...7c6

Hvis hun virkelig mener det har hun kanskje ikke fått med seg alle barna som ble gasset i hjel i konsentrasjonsleirene. Eller så prøver hun å takle den ufattelige meningsløsheten og grusomheten ved å innbille seg selv og andre at disse barna hadde valgt å være der.

Det er helt i det blå for meg hva de i så fall tenkte de skulle få lære av et slikt liv.

Anonymkode: a66f1...70a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på det. Men uavhengig av om man tror på det eller ikke, så er det jo fint å kunne tenke gjennom hva man ønsker å oppleve/oppnå/lære. 

Feks om man tidligere har vært mye bitter på diverse, så kanskje lære å tilgi, tenke lysere tanker, eliminere det som ikke er vits å dvele over og glede seg over de små tingene i livet.

En ting jeg forsøker å lære meg, er å gi alle mennesker en sjans. Ikke forhåndsdømme. Om jeg treffer en person jeg ikke fikk helt kjemi med/jeg opplevde som feks sur, så forsøker jeg å ikke tenke så mye på det. Gi personen en ny sjanse og kanskje heller forsøke å sette meg inn i vedkommendes situasjon. Feks om jeg møter en venninne venninne på fest. Og hun virker blyg. Så kan det jo godt hende det kum er fordi hun er ukomfortabel, ikke helt kjenner til de "sosiale kodene" i gjengen, føler at alle kjenner hverandre utenom hun osv.

Anonymkode: 262ed...b62

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt en lignende teori om at du er sendt for å leve livet ditt for å påvirke noe eller noen, og samtidig bli påvirket selv og komme videre med lærdom i et slags skuespill scenario. Er enig at det høres forferdelig ut når det er mange i denne verden som har det forferdelig vondt, og ondskap skjer stadig vekk. Men for å støtte det opp mot teorien så lærer det oss noe også som gjør at det "ikke skjer igjen". Det er bare trist at mennesker må bli bevisst på seg selv og ta lærdom av ting for at vi skal kunne være gode mennesker. 

Personlig så vet jeg ikke om jeg tror på at vi har mer enn det som er her og nå. Selv om vi føler oss så levende med tanker, følelser og bevegelse vil ikke si at det er noe mer enn energi som skaper det som er her og nå, og senere slutter det enkelt hen å eksistere. Men det jeg derimot tror på er at jeg som et medmenneske har et ansvar om å påvirke omgivelsene mine positivt og hjelpe til der det trengs. Selv om jeg ikke har flere liv, vil det ikke si at jeg fortsatt kan bidra med gode ting til verden. Derfor synes jeg det er en vakker tanke å leve her og nå med det man har. Og i så fall så er kanskje det "oppdraget" mitt. 

Anonymkode: 53ae6...af8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt meg inn i numberology om jeg var deg, finn ditt lifepath nummer og soulnumber(finner enkelt ved å google +calculator). Og så kan du se på birthcharten din, hvor southnode sier noe om hvor du kommer fra/hva du allerede har mestret mens northnode sier noe om hvor du skal. Så kan du se om du finner noen astrologer på Youtube som snakker om temaet.

Anonymkode: b49b8...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for innspill. I tillegg sa hun og en annen i en pod at vi omgir oss med de samme menneskene - sjelene - i hvert eneste liv og vi har alle forskjellige roller i alle livene. Vi kan ha alle familiære tilknytninger med hverandre, være en kjøpmann på hjørnet eller en nabo, ha vært et kjærlighetspar som i neste liv blir noe helt annet, men vi fortsetter å skulle ha den kontakten med hverandre som vi skal ha for å lære dette som vi skal lære. Veldig rart å tenke på. 

Anonymkode: 482b1...7c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant teori. Jeg tror ikke de er helt slik, men jeg tror at det er noen sjeler man møter igjen i ulike roller og synes det er fint å tenke på.

Anonymkode: b49b8...7e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk om en møter sin verste fiende igjen og igjen og ikke klarer å løse oppgavene? :( 

Anonymkode: 482b1...7c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan hun liksom vite dette?? 

Anonymkode: 2dc06...427

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan kan hun liksom vite dette??  Anonymkode: 2dc06...427

Det er jobben hennes. Hun er klarsynt og ser det som vi andre ikke ser.

Anonymkode: 482b1...7c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er et spennende tema, ts😊 Jeg hører selv en del på podkasten til Lilli Bendriss og Camillo Løken, Ånd og vitenskap, og har stor sans for Lilli. En av episodene heter «Hva er meningen med livet», og der snakker de nettopp om dette. Lille forteller også en fin historie rundt dette, og hvis jeg husker rett, var det en historie som ble fortalt til en annen som hadde samtaler med Gud. Det fins en bok som heter noe sånt som «Samtaler med Gud», som jeg ikke har lest, men som Lilli viste til. Denne historien likte jeg veldig godt, anbefaler de som interessert å lytte på denne episoden. Det dreier seg om at sjelene selv velger sin utfordring i det neste livet, de velger hva de vil erfare og lære. 
 

Jeg tror virkelig på dette, og jeg har fått høre de flere steder, fra flere klarsynte uavhengig av hverandre, og på ulike måter, at jeg (som alle andre) skal lære noe av det vanskelige jeg opplever. Jeg får høre at alt er som det skal være, selv om jeg står midt oppi lange, vonde perioder. Jeg har gradvis fått mer og mer tillit til at det er nettopp sånn, det var meningen at jeg skulle oppleve alt det vanskelige. Og for å svare på spørsmålet ditt Ts, så tror jeg at det jeg skal lære i dette livet er å erfare langvarige fysiske smerter og hva det fører med seg av hindringer i livet, både i karriere, i kjærlighet og i sosialt liv. Ensomhet og fortvilelse, det å kjenne på at man ikke får drive med det man brenner for, verken karrieremessig eller sosialt, det å kjempe hardt for å få det bedre, for stadig å møte veggen.
 

Det skal sies at hadde jeg ikke opplevd alt dette vanskelige over så mange år, så hadde jeg heller ikke blitt dratt mot det alternative. Først i form av en healer jeg fikk anbefalt etter årevis med fysioterapi og andre terapiformer. Healerene jeg har vært hos har igjen åpnet opp for mer av det åndelige, jeg ble så fascinert over hva som skjedde under healing, både fysisk, og også hva som av og til kommer fram av informasjon fra den andre siden, at jeg leste mer og mer om hva andre har opplevd, og jeg leste om hva ulike klarsynte og andre opplever, jeg følger klarsynte på Facebook.. ja sånn har jeg altså blitt veldig interessert i temaet. Ingen av og vet sikkert selvfølgelig, men jeg tror så absolutt på mye av dette😊

Anonymkode: da011...103

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interresant tema, men personlig tror jeg det er flere sider ved det og det er ikke helt samme for andre. Det skjer mye som ikke er helt meningen som fører til mye rot og ekstra baggasje som der igjen fører til forsinkelser. Det er mange som kun har noe de sliter med på grunn av noe de er påført av andre pga hevn, hat eller sjalusi.

Anonymkode: 12670...88a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jeg skal lære å være helt alene i dette livet. Uten nettverk. Det har blitt mye av det. :sukk: 

Anonymkode: 482b1...7c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.7.2021 den 0.53):

Hørte Lilli Bendriss snakke om at vi alle velger det livet vi skal leve hver gang vi gjenfødes og at vi skal erfare noe i livene for å bli bedre utgaver av oss selv antagelig. Har tenkt mye på dette, men kan ikke si at jeg finner eksakt en ting. Jeg har nok flere problemområder. 
Kanskje jeg skal være en tjener for andre for at de skal få det bedre i dette livet.  :klo:  Kan du se noen rød tråd for din egen del i dette livet? Hva skal du lære? 

Anonymkode: 482b1...7c6

I dette livet skal eg læra å elska meg sjølv. Verkeleg elska meg sjølv. 

I tillegg er oppgåva mi å heala menneske som ikkje har det bra. 

Og du då, TS? Kvifor har du valt dette livet? Kva er di livsoppgåve? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...