anonym 4545 Skrevet 2. juli 2021 #21 Del Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Riktig, men samlermarkedet er smal og det absolutte unntaket. Senker eller modifiserer du bilen på noe vis, reduserer du ofte verdien på den, så da er vi like langt. Anonymkode: 61096...c17 Ja, endringer er fy fy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #22 Del Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en barnslig glede som ikke fruene er like gledelige på, tror jeg Min mann har også stor glede av biler og felger og alt det der. Og vi har hatt lave BMW-er som ikke klarte en fortauskant! Så upraktisk!! Nå har vi en Toyota Landruiser V8. Det kunne ikke være mindre enn det. Med svindyre dekk og felger! Men ja, den har vi hatt i 10 år nå, og den holder seg i pris, samt at den har hatt omtrent null i verkstedutgifter! Så det var faktisk et godt kjøp! Også har han sin glede i den taunusen fra 66 som han bygger om og opp. Der er det mye jobb, og mye penger har gått dit de siste 7 åra. Og har vært enig i det, forresten. Er glad for at han har en hobby, selv om det koster mye tid og penger, Men han holder resten av bilene ute av verksted fordi han kan så mye, så da får vi litt igjen der da. Anonymkode: 40259...7f2 Kona har sine ting og det handler om raushet begge veier. Når det gjelder vedlikehold så tar jeg selvsagt alt selv på alle bilene. Når min datters golf var inne på siste eu kontroll skiftet jeg foringer bak, støtdempere foran, et hjullager, bremserør og noe annet småtteri. Totalt kostet ca 3000kr i deler. På verksted hadde vi passert 25.000. Så det er litt penger å spare på kunne dette selv.... Anonymkode: fdc91...5e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DaddyDom Skrevet 2. juli 2021 #23 Del Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 13.13): Jeg ser av og til kraftig senkete biler. Forstår ikke helt poenget? Drivstoffsparing er vel ikke noe poeng der, og alt blir mindre praktisk med en lavere bil. Dårlige norske veier, fartsdumper, inn og ut av bilen...bare stress. Så...hvorfor? Anonymkode: 61096...c17 Det er nok fordi de synes det ser kulere ut. Senking av biler er først og fremst gjort for racing øyemed. Lavere bil har ett lavere tyngdepunkt som gjør at den ligger bedre på veien. Itillegg blir nedpresseffekten større fordi mer luft går over bilen enn under slik at det ligger bedre på veien av dette også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #24 Del Skrevet 2. juli 2021 Bilen ligger bedre på veien når den er senket. Bedre stabilitet, bedre å kjøre. Anonymkode: 1ec57...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. juli 2021 #25 Del Skrevet 2. juli 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Bilen ligger bedre på veien når den er senket. Bedre stabilitet, bedre å kjøre. Anonymkode: 1ec57...061 Kommer litt an på hva man mener med "bedre" det da. Skal man kjøre etter veitrafikklovens paragrafer er det nok best med passe stor bakkeklaring, høyprofil dekk og myke dempere. Smoooth sailing. Skal man kjøre fort i svinger er nok senket best, men om det er "bedre" å kjøre tviler jeg på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #26 Del Skrevet 2. juli 2021 De synes det er fint, selv om det fir det meste er ekstremt harry, på samme måter som alle de stygge felgene folk bruker masse penger på. Anonymkode: 049ab...f3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #27 Del Skrevet 2. juli 2021 DaddyDom skrev (1 time siden): Det er nok fordi de synes det ser kulere ut. Senking av biler er først og fremst gjort for racing øyemed. Lavere bil har ett lavere tyngdepunkt som gjør at den ligger bedre på veien. Itillegg blir nedpresseffekten større fordi mer luft går over bilen enn under slik at det ligger bedre på veien av dette også. Men...på norske veier? I 80? Anonymkode: 61096...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 2. juli 2021 #28 Del Skrevet 2. juli 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Fordi de har for mye penger å kaste bort på drit. Anonymkode: 207ab...976 Og andre kjøper moteklær, like dem alle de andre motefolka har. Eller vesker.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #29 Del Skrevet 2. juli 2021 Her var det høy aksept for at folk har forskjellige oppfatninger og meninger om utseende du gitt! Hva er poenget med at kvinner sminker seg? Svaret er stort sett det samme som svaret på spørsmålet til TS. Anonymkode: 3c572...96f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 2. juli 2021 #30 Del Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Fordi bilfolk er blodharry Anonymkode: 952e8...e79 Bingo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 2. juli 2021 #31 Del Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Fordi bilfolk er blodharry Anonymkode: 952e8...e79 ...Og stolt av det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 2. juli 2021 #32 Del Skrevet 2. juli 2021 Det er en her jeg bor som har en bil som er så senket og som han er så glad i at han er en fare for alt og alle. Lå bak ham i 20 minutter og jeg må ha mistet minst fem år av livet mitt. Han svingte unna alle sprekker uansett hvor små, alle ujevnheter måtte svinges unna selv om det betød at han måtte over i motgående felt, brukte ikke blinklys og lå minst 10km/t under fartsgrensen hele veien. Turte ikke å kjøre forbi fordi jeg ikke ville risikere å plutselig få ham inn passasjerdøra fordi han oppdaget en småstein. En sånn bil er ikke laget for norske landeveier hvor man har sprekker så dype at man nesten ser lava. Eneste fordelen med sånn bil er at hvis det kommer en elg ut i veibanen så kan han bare kjøre under den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #33 Del Skrevet 2. juli 2021 23 hours ago, AnonymBruker said: Fordi bilfolk er blodharry Anonymkode: 952e8...e79 1 hour ago, K.B. said: Bingo! Jeg har da elsparkesykkel!? mvh Harry Anonymkode: c66da...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 2. juli 2021 #34 Del Skrevet 2. juli 2021 Fordi det ser idiotisk ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 2. juli 2021 #35 Del Skrevet 2. juli 2021 Noen biler ser penere ut med en moderat senk, men de som liker motevesker skjønner nødvendigvis ikke bilfolk og omvendt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 2. juli 2021 #36 Del Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Senker eller modifiserer du bilen på noe vis, reduserer du ofte verdien på den, så da er vi like langt. Anonymkode: 61096...c17 Senking og felger går ytterst sjeldent ut over verdien på bilen. Det kan enkelt reverseres tilbake til original stand for de som måtte ønske det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #37 Del Skrevet 2. juli 2021 Oppgitt78 skrev (2 timer siden): Senking og felger går ytterst sjeldent ut over verdien på bilen. Det kan enkelt reverseres tilbake til original stand for de som måtte ønske det. ...til en (vesentlig!) kostnad. Dessuten går senking utover en god del komponenter i bilen; hjuloppheng bl.a. Slike modifikasjoner sier også noe om eieren, akkurat som å kjøpe bil av en ung gutt som har solskjermen i nakken reduserer verdien på den. Definitivt et fratrekk her. Anonymkode: 61096...c17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 2. juli 2021 #38 Del Skrevet 2. juli 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: ...til en (vesentlig!) kostnad. Dessuten går senking utover en god del komponenter i bilen; hjuloppheng bl.a. Slike modifikasjoner sier også noe om eieren, akkurat som å kjøpe bil av en ung gutt som har solskjermen i nakken reduserer verdien på den. Definitivt et fratrekk her. Anonymkode: 61096...c17 En eldre Porsche med litt senk ("rett stuk") ville ikke hatt nevneverdig prisreduksjon samelignet med tilsvarende bil på originale fjærer. Trolig ikke noe verditap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grease80s Skrevet 2. juli 2021 #39 Del Skrevet 2. juli 2021 Pga. forsikringssvindel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 2. juli 2021 #40 Del Skrevet 2. juli 2021 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå