AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Jeg er snart 27 år gammel. Oppvokst i et hjem med vold, alkohol og omsorgssvikt. Fra jeg var 18 til 23 var jeg innlagt på psykiatrisk flere ganger pga selvmordforsøk. Gått på mye samtaler, kurs og tilslutt 12 ukers behandlingsløp for traumer. Idag er jeg 99% frisk ifra diagnosene. Jeg har hatt en vikarjobb for første gang i hele mitt liv i ett halvt år nå. Jeg har ett barn og lever lykkelig med mann med ett barn fra før. Lurer på å ta ny utdanning. Har helsefag fra videregående. Men stusser på en annen retning innen helse. Men jeg er da altså 27 år, begynne studie, bare vikarjobb. Andre på min alder har jobbet i mange år. Burde jeg føle på skam? Anonymkode: df19a...694 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 Nei. Ta mer utdanning. Folk får en annen respekt for deg dersom du har en bachelor og ikke bare et fagbrev, liksom. Anonymkode: f5f5d...093 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 Nei! Løft hodet. Du har en indre styrke. Vær heller stolt. Anonymkode: b8004...695 25
milla80 Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Burde jeg føle på skam? Er du seriøs ?? Du må være stolt av deg selv !!! 💖 34
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 Ingen bryr seg om hvor mange år du er når du går på skolebenken. Jeg var 28 når jeg startet på en ny bachelor etter å ha prøvd å få jobb noen år i fagfeltet jeg var utdannet til, uten suksess. Tro meg, ingen bryr seg, og du trenger ikke begrunne at du er eldre annet enn "ville bytte fagfelt" f.eks Anonymkode: 5b0e1...a63 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 Nei, du skal absolutt ikke kjenne på skam💖 Anonymkode: b2b43...a8f 6
Gjest ABM Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er snart 27 år gammel. Oppvokst i et hjem med vold, alkohol og omsorgssvikt. Fra jeg var 18 til 23 var jeg innlagt på psykiatrisk flere ganger pga selvmordforsøk. Gått på mye samtaler, kurs og tilslutt 12 ukers behandlingsløp for traumer. Idag er jeg 99% frisk ifra diagnosene. Jeg har hatt en vikarjobb for første gang i hele mitt liv i ett halvt år nå. Jeg har ett barn og lever lykkelig med mann med ett barn fra før. Lurer på å ta ny utdanning. Har helsefag fra videregående. Men stusser på en annen retning innen helse. Men jeg er da altså 27 år, begynne studie, bare vikarjobb. Andre på min alder har jobbet i mange år. Burde jeg føle på skam? Anonymkode: df19a...694 Skam? Du burde være stolt som fy!
pingeling Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 Nei absolutt ikke, heller tvert om. Jeg er imponert over de som ikke alltid har hatt det like lett, og likevel klarer å skape et bedre liv for seg selv! 😊 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 Du bør heller være stolt av deg selv for den du er og det du har oppnådd. Vil du ta en utdannelse, er det også kjempebra. Jeg heier på deg😊 Anonymkode: d8558...d47 5
Ginny Skrevet 29. juni 2021 #10 Skrevet 29. juni 2021 Hvorfor skal du føle på skam? Fordi du ikke har oppnådd de tingene du mener du burde ha oppnådd i en viss alder? Du går din løype i ditt liv, ikke andres. Du har slitt med ting som har gjort at du måtte utsette enkelte andre deler av livet, og det tar du igjen nå. Sånn er din løype. Andre har sine. Men aldri skjemmes over den du er eller hva du har opplevd, det kan du ikke kontrollere. Alt du kan gjøre er å gjøre så godt du kan med det du har fått delt ut her i livet, og ikke tenke så mye på hva de andre gjør. 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #11 Skrevet 29. juni 2021 Jeg har lignende bakgrunn son deg TS. Jeg er veldig selektiv på hvem jeg forteller hva til om min bakgrunn. Det finnes folk som vil dømme deg. Anonymkode: f5f5d...093 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #12 Skrevet 29. juni 2021 Skam? Du skal være stolt som f...!💪 Anonymkode: 1fb6c...057 5
stAre Skrevet 29. juni 2021 #13 Skrevet 29. juni 2021 (endret) når jeg studerte for noen år siden var det enormt mange som var noe eldre (altså rundt 30). jeg hadde hatt to friår etter Vgs , men var oftere blant de yngste. Vi snakket egentlig aldri om hvor gamle vi var eller hvorfor noen hadde begynt å studere. de fleste brydde seg faktisk ikke så mye om det (det som skjer nå teller) - og de fleste var modnet såpass at *forteller du det ikke selv har jeg ikke noe med det* jeg dømmer deg ikke i det hele tatt. og det er mange som har vært gjennom ulike ting. du bør heller tenke på deg selv - for en bragd å sette deg på skolebenken og studere. bør heie på deg selv 😊 Endret 29. juni 2021 av stAre 2
Silva Pluvialis Skrevet 29. juni 2021 #14 Skrevet 29. juni 2021 (endret) Nei, hvorfor skulle noen dømme deg? Det er ikke din skyld at du har vært utsatt for traumer. Jeg dømmer deg overhodet ikke. Du har kommet langt, tross ditt utgangspunkt, og det er ingenting annet enn beundringsverdig. Stå på, du har all grunn til å være stolt av deg selv. ❤️ Endret 6. oktober 2022 av Tvillingsjel 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #15 Skrevet 29. juni 2021 Nei, her ser jeg overhodet ingenting å skamme seg over! Selv om du ikke tar høyere utdanning trenger du ikke skamme deg. På ingen måte. Men gjør du det, kan jeg dele min erfaring, som ble ferdig med en bachelorgrad i en alder av 36 år - du kommer til å være så utrolig mye mer faglig moden for å ta utdanningen enn mange av de du går med! Du vet nå virkelig hva du vil oppnå, og det kommer til å hjelpe deg godt på veien. Men igjen, skulle det ikke gå, så ikke skam deg over det, på noen som helst måte ❤️ Anonymkode: aa135...def 1
Adrenalina1 Skrevet 29. juni 2021 #16 Skrevet 29. juni 2021 Nei, så absolutt ikke. Du bør være utrolig stolt av deg selv❤️ Det er jeg😉 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #17 Skrevet 29. juni 2021 milla80 skrev (6 minutter siden): Er du seriøs ?? Du må være stolt av deg selv !!! 💖 Signerer denne. Hev hodet, du har all grunn til å være super stolt av deg selv. Anonymkode: 6824b...99e 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #18 Skrevet 29. juni 2021 Skam? Nei, hvorfor det? Jeg begynte på bachelor i sykepleie da jeg var 29, uten noen annen grunn enn at jeg ikke visste hva jeg ville før det og «bare» jobbet i butikk fram til da. Kjør på med utdanning hvis det er det du har lyst til, men uansett hva du ender opp med å gjøre kan du være stolt over deg selv 💖 Anonymkode: 75e13...c6b 1
Gjest SomeDude32 Skrevet 29. juni 2021 #19 Skrevet 29. juni 2021 Du har bare hatt en helt jævlig start på livet, og jeg syns det er fint at du har funnet ut av ting. Du har hele livet på å få deg en utdanning, få deg en jobb, kanskje til og med stifte familie. Så se lyst på det hele. Syns det er bra du er ganske ung. Du har hele livet foran deg.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #20 Skrevet 29. juni 2021 Nei, absolutt ikke, selvfølgelig!!! Heller det motsatte, vær stolt over deg selv og at du har kommet hit i livet selv om så mye har jobbet deg imot! Min erfaring fra både utdanning og jobb i 20 og (begynnelsen av) 30-årene er også at det er mye mer variasjon i bakgrunn hos folk enn det man kanskje tenker. Av alle mulig grunner. Og folk er mye mindre opptatt av det enn man tror. De fleste er bare opptatt av seg selv, og liker godt å ha gode medstudenter og kolleger. Det føles som om "alle" er på samme A4 vei i livet, spesielt når man er yngre, men det gjenspeiler absolutt ikke virkeligheten. Anonymkode: d2581...0a3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå