Gå til innhold

Hotel Cæsar - Et hjem for mimring! :-)

Tradegy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kålfrid skrev (6 timer siden):

Jeg ser også om igjen. Har kommet til sesong 8, men hoppet over sesong 1 og 2. 

Hva tenker du om sesongene så langt? Den sesongen du er på nå, syntes jeg var lite gjennomtenkt. Mye tullete greier.

Anonymkode: a0fdf...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker best da Juni ble knullet bakfra av pastor Arne Marcussen (Ingar Helge Gimle) til Ragnars store forskrekkelse. 😅 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosendahl

Husker at jeg syntes Georgs død var så dramatisk. Måten han bare datt på og døde. Og de prøvde ikke engang med livreddende hjelp. De viste det var over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Albert som fikk barn med Bitten :flau:

Legenden Svein Krokstad 🤣🤣

Juni som synger i fylla og Ragnar som prøver å hysje på henne og Juni roper "Hold fred Ragnar, du eier ikke sangstemme!" 😂

Oscar Von Krona 😏 Jesper 😏

Pyromanen.. Truls? 

Tause Tove og Julie Anker Hansen var så pene 🤩

Astrid, the Queen of resting bitch face. 

Da Liv døde. 

Jens August, for en kunstig og pinlig type 😁

Anonymkode: 60dea...5d8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/30/2021 at 9:02 PM, Hannah80 said:

Mange karakterer som kun var ren irritasjon. Karakterer som var helt overflødige.  Som han som fikk jobb der, og bare fjaste rundt og snakket om seg selv i tredje person. "Fabian vil ha Solo". 

Fabian ja :ler: Ja, han virket å være med fordi de trengte "en skrue". Likte han jeg, men han er som flere av karakterene; hèlt umulig å rive løs fra rollen. Er og blir Fabian :Knegg:

On 6/30/2021 at 9:51 PM, AnonymBruker said:

Hva med storm da?? Enda mer synd i han. Begge foreldrene hans døde, søsteren hans døde, ene dama hans tok abort bak hans rygg, ble gravid igjen og både hun og barnet døde under en brann og neste kjæresten hans døde også. Stakkars Storm😭

Anonymkode: b9e6f...430

Ja, Synd på Storm og, men nå er det vel ikke vm i tragedie, heller :Knegg: Kommer opp flere og flere ting etterhvert som man blir påminnet hendelsene. Synes Storm var skyld i mye selv, med unntak av dødsfall o.l. Men husker han fikk voldsomme flashbacks etter å ha tjenestegjort i utlandet. Fikk masse reaksjoner og var jo "hèlt ødelagt" en periode. :trist:

On 6/30/2021 at 10:43 PM, Amatariel said:

Ja det var veldig synd på ham også. Men samtidig klarte han å skape sine egne ting (ved hjelp av arv riktignok), var tæl i ham. Pelle var bare så hjelpesløs og uheldig. 

Enig her. 

On 6/30/2021 at 11:15 PM, Kålfrid said:

Jeg ser også om igjen. Har kommet til sesong 8, men hoppet over sesong 1 og 2. 

Juni var fantastisk som alkoholiker, og egentlig generelt, synes jeg. Jeg bare elsker de yttrykkene og reaksjonene hennes! Åge og Svein er også ganske bra. Ler meg ihjel! Ragnar kunne også være ganske morsom. Og selvsagt Astrid, hun er jo bare en dronning! 

Ellers husker jeg godt da Liv døde, det var vel det mest sjokkerende og triste for meg. Var så fascinert av hvor vakker hun var! Jeg likte karakteren hennes veldig godt. 

Husker Julian og at han slo Benedicte med appelsiner i en strømpe 🤬😱😢

Husket jo godt Linn Fylke, var livredd henne. 

Julie var/er en favoritt. Husker at hun var i Italia og inne på et hotellrom. Gardinene ble åpnet, hun gikk på toalettet, og alle i rommet ble skutt. 

Var ikke fan av Ninni, Tove, Solrunn eller Charlotte. 

Solrun var i grunn såpass "tam" at hun passet perfekt til Åge. Men mest "fyll" for å ha en karakter som hverken var fugl eller fisk. 

Tove var nok med på et slags "samfunnsoppdrag/alle skal med"-nivå. De burde ha stoppet lenge før hun gikk fra døvstum til snakkende. Bare irriterende. 

Pelle og Svein sammen var kruttsterke :ler: Og Martine. En smule dominerende i starten. De giftet seg, mener jeg å huske. Han hadde et arsenal av damer denne Krogstad-duden :Knegg: 

Endret av Tradegy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bussulykken er en av hendelsene jeg husker godt, mye fordi disse episodene markerer det tidspunktet jeg faktisk fikk lov til å se HC hjemme. Før dette så jeg ofte på serien hos en venninne, der hele familien var frelst av serien. Foreldrene mine innså nok på dette tidspunktet at det ikke hjalp med "forbud" 😂

Andre hendelser er Victoria da hun ble holdt fange, Benedicte som ble mishandlet og Liv sin spiseforstyrrelse.

Anonymkode: 5f98c...372

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mange av karakterene var sykt irriterende når jeg tenker meg om.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker best gangene jeg var med selv. Var i perioder ofte statist.

Dåpen til Goggen hvor Gjertrud ble full og ødela selskapet, og Svein og Ragnar begynte å sloss var bra både på settet og skjermen.

Anonymkode: 9da51...9c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husker best gangene jeg var med selv. Var i perioder ofte statist.

Dåpen til Goggen hvor Gjertrud ble full og ødela selskapet, og Svein og Ragnar begynte å sloss var bra både på settet og skjermen.

Så faktisk den episoden nylig. Har skjønt at den dåpen ble spilt inn lenge før den ble vist på tv? Settet så ganske fint ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så faktisk den episoden nylig. Har skjønt at den dåpen ble spilt inn lenge før den ble vist på tv? Settet så ganske fint ut da.

Alle episoder ble spilt inn måneder før de ble vist på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle episoder ble spilt inn måneder før de ble vist på tv.

Litt for mange måneder spør du meg. Pratet du med skuespillerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Litt for mange måneder spør du meg. Pratet du med skuespillerne?

Var felles lunsj for skuespillere og statister. De unge trakk seg ofte bort i garderobene, mens de eldre og drevne satt i kantina sammen med oss. Karl Sundby var vel den mest jordnære av de alle, det samme med "Svein", og Sossen holdt ofte et show fra trappa 🤩 "Storm" hørte man ofte milvis unna, der gikk skravla i ett sett på volum 12 av 10 😂

Savner den tiden 😔

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som husker Hugo? Han var vel sønnen til Astrid, men hvem var han faren til igjen? 🤔

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Amatariel skrev (7 minutter siden):

Noen som husker Hugo? Han var vel sønnen til Astrid, men hvem var han faren til igjen? 🤔

Ingen. Men stefar eller adoptivfar til de to usympatiske søsknene Scott og Sue Astrid.

Anonymkode: f28e0...8a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker Vilde, datteren til Svein. Er så mange som plutselig dukker opp i minnet :hjerte: Vurderer å se litt om igjen, men prøvde meg på første episode og dèt var dårlige greier :Knegg: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (43 minutter siden):

Husker Vilde, datteren til Svein. Er så mange som plutselig dukker opp i minnet :hjerte: Vurderer å se litt om igjen, men prøvde meg på første episode og dèt var dårlige greier :Knegg: 

Hun var så søt ja! Og hun fikk lille Gjert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Tradegy skrev (47 minutter siden):

Jeg hoppet over de første sesongene av den grunnen. 

Anonymkode: 8e83a...829

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Digget Vilde ja! Ble ganske forbanna over hvordan folk behandlet henne noen ganger! Særlig det siste året før hun reiste..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fantastisk tråd! Skuespillet er jo ræva, skulle tro det var en parodi på såpe. Kanskje er det? 
Uansett, gode minner. Farmor var hektet på Hotell Cæsar og Sunset Beach🤩

Anonymkode: ad0a4...839

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et perspektiv jeg har tenkt mye på :hjerte:. Tror mange fant mye selskap i serien. Ble ren rutine for mange. Kanskje spesielt eldre, selv om det jo fenget hele familien, på et tidspunkt 🙂

De var flinke til å lage historier med gjenkjennende tema, selv om det var mye innhold som var ræl òg  :Nikke:

Driver fremdeles å leter etter en sesong som frister til gjensyn 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...