AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #41 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp Anonymkode: f0d3f...959 Hvis oksen er planteeter så er vel oksen vegansk😁 Anonymkode: b6241...4fb
T-Rex Skrevet 27. juni 2021 #42 Skrevet 27. juni 2021 Just now, AnonymBruker said: Hypet betyr at noe er oppskrytt. Mer eller mindre. Google har en ordbok som er tilgjengelig 24/7, så selv om ingen forventer at alle kan alle slags nyord og sånt noe (selv om hype er et utgammelt utrykk), så er det forventet at man kan Google. Hype er, for øvrig, ikke et begrep som passer på biff med bearnaise. Harry er derimot passende. Det er en nærmest ikonisk harryrett og funker og har funket som sosial markør siden 90-tallet. Anonymkode: fd1f0...cf7 (Min utheving.) Der tar du feil, rett og slett. 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 27. juni 2021 #43 Skrevet 27. juni 2021 Biff er jo festmat, og noe de aller fleste ordentlige restauranter har på menyen. Bare tull å si noe annet. Vi har selvfølgelig fått en hel haug med nye restauranter med diverse menyer. Fint det, men de klassiske har alltid biff på menyen.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #44 Skrevet 27. juni 2021 Hypet, betyr vel mye-oppmerksomhet-rundt. Anonymkode: b6241...4fb
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 27. juni 2021 #45 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hypet betyr at noe er oppskrytt. Mer eller mindre. Google har en ordbok som er tilgjengelig 24/7, så selv om ingen forventer at alle kan alle slags nyord og sånt noe (selv om hype er et utgammelt utrykk), så er det forventet at man kan Google. Hype er, for øvrig, ikke et begrep som passer på biff med bearnaise. Harry er derimot passende. Det er en nærmest ikonisk harryrett og funker og har funket som sosial markør siden 90-tallet. Anonymkode: fd1f0...cf7 Ok, så du synes det er greit å dumme ut folk som spør med den klassiske «google er din venn». Greit, takk. Og drit og dra for teit svar.
Blomsterpotta Skrevet 27. juni 2021 #46 Skrevet 27. juni 2021 Vil heller ha pepperbiff med peppersaus. Kom tilfeldigvis til å tenke på det i går og nå kom tanken opp igjen. Synd jeg har spist meg mett på knekkebrød. 2
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 27. juni 2021 #47 Skrevet 27. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette har jeg ikke tenk over før i dag. Jeg har ikke spist bearnaise eller biff på over femten år. Var ingen stor fan, men hadde lett spist det nå, på én betingelse, at både biffen og sausen er vegansk. Anonymkode: f0d3f...959 Tjaa, det kan nok bli vanskelig 😂🤣sausen kan nok jukses til, men biffen? En blomkålbiff er ikke helt på jordet. Endret 27. juni 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #48 Skrevet 27. juni 2021 har det ofte, sist igår. har det ofte særlig nå om sommeren. synes det er bedre laget hjemme enn restaurant. der er det lett for tørt og lite smak. Anonymkode: b9a8c...7e2
Gjest Fnuggolina Skrevet 27. juni 2021 #49 Skrevet 27. juni 2021 Jerry Lee skrev (59 minutter siden): Ingen matrett har skuffet meg mer enn den oppskrytte fløtegratinerte pottittgreia.... En hypet sak som overhodet ikke står til skrytet!!! 😯 Åh herregud ja. Urk. Sammen med biff og bernaisesaus har vi en middag jeg gjerne skipper.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #50 Skrevet 27. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (28 minutter siden): Tjaa, det kan nok bli vanskelig 😂🤣sausen kan nok jukses til, men biffen? En blomkålbiff er ikke helt på jordet. Tja, nå finnes det heldigvis både god vegansk bearnaise og vegansk biff, så dette må jo testes i morgen. Blomkål er også ganske undervurdert, synes jeg. God og rund smak. Anonymkode: f0d3f...959
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #51 Skrevet 27. juni 2021 Savner og savner, kan vel spise det når som helst. Men ikke saus fra pose da. Anonymkode: 4886e...15a
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 27. juni 2021 #52 Skrevet 27. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Tja, nå finnes det heldigvis både god vegansk bearnaise og vegansk biff, så dette må jo testes i morgen. Blomkål er også ganske undervurdert, synes jeg. God og rund smak. Anonymkode: f0d3f...959 Ja, enig. Grønnsaker kan brukes på mange måter. Jeg bruker mye brokkoli, blomkål og sellerirot og prøver stadig ut noe nytt og godt. Har sett på masterchef Australia hvor en av deltakerne imponerte veldig med noe så enkelt som kål. Endret 27. juni 2021 av Hvemsomhelst
Brunhilde Skrevet 27. juni 2021 #53 Skrevet 27. juni 2021 Biff med hjemmelaget bearnaise kan være supergodt, spesielt når jeg kan velge kun stekte tomater og lettstekt grønn asparges som tilbehør. 1
likestilling Skrevet 27. juni 2021 #54 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette har jeg ikke tenk over før i dag. Jeg har ikke spist bearnaise eller biff på over femten år. Var ingen stor fan, men hadde lett spist det nå, på én betingelse, at både biffen og sausen er vegansk. Anonymkode: f0d3f...959 😂 Det er jo ikke biff om det er vegansk! For all del, spis stekte bønner formet som biff men man kan jo ikke kalle det biff/kjøtt. Når det gjelder béarnaise synes jeg posesausen er direkte kjip til biff, går til nøds an å spise men den smaker jo ikke ekte i det hele tatt. Hjemmelaget (eller fra god restaurant) er godt, avhengig av oppskrift, men foretrekker en god rødvinssaus... Rødrosa indrefilet med en litt kraftig rødvinssaus med mye kjøttkraft 😍 På sitt beste er det lite som slår det... 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #55 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men samtidig så er dette en rett som "alle" restauranter har, og i grunn egentlig ikke så veldig spennende. Alt kommer an på hvor heldig kokken har vært med biffen. Det er så mye annet spennende å velge seg ut. Anonymkode: 22b22...632 Det er vel omtrent bare biffrestauranter som har dette på menyen? Jeg ser det aldri noe sted. Anonymkode: bb80a...612
Brunello Skrevet 27. juni 2021 #56 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja, nå finnes det heldigvis både god vegansk bearnaise og vegansk biff, så dette må jo testes i morgen. Blomkål er også ganske undervurdert, synes jeg. God og rund smak. Anonymkode: f0d3f...959 Nei, det gjør det ikke. Det finnes kanskje erstatninger, men bearnaise består av egg og smør og biff er kjøtt. 2
Gjest Malika Skrevet 27. juni 2021 #57 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er den mest harry maten som finnes. Anonymkode: 4a9b1...d2b Det er en klassisk, fransk rett. Og man kan ikke kalle det franske kjøkken for harry!
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #58 Skrevet 27. juni 2021 Nei det savner jeg ikke. Har aldri likt bearnaise og er heller ikke glad i biff. Anonymkode: d3b02...f72
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå