Gå til innhold

Når kaller du en person "venn"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

F. Eks hvor ofte må dere sees da

Anonymkode: dcfbc...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venner er personer jeg omgås og har kontakt med av eget valg, fordi jeg liker dem og setter pris på deres selskap. Hyppighet på treff og kontakt har mindre med saken å gjøre - jeg har venner jeg av ymse grunner kanskje ikke ser på flere år uten at noen av oss sier opp vennskapet av den grunn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flest bekjentskaper, og ikke mange venner. Venner definerer jeg som de man kan snakke med alt om, både personlige problemer og om været. Handler ikke om hvor ofte vi sees, eller snakkes, men om kjemien som gjør meg så trygg på mennesket at jeg kan si og gjøre alt jeg ønsker.

Veldig mange sier at de er "venn med den og den", når det er folk de slår av en prat med når de møtes i butikken annethvert år. Dét er for meg en bekjent. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen sender meg en melding av og til og spør hvordan jeg har det, da vil jeg kalle dem en venn. Jeg har ingen venner. 

Anonymkode: 935a5...93b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen regler for hyppighet av treff,  men jeg tenker man er venner om personen vier deg tid og viser personen bryr seg om deg. Forutsetning at du kan være deg selv med personen og motsatt,og at det er åpent for å si ifra om ting. 

Anonymkode: 271f5...5ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TheAliass skrev (5 timer siden):

Jeg har flest bekjentskaper, og ikke mange venner. Venner definerer jeg som de man kan snakke med alt om, både personlige problemer og om været. Handler ikke om hvor ofte vi sees, eller snakkes, men om kjemien som gjør meg så trygg på mennesket at jeg kan si og gjøre alt jeg ønsker.

Veldig mange sier at de er "venn med den og den", når det er folk de slår av en prat med når de møtes i butikken annethvert år. Dét er for meg en bekjent. 

Ja, mange surrer nok endel med vennebegrepet.

Selv tenker ikke på det lenger har ikke behov for å definere noen relasjoner lenger. Er godt voksen, vet hvordan mennesker kan være. Så ikke behov for noen nære venner.

Anonymkode: d6c64...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheAliass skrev (5 timer siden):

Jeg har flest bekjentskaper, og ikke mange venner. Venner definerer jeg som de man kan snakke med alt om, både personlige problemer og om været. Handler ikke om hvor ofte vi sees, eller snakkes, men om kjemien som gjør meg så trygg på mennesket at jeg kan si og gjøre alt jeg ønsker.

Veldig mange sier at de er "venn med den og den", når det er folk de slår av en prat med når de møtes i butikken annethvert år. Dét er for meg en bekjent. 

Helt enig! Jeg har bekjentskaper jeg treffer oftere enn venner, men vi snakker kun på et overfladisk nivå og de er ikke folk jeg kan ringe for å snakke om noe personlig.
Og så har jeg venner som jeg kanskje bare treffer hvert 5. år, men fordi vi tidligere har hatt et nært vennskap og den samme kjemien fremdeles er der merker vi ikke noe til årene som går. Jeg kan ringe dem midt på natten og be om hjelp og da stiller de opp uansett. 
Tidligere misforstod jeg disse begrepene, venner og bekjente, så jeg sa feil i mange år. Men da jeg havnet i en livskrise skjønte jeg forskjellen. For det var ikke naboer, foreldre til barnas venner og andre jeg treffer ofte som stilte opp for meg da jeg trengte hjelp fra venner. 

Anonymkode: 50eac...966

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får et behov for å treffe dem jevnlig og dele personlige ting med dem, er de vennene mine. Det finnes mange hyggelige mennesker jeg trives godt å jobbe sammen med eller møte gjennom felles venner, men de mangler liksom det lille ekstra for å kunne innlemmes i den lille klubben "mine venner".
Nå skal det sies at jeg er introvert, så jeg har sikkert mindre behov for å sosialisere enn mange andre. Derfor liker jeg å holde på et lite antall venner.

Anonymkode: 4a455...13e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, mange surrer nok endel med vennebegrepet.

Selv tenker ikke på det lenger har ikke behov for å definere noen relasjoner lenger. Er godt voksen, vet hvordan mennesker kan være. Så ikke behov for noen nære venner.

Anonymkode: d6c64...5e1

Haha vet om en som surrer veldig med det. Synd på henne egentlig. 

Anonymkode: 271f5...5ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor det er viktig å kalle det enten venn eller bekjent. Har det noe å si, sånn egentlig? 

Forholdet mellom to personer endrer seg jo ikke, uansett om man sier venn, bekjent, kollega når man refererer til en person...

Anonymkode: 33595...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...