AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #41 Skrevet 26. juni 2021 Anonym Nå tar ikke jeg alle tablettene jeg kan,står morgen å kveld på nobligan retard men tar ofte kun morgen da den er verst.. Poenget er at jeg aldri tar mer enn jeg skal,heller mindre. Vakent å mange fordommer til medisinbruk skal en lete lenge etter.. Tydelig at ikke mange her vet hva familie eller venner får av legen å det skjønner jeg godt dem ikke er åpne om når jeg er forumet her. Heldigg is har få levd mitt liv å heldigg is er dere så friske at dere slipper medisin bruk. Det skal dere være veldig glade for.. Jeg gir meg ikke da jeg å en dag gjerne vil klare meg med ibux å paraset eller ingenting. Frykter bare at kroppen ikke klarer det da den har psykiske å fysiske vondter fra topp til tå. Har ikke brettet ut alt her men er glad for det da det ville gitt mer fyr på bålet. For meg som vokste opp med rusmisbruk rundt meg så vet jeg godt hva det er. Å det er ikke hva jeg idag gjør, jeg selvmedisonerer heller ikke. Jeg er ganske åpen om medisinbruk å vi har nattvakt for vårt barn r natt.. Jeg har bodd flere mnd på sykehus med mitt barn alene. Så ja.. Ingen helsepersonell har ment eller sagt noe om meg å morsevne selv om dem vet om mine medisiner. Takk for gode ord fra enkelte.. Jeg venter på mer hjelp via smerte klinikk å fysio opptrening.. Bilde svar å antagerlig etter ett en bedre stilt kropp🙂 Anonymkode: 0bacb...98a 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #42 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Om du hadde lest vidre i tråden ser du og at jeg venter på smerte klinikk, går tik fysio, skal ta bilder mot sensommer og er opptatt av treningsprogram fysio har gitt meg itilegg nettopp fordi jeg vil av den mg mengden. Og nei jeg vill ikke ha mer. Jeg vil beholde det av medisinene jeg tre her som jeg har fått i mange år av 1 lege. Først 1 bytte jeg selv har valgt av lege... Ellers har dem byttet jobber.. Venter. Å på en kommunal fastlege da privatlegen er dyr. Men har skjønt det er vanskelig å bli kalt no bra her så Orker ikke bruke energi her Takk til Di som forsto å som selv ser at behovene er der. Takk for meg Anonymkode: 0bacb...98a Supert! Men for å spørre veldig direkte: Har du dysleksi? Mener virkelig ikke noe nedsettende med det - men om du ikke har det har du en skrivemåte som iallefall tilsier at du har sterkere bivirkninger av medikamentene. Jeg har ikke dysleksi, og klarte helt fint skrive vanlig på 3X 10 Sobril om dagen. Om du har dysleksi er det bare å se bort fra innlegget :) Jeg har forøvrig en sykdom, trolig verre enn deg da jeg ikke kan ha noen omsorg for egne barn. Jeg overbeviser ikke meg selv om at det er superlurt å ta større mengder avhengighetsskapende medisiner. Men, om en smerteklinikk og flere spesialister anbefaler det - så gjør man jo det man må for livskvaliteten. Anonymkode: 3d8ce...2d1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #43 Skrevet 26. juni 2021 Anonym Jeg har dysleksi. Syns dere skal lese mer om hva jeg faktisk skriver av oppfølging før dere mener noe som helst. Har svart mye for meg uten at jeg har trengt å gjøre det i denne tråden. Når har ikke jeg barnet mitt alene, har å en mann. Er ikke slik at jeg tar alt jeg har vær dag å tar aldri mer enn foreskrevet.. Dere mener så mangt uten å vite nok. Ganske så sykt spør du meg, at pgr av lindring av store smerter så burde det nærmest vært omsorgs overtagelse.. Say what? Da burde ganske mange miste barna sine i dette å andre land. Vil si at ved mitt tilfelle er det være å ikke ggi noen lindring fordi store smerter å uro over tid ødelegger livskvalitet å ville gjort at jeg nok ikke ville klart å ta vare på barnet mitt slik alt er akkurat nå. Håper etter all hjelp som er i gang rund kropp at jeg kan få slippe mine nobligan.. Men akkurat nå er dem faktisk nødvendig for idet hele tatt å få unna vanlig hverdag. Tror dere virkelig leger skriver ut slikt til pasient å denne legen å skrev ut.. Uten grunn? For slik har absolutt ikke jeg opplevd det. Og mannen min er heldighvis en tilstedeværende snill omsorgsfull å ikke minst en mann som tar i et extra tak der jeg glipper. Ta å heller les en annen tråd. Narkomani er an alvorlig lidelse som ikke gjelder meg. Rus er ut livskvaliteten min derimot, den kan jeg ikke miste. Syns det er synd at flere går inn for kvalme. Jeg er absolutt ikke ute etter mer piller /sterkere piller eller annen drit der ute. Drikker ikke alkohol ikke kjører jeg bil (selvfølgelig) å ja. Skjønner faktisk ikke hvorfor jeg gidder skrive så mye om å om igjen. Ganske så mange får innsovning etter behov og beroligende etter behov å nobligan kansje etterbehov men her er akkurat den fast. Er bare ikke så mange som snakker om det, å det har jeg skjønt nå var dumt. Jeg ble rett å slett så satt ut av legen da jeg gjentatte ga ger sa at jeg ville ha pause fra nobligan å gjerne klare meg med mindre mg men imellom tiden ville jeg ha noe ikke avhengighetsskapende, som dempet abstinens.. Han mente plaster eller Oxynorm.. Jeg visste plaster var avhengighetsskapende å sa da at kansje Oxynorm i kun 3 uker kunne funke.. Så ble han sint.. Da gråt jeg å sa at jeg bad jo om noe ikke avhengighetsskapende... Så H or for snakke slik til meg.. Da roet han å seg ned å skrev ut alt å fortsetter som legen min. I korte trekk. Ser dere så galt på det så akroll vidre. Jeg ble bare veldig sjokkert,å luftet meg her. Beklager Dere medisin frie heldige friske mennesker. Ha en god sommer. Anonymkode: 0bacb...98a 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #44 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Anonym Jeg har dysleksi. Syns dere skal lese mer om hva jeg faktisk skriver av oppfølging før dere mener noe som helst. Har svart mye for meg uten at jeg har trengt å gjøre det i denne tråden. Når har ikke jeg barnet mitt alene, har å en mann. Er ikke slik at jeg tar alt jeg har vær dag å tar aldri mer enn foreskrevet.. Dere mener så mangt uten å vite nok. Ganske så sykt spør du meg, at pgr av lindring av store smerter så burde det nærmest vært omsorgs overtagelse.. Say what? Da burde ganske mange miste barna sine i dette å andre land. Vil si at ved mitt tilfelle er det være å ikke ggi noen lindring fordi store smerter å uro over tid ødelegger livskvalitet å ville gjort at jeg nok ikke ville klart å ta vare på barnet mitt slik alt er akkurat nå. Håper etter all hjelp som er i gang rund kropp at jeg kan få slippe mine nobligan.. Men akkurat nå er dem faktisk nødvendig for idet hele tatt å få unna vanlig hverdag. Tror dere virkelig leger skriver ut slikt til pasient å denne legen å skrev ut.. Uten grunn? For slik har absolutt ikke jeg opplevd det. Og mannen min er heldighvis en tilstedeværende snill omsorgsfull å ikke minst en mann som tar i et extra tak der jeg glipper. Ta å heller les en annen tråd. Narkomani er an alvorlig lidelse som ikke gjelder meg. Rus er ut livskvaliteten min derimot, den kan jeg ikke miste. Syns det er synd at flere går inn for kvalme. Jeg er absolutt ikke ute etter mer piller /sterkere piller eller annen drit der ute. Drikker ikke alkohol ikke kjører jeg bil (selvfølgelig) å ja. Skjønner faktisk ikke hvorfor jeg gidder skrive så mye om å om igjen. Ganske så mange får innsovning etter behov og beroligende etter behov å nobligan kansje etterbehov men her er akkurat den fast. Er bare ikke så mange som snakker om det, å det har jeg skjønt nå var dumt. Jeg ble rett å slett så satt ut av legen da jeg gjentatte ga ger sa at jeg ville ha pause fra nobligan å gjerne klare meg med mindre mg men imellom tiden ville jeg ha noe ikke avhengighetsskapende, som dempet abstinens.. Han mente plaster eller Oxynorm.. Jeg visste plaster var avhengighetsskapende å sa da at kansje Oxynorm i kun 3 uker kunne funke.. Så ble han sint.. Da gråt jeg å sa at jeg bad jo om noe ikke avhengighetsskapende... Så H or for snakke slik til meg.. Da roet han å seg ned å skrev ut alt å fortsetter som legen min. I korte trekk. Ser dere så galt på det så akroll vidre. Jeg ble bare veldig sjokkert,å luftet meg her. Beklager Dere medisin frie heldige friske mennesker. Ha en god sommer. Anonymkode: 0bacb...98a Ikke forsvar deg, det er endel her som bare er ute etter å sparke nedover og det er tydelig at veldig mange av dem ikke aner hva de snakker om. De skulle bare visst hvor mange som bruker det ene eller det andre av slike medisiner, men som du sier så blir det ikke snakket om, pga stigmatisering. Anonymkode: 55644...58e 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #45 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du skriver «rus er ut». Hvilken type rus mener du da? Anonymkode: 246a7...c62 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Anonym Jeg har dysleksi. Syns dere skal lese mer om hva jeg faktisk skriver av oppfølging før dere mener noe som helst. Har svart mye for meg uten at jeg har trengt å gjøre det i denne tråden. Når har ikke jeg barnet mitt alene, har å en mann. Er ikke slik at jeg tar alt jeg har vær dag å tar aldri mer enn foreskrevet.. Dere mener så mangt uten å vite nok. Ganske så sykt spør du meg, at pgr av lindring av store smerter så burde det nærmest vært omsorgs overtagelse.. Say what? Da burde ganske mange miste barna sine i dette å andre land. Vil si at ved mitt tilfelle er det være å ikke ggi noen lindring fordi store smerter å uro over tid ødelegger livskvalitet å ville gjort at jeg nok ikke ville klart å ta vare på barnet mitt slik alt er akkurat nå. Håper etter all hjelp som er i gang rund kropp at jeg kan få slippe mine nobligan.. Men akkurat nå er dem faktisk nødvendig for idet hele tatt å få unna vanlig hverdag. Tror dere virkelig leger skriver ut slikt til pasient å denne legen å skrev ut.. Uten grunn? For slik har absolutt ikke jeg opplevd det. Og mannen min er heldighvis en tilstedeværende snill omsorgsfull å ikke minst en mann som tar i et extra tak der jeg glipper. Ta å heller les en annen tråd. Narkomani er an alvorlig lidelse som ikke gjelder meg. Rus er ut livskvaliteten min derimot, den kan jeg ikke miste. Syns det er synd at flere går inn for kvalme. Jeg er absolutt ikke ute etter mer piller /sterkere piller eller annen drit der ute. Drikker ikke alkohol ikke kjører jeg bil (selvfølgelig) å ja. Skjønner faktisk ikke hvorfor jeg gidder skrive så mye om å om igjen. Ganske så mange får innsovning etter behov og beroligende etter behov å nobligan kansje etterbehov men her er akkurat den fast. Er bare ikke så mange som snakker om det, å det har jeg skjønt nå var dumt. Jeg ble rett å slett så satt ut av legen da jeg gjentatte ga ger sa at jeg ville ha pause fra nobligan å gjerne klare meg med mindre mg men imellom tiden ville jeg ha noe ikke avhengighetsskapende, som dempet abstinens.. Han mente plaster eller Oxynorm.. Jeg visste plaster var avhengighetsskapende å sa da at kansje Oxynorm i kun 3 uker kunne funke.. Så ble han sint.. Da gråt jeg å sa at jeg bad jo om noe ikke avhengighetsskapende... Så H or for snakke slik til meg.. Da roet han å seg ned å skrev ut alt å fortsetter som legen min. I korte trekk. Ser dere så galt på det så akroll vidre. Jeg ble bare veldig sjokkert,å luftet meg her. Beklager Dere medisin frie heldige friske mennesker. Ha en god sommer. Anonymkode: 0bacb...98a Jeg går på de samme medisinene som deg, og sier ikke noe imot det altså! Men tidligere, i hovedinnlegget ditt så skrev du «rus er ut», og jeg lurer på hva du mente med det? Du skrev det i sammenheng med at alkohol også er ut. Slik jeg tolker det, så har du tatt noe mer tidligere, som du nå ikke tar lenger? At du nå kun er på lovlig medisin, skrevet ut av lege? Altså, hovedspørsmålet mitt er, tok du narkotika tidligere eller tok du en sterkere type medisin? Gjerne rett meg om jeg har misforstått helt 😅 Spør bare fordi jeg lurer, har ingen intensjon å være stygg mot deg ❤️ Anonymkode: 246a7...c62 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #46 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg går på de samme medisinene som deg, og sier ikke noe imot det altså! Men tidligere, i hovedinnlegget ditt så skrev du «rus er ut», og jeg lurer på hva du mente med det? Du skrev det i sammenheng med at alkohol også er ut. Slik jeg tolker det, så har du tatt noe mer tidligere, som du nå ikke tar lenger? At du nå kun er på lovlig medisin, skrevet ut av lege? Altså, hovedspørsmålet mitt er, tok du narkotika tidligere eller tok du en sterkere type medisin? Gjerne rett meg om jeg har misforstått helt 😅 Spør bare fordi jeg lurer, har ingen intensjon å være stygg mot deg ❤️ Anonymkode: 246a7...c62 Rus er ut som i illegalt stoff å alkohol da jeg har rus/narkotika problemer å alkoholiker i familie.. Jeg har aldri værken tatt stoff eller sterkere medisiner nei.. Derfor rus ut å alkohol ut da andre å sier nei til rus/narko men drikker gjerne alkohol.. For meg er alkohol nei pgr av barn men å fordi jeg ikke har noen glede av det.. Drakk som sen tenåring men ble voksen å mor rett å slett. Anonymkode: 0bacb...98a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #47 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Rus er ut som i illegalt stoff å alkohol da jeg har rus/narkotika problemer å alkoholiker i familie.. Jeg har aldri værken tatt stoff eller sterkere medisiner nei.. Derfor rus ut å alkohol ut da andre å sier nei til rus/narko men drikker gjerne alkohol.. For meg er alkohol nei pgr av barn men å fordi jeg ikke har noen glede av det.. Drakk som sen tenåring men ble voksen å mor rett å slett. Anonymkode: 0bacb...98a Ååja, da forstår jeg mer! 😊 Har dysleksi jeg også, så er ikke alltid jeg henger med i svingene på lengere tekster 😅 Anonymkode: 246a7...c62 2
_popcorn_ Skrevet 29. juni 2021 #48 Skrevet 29. juni 2021 Ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og innlegg signert helsepersonell, og svar til dette. _popcorn_, mod
Sensi Skrevet 29. juni 2021 #49 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 25.6.2021 den 21.22): Jeg er anonym, ikke shoppet rundt etter leger, Di har byttet jobb. Jeg er på venteliste etter en vanlig fastlege nå å ha oppfølging for skjev rygg /nakke og låst høyere bekken hos ei expert på området.. Trener deretter. Medisinene virker kansje for dere ruskende men når en har store smerter å legen først har gitt deg det så virker den på smerter å går ikke til hode slik enkelte her sier. Imovane er en innsovingstablet man tar ved behov å ikke vær dag.. Samme med Beroligende.. Di tas ved uro eller ved oppsving på bipolar som i det stabile livet jeg nå har ikke har vært særlig svingete siste 4 årene.. Derrav ingen medisin for bipolar annet enn seruquel evnt beroligende. Er absolutt ikke ute etter mer medisiner. Kun overleve dagen med smerter å alt av det hverdagslige. Syns det er rart så mange dømmer uten å forstå.. Mange får disse medisinene ved amme diagnoser.. Og jeg har aldri skrevet dem ut selv.. Hadde det vært opp til meg hadde jeg aldri begynt på Nobligan. Og en dag skal jeg ha mindre ondt så jeg kan slutte. Er meldt inn til Smerte klinikk og også bilde av ledd å hele rygg/bekken heldighvis. Å nei bv har annet å gjøre enn å gå ette mødre som er der for barna sine å aldri er slem eller rusa rundt dem. Kun smertelindret. Anonymkode: 0bacb...98a Det er vanskelig med kroniske smerter. Bra du skal på smerteklinikk. Håper du blir bedre og at får et treningsopplegg. Alt er bedre med en sterk kropp uansett hvor ille resten er. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå