AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Hei, jeg har hatt ett tøft liv med endel traumer barnevern,ungdoms inst, for så å snu det hele til å bli et bedre menneske enn Di i familien over meg. Rus er ut inkl alkohol. Er virkelig tilstede for barna mine å all dems hjemme tid er jeg åpen for hva som helst med mine barn. Har en ektemann som er god å heller ikke hverken drikker hever stemme er slem i ordvalg eller så.. Vi er bestemte å klare med bena å værandre rett å slett. Hadde en lege i 19 år som visste alt om meg og fant diagnose fibromyalgi, ptsd, bipolar 2 og en skjev rygg.. Hun satte meg på mange medisiner som en etter en ikke fungerte av forskjellige grunner.. Mot smerter ble det til slutt nobligan retard, mot uro ble det valium, mot søvn ble det seruquel å imovane å ved evnt mer smerter dfår jeg i ux å panodil.. Legen sluttet å ny overtok.. Hun fant jeg aldri kjemi med å hun forsto aldri hverken psyke eller smerter men skrev ut siden hun forrige gjorde det selv om det stadig ble annerledes mg å doseringer så godtok jeg jo det selv om jeg fikk det ille.. Hun er legen.. Det ble så at jeg ble uplanlagt gravid å sluttet da momentant på medisinene.. Det var helt jæ... Men nødvendig for minste.. Hen kom i uke 24..og etter 4 uker ca å ingen melk lenger.. Bad jeg legen om medisiner igjen da jeg slet spesielt i den traumatiske settingen der men å med smerter. Hun skrev ut 20 kortidsvirkende som skulle vare en mnd å ingenting annet.. Jeg ble desperat å gikk til en privat lege.. Han forsto å skrev ut alt jeg fikk før jeg ble gravid.. Hadde han i 6 mnd før han byttet jobb å by.. Fikk da den andre private legen på huse ved nød å neppe.. Han som flyttet sa jeg automatisk kunne gå til han andre på huset men da jeg bad om time å resept fikk jeg beskjed om at han ikke var intresert... Så jeg ringte da min lege som hadde byttet by å jobb å fortalte.. Han ble irritert å sa han aldri før hadde hørt en pri atlege nekte pasient så han skulle ordne dette for meg. Jeg ble oppringt timen etter med time hos denne nye legen. Timen gikk ok å han skrev ut som vanlig men var fast bestemt på at jeg måtte stå på venteliste til en vanlig fastlege å ikke forvente å ha han over år. Han mente å jeg skyldte penger å at han ikke gjorde ting gratis må du skjønne(ringte da opp selskapet som har med dems regninger å gjøre å der mangler det en som enda ikke var gått ut) I å med man får medisin er vil han følge meg opp hver 3 mnd å jeg kom da på time i forrige uke med en forespørsel om å bytte til noe annet ikke fullt så avhengighetsskapende i en 3 ukers tid da nobligan begynte virke dårligere for meg.. Han begynte snakke om oxynorm evnt noe annet jeg ikke husker å så gå tilbake til nobligan.. Jeg sa ja da gjør vi det gjerne slik.. Å så ut av det blå kom en lang repemande om at dette var grunnen til at han ikke ville ha meg på lista si å ikke ville behandle meg.. Jeg kunne igrunn dta til bake til han legen som hadde byttet jobb å by da han ikke var intresert i å skrive ut til en mor som misbrukte å i det hele tatt gi ut medisiner til en som meg... Jeg begynte å gråte da jeg fikk helt sjokk.. Han har kun sett på mediainliat mi å ikke lest seg opp på meg det er heeelt tydelig.. Han roet seg da jeg jo sa at jeg aldri ville tatt mer enn legen gav beskjed dom eller i det hele tatt vært noe som helst sløv slik min mor var ovenfor mine barn så jeg skjønner ikke hvor du tar det fra.. Da roet han seg å sa jeg jo kunne fortsette hos han men å ta pause fra nobligan måtte gjøres uten no hjelp av noe annet.. Sa at det ikke går med 3 barn jeg må ta vare på da bivirkningene ikke er til å holde ut å smertene da blir mye verre.. Så ja.. Ble på nobligan vanligdose å fikk alt vanlig utskrevet.. Men hva er greia med å dømme uten å spørre om hvorfor jeg får medisin.. Hva er greia me å rmest kalle meg en narkoman mor når det er langt fra sannheten.. Fra nå av blir mannen med inn på timene å Di blir kortfattige. Savner å ha en lege som viser sympati å som er bestemt men kjærlig. Anonymkode: 0bacb...98a 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 25. juni 2021 Har du kanskje behov for annen hjelp enn piller? Anonymkode: 28c8c...e70 70
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 Har du vært gjennom smerteklinikk og slikt? Jeg synes det høres ut som mye medisiner for noen som er ansvarlig for barn. Er kronisk syk med smerter selv men tar lite medisiner. Har bare en fastmedisin. Anonymkode: 48902...30f 28
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #4 Skrevet 25. juni 2021 Kjærlig lege? En lege skal ikke vær kjærlig, han skal heller ikke skrive ut resepter i hytt og pine bare fordi pasienten ber om det. Anonymkode: 1f324...f24 34
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Skrevet 25. juni 2021 Forresten... Jeg sliter med søvnen og fikk kun en gang sovetabletter som du spiser fast. Det var når jeg stod i en alvorlig livskrise og jeg fikk 10 tabletter. Det er ikke vanlig i dag at de skriver ut slikt. Anonymkode: 48902...30f 7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #6 Skrevet 25. juni 2021 Jeg ble helt svett av å lese innlegget ditt!🥵 du bør ha flere avsnitt i så lange innlegg! Be om henvisning til smerteklinikk slik at du kan få hjelp! Det går an å levende smertediagnoser uten så veldig mye medisin, men du må kunne teknikker for å klare det! I tillegg burde du nok ha en psykiater i forbindelse med bp og ptsd-diagnosene dine! Anonymkode: 1617d...f84 18
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #7 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forresten... Jeg sliter med søvnen og fikk kun en gang sovetabletter som du spiser fast. Det var når jeg stod i en alvorlig livskrise og jeg fikk 10 tabletter. Det er ikke vanlig i dag at de skriver ut slikt. Anonymkode: 48902...30f Jeg har jobbet på apotek og kan bekrefte at det finnes ganske mange som går fast på både sovemedisiner og beroligende om de har spesielle diagnoser. Men både vi og legene ser jo fort hvem som er misbrukere og ikke. Anonymkode: d626f...c15 8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #8 Skrevet 25. juni 2021 Dette er jo veldig mye medisiner? 🤔 Har en samboer som sliter veldig med søvn, han må nesten tigge legen for å få imovane, og som oftest får han det ikke. Det er vel en grunn til at legene er restriktive? Anonymkode: 5dbd3...26b 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #9 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har jobbet på apotek og kan bekrefte at det finnes ganske mange som går fast på både sovemedisiner og beroligende om de har spesielle diagnoser. Men både vi og legene ser jo fort hvem som er misbrukere og ikke. Anonymkode: d626f...c15 Også når man er ansvarlig for barn? Jeg hadde inntrykk av at dette er mer vanlig hos de eldre. Anonymkode: 48902...30f 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #10 Skrevet 25. juni 2021 Beklager å si det, men du er rusmisbruker. Det positive er at du kan komme deg ut av det, selv om det betyr hardt arbeid. Jeg ville forsøkt å få all mulig hjelp, bla fra mannen din. Og du hadde også hatt veldig godt av en fastlege som var restriktiv med medisiner, og som du kan ha over lang tid. Anonymkode: 9eecc...5a1 27
got2go Skrevet 25. juni 2021 #11 Skrevet 25. juni 2021 Tror det er på høy tid at du møtte en lege som ikke spyr ut reseptbelagt medisin. 17
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #12 Skrevet 25. juni 2021 Jeg har operert ankelen etter alvorlig beinbrudd fire ganger og har en nerveskade i nakken. Jeg tar rundt 60 nobligan i året. Du må finne mestringstrategier så du kan redusere på pillebruken, så mye piller skader kropp og sinn. Anonymkode: 26c7b...c5e 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #13 Skrevet 25. juni 2021 Selv om det er medikamenter skrevet ut av legen er det fortsatt rus og du er fortsatt avhengig. Når du møter en lege som ønsker å hjelpe deg på andre måter enn å ruse deg, så holdt godt på den legen og lytt. Jeg håper du tar tak i livet ditt - blir rusfri og får det godt med deg selv. Både for deg selv og ikke minst barna dine. Anonymkode: a2a56...d7b 10
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #14 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Også når man er ansvarlig for barn? Jeg hadde inntrykk av at dette er mer vanlig hos de eldre. Anonymkode: 48902...30f Ja, også de som har barn. Og har lavtlønna yrker. Og toppjobber. Og ingen jobb. Og jobber på Cubus. Eller på sykehjem. Eller i akuttmottaket. Hverken du eller den ansatte på apoteket vet hva som skjer mellom utskriving av resept og uthenting. Terapi, psykiatrisk sykepleier på hjemmebesøk daglig etc. Inntrykk og antakelser er i grunn ganske skumle om man har et snev av fordommer. Anonymkode: 34471...03a 8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #15 Skrevet 25. juni 2021 Du har et rusproblem. Samme om pillene blir foreskrevet av lege. Det er allikevel rus. Anonymkode: b5fcf...b2f 16
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #16 Skrevet 25. juni 2021 Blir i grunn litt nervøs for å hente ut mine sovetabletter og smertestillende nå. Begge skrevet ut i pakke på 100 stykk fordi legen skal ha ferie slik at jeg slipper å fornye hos en vikar, som nettopp pga overnevnte problemstilling, ikke kan noen ting om min helse og problemstilling og vil ha reservasjoner mot å skrive ut både innsovning og smertestillende🤷♀️ Men ingen på apoteket vet den inngående behandlingen jeg får i spesialisthelsetjenesten og fysio parallelt. Anonymkode: 34471...03a 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #17 Skrevet 25. juni 2021 Jeg er anonym, ikke shoppet rundt etter leger, Di har byttet jobb. Jeg er på venteliste etter en vanlig fastlege nå å ha oppfølging for skjev rygg /nakke og låst høyere bekken hos ei expert på området.. Trener deretter. Medisinene virker kansje for dere ruskende men når en har store smerter å legen først har gitt deg det så virker den på smerter å går ikke til hode slik enkelte her sier. Imovane er en innsovingstablet man tar ved behov å ikke vær dag.. Samme med Beroligende.. Di tas ved uro eller ved oppsving på bipolar som i det stabile livet jeg nå har ikke har vært særlig svingete siste 4 årene.. Derrav ingen medisin for bipolar annet enn seruquel evnt beroligende. Er absolutt ikke ute etter mer medisiner. Kun overleve dagen med smerter å alt av det hverdagslige. Syns det er rart så mange dømmer uten å forstå.. Mange får disse medisinene ved amme diagnoser.. Og jeg har aldri skrevet dem ut selv.. Hadde det vært opp til meg hadde jeg aldri begynt på Nobligan. Og en dag skal jeg ha mindre ondt så jeg kan slutte. Er meldt inn til Smerte klinikk og også bilde av ledd å hele rygg/bekken heldighvis. Å nei bv har annet å gjøre enn å gå ette mødre som er der for barna sine å aldri er slem eller rusa rundt dem. Kun smertelindret. Anonymkode: 0bacb...98a 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #18 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Også når man er ansvarlig for barn? Jeg hadde inntrykk av at dette er mer vanlig hos de eldre. Anonymkode: 48902...30f I alle aldre ja. Det kommer ann på sykdommen. Tilogmed barn får beroligende og sovemedisiner. Det roer ned symptomene på alvorlige nevrologiske tilstander. Anonymkode: 3f560...8a9 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #19 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har et rusproblem. Samme om pillene blir foreskrevet av lege. Det er allikevel rus. Anonymkode: b5fcf...b2f 🙄 Det er jo ikke det da. Det er jo fint om folk ikke slenger ut påstander bare fordi de har lest en kvasiartikkel om at all smertestillende gir rus. Man har ikke et rusproblem automatisk fordi man er i behov av smertestillende sterkere enn paracet og ibux, eller traumer som gir symptomer på søvnproblemer. Dessuten er det flere artikler som undergraver bruken av antipsykotika som søvnmedisin fremfor innsovning for pasienter med insomnia eller traumelidelser. Legen bør derimot gjøre en grundig gjennomgang om nytten av bruken er større enn risikoen. Så lenge pasienten bruker foreskrevet mengde, rapporterer å få sove på foreskrevet mg er det tolererbart. Dette er selvfølgelig ikke førstevalg ved forbigående søvnplager, eller lette smerteplager. Det er jo ganske tydelig at hele bildet her er et komplekst bilde. Det er både begrenset hvor lenge en person kan gå i traumeterapi og hvor mye til hjelp det er å skal re-henvises dersom man er å anse som ferdig behandlet. Så dersom fastlegen har tatt over smertebehandling og søvnbehov så er vel pasienten ferdig traumebehandlet. Anonymkode: 34471...03a 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #20 Skrevet 25. juni 2021 Anonym igjen Jeg ville ikke dømt noen med mine smerter eller med en forhistorie etter medisin listen. Ville heller snakket å spurt vedkommende hva å Hvorfor å tatt det derifra, ingen av legene bordet fra han her har sagt noe annet enn at jeg er ei god mor å fulgt meg tett i SV skap å barsel.. Ingen grunn rett å slett. Men kansje dere ikke lider med smerter å indre uro hver eneste dag heller.. Mannen blir med på alle evnt neste timer som blir så få de kan iallefal. Han vet H or nøye jeg er med å heller ta mindre der jeg har grusomt vondt å heller bytter ut vennegjeng med seng. Legger meg med barn etc Anonymkode: 0bacb...98a 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå