AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #21 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 🙄 Det er jo ikke det da. Det er jo fint om folk ikke slenger ut påstander bare fordi de har lest en kvasiartikkel om at all smertestillende gir rus. Man har ikke et rusproblem automatisk fordi man er i behov av smertestillende sterkere enn paracet og ibux, eller traumer som gir symptomer på søvnproblemer. Dessuten er det flere artikler som undergraver bruken av antipsykotika som søvnmedisin fremfor innsovning for pasienter med insomnia eller traumelidelser. Legen bør derimot gjøre en grundig gjennomgang om nytten av bruken er større enn risikoen. Så lenge pasienten bruker foreskrevet mengde, rapporterer å få sove på foreskrevet mg er det tolererbart. Dette er selvfølgelig ikke førstevalg ved forbigående søvnplager, eller lette smerteplager. Det er jo ganske tydelig at hele bildet her er et komplekst bilde. Det er både begrenset hvor lenge en person kan gå i traumeterapi og hvor mye til hjelp det er å skal re-henvises dersom man er å anse som ferdig behandlet. Så dersom fastlegen har tatt over smertebehandling og søvnbehov så er vel pasienten ferdig traumebehandlet. Anonymkode: 34471...03a Anonym, beklager skrivefei. Er trøtt ukonsentrert å har dysleksi. Akkurat slik det er, har gått inn å ut av psykolog i 8 år, kommer ikke inn til dps nå da jeg nettopp er ferdi behandlet og dem har satt diagnoser. Er å slik at mye psymptomer henger igjen uansett etter mye er forsøkt/vært på rehabilitering i Lillehammer for kropp, vært å er via fysioterapi jevnlig, følges opp av lege grunnet medisiner, å skal nå ta bilder å venteliste på smerte klinikk. Rus er absolutt ikke noe jeg har tid å ork til som by tur med venner.. Medisin er for å overleve dag til dag. Søvn er super viktig for å holde hode på rett plass å takle kropp å familie.. Smertelindring er å super viktig for å ikke være kun irritabel sint gråtende eller i seng. Er som tannpine i alle ledd å deler av bløt evet.. Så ja.. Anonymkode: 0bacb...98a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #22 Skrevet 25. juni 2021 Oxynorm er et opiat, dvs noe av det sterkeste du kan få og med stor risiko for å bli avhengig. Så tror ikke det er noe god ide å bytte over til det. Vet ikke hvorfor legen din tilbydde deg det hvis han mener du burde kvitte deg med smertestillende. Anonymkode: 3f609...e39 10
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #23 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Oxynorm er et opiat, dvs noe av det sterkeste du kan få og med stor risiko for å bli avhengig. Så tror ikke det er noe god ide å bytte over til det. Vet ikke hvorfor legen din tilbydde deg det hvis han mener du burde kvitte deg med smertestillende. Anonymkode: 3f609...e39 Nei vet du, det leste jeg meg opp på etter legetime.. Tror han foreslo det å no annet ganske sterkt(noe plaster lignende over dager) rett å slett for å teste om jeg var ute etter noe sterkere.. Men jeg var ikke ute etter det men noe annet helst ikke avhengighetsskapende selv om det absolutt er nobligan som har virket best så er virkning kortvarig å det krever myyye å ha pause. Anonymkode: 0bacb...98a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #24 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ble helt svett av å lese innlegget ditt!🥵 du bør ha flere avsnitt i så lange innlegg! Be om henvisning til smerteklinikk slik at du kan få hjelp! Det går an å levende smertediagnoser uten så veldig mye medisin, men du må kunne teknikker for å klare det! I tillegg burde du nok ha en psykiater i forbindelse med bp og ptsd-diagnosene dine! Anonymkode: 1617d...f84 Flere avsnitt og mer forståelig språk. Ikke lett å forstå hva som sto der. Det er klart leger skal være obs på pasienter som ruser seg på medisiner når de har ansvar for barn. Anonymkode: 62b83...07f 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #25 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Flere avsnitt og mer forståelig språk. Ikke lett å forstå hva som sto der. Det er klart leger skal være obs på pasienter som ruser seg på medisiner når de har ansvar for barn. Anonymkode: 62b83...07f Det heter dysleksi skrav anonym Leger skal selvfølgelig være varsom når barn er i bilde. Men uten smertelindring å eller annet ville jeg vært mer bekymret når behovet er der. Anonymkode: 0bacb...98a 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #26 Skrevet 26. juni 2021 Mye forskjellig ang leger. Jeg var hos lege denne uken. Har falt og skadet ryggen, og hadde store smerter. Fikk 50 paralgin forte, synes det var voldsomt. Jeg som tar maks 5 Paracet/ Ibux i året. Har tatt en paralgin forte, og jeg merket ingenting. Så her funker det bedre med vanlig Paracet/ Ibux. Nå er smerten heldigvis på retur. Så klarer meg uten Paracet også. poenget er at du kan ta mildere tabletter som Paracet. De sterke er ikke alltid like virksomme på alle. En skal være veldig forsiktig med sterke smertestillende, da en kan bli avhengig. prøv andre ting først, varmt bad, lett trening, osv Anonymkode: fc2d5...4d9 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #27 Skrevet 26. juni 2021 Får litt sjokk over hvor dømmende folk er. Dere har neppe kjent på skikkelige smerter, uro eller angst. Sitter på deres jøye hest og dømmer. Håper du finner en flink lege som kan hjelpe deg ts❣️ Jeg går selv på 10g sobril og 3,75g Imovane for søvn grunnet ptsd. Det redder min hverdag og gjør at jeg står i full lederjobb og fungerer godt. Helt uten en rusfølelse. Anonymkode: 575de...207 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #28 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Får litt sjokk over hvor dømmende folk er. Dere har neppe kjent på skikkelige smerter, uro eller angst. Sitter på deres jøye hest og dømmer. Håper du finner en flink lege som kan hjelpe deg ts❣️ Jeg går selv på 10g sobril og 3,75g Imovane for søvn grunnet ptsd. Det redder min hverdag og gjør at jeg står i full lederjobb og fungerer godt. Helt uten en rusfølelse. Anonymkode: 575de...207 Anonym Takk, jeg trenger absolutt disse medisinene for at hverdagen skl gå rundt.. Noen etter behov å noen fast.. Vival taes å etter behov av det psykiske.. Smertelindring er retart å taes morgen å kveld ibux å panodil imellom om det trengs. Ikke mange her med kronisk smerte psykisk eller fysisk her skjønner jeg. Rart hvor lett det er å dømme ut ifra det lille som her kommer ut å frem.. Tilomed mene at noen burde hente barna mine 😂 jeg er ung ufør pgr av lidelsene men det betyr å at jeg gir alt for barn å hjem/mann. Anonymkode: 0bacb...98a
Apis Skrevet 26. juni 2021 #29 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Får litt sjokk over hvor dømmende folk er. Dere har neppe kjent på skikkelige smerter, uro eller angst. Sitter på deres jøye hest og dømmer. Håper du finner en flink lege som kan hjelpe deg ts❣️ Jeg går selv på 10g sobril og 3,75g Imovane for søvn grunnet ptsd. Det redder min hverdag og gjør at jeg står i full lederjobb og fungerer godt. Helt uten en rusfølelse. Anonymkode: 575de...207 Jeg tenker at det faktisk er legen som kjeftet som er den kjærlige her, som ønsker å se på hva de kan gjøre med årsaken til all smerten, istedenfor bare å behandle symptomene, hadde jeg vært TS og hadde et reelt ønske om å redusere på pillebruken ville jeg beholdt denne legen. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #30 Skrevet 26. juni 2021 Oxynorm er jo mofinpreparat! Jeg lå inne på sykehuset en uke pga alvorlig ankelbrudd og vet hvor mye stertestillende gjør m kroppen og avhengighet. Si hva du vil - men du er rusa selv om du ikke tror det selv! Jeg hadde alkohol problemer og brakk ankelen ganske så alvorlig og har vært gjennom omfattende operasjon og enda ikke bra! Etter et halvt år, og var konstant rusa på smertelindring og beroligende for å få vekk alkohol abstinenser og smerter. Kuttet ut alt sa jeg kom hjem, selv tramadol tok jeg ikke. Ville heller ha smerter enn være rusavhengig. Jeg går ikke med på hva du skriver ts, sorry. Men jeg garanterer deg at den legen du har nå ser på deg som rusavhengig enda og vil melde bekymring til barnevernet med god grunn. Har selv også flere av disse diagnoser du har, men aldri vært aktuelt med medisinerkng. verken av fagkyndige eller meg. Jeg fungerer for barna mine. Og jobber med alt via systemet, sykehus og leger og dps. En skam å lese og se folk klandrer helsevesenet for egne problematikk. Anonymkode: 9b6d7...ef0 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #31 Skrevet 26. juni 2021 Jeg har ikke barn, og jeg hadde tvunget legen i ren desperasjon til å hjelpe meg om det sto så ille til at jeg måtte ha heroin på pille for å klare hverdagen. Rar prioritering du har. Anonymkode: 296fa...e17
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #32 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke barn, og jeg hadde tvunget legen i ren desperasjon til å hjelpe meg om det sto så ille til at jeg måtte ha heroin på pille for å klare hverdagen. Rar prioritering du har. Anonymkode: 296fa...e17 Tydelig du ikke vet hva du snakker om når du snakker om nobligan som heroin😂 aldri tvunget no lege vært nedlatende eller ufyselig hos en lege. Kun vært ærlig tatt imot alt av hjelp å evnt tips å fortsatt på samme medisiner jeg har hatt i mange år Anonymkode: 0bacb...98a 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #33 Skrevet 26. juni 2021 Tja. Det jeg klarer lese utfra det voldsomt lange innlegget ditt er: Jeg holder en knapp på at du er absolutt avhengig. Jeg har foreldre som begge har vært det, og husker godt min mor hadde meg med til legen når jeg var barn for å få skrevet ut noe. Og ble nektet mer. Hun hadde og MANGE valide grunner til å begynne med disse medikamentene. Ble like fullt rusavhengig. Du er helt lik i oppførselen og «ranting». Han skjelte deg ikke ut, men er ærlig på at han ikke kan hjelpe deg til å ruse deg. De fleste oppegående - som ikke er langt inn i avhengigheten søker hjelp som smerteklinikker osv. Du snakker MYE kun om medikamenter. Jeg tar nå Sobril 2-3 ganger i uka i samråd med fastlege grunnet ekstrem svimmelhet (i tillegg til behandling jevnlig) , slik at jeg kan klare helt enkle dagligdagse ting som dusjing/en kort gåtur de dagene. Men jeg VET jeg kan bli avhengig, jeg vet virkningen kan stanse, og jeg vet det er en risiko. Vi har en plan, og jeg får ikke skrevet ut større og større mengder i uoverskuelige tider. Du virker ikke være åpen for andre muligheter? Kanskje legen da ville vært mer villig til å gå videre i dialogen. Anonymkode: 3d8ce...2d1 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #34 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja. Det jeg klarer lese utfra det voldsomt lange innlegget ditt er: Jeg holder en knapp på at du er absolutt avhengig. Jeg har foreldre som begge har vært det, og husker godt min mor hadde meg med til legen når jeg var barn for å få skrevet ut noe. Og ble nektet mer. Hun hadde og MANGE valide grunner til å begynne med disse medikamentene. Ble like fullt rusavhengig. Du er helt lik i oppførselen og «ranting». Han skjelte deg ikke ut, men er ærlig på at han ikke kan hjelpe deg til å ruse deg. De fleste oppegående - som ikke er langt inn i avhengigheten søker hjelp som smerteklinikker osv. Du snakker MYE kun om medikamenter. Jeg tar nå Sobril 2-3 ganger i uka i samråd med fastlege grunnet ekstrem svimmelhet (i tillegg til behandling jevnlig) , slik at jeg kan klare helt enkle dagligdagse ting som dusjing/en kort gåtur de dagene. Men jeg VET jeg kan bli avhengig, jeg vet virkningen kan stanse, og jeg vet det er en risiko. Vi har en plan, og jeg får ikke skrevet ut større og større mengder i uoverskuelige tider. Du virker ikke være åpen for andre muligheter? Kanskje legen da ville vært mer villig til å gå videre i dialogen. Anonymkode: 3d8ce...2d1 Om du hadde lest vidre i tråden ser du og at jeg venter på smerte klinikk, går tik fysio, skal ta bilder mot sensommer og er opptatt av treningsprogram fysio har gitt meg itilegg nettopp fordi jeg vil av den mg mengden. Og nei jeg vill ikke ha mer. Jeg vil beholde det av medisinene jeg tre her som jeg har fått i mange år av 1 lege. Først 1 bytte jeg selv har valgt av lege... Ellers har dem byttet jobber.. Venter. Å på en kommunal fastlege da privatlegen er dyr. Men har skjønt det er vanskelig å bli kalt no bra her så Orker ikke bruke energi her Takk til Di som forsto å som selv ser at behovene er der. Takk for meg Anonymkode: 0bacb...98a 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #35 Skrevet 26. juni 2021 Moren min gikk på nobligan og valium, og jeg merket det -veldig- godt. Kunne aldri ta et foto av henne hvor hun ikke så sløv ut. Jeg ville prøvd ut andre metoder for smertelindring TS. Anonymkode: b6568...61f 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #36 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tydelig du ikke vet hva du snakker om når du snakker om nobligan som heroin😂 aldri tvunget no lege vært nedlatende eller ufyselig hos en lege. Kun vært ærlig tatt imot alt av hjelp å evnt tips å fortsatt på samme medisiner jeg har hatt i mange år Anonymkode: 0bacb...98a Hvorfor ville du ha oxy da? Skrev ikke det, les før du går i forsvar. Anonymkode: 296fa...e17 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #37 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor ville du ha oxy da? Skrev ikke det, les før du går i forsvar. Anonymkode: 296fa...e17 Vet du, det står i innleggene her. Hen ville ha en pause fra nobligan, å bad om noe som kunne virke i mellomtiden og som ikke var avhengighetsskapende, legen foreslo og hen sa ja uten å vite hva det var. Anonymkode: 0bacb...98a 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #38 Skrevet 26. juni 2021 Hva er det med folk??? Snakk om å være dømmende bedrevitere. Skjerpings! Har dere ikke annet å gjøre enn å angriperen som sliter? Lett å sitte på sin høye hest og dømme når man selv ikke har samme plager. Til TS, lykke til - håper du finner en dyktig og empatisk lege. Anonymkode: 575de...207 5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #39 Skrevet 26. juni 2021 Står på min tramadolboks at det kan tas 3 i døgnet. Men betyr ikke at det er så fantastisk smart. Anonymkode: ce429...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #40 Skrevet 26. juni 2021 Du skriver «rus er ut». Hvilken type rus mener du da? Anonymkode: 246a7...c62 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå