Gå til innhold

Hvis man føler at noe skurrer med noen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pleier det å stemme eller at man innbiller seg det eventuelt legger for mye i oppførselen man har observert? 

Anonymkode: e7e47...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Pleier det å stemme eller at man innbiller seg det eventuelt legger for mye i oppførselen man har observert? 

Anonymkode: e7e47...278

Overreagerer 

Anonymkode: e7e47...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å være overtenking. Men hva er situasjonen da?

Anonymkode: b50f9...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Pleier å være overtenking. Men hva er situasjonen da?

Anonymkode: b50f9...838

Ja, kanskje det. 

Så var det da, skal man stole instinktet sitt?

Anonymkode: e7e47...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pleier det å stemme eller at man innbiller seg det eventuelt legger for mye i oppførselen man har observert? 

Anonymkode: e7e47...278

Min følelse av "skurring" stemmer alltid. det er fordi jeg har en solid forståelse av normal adferd, og det jeg innledningsvis oppfatter som "her skurrer det" er den første vage, ikke enda formet, forståelsen av at kroppsspråk og adferd avviker fra "normalt godt fungerende".

Om din stemmer vil nok avhenge av hvor fungerende folk rundt deg er eller har vært gjennom oppveksten. Jeg vil tro et barn, feks, med dysfunksjonell familie mangler slik forståelse helt. 

Anonymkode: b2259...c06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pleier det å stemme eller at man innbiller seg det eventuelt legger for mye i oppførselen man har observert? 

Anonymkode: e7e47...278

Det stemmer som regel det. Alltid lytt til magefølelsen din, den guider deg i riktig retning :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg stemmer det omtrent alltid. Det stemmer så ofte at jeg velger å heller være safe than sorry. Man kan selvfølgelig ta feil, men er risikoen verdt det? Det kommer helt an på situasjonen. 

Anonymkode: 2785d...123

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Min følelse av "skurring" stemmer alltid. det er fordi jeg har en solid forståelse av normal adferd, og det jeg innledningsvis oppfatter som "her skurrer det" er den første vage, ikke enda formet, forståelsen av at kroppsspråk og adferd avviker fra "normalt godt fungerende".

Om din stemmer vil nok avhenge av hvor fungerende folk rundt deg er eller har vært gjennom oppveksten. Jeg vil tro et barn, feks, med dysfunksjonell familie mangler slik forståelse helt. 

Anonymkode: b2259...c06

Takk, tror jeg skal stole på mine istinker å holde avstand så godt det kan gjøres.

Anonymkode: e7e47...278

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (54 minutter siden):

For meg stemmer det nesten hver gang. 

Bra, det er jo ikke alltid man får det bekreftet.

Anonymkode: e7e47...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (53 minutter siden):

Det stemmer som regel det. Alltid lytt til magefølelsen din, den guider deg i riktig retning :) 

Takk :) Skal gjøre det, kan hende jeg overreagere, men jeg tror ikke det.

Anonymkode: e7e47...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

For meg stemmer det omtrent alltid. Det stemmer så ofte at jeg velger å heller være safe than sorry. Man kan selvfølgelig ta feil, men er risikoen verdt det? Det kommer helt an på situasjonen. 

Anonymkode: 2785d...123

Enig, better safe and sorry. Jeg behøver ikke måtte bevise meg.

Anonymkode: e7e47...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pleier å være overtenking. Men hva er situasjonen da?

Anonymkode: b50f9...838

Det har vært endel små ting som jeg synes personen har gjort. Litt for mange ganger.

Anonymkode: e7e47...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt ødelagt fordi man liksom skal ‘la tvilen komme folk til gode’. Det blir liksom for dumt å tolke alt i beste mening, når den andre personen har elendig erfaringsgrunnlag og oppfører seg basert på det og søker etter å balansere det som er urettferdig i livet sitt .. slike folk har hatt en tendens til å synes at jeg er kjip og diverse, men det er da de som kommer til meg… ikke jeg til dem… er vel det som kalles for mobbing. 

Anonymkode: 5a2e1...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er helt ødelagt fordi man liksom skal ‘la tvilen komme folk til gode’. Det blir liksom for dumt å tolke alt i beste mening, når den andre personen har elendig erfaringsgrunnlag og oppfører seg basert på det og søker etter å balansere det som er urettferdig i livet sitt .. slike folk har hatt en tendens til å synes at jeg er kjip og diverse, men det er da de som kommer til meg… ikke jeg til dem… er vel det som kalles for mobbing. 

Anonymkode: 5a2e1...9f6

Sorry. Jeg skjønner ikke helt hva du mener. 

Anonymkode: e7e47...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk :) Skal gjøre det, kan hende jeg overreagere, men jeg tror ikke det.

Anonymkode: e7e47...278

Nei det gjør du ikke, magefølelsen min har ALLTID riktig - og det gjelder alle. De gangene man går "i mot" følelsen, så lærer man at neste gang skal man lytte bedre. True fact.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosatoast skrev (2 minutter siden):

Nei det gjør du ikke, magefølelsen min har ALLTID riktig - og det gjelder alle. De gangene man går "i mot" følelsen, så lærer man at neste gang skal man lytte bedre. True fact.

Takk 🙂 Teknisk gjør ikke personen noe galt, men som sagt det er noen små ting jeg reagert på. Det hjelper også at det er ett par andre som reagere på det samme, selvom situasjonene er anderledes. 

Anonymkode: e7e47...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...