Gå til innhold

Sykkelverksted i Bergen nekter å ansette folk som er vaksinert mot korona


NorthernLight

Anbefalte innlegg

Sitat

Tonny Kolås driver Den Grønne Sykkel i Bergen, og søker ny sykkelmekaniker. Men søkere som har tatt koronavaksine, vil han ikke engang vurdere. – I strid med loven, mener jusekspert.


https://www.tv2.no/nyheter/14081064/

At det pokker meg er mulig. Så utrolig latterlig. 

Endret av NorthernLight
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Athena79 skrev (Akkurat nå):

For en tulling. :klaske:

Det kan man si.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor lenge han klarer å holde firmaet gående etter dette 😂

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ens egen helseinformasjon privat og trenger heldigvis ikke deles med noen, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det i det hele tatt er et tema. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (1 minutt siden):

Nå er ens egen helseinformasjon privat og trenger heldigvis ikke deles med noen, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det i det hele tatt er et tema. 

Men forsåvidt interessant også for de som opplever press for å ta vaskinen og bli spurt om dette av leder. Å ikke kunne spørre om helseinformasjon går begge veier;) Så lenge helseinformasjonen ikke er nødvendig for å utføre jobben 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærke skrev (5 minutter siden):

Men forsåvidt interessant også for de som opplever press for å ta vaskinen og bli spurt om dette av leder. Å ikke kunne spørre om helseinformasjon går begge veier;) Så lenge helseinformasjonen ikke er nødvendig for å utføre jobben 

Loven til side: Forskjellen er jo at å vaksinere seg på ingen måte kan negativt påvirke kolleger, mens å ikke å ikke være vaksinert fører til en betydelig økt risiko for å gjøre folk på jobben syke.

Så jeg kan skjønne hvorfor en som ansetter kan ønske å vite det om man bevisst er en økt smitterisiko.

Sier ikke med dette at ansetteren nødvendigvis burde ha lov til å spørre om det.

Endret av Nicathv
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicathv skrev (1 minutt siden):

Loven til side: Forskjellen er jo at å vaksinere seg på ingen måte kan negativt påvirke kolleger, mens å ikke å ikke være vaksinert fører til en betydelig økt risiko for å gjøre folk på jobben syke.

Nettopp... Det er det mange luringer som ikke skjønner.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER

Jeg har vært kunde hos Den Grønne Sykkel. Jeg kjenner Tony. Han er en kontroversiell fyr som gjør som han selv vil. Det er egentlig bra med sånne folk, at de står på sitt og gjør som de vil. Vet ikke om det er så lurt denne gangen (eller tidligere for den saks skyld). Er ikke så flink å ta vare på kundene sine heller. Flink å fikse sykkel er han!

Her er en gammel sak han endte å sone i fengsel for.

 

Endret av DEN NAKNE GARTNER
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (1 time siden):


https://www.tv2.no/nyheter/14081064/

At det pokker meg er mulig. Så utrolig latterlig. 

Say what? 😄 Av alle krav ... Lakmustesten han skriver om er nettopp at de som nekter å vaksinere seg viser manglende evner å ta ansvar for egen helse og mangler evne å tenke selv. At han mister kunder nå er også et tegn på at han hadde opplyste og tenkende på egen hånd kunder før.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepsimaximus skrev (1 time siden):

Hm. Vel, det kan man si om Tjomlid også som har fått direkte ubehagelige og alvorlige anklager for mye han har uttalt seg om, uten at jeg skal gå mere inn på det.

Måten han forøvrig uttaler seg på i linken din gir heller ingen tiltro til denne mannen heller. Poenget er Tjomlid som kilde er ikke troverdig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN NAKNE GARTNER skrev (På 25.6.2021 den 0.31):

Jeg har vært kunde hos Den Grønne Sykkel. Jeg kjenner Tony. Han er en kontroversiell fyr som gjør som han selv vil. Det er egentlig bra med sånne folk, at de står på sitt og gjør som de vil. Vet ikke om det er så lurt denne gangen (eller tidligere for den saks skyld). Er ikke så flink å ta vare på kundene sine heller. Flink å fikse sykkel er han!

Her er en gammel sak han endte å sone i fengsel for.

 

Hjelper lite å være flink til å fikse/produsere/gjøre ting hvis man har null strategisk forståelse og evne til å ta vare på kunder. Når man driver egen bedrift, så er det lite strategisk å si eller gjøre ting som støter bort flere av kundene sine, og som kan skape et dårlig rykte. Det er rett og slett dårlig forretningsforståelse. Men man velger jo selv om man vil øke risikoen for å måtte legge ned. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Optimo

Flirer godt av at man skal "tenke selv" i medisinske spørsmål som å ta vaksine eller ikke, men for å fikse en jævla sykkel ønsker han at man skal ha fagbrev. Så der holder det tydeligvis ikke med bitchute! 

Endret av Guile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håpet i det lengste at det var et forsøk på å fremheve hvor hårreisende galt det er å diskriminere uvaksinerte..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...