Gå til innhold

Pene, spesielle, perfekte barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ofte høre fra hvem som helst at jeg har et så pent/nydelig/spesielt/perfekt barn. Fått høre av til og med helsesøster at hun virkelig er spesiell og så skjønn i måten hun opptrer, og ser ut. Vi kan nærmest ikke gå i butikker uten at folk skal snakke med hun, er dette normalen med barn? 

Anonymkode: 4437a...9a6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er ikke normalt. Hva er det med barnet ditt som gjør henne så spesiell tror du?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

«Perfekt» er jo et svært individuelt begrep. Det du synes er perfekt, kan jeg love deg ikke er perfekt for meg.

Anonymkode: 1113d...35a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Kylling skrev (1 minutt siden):

Nei, dette er ikke normalt. Hva er det med barnet ditt som gjør henne så spesiell tror du?

Helt ærlig vet jeg ikke selv. Alle foreldre syntes jo barna sine er perfekte, nydelige, pene osvosv. Så jeg føler ikke jeg har noe jeg kan si, da det er normalt for foreldre å syntes sånt.

Men må vell ha noe med utstråling å gjøre, siden hun så lett får kontakt med alle. 

Glemte selvfølgelig ta med alder, hun nærmer seg 4 år. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mulig at mine barn er spesielt stygge, hehe.. Men jeg hadde ikke likt om folk hadde kommentert utseendet til barna mine hele tiden.

Det er tøffe og flinke gutter, og SØTE jenter. Klart dette gjør noe med selvbildet deres. Det mest positive ved et menneske bør ikke være utseendet 

Anonymkode: c344d...397

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Å gå i butikken uten at noen vil snakke med hun, dette opplever alle med små barn? Tror neppe det er noe spesielt med det. Mine barn blir alltid snakket til, smilt til, gitt oppmerksomhet fra andre i butikken. Minste elsker oppmerksomheten, er en sosial type som alltid snakker med alt og alle, mens eldste ikke orket oppmerksomheten og helst unngikk å svare. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Her bør dere trå veldig forsiktig, og ikke nevne noe om dette rundt barnet i det hele tatt, og dersom andre snakker sånn til/foran barnet bør dere ta en prat med dem og be dem la være, for det kan komme til å bli veldig skadelig for barnet i lengden. 

Anonymkode: 0f902...f35

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt ærlig vet jeg ikke selv. Alle foreldre syntes jo barna sine er perfekte, nydelige, pene osvosv. Så jeg føler ikke jeg har noe jeg kan si, da det er normalt for foreldre å syntes sånt.

Men må vell ha noe med utstråling å gjøre, siden hun så lett får kontakt med alle. 

Glemte selvfølgelig ta med alder, hun nærmer seg 4 år. 

Alle barn i denne alderen får oppmerksomhet av andre, spesielt voksne personer, på butikker, på stranden osv. Er hvertfall min erfaring. Min 4åring feks, får alltid oppmerksomhet og snakker med andre voksne på butikken. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

dette normalen med barn? 

Ja. Barna mine er også meget pene og er veldig søte, med meget spesielle skjeldene trekk. Vi får veldig ofte kommentarer fra andre om at barna våre er unike og veldig pene/søte. da barnefar  og jeg er fra helt forskjellige land gjør barna våres til en unik spesiell rase. Som er av god kombinasjon.  Barna våres er også veldig smarte og sosiale bilde og glade.  Jeg syns at de fleste barn er søte, men våres barn er de søteste og nydeligste I hele verden. Men det syns jo alle foreldre-at barns sine er de søteste og nydligste I hele verden.

Anonymkode: f6ee0...de8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har en 11-åring og har opp gjennom veldig ofte fått kommentarer på hvor søt og vakker hun er, synes det er litt pinlig hvor mye fokus det er.  Noen shoppingrunder har det knapt vært butikker hvor hun ikke har fått sånn omtale. Hun er normal søt, mellomblond med langt hår og veldig forsiktig og liker ikke helt å snakke med fremmede.  Hun har alltid hørt alle omtalene, men det har ikke gått til hodet på henne. 

Jeg har hengt meg opp i at det er en slags kjønnsgreie, for sønnen min har aldri blitt omtalt på samme måte og de to er veldig like….

Anonymkode: f5396...d91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har en 11-åring og har opp gjennom veldig ofte fått kommentarer på hvor søt og vakker hun er, synes det er litt pinlig hvor mye fokus det er.  Noen shoppingrunder har det knapt vært butikker hvor hun ikke har fått sånn omtale. Hun er normal søt, mellomblond med langt hår og veldig forsiktig og liker ikke helt å snakke med fremmede.  Hun har alltid hørt alle omtalene, men det har ikke gått til hodet på henne. 

Jeg har hengt meg opp i at det er en slags kjønnsgreie, for sønnen min har aldri blitt omtalt på samme måte og de to er veldig like….

Anonymkode: f5396...d91

Hos meg er det sønnen som har fått denne oppmerksomheten.

Jeg tror det er fordi han møter blikket til andre og smiler lett. Han er ikke den som hilser først og kan være sky, men han oser vel vennlighet eller noe sånt. Søsteren er tidvis litt mer keitete og også distre og ser ikke alltid andre rundt seg hvis hun er opptatt av noe annet. 

Han er snart fem og vi har det som TS. Kan knapt gå ute uten at noen har snakket med ham. 

Objektivt sett er han er helt vanlig lyslugget ramp. Søsteren er en rødhåret, grønnøyd hulder, og mye mer "spesiell" i utseende, men trolig mye vanskeligere for folk å få kontakt med, fordi hun er non stop opptatt med å skravle med oss, se på ting, hoppe paradis på flisene i gulvet osv. 

Anonymkode: dbe96...d9c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min datter var en usedvanlig nydelig nyfødt, og det ble bemerket av alle som jobbet på fødeavdelingen. At det var noe de snakket om, og forundrer seg litt over. Spesielt siden hun ble født en måned før tiden. 

Hun var virkelig usedvanlig. Helt nydelig hud, så ikke nyfødt ut, og hadde store våkne øyne som fulgte med. 

Hun er tvilling, og broren var et annet kapittel. Han så til gjengjeld særdeles nyfødt og skrukkete ut, så de var litt skjønnheten og udyret en tid. 😂

Begge helt nydelige i mine øyne da,men forstår hva de mente. Hun skilte seg ut. 

Anonymkode: da76c...93f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi ha en sønn som alltid har vært veldig pen. På barneskolen kom han hjem og gråt når noen hadde påstått at han brukte mascara. Årsaken var nok at han har blondt hår og svarte lange vipper som ble veldig tydelige siden håret var blondt og øynene blå. Han spurte derfor om jeg kunne klippe vippene. Når han ble tenåring sa moren til en kompis at han var så pen at han kunne vært en jente. 
Nå er han straks myndig og har kjæreste og hun sier at noen ganger er det jenter på toget og i butikker som snikfotograferer han med mobilen. 

Synes det er greit med komplimenter, men når det kommer til barn så bør komplimentene være litt mindre konkrete. Gutter vil absolutt ikke høre at de er vakre fra andre enn moren sin og knapt nok det. 

Anonymkode: b3bc4...7e0

• Liker 5
Skrevet

Tror ikke det er noe mer annerledes med ditt barn enn alle andre sine barn. Tror bare du tar oppmerksomheten spesielt mye til deg. 

• Liker 7
Skrevet

Helt normalt. 

Helsesykepleier sier nok at alle barn som er innom er skjønne og flotte. Vi har iallefall alltid hørt det, men jeg tar det ikke til meg som noe mer enn hva det er. Synes helt ærlig at det er litt pinlig å lese at du tar det så bokstavelig. 

Jenta vår får også oppmerksomhet overalt hun er. På butikken, lekeplassen, utflukter osv. I går var vi på sykehuset for en blodprøve med henne, og da kommenterte en dame som gikk forbi oss på venterommet «å herlighet for en vakker liten jente!». Jeg smiler og synes det er koselig, men helt ærlig.. jeg tror ikke datteren min er noe vakrere enn andre barn. Hun er utadvendt, har sjarm og glimt i øyet, også er hun en liten skøyer som elsker oppmerksomhet. Jeg elsker henne akkurat som hun er iallefall, og dette fokuset på utseende er noe vi overhode ikke underbygger hjemme hos oss. Her gir vi komplimenter på å være snill og omtenksom. 

Mitt tips til deg er at du tar det for hva det er, og ikke noe mer. ☺️

• Liker 13
Skrevet

:klaske:Ønsketenkning 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Da er vel barnet ditt veldig søt og sjarmerende da. 

Har selv en datter på 7,og har fått mange kommentarer på utseende hennes. Hun er høy, slank, sterk i kroppen, mørk blond med skylderlangt hår. Blå øyne. Jeg synes selvfølgelig hun er fantastisk vakker og sjarmerende, men for fremmede som kommenterer tror jeg det går mer på sjarmen og utstrålingen. Hun er utadvent, søker oppmerksomhet med blikket, smiler alltid og er veldig høflig. 

Selv er jeg lav, overvektig, og trives best alene. Kom dette barnet ut av min kropp? 🤔

Nok skryt av eget barn. Men ja, noen er rett og slett penere og mer sjarmerende enn andre. 

Anonymkode: 389f3...73c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg får ofte høre fra hvem som helst at jeg har et så pent/nydelig/spesielt/perfekt barn. ........

Dette er helt normalt. Hadde det slik med alle mine fire.  Bare vent til de vokser opp og får vist hvor intelligente, smarte og sosialt flinke de er i tillegg.  Det er rett og slett en nytelse å ha hatt sånne barn.  Og så så lettvint da gitt. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...