Gå til innhold

Er det rart om jeg kommer alene i venninnen min sin begravelse uten foreldre? (J19)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil egentlig ikke ha med noen, men hun andre venninnen min skal ha med foreldrene sine og vil at jeg også skal det. Er bare redd det blir kleint om jeg ikke får sitte med dem og blir sittende alene med fremmede i begravelsen og minnestunden… 

Anonymkode: e4466...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen som reagerer på at du går alene i begravelsen og sitter alene, heller ingen som stusser på at du har foreldrene dine med deg. Du kan gjøre akkurat det som passer deg best.  Når det er minnestund så kan du jo gå å stå med de du ønsker ingen som stusser på om du er alene heller.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det ikke er rart å ikke ha med foreldrene dine, det kjenner du på selv om du vil eller ikke:) Men om du ikke får sitte med venninnen din og hennes foreldre under sermonien, DET er rart. Kan dere bli enige om å samkjøre? Altså dra sammen? Og om du nå blir sittende med fremmede så er ikke det heller rart. Det har jeg gjort mange ganger.

Anonymkode: 1e053...f6f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke rart. Det er ikke bare bare for foreldre i jobb å ta fri til en begravelse, og en venn av et av barna er ikke nødvendigvis en begravelse man vil ha mulighet til å gå i.

Jeg ville jo mene det var naturlig om du satt sammen med din venninne, iallefall under minnestunden, men er du usikker på om det går seg til, er det lov å la være å dra i minnestunden.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Ikke rart i det hele tatt og ingen kommer til å reagere. Du gjør det som føles riktig for deg.

Kondolerer :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du føler er best for deg. Ikke rart om du kommer alene

Anonymkode: 45afd...f12

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet bestevennen min når jeg var 18. Vi vennene satt sammen, og mamma som også hadde fått gleden av å bli kjent med han satt seg bakerst i kirka. Jeg var eneste av vennene som hadde mamma med.

gravplassen var langt unna kirka, så mamma var med også fordi jeg og venninene mine trengte skyss.

Var i begravelser til fire andre venner i løpet av året, ingen av gangene med forelder.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke noe rart å gå i bisettelse alene. Ingen som tenker over det.

Anonymkode: f3e5f...676

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rarere å faktisk ha med seg foreldrene i begravelse som voksen, med mindre de kjente venninnen din veldig godt. Så, nei. 

Anonymkode: a3f32...d96

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre om tapet ditt 😢


Hvis ikke foreldrene dine eller venninnen sine kjente den avdøde, så er det rart å ha dem med. Da jeg var 17, så døde en venninne av meg. Foreldrene mine kjente henne ikke, og var følgelig ikke med i begravelsen.

Anonymkode: b2496...7f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke la deg presse av denne venninnen :klem: Dra alene, og pusher hun mer på dette, forteller du at hun skal respektere din sorg. 
 

(Tenkte at kanskje hun gruer seg i så stor grad at hun ønsker en forelder tilstede, men da burde det holdt med en av de). Så antagelig skyldes begges oppmøte bekjentskap eller relasjon. 

En annen ting; Det kan være ulikt hvor mange som får plass og det kan variere hvor strenge de er med avstand. Da er det viktig å prioritere dere nærmeste. Du kan jo høre med henne uavhengig av foreldre, om hun kan være så snill å sitte ved siden av deg :hjerte:
 

Men kjære deg; Er det ett sted en ikke trenger bekymre seg for andre sine tanker, er det i en begravelse. Alle har nok med sin egen sorg, da settingen i seg selv er for mange en veldig sterk påkjenning. Det er minner og levd liv som er fokus :hjerte:. Viktigst er at du er der, så får plassering være sekundært :klem:

Varme tanker i sorgen :hjerte:
 

Endret av Tradegy
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke, du er jo voksen og trenger ikke å ha foreldrene med deg.

Anonymkode: f2ad6...00e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet min venninne da vi var 19, gikk alene i begravelsen og satt sammen med felles venner av oss❤️ Ikke rart å dra alene. 
 

Føler meg deg i sorgen over tapet av din venninne!

Anonymkode: ee8cd...81f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det som føles riktig for deg. Det kan være godt å ha foreldrene dine der, eller sitte sammen med ei venninne. Det er godt å ha ei skulder å gråte på. 
men siden det er korona nå, må ikke folk bli invitert i begravelser? 

Anonymkode: 5e415...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke rart. Jeg har gått i begravelser alene på samme alder. Gjør det som virker riktig for deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som voksen er det ikke vanlig å ha med seg foreldre i begravelse til venner med mindre foreldrene også kjente vennen din, som barn er det naturlig å ha med forelder - som ungdom, da gjør du det som føles riktig for deg. Om venninnen din vil ha med foreldrene sine er det helt greit - men hun kan ikke bestemme hva som er riktig for deg. 

Vil tro det går greit å sitte sammen med dem både i minnestunden og begravelsen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i paralellklassen min tok livet sitt som 14 åring. Vi møtte opp begge klassene uten foreldrene våre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke rart, du er jo tross alt voksen. 

Kondolerer. ❤

Anonymkode: 3af48...293

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

, men hun andre venninnen min skal ha med foreldrene sine og vil at jeg også skal det. 

Anonymkode: e4466...4e3

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner problemstillingen her. Hvorfor i all verden maser denne venninnen om at du også må ha med foreldrene dine? Hva gagner det henne, liksom?

Du er voksen og gjør som du vil. Dersom du og dine foreldre synes det er "riktig" for dere at du går alene i begravelsen, gjør du selvsagt det.  🌹❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...