Gå til innhold

Går det an å bli påvirket av ett annet menneske ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg har fått ting på avstand så innser jeg at jeg har dessverre blitt påvirket av en annen person i forhold til å kun tenke negativ om andre mennesker. Dette skremmer meg virkelig 😳Det virker som om personen er både en giftig og manipulerende person.  

Er det noen andre som har blitt påvirket av en annen person i forhold til giftig og manipulerende person? 

Hva gjorde du i forhold til vedkomne ? Har prøvd å snakke med vedkomne,men personen vet alt best selv. Vedkomne har både vært ufin og såret meg. Når jeg møter vedkomne så ignorere vedkomne meg og har blokkert meg på alt som heter sosiale medier. Har blokkert vedkomne på Facebook noe som vedkomne ikke vet om. 

På mange måter så er jeg lettet over å ha bli kvitt denne personen, men samtidig så syns jeg at det er veldig sårende og se at hun ikke får noe dårlig samvittighet over oppførselen sin. At hun kun kritiserer,men at hun ikke ser hva hun har gjort og sagt selv mot meg. 
 

Hvis jeg sier noe eller gjør noe så får jeg så utrolig samvittighet og om det er små ting. 

Har lest at man skal holde seg vekke i forhold til manipulerende personer. 
 

 

Anonymkode: 8e69e...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alltid to sider av en sak, ser du din egen oppførsel da? Har du et eksempel på hva du mener personen har gjort galt mot deg?

Anonymkode: d528d...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Alltid to sider av en sak, ser du din egen oppførsel da? Har du et eksempel på hva du mener personen har gjort galt mot deg?

Anonymkode: d528d...888

Jeg vet at det er alltid to sider av en sak.
Jeg kunne sikkert ha gjort ting annerledes og dette legger jeg ikke skjul på. 

Det som jeg mener er vedkomne har sagt en god del og ikke lytter når jeg prøver å gir en forklaring (har blitt kjeftet på,skreke til, at jeg snakker kun om meg selv, blitt utnyttet i forhold til overnatting i forhold til fest og har blitt brukt som bruk og kast. ) 

Anonymkode: 8e69e...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok innrømme at når noen skriver et hi på kg der de fremstiller andre utelukkende som giftige, manipulerende, vonde, onde osv men nevner veldig lite om seg selv i denne relasjonen så tenker jeg litt "her finnes det minst 3 versjoner, hennes, hans og sannheten".. Ikke for å være stygg med deg ts, men jeg tror det alltid er enklere å se seg tilbake for så å se allt det negative med vedkommende uten å gå inn i egen oppførsel, og således gjøre situasjonen veldig svart/hvit.

Men.. Kanskje vil du mest sannsynlig aldri få noe svar fra dette menneske, kanskje ville hun beskrevet deg som du beskriver hun. Mest sannsynlig er hun selv blendet fra å se sine egne feil.

Jeg pleier å si at i relasjoner med mennesker enten det dreier seg om forhold eller vennskap så må en nok kysse en del frosker og en må kvitte seg med mennesker en ikke har noe tildeles med. Dette har du gjort, dere er ute av hverandres liv. Du trenger ikke tilgi og glemme for ingen er Jesus, men du kan gå videre. Dere har mest sannsynlig hver deres sannhet, dere ser mest sannsynlig saken fra hver deres subjektive syn. Jeg skjønner at det kan være vondt for deg å ikke få oppklaring i ting, men det høres ikke ut som hun er interessert i, og du kan nok ikke tvinge hun til dette. Blokker, slett nummer, osv.

Jeg har selv kuttet ut ei "venninne", vi var veldig gode venner som hadde det veldig gøy sammen men i ettertid ser jeg at ingen av oss var gode for hverandre. Vi ser nok saker som endte vårt vennskap forskjellig og det er greit for meg igrunn.. Jeg slipper å ha noe med hun å gjøre mer og vica versa. Jeg bytter ikke ut venner i øst og i vest, men noen må en bare glemme litt og ikke kverne for mye på.. Du får bare prøve å tenke at "hun har tatt så mye, hvor mye mer skal hun få lov å ta?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkomne.. Det ordet ble jeg lei av å lese.. Kremt.

Ja, det er fult mulig. 
Har en kamerat som blir påvirket av hva jeg gjør, liker, kjøper, sier og mener. Han kopierer meg og det er fryktelig slitsomt. Har ikke bedt om det selv!

Men det er som flere nevner, to sider av en sak..?

Anonymkode: 4ab27...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vedkomne.. Det ordet ble jeg lei av å lese.. Kremt.

Ja, det er fult mulig. 

Anonymkode: 4ab27...09d

Hihi.
Men ja, litt morsomt at TS skriver 'vedkomne' så mange ganger, men glemmer seg og skriver 'hun' mot slutten av innlegget.

(Rett skrivemåte er så klart 'vedkommende' og 'fullt', bare sånn i tilfelle det er noen som leser dette som ikke visste det. 'Fult' er jo også et ord, men betyr stygg, ekkel.)

 

Og ja, det er åpenbart mulig å bli påvirket av andre mennesker, det blir vi hele tiden.

Anonymkode: c7880...cd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...