Gå til innhold

Er man deprimert om man ikke får til å sove?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i 4 år slitt SVÆRT mye med søvn. Enten får jeg ikke til å sove og ligger i senga våken helt til morgenen, ellers så blir jeg trøtt 5-6 på morgenen og halvsover til 10-11. er det tegn på depresjon? Ikke slitt med søvn før. På 1 uke har jeg bare 1 dag der kroppen ikke klarer mer og sover ut frem til 1-2 tiden

Anonymkode: 1541f...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemer med søvn er et symptom på depresjon ja, men også på veldig mye annet. Du må nesten sette symptomene sammen og se det helhetlige bildet. Det absolutt lureste du gjør er å gå til legen, 4 år med dårlig søvn er ikke bra.

Anonymkode: 4ef82...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med innsovning siden jeg var barn. Jeg var ikke ett deprimert barn. Jeg var full av energi, hadde mye venner, drev med idrett og var skoleflink.

Men når kveldene kom så var det liksom som om jeg hadde maur i beina. Hatt mye tankekjør, men som barn så var det ofte tanker om at jeg gledet meg til å stå opp. Gledet meg å gå på skolen, gledet meg å se han jeg var så forelsket i.

I ungdommen kom depresjonen snikende. Men muligens det skyldte mangel på søvn og jeg var konstant sliten og trodde det var depresjon.

Jeg sliter den dag i dag med å finne roen ved sengetid. Og jeg er ikke deprimert. Er konstant sliten, men som jeg tror kommer mye av pga lite søvn. Jeg har mye mer energi de dagene jeg har sovet bedre.

Har også fått diagnosen ADD som voksen, så det er kanskje en av årsakene at jeg sliter veldig med søvnen

Anonymkode: f6ae4...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-6-22 den 20.30):

Jeg har slitt med innsovning siden jeg var barn. Jeg var ikke ett deprimert barn. Jeg var full av energi, hadde mye venner, drev med idrett og var skoleflink.

Men når kveldene kom så var det liksom som om jeg hadde maur i beina. Hatt mye tankekjør, men som barn så var det ofte tanker om at jeg gledet meg til å stå opp. Gledet meg å gå på skolen, gledet meg å se han jeg var så forelsket i.

I ungdommen kom depresjonen snikende. Men muligens det skyldte mangel på søvn og jeg var konstant sliten og trodde det var depresjon.

Jeg sliter den dag i dag med å finne roen ved sengetid. Og jeg er ikke deprimert. Er konstant sliten, men som jeg tror kommer mye av pga lite søvn. Jeg har mye mer energi de dagene jeg har sovet bedre.

Har også fått diagnosen ADD som voksen, så det er kanskje en av årsakene at jeg sliter veldig med søvnen

Anonymkode: f6ae4...2b2

Edit

Endret av Mons-Pelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...