AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Del Skrevet 22. juni 2021 Jeg ønsker meg skikkelig en Citroën Berlingo mulitspace, da den har alt jeg ser etter i en bil. Aberet er at de jeg finner kun kan dra vekt på 1300 kg. Jeg driver med hest, og må kunne trekke en henger med hest på. Skaffer jeg en lett henger uten ekstrautstyr, er jeg nok akkurat på kravet. Men er det lurt å basere seg på? Jeg kan bl.a. ikke dra to hester om det er behov for det, eller velge blant de beste hengerne (de blir for tunge). Hva avgjør hvor mye en bil kan trekke? Må jeg velge bort drømmebilen om jeg ønsker mer trekkraft? Har noen evt forslag til en lignende bil med mer kraft? (Det jeg liker med berlingoen er at man kan velge mellom 5-seter eller varebiloppsett ved å ta ut setene, da jeg av og til har behov for varebilkapasiteten, og av og til de ekstra setene). Anonymkode: 14580...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 23. juni 2021 #2 Del Skrevet 23. juni 2021 Toyota Landcruiser, Nissan Pathfinder, Ssangyoung Rexton har alle høy hengervekt og gode kjøreegenskaper med tanke på kjøring med henger 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Del Skrevet 23. juni 2021 Kan ikke hesten trekke den? Anonymkode: 2af8f...819 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #4 Del Skrevet 23. juni 2021 Chevrolet Tahoe? Anonymkode: f0730...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 24. juni 2021 #5 Del Skrevet 24. juni 2021 Viktig å kunne kjøre mykt uten rykk og napp med hestehenger. Du trenger en tung bil med automatgir. Berlingo blir feil på alle måter. De andre forslagene er fornuftige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skiftenøkkel Skrevet 24. juni 2021 #6 Del Skrevet 24. juni 2021 Anbefaler en med god margin på hengervekt. Småsuver og noen stasjonsvogner drar kanskje tung henger. Men det har ikke godt av det. Landcruiser er topp bil, men de er meget kostbare også som bruktbiler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #7 Del Skrevet 24. juni 2021 Jeg endte opp med pickup, da kan du ha både ekstra seter og lasteplan. F.eks. Hilux, Dmax eller L200. Anonymkode: 54c4d...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 26. juni 2021 #8 Del Skrevet 26. juni 2021 (endret) Subaru Forester. Ikke lignende, men god trekkbil. Endret 26. juni 2021 av PetterKanin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå