Gå til innhold

Har du vært vitne til noe som varmet hjertet ditt, der du ikke var mottakeren av det gode?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte på noe, som egentlig var skummelt da det hendte, men nå er en positiv erfaring som endte bra. 

Jeg ville dele historien her, og invitere til at andre kunne dele noe de tenker tilbake på. Uansett om det var stort eller lite. 

Kan være gjenkjennelig, egentlig håper jeg at de gode hjelperne leser dette slik at de vet at de ble legender for en gruppe mennesker en gang i tiden. 

 

Da jeg var student, bodde jeg på studenthjem, og de fleste helger var det fest. Det innebar at folk satt i grupper på diverse felleskjøkken og - stuer, og så gikk man fra kjøkken til kjøkken om man ble lei av et sted eller bare ville sjekke stemningen. 

Jeg og kjæresten var i en stue, der en besøkende ung mann oppførte seg veldig rart og aggressivt. Da han veltet glasset mitt, ble han overdrevent lei seg og prøvde å pushe på meg hjemmebrent som plaster på såret. Jeg ble så lei av han at jeg ville bytte sted. Mens jeg og kjæresten gikk til neste sted, sa jeg at jeg hadde en følelse av at jeg måtte komme til å ringe politiet om den fyren. La oss kalle denne fyren D for Dumming. 

Vi finner et kjøkken der det kun er mannfolk, kremen av kremen, som skal bli lærere, sykepleiere, barnehagelærere. Stemningen er fin, litt kjedelig for meg siden det er mye guttekrutt, men jeg klarer meg. Plutselig kommer D inn døra, full i blod. Siden det var kostymefest, så la ikke alle merke til det, men siden jeg hadde sett han blodløs for en time siden, så hvisker jeg til kjæresten at jeg går i gangen og ringer politiet. D prøver å high-five folk, så oppmerksomhetssyk, hånda hans er helt jævlig herpa og blodet renner. 

Jeg ringer politiet, de er allerede på vei da noen andre hadde ringt etter at han hadde slått knyttneven sin inn i en metallnetting🤮😣 derfor alt blodet, som lå i dråper gjennom flere  korridorer og på dørhåndtak over hele studenthjemmet. 

Så jeg står i en vid gang i nærheten av kjøkkenet, og hører en stor oppstandelse. Er redd det skal bli bråk og vold og blir skjelven. Så kommer en stord horde mannfolk gående i klynge nedover gangen, D står i midten og gauler og skriker, prøver å komme seg løs. Men de holder han fast, 10-15 stk i diverse kostymer. Så stopper de, for å få lagt han i gulvet og holde han fast. 3 mannlige sykepleierstudenter kommer løpende med førstehjelpsskrin og diverse sterilt utstyr. D skriker og vrir seg som et vilt dyr, mens de som holder han prøver å berolige han, fordi de må få rense sårene. Så de plukker ut glassbiter fra sårene og renser så godt de kan. 

Politiet kommer og D blir ennå mer vill, men politiet lar de rense såret ferdig og bandasjere han før de tar han med seg.

Situasjonen kunne blitt en helt annen et annet sted. Enhver guttegjeng kunne kanskje latt seg bli dratt inn i galskapen, da med tanke på at det var alkohol involvert. Er så stolt over det jeg så. De tenkte fort og på hva som var viktigst. 

 

(D hadde trolig psykose dersom noen lurer, men jeg har ikke fått det bekreftet) 

Anonymkode: 65dd2...9a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...