AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #101 Skrevet 12. juli 2021 det blir galt uansett det der. for ung, for gammel. barn med flere forskjellige, enebarn.. 4 barn, er du gal ??! for stor aldersforskjell mellom barna... ja, det blir aldri perfekt. og når det var perfekt dør far i en tragisk ulykke. livet kommer ikke med garantier. kjør på. Anonymkode: ca386...946 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #102 Skrevet 12. juli 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: det blir galt uansett det der. for ung, for gammel. barn med flere forskjellige, enebarn.. 4 barn, er du gal ??! for stor aldersforskjell mellom barna... ja, det blir aldri perfekt. og når det var perfekt dør far i en tragisk ulykke. livet kommer ikke med garantier. kjør på. Anonymkode: ca386...946 Enig. Ja, det er alltid noe som er galt uansett hva man gjør/ hva som skjer i livet. Da jeg var 20 år ville jeg tenkt at over 40 er veldig gammelt, men nå når jeg er over 40 år så føles det ikke så gammelt lenger. Anonymkode: baace...bd6 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #103 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 12.38): AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 12.01): Er det noen som er barn av eldre foreldre som kunne ønske at foreldrene aldri hadde fått dem fordi de var så gamle tror du? Men såklart det ville være interessant å høre barn av eldre foreldre kommentere i tråden. Mine foreldre var 41 da jeg ble født. Jeg hadde ikke ønsket at mine barn skulle ha såpass gamle foreldre som jeg hadde selv. Mine tanker om folk som får barn når de er 45 er at jeg er glad det er dem og ikke meg. Og at når man er 45 bør man være voksen nok til å ta egne avgjørelser uten å tenke på andres meninger. Anonymkode: 5f3fe...cb5 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #104 Skrevet 13. juli 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Mine foreldre var 41 da jeg ble født. Jeg hadde ikke ønsket at mine barn skulle ha såpass gamle foreldre som jeg hadde selv. Mine tanker om folk som får barn når de er 45 er at jeg er glad det er dem og ikke meg. Og at når man er 45 bør man være voksen nok til å ta egne avgjørelser uten å tenke på andres meninger. Anonymkode: 5f3fe...cb5 Tror de fleste ønsker at foreldrene deres er rimelig unge Men alt er ikke perfekt, og blir ikke alltid slik man kunne håpet på. Det er greit å få råd, og få høre andres tanker selv om man er 45. . Anonymkode: baace...bd6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #105 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 25.6.2021 den 14.15): Syns det er egoistisk. Da tenker man mere på hva et barn kan tilføre eget liv og ikke på hva du kan tilføre livet til et barn. For det du gjør er å gi en baby økt sjanse for sykdommer, og å frata ungen å ha foreldrene sine lenge, og å få egne barn som har glede av besteforeldrene sine i mange år. Anonymkode: 2c63b...a4d Argumentet med egoisme faller bort fordi alle barn blir født pga egoistiske ønsker fra foreldrene. Anonymkode: 64b37...642 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #106 Skrevet 13. juli 2021 Ønsker dere barn, og du er frisk nok til å tåle et svangerskap, så er det deres valg. Selv var jeg heldig, og fikk barna mine i yngre år. Det er mange besteforeldre i dag, som har omsorgen for sine barnebarn(fosterhjem o.l), så der finnes en del eldre "foreldre". En del har også passert 40 når de får barn, så du blir ikke alene. Deres valg, ingen andre sitt. Anonymkode: 64b37...642
Nowayback Skrevet 13. juli 2021 #107 Skrevet 13. juli 2021 Personlig syns jeg det er i grenseland, men samtidig er det ikke mitt liv. Så jeg dømmer ikke for hardt. Det er også litt forskjell på om det er mann eller dame. Menn kan potensielt bli fedre hele livet, mens kvinner i midten av 40-åra synger på siste verset hva gjelder fruktbarhet. Jeg er 35 og føler meg nesten for gammel allerede.
Dianah Skrevet 13. juli 2021 #108 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 12.7.2021 den 9.54): Jeg synes ikke det er selvsentrert. Jeg fikk første barnet da jeg var 20 år. Andre barnet kom da jeg var 23 år. Jeg føler meg mye mer moden for rollen nå enn den gangen. Økonomien er trygg, til motsetning fra den gangen. Jeg fikk dessuten alvorligste graden av celleforandringer i den tiden. Da var jeg veldig ung,. Jeg fikk laserbehandling og ble frisk igjen, men det var utrolig flaks at det ble oppdaget. Så man kan bli syk uansett alder. Jeg slet mer med helsen i tyveårene enn hva jeg gjør nå. Det er hva jeg har. Bedre økonomi og livserfaring. Men jeg har også mye energi. Jeg trener mye, og har veldig god fysisk form. she Anonymkode: baace...bd6 De fleste med master eller høyere utdannelse jeg kjenner, har over milionen hver i årslønn i begynnelsen av 30-årene. Det er ikke spesielt uvanlig, og jeg føler definitivt at vi har det vi trenger og mer for å ta vare på et barn.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #109 Skrevet 13. juli 2021 Det er ikke mitt problem og burde ikke vært ditt heller. Anonymkode: 899fd...590
Amatariel Skrevet 13. juli 2021 #110 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 12.7.2021 den 16.19): det blir galt uansett det der. for ung, for gammel. barn med flere forskjellige, enebarn.. 4 barn, er du gal ??! for stor aldersforskjell mellom barna... ja, det blir aldri perfekt. og når det var perfekt dør far i en tragisk ulykke. livet kommer ikke med garantier. kjør på. Anonymkode: ca386...946 Veldig sant. Hvis man skal høre på folks meninger så blir det veldig innsnevret når man kan få barn da... Mye er for ungt og mye er for gammelt 🙄 Mye annet som er viktig også når det gjelder avgjørelsen når man skal få barn enn alder. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #111 Skrevet 14. juli 2021 20 hours ago, Pappadrømmen said: Personlig syns jeg det er i grenseland, men samtidig er det ikke mitt liv. Så jeg dømmer ikke for hardt. Det er også litt forskjell på om det er mann eller dame. Menn kan potensielt bli fedre hele livet, mens kvinner i midten av 40-åra synger på siste verset hva gjelder fruktbarhet. Jeg er 35 og føler meg nesten for gammel allerede. Jeg mener at det eneste som skiller menn og dame i slike situasjoner er at damen kan være mindre fruktbar, og at hun skal bære fram barnet. Men ellers så er det ingenting annet som skiller det fra hveandre. En mann på 45 år, blir en like gammel som far som en mor på 45 år. Anonymkode: baace...bd6 2
Gjest Jon Are Skrevet 14. juli 2021 #112 Skrevet 14. juli 2021 Syns det er fantastisk. Lykke til.ingen har noe som helst med dette å gjøre..
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #113 Skrevet 14. juli 2021 4 minutter siden, Jon Are said: Syns det er fantastisk. Lykke til.ingen har noe som helst med dette å gjøre.. Takker så mye . Det er sant. Anonymkode: baace...bd6 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #114 Skrevet 14. juli 2021 Tenker - siden det spørres - så sier jeg min mening. 1) best dersom vedkommende har hatt små barn tidligere og vet hvilken omveltning og økt belastning et lite barn betyr i hverdagen.. og man bør altså ha den energien som trengs.. 2) man bør ha god helse fordi svangerskap i økt alder øker risiko for ikke bare komplikasjoner i svangerskap men også i fødsel.. det er ikke bare en myte Er selv skeptisk til å få barn i såpass høy alder. Tenker at alt har sin tid.. hadde jeg vært barnløs og 46 hadde jeg heller brukt tiden på meg selv, reise , jobb , etc.. og akseptert at det var sånn mitt liv ble. Tror man kan få et vel så godt liv på den måten Anonymkode: 30860...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #115 Skrevet 14. juli 2021 For meg er det for gammelt og da tenker jeg av hensyn til barnets beste i det lange løp. Her er vi imidlertid uenige i venninnegjengen da jeg har flere single venninner på 41-42 som mener de burde finne noen å få barn med snart. Anonymkode: 7b399...beb
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #116 Skrevet 15. juli 2021 23 hours ago, AnonymBruker said: Tenker - siden det spørres - så sier jeg min mening. 1) best dersom vedkommende har hatt små barn tidligere og vet hvilken omveltning og økt belastning et lite barn betyr i hverdagen.. og man bør altså ha den energien som trengs.. 2) man bør ha god helse fordi svangerskap i økt alder øker risiko for ikke bare komplikasjoner i svangerskap men også i fødsel.. det er ikke bare en myte Er selv skeptisk til å få barn i såpass høy alder. Tenker at alt har sin tid.. hadde jeg vært barnløs og 46 hadde jeg heller brukt tiden på meg selv, reise , jobb , etc.. og akseptert at det var sånn mitt liv ble. Tror man kan få et vel så godt liv på den måten Anonymkode: 30860...9f1 Den beste tiden som jeg har hatt i livet mitt er med mine barn og familie. Det er derfor jeg ikke er så redd for å bli gravid og få barn på nytt. Men jeg forstår hva dere mener. Anonymkode: baace...bd6 1
Finejosefine Skrevet 16. juli 2021 #117 Skrevet 16. juli 2021 Jeg er i en ganske lik situasjon som deg. To barn (tidlig tenår), 44 år nå, og ønsker barn med ny mann - han har ingen fra før. Har vært gravid tre ganger de siste to årene, to MA og en senabort (kromosomavvik). Har vært mange tunge tanker underveis. Vurderer nå IVF. Da en kollega ble gravid for noen år siden, syntes jeg det var litt ekkelt - hun var jo 39! Ikke hadde jeg særlig forståelse for folk som slet med barnløshet, aborter osv heller. Sånn var jeg, da jeg var godt gift og hadde fått to barn på første forsøk. Etter å ha møtt kjærligheten igjen og hatt flere mislykkede forsøk, forstår jeg veldig godt hvordan du føler det. Samtidig akerpterer jeg også at folk skeptiske eller negative, det ville jeg vært overfor både deg og meg for 3-4 år siden. Bare du og mannen din vet hva som er riktig for dere. At barna dine støtter det er et enormt pluss. Dere må også ha en tanke for hvordan dere skal beholde helsen lengst mulig, og gi barnet et godt nettverk når de fleste rundt dere ikke lenger har små barn. Utover det, merker jeg selv at jeg har mindre energi nå, men samtidig mye mer ro i livet - karriere, bolig og personlig trygghet er mer på plass nå, enn da jeg fikk de to barna mine. Husk! Du trenger ikke dele dette med noen. Prøvingen kan du holde for deg selv, og folk trenger ikke vite hvordan barnet ble unnfanget dersom dere blir så heldige at dette lykkes.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #118 Skrevet 16. juli 2021 Finejosefine skrev (3 timer siden): Jeg er i en ganske lik situasjon som deg. To barn (tidlig tenår), 44 år nå, og ønsker barn med ny mann - han har ingen fra før. Har vært gravid tre ganger de siste to årene, to MA og en senabort (kromosomavvik). Har vært mange tunge tanker underveis. Vurderer nå IVF. Da en kollega ble gravid for noen år siden, syntes jeg det var litt ekkelt - hun var jo 39! Ikke hadde jeg særlig forståelse for folk som slet med barnløshet, aborter osv heller. Sånn var jeg, da jeg var godt gift og hadde fått to barn på første forsøk. Etter å ha møtt kjærligheten igjen og hatt flere mislykkede forsøk, forstår jeg veldig godt hvordan du føler det. Samtidig akerpterer jeg også at folk skeptiske eller negative, det ville jeg vært overfor både deg og meg for 3-4 år siden. Bare du og mannen din vet hva som er riktig for dere. At barna dine støtter det er et enormt pluss. Dere må også ha en tanke for hvordan dere skal beholde helsen lengst mulig, og gi barnet et godt nettverk når de fleste rundt dere ikke lenger har små barn. Utover det, merker jeg selv at jeg har mindre energi nå, men samtidig mye mer ro i livet - karriere, bolig og personlig trygghet er mer på plass nå, enn da jeg fikk de to barna mine. Husk! Du trenger ikke dele dette med noen. Prøvingen kan du holde for deg selv, og folk trenger ikke vite hvordan barnet ble unnfanget dersom dere blir så heldige at dette lykkes. Dere alle snakker jo som at dere faktisk er gamle i en alder av 40 år! jeg er en norsk 32 åring og ingen barn men jeg er i sjokk! Haha! Høres ikke mye bra ut. typisk Ola nordmann å tenke seg ihjel 😆 nei slutt opp! Få barn så lenge dere måtte gidde 😄 alder er jo et tall ikke hvem du er ? Var annerledes om du var 65 år å skulle ha baby 😂👍 Anonymkode: c9e7f...9fa 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #119 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere alle snakker jo som at dere faktisk er gamle i en alder av 40 år! jeg er en norsk 32 åring og ingen barn men jeg er i sjokk! Haha! Høres ikke mye bra ut. typisk Ola nordmann å tenke seg ihjel 😆 nei slutt opp! Få barn så lenge dere måtte gidde 😄 alder er jo et tall ikke hvem du er ? Var annerledes om du var 65 år å skulle ha baby 😂👍 Anonymkode: c9e7f...9fa Du ser de store linjene og hva som er viktig. Fint innlegg. Jeg er selv 40 og prøver desperat å bli gravid i disse dager etter å ha mistet for halvannen uke siden. Godt ikke alle synes jeg er for gammel. 😊 Anonymkode: 11efb...a80 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #120 Skrevet 16. juli 2021 Tenker at du er heldig som klarer å bli gravid som 44- åring og at jeg aldri hadde orket å få barn så sent. Jeg er 35 nå med barn i barneskolealder, og jeg er sliten selv om jeg startet tidlig. Moren min fikk en attpåklatt, og personlig merket jeg at hun har medpriorotert sine barnebarn fordi hun er sliten av å ha barn i så mange år, så det er litt sårt. Slik blir det kanskje også for deg. Er det med eggdonasjon eller egne egg? Anonymkode: c80ce...2c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå