Gå til innhold

Hvilke tanker har dere om folk som blir får barn rundt 45 års alder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er egoistisk. Da tenker man mere på hva et barn kan tilføre eget liv og ikke på hva du kan tilføre livet til et barn. For det du gjør er å gi en baby økt sjanse for sykdommer, og å frata ungen å ha foreldrene sine lenge, og å få egne barn som har glede av besteforeldrene sine i mange år. 

Anonymkode: 2c63b...a4d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 11.19):

Jeg synes ikke noe om ivf generelt, spesielt ikke i de tilfellene familien ikke dekker alle kostnader selv.  Jeg tenker at når du ikke blir gravid naturlig er det kroppen din som sier i fra at du ikke bør få barn.

Anonymkode: 4534f...ae9

Så du "synes ikke noe om" folk som for eksempel får kreft i ung alder, og blir fortalt at de bør fryse ned egg fordi kreftbehandlingen vil medføre ødelagte eggstokker, og senere bruker disse eggene til å bli mor? Eller er dette høyverdig nok grunn til at selv du skal tolerere det? Hvor går grensa di for hva som er høyverdig nok grunn? Eller kanskje du ikke synes at folk skal få behandling for kreft, siden dette er kroppens måte å si at nå er det på tide å dø?

Jeg synes du er smålig og navlebeskuende. Det blir som om jeg skulle sagt at dumme folk ikke burde få lov til å bli foreldre.

Anonymkode: 54f45...37b

• Liker 5
Skrevet

Stakkars jævel!

Det er mer en observasjon basert på hvor uaktuelt det hadde vært for meg å gå inn i den tiden med små. 
I ditt tilfelle, som vil det for egen del:

Tøft gjort, ønsker deg alt vel!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 11.31):

Min mann er like gammel som meg.  Han har ingen barn fra før av. Jeg har forsøkt å forklare dette med at det kan være vanskelig for barnet å vokse opp som enebarn. Legen  på klinikken har gitt oss råd til å sette inn to embryo. Da kan det resultere i tvillinger, men han mener at det er best med at det blir ett. Han ønsker bare å fordoble sjansen på å få barn med to embryo. Kanskje en av de fester seg. 

Det eneste som stresser meg er alt som jeg må igjennom for å få barn. IVF i min alder. Har også hatt mye tanker rundt at dette blir et barn unnfanget via eggdonor. Tenker tanken på hva jeg vil føle for barnet kontra mine egne to biologiske barn fra tidligere forhold. Men har kommet fram til at jeg kommer til å bli glad i det. Jeg kommer til å behandle det som mitt eget. Jeg kommer til å elske det på lik linje som mine egne biologiske, tror jeg. 

Jeg kunne ønske at vi hadde fått barn tidligere, men sånn er det desverre ikke. Men jeg er fullt klar over hva du mener. Det høres slitsomt ut, og dette er ikke noe jeg selv vil anbefale andre. Jeg vil anbefale andre å få barn tidligere. Men jeg har lyst å gi min mann sjansen til å oppleve å få sitt eget barn slik som jeg opplevde. Jeg har opplevd det, og barna mine betyr alt i livet mitt. 

Men ja, jeg forstår at det er sent i livet. 

Fint sagt av deg.  

Anonymkode: baace...bd6

Eggdonor?? Hæ? Har du ikke egg igjen selv engang også skal du får barn??!!

Anonymkode: 2d2f2...e1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært sjeleglad det ikke var meg, tenkt «stakkars jævel» som personen over, og ikke forstått hvorfor i all verden du ønsket dette. Jeg hadde såklart holdt tankene for meg selv. 

Når det kommer til foreldrene dine, kan jeg forstå du ikke ønsker å dele, det er jo en privatsak. Det sagt så håper jeg ikke du unngår å si det til dem fordi du er redd for negative reaksjoner, og at du derfor ønsker å vente til du allerede er gravid. Dette er deres valg, og de har ikke noe de skulle sagt. Du kan legge det frem som at det ikke er oppe til diskusjon, og at sånn blir det. Det er derfor du ikke kan ta vaksinen akkurat nå. 

Anonymkode: 7361b...f59

Skrevet

Jeg tenker at man bør ha barnets beste i tankene. Etter min oppfatning er det mange negative faktorer som kommer inn i bildet, inkludert at foreldrene er eldre. 

Mine foreldre var henholdsvis 32 og 34 da de fikk meg, og for å si det sånn; jeg føler de er i øverste sikte, og jeg hadde ikke satt pris på at de var ti år eldre. Faren til min eks var 45 da han fikk min eks-mann, og han gikk bort tidlig på grunn av kreft. Jeg har dessverre sett flere jeg bryr meg om miste middelaldrende foreldre tidlig. 

Jeg synes ikke at "noen skal få oppleve å bli forelder ", er en god grunn, jeg tenker at man bør sette barnets beste først. 

På samme måte tenker jeg at det er mulig å få et barn å være glad i som allerde har behov for foreldre, for eksempel som fosterforeldre. Jeg skjønner at det ikke blir samme opplevelse, men jeg tenker også at biologien finnes av en grunn.

Hadde jeg gitt uttrykk for dette til noen jeg kjenner? Nei, og jeg hadde respektert valget deres, men dette er min 110% ærlige mening.

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, Dianah said:

Mine foreldre var henholdsvis 32 og 34 da de fikk meg, og for å si det sånn; jeg føler de er i øverste sikte, og jeg hadde ikke satt pris på at de var ti år eldre. Faren til min eks var 45 da han fikk min eks-mann, og han gikk bort tidlig på grunn av kreft. Jeg har dessverre sett flere jeg bryr meg om miste middelaldrende foreldre tidlig. 

Min mormor og morfar var 42 og 43. Min farmor og farfar i midten av 30 årene og 45. 
Min mormor døde da hun var 92. Min morfar ble drept i en trafikkulykke da han var 45. Min farmor døde av sorg da hun var 76 år, etter 1 etter at farfaren min døde som 86 åring av kreft. 
Og så kjenner jeg til et par der hun fikk barn som 24 åring og da ungen var 1 år ble moren påkjørt og drept. Så man vet aldri. 

Anonymkode: 78bd5...08e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS: Ser du skriver at hvis ikke du gir din mann et barn, vil han kanskje finne seg en yngre dame å få barn med.

Sånn jeg ser det er det her skoen trykker for deg. Du tenker hverken på barnet eller din mann's ønske om barn.

Du er livredd for at han skal forlate deg og få barn med en yngre kvinne. Dette tror jeg er grunnen til at du setter i gang denne prosessen.

Anonymkode: febd9...06f

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Min mormor og morfar var 42 og 43. Min farmor og farfar i midten av 30 årene og 45. 
Min mormor døde da hun var 92. Min morfar ble drept i en trafikkulykke da han var 45. Min farmor døde av sorg da hun var 76 år, etter 1 etter at farfaren min døde som 86 åring av kreft. 
Og så kjenner jeg til et par der hun fikk barn som 24 åring og da ungen var 1 år ble moren påkjørt og drept. Så man vet aldri. 

Anonymkode: 78bd5...08e

Selvfølgelig vet man ikke, men statistikken representerer en klar trend. 

Uansett hadde jeg aldri tatt et slikt valg i TS sin alder, etter mitt syn er det egoistisk, og jeg ville ikke gjort det selv, men jeg dømmer ingen som velger annerledes. 

Endret av Dianah
  • Liker 4
Skrevet

Hadde du vært barnløs, så kunne jeg ha forstått det. Men dette syns jeg var en enorm prosess å sette i gang, i en alder av 45. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Sannheten er at andre mennesker dømmer deg. Uansett situasjon. Er du 23 år når du får barn er du for ung, er du 43 er du for gammel. Er du 33 er du kanskje både for ung og for gammel, du har feil far til barna, du gir dem ikke god nok mat fra bunnen, du er for streng eller mild, det er for stort mellomrom fra de andre barna - eller kanskje for lite? Nei, våger du å droppe amming? Du er en heks!

Ikke la andre diktere hva du gjør. Det vil alltid være noen der ute som dømmer deg for akkurat det valget du tok. Og for å være helt i krisemaksimeringsboksen... du har faktisk VOKSNE barn som kan ta seg av ditt nyeste barn dersom dere begge skulle dø eller få tidlig demens eller noe sånt. Dere har faktisk et sikkerhetsnett rundt, som kun brukes i nødstilfelle, men det er likevel et stort pluss!

Anonymkode: 08218...d08

Det er sant. Alle har sine tanker om mine avgjørelser i livet uansett. De vil tenke at jeg foreks gjør det i frykt for å miste min mann / at jeg er egostisk som er sammen med en barnløs mann / at jeg er egoistisk i valget om å få barn når jeg er så gammel/ at jeg er egoistisk generellt  / altså mye tanker som ikke stemmer med virkeligheten min ihvertfall. 

Min mann var kun 11 år moren hans døde i en alder av 38 år i en arbeidsulykke. Folk kan dø unge uansett. Men sjansen er større jo eldre man blir, men jeg vil tro at det er gode muligheter for at jeg lever til barnet er 30 år ihvertfall.  

Jeg er enig i  at jeg må ikke la meg diktere av andre. Det eneste som skremte meg litt i denne tråden var alle fordommene. Jeg ønsker jo å vite meningene til folk. Men det er ikke så kjekt å vite at barnet skal vokse opp under alle disse fordommene om alder på foreldrene sine. Men så lenge folk ikke mobber / sier mye dårlig om det i virkeligheten så skal det vel gå greit. 

Anonymkode: baace...bd6

AnonymBruker
Skrevet

Like Abortion, IVF Puts Selfish Desires Above Babies' Rights (thefederalist.com)

This article is absolutely spot on! It exposes all the ugly truths about selfish adults who cater to their own selfish wants and desires, with no thought to a child's basic rights and needs - the right to life and the right to know and have a relationship with both their biological parents. Adults treating children as commodities is just so gross!

Anonymkode: cd08a...982

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Like Abortion, IVF Puts Selfish Desires Above Babies' Rights (thefederalist.com)

This article is absolutely spot on! It exposes all the ugly truths about selfish adults who cater to their own selfish wants and desires, with no thought to a child's basic rights and needs - the right to life and the right to know and have a relationship with both their biological parents. Adults treating children as commodities is just so gross!

“Lombardini struggled to get pregnant as a single woman in her forties. But we also learn she was pregnant in her thirties — twice. She chose to abort both children because she found herself in an “unhappy situation.” Lombardini’s appreciation for human life is entirely dependent on her immediate desires, treating babies as objects to fulfill an adult’s wants.
The #abortion industry is in the business of baby-taking, and #BigFertility is trafficking in baby-making. Both regard children as adult-pleasing commodities instead of vulnerable people whose rights deserve protection.”

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det viktigste for et barn er å vær omgitt av kjærlighet og føle seg ønsket og sett. Så om du er 45 og får et etterlengtet barn: da tenker jeg så fint for henne og for barnet.

Anonymkode: 5feef...653

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 11.02):

Jeg er 40 og har to små barn. Jeg kan derfor ikke se at 45 er så mye verre, er jo pluss fem år bare. Jeg selv kunne ikke tenke meg en ny baby nå, men det er fordi jeg har akkurat nå er nok med mine to små, og ikke på grunn av alderen. :) 

Anonymkode: 92e4e...e6f

Samme situasjon her ❤❤ Er i fin form og kunne nok godt tatt et kull til ;) Det er nok å gjøre med de 2 da, men det er ikke helsa det står på. 

Anonymkode: ee991...d25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Dianah skrev (På 25.6.2021 den 14.47):

Jeg tenker at man bør ha barnets beste i tankene. Etter min oppfatning er det mange negative faktorer som kommer inn i bildet, inkludert at foreldrene er eldre. 

Jeg synes ikke at "noen skal få oppleve å bli forelder ", er en god grunn, jeg tenker at man bør sette barnets beste først. 

På samme måte tenker jeg at det er mulig å få et barn å være glad i som allerde har behov for foreldre, for eksempel som fosterforeldre. Jeg skjønner at det ikke blir samme opplevelse, men jeg tenker også at biologien finnes av en grunn.

Hadde jeg gitt uttrykk for dette til noen jeg kjenner? Nei, og jeg hadde respektert valget deres, men dette er min 110% ærlige mening.

Det kommer jo veldig an på hvordan ordan form folk er i. Det er mange i 40 åra som lever sunt og er i god form. Da er det jo ikke noe problem. 

Anonymkode: ee991...d25

Skrevet
Dianah skrev (På 25.6.2021 den 14.47):

Det argumentet kan brukes på at sterkt overvektige og røykere ikke bør gå barn også som relativt unge. Synes du det er greit?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn naturlig som 40, men jeg er også et sprekt menneske med mye overskudd.

Er sosial og synes ikke det er et problem at de andre mødrene er mye yngre, vi kommer godt overens og gjør ting med barna. 

Det kommer veldig an på mental og fysisk alder og overskudd, tror jeg. 

Anonymkode: 2db8a...af1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg fikk barn naturlig som 40, men jeg er også et sprekt menneske med mye overskudd.

Er sosial og synes ikke det er et problem at de andre mødrene er mye yngre, vi kommer godt overens og gjør ting med barna. 

Det kommer veldig an på mental og fysisk alder og overskudd, tror jeg. 

Anonymkode: 2db8a...af1

Men TS er jo ikke sprek! Hun har ikke egg igjen engang og snakker om egg donor

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men TS er jo ikke sprek! Hun har ikke egg igjen engang og snakker om egg donor

Hva? Nei, da er det på grensen til galskap.

Anonymkode: b0438...8f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...