Gå til innhold

Har "alle" tatt koronatest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Linny111

To stykker her. En frivillig ved innreise til et land hvor jeg skulle jobbe i fjor høst og i går, da jeg hadde en nærkontakt. Begge var negative.

Typen har vært testet fem ganger, én gang positiv.

Synes ikke den gjør noe vondt. Litt ubehag i noen sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 17.28):

Jeg har aldri tatt koronatest, men det virker som alle jeg kjenner og hører om har gjort det. Har ikke vært syk siden nedstengingen, så har ikke vært noen grunn. Er vi flere som aldri har testet? Hvor mange ganger har du tatt koronatest? 

Lyst å dra på Harryhandel til Finland, men man må teste seg på grensa, derfor gidder jeg ikke. 😕 Høres så vondt og ekkelt ut.

Anonymkode: c5d9c...ca5

Samme situasjon her - har lyst til å dra på ferie til irrgrønne Finland med barna, men da må alle testes og betale i dyre dommer for det. Har aldri blitt testet for korona tidligere. Men på grensa er det vel hurtigtester som tas, og de skal ikke så langt inn i nesa som PCR? 

Jeg har ikke hatt forkjølelsessymptomer eller vært nærkontakt til en smittet siden 2020, heller ingen andre i familien har vært det. Derfor ingen testing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke tatt en koronatest. Jeg hadde forkjølelsessymptomer i fjor vår, men da var det ikke testing for alle. Etter det har jeg vært frisk for slike symptomer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt noen test selv, skulle gjerne tatt en da jeg var dårlig i mars i fjor, men da fikk jeg ikke test med mindre jeg var dødssyk. (Tror fortsatt jeg da hadde korona, men er testet for antistoff og har ikke det.) 

Har testet et av barna en gang, på grunn av smitte i nær omgangskrets, for å stadfeste at det ikke var noe smitte da. Men det var ganske nylig, når det var blitt lett å få test samme dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke testet her. Var ganske så syk i fjor høst og ringte for test, men kommunen hadde ikke kapasitet til å teste flere 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok en test i fjor høst, var så sinnsykt tett i nesa. Negativ heldigvis, ga seg etter 1 døgn med allergimedisiner😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (7 timer siden):

Har ikke tatt noen test selv, skulle gjerne tatt en da jeg var dårlig i mars i fjor, men da fikk jeg ikke test med mindre jeg var dødssyk. (Tror fortsatt jeg da hadde korona, men er testet for antistoff og har ikke det.) 

Har testet et av barna en gang, på grunn av smitte i nær omgangskrets, for å stadfeste at det ikke var noe smitte da. Men det var ganske nylig, når det var blitt lett å få test samme dag. 

Antistoffene går fort bort, både ved viruset og vaksinen. 3-6 måneder hadde legen min erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (9 timer siden):

Antistoffene går fort bort, både ved viruset og vaksinen. 3-6 måneder hadde legen min erfart.

Jeg har også hørt om flere som har vært påvist syke, og som ikke hadde antistoff etterpå. Men at det kan være flere måter å oppnå motstandsdyktighet mot viruset, og at antistoff bare er en av disse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt test fordi jeg ikke har vært syk. Datteren min har vel testet seg ca 10 ganger. 2 ganger pga symptomer, 2 ganger for å teste seg ut av nærkontaktkarantene og de siste gangene gjennom frivillig testing på den videregående skolen hun går på. Vi bor i en kommune som har hatt høyt smittetrykk gjennom store deler av pandemien, men har sluppet unna sykdom. Jeg var en gang i ventekarantene i 2 dager når datteren min hadde vært nærkontakt.

Datteren min sier at det er veldig stor forskjell på de som tar testene. Noen ganger syns hun det er ganske ille, mens andre ganger merker hun nesten ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...