AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #61 Skrevet 21. juni 2021 Jeg har tatt tre vanlige tester og én hurtigtest. To tester pga symptomer, og én pga jeg var nærkontakt til en person med påvist korona og da må man ta hurtigtest i tillegg. Jobber i barnehage, så det er lett å bli smittet med snørr og forkjølelse. Den vanlige testen er ubehagelig, men ikke direkte vondt. Det er pinnen i nesa som er verst. Hurtigtesten var grusom: det var en pinne langt opp i nesa som ble vridd rundt fem ganger. To av mine vanlige tester var positive, men hurtigtesten var negativ. Testet først fordi jeg var litt småforkjøla og så måtte jeg ta ny test før jeg fikk svar på den første testen pga nærkontakt, da måtte jeg ta både hurtigtest og vanlig test. Derfor fikk jeg to positive tester og én negativ hurtigtest. Anonymkode: 8aee3...46f
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #62 Skrevet 21. juni 2021 Synes det er ganske tragisk med voksne som er pissredde for å ta koronatest, når de ikke engang har prøvd det selv... Ja, det er ubehagelig, men litt smerte må man jo bare tåle (hvordan klarer man seg ellers i livet, om man ikke takler en sånn enkel test??), og det tar ærlig talt kun noen få sekunder! Skjerp dere 🤡 Anonymkode: d7d5c...78b 2
Ingefær85 Skrevet 21. juni 2021 #63 Skrevet 21. juni 2021 2 ganger. Heldigvis negativ. Har en jobb som krever det.
Hannah80 Skrevet 21. juni 2021 #64 Skrevet 21. juni 2021 Tatt testen mange ganger. Samtlige var negative. Null smerte. Kan knapt kalle det for ubehag😃
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #66 Skrevet 21. juni 2021 14 tester tilsammen på mine tre barn og meg. Anonymkode: 97e4e...0cc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #67 Skrevet 21. juni 2021 Aldri testet, hverken jeg er mannen min. Barnet er testet en gang, etter smitte på skolen. Både min mann og jeg er nå fullvaksinert og håper i grunn jeg slipper unna Anonymkode: 494b6...47c
Gjest Saph Skrevet 21. juni 2021 #68 Skrevet 21. juni 2021 Tatt to, begge i hals og nese og begge negative. Det havner ikke engang på topp 500 listen over de mest ubehagelige tingene jeg har opplevd.
Xfreya Skrevet 21. juni 2021 #69 Skrevet 21. juni 2021 Sønnen min på 2 år har blitt testet 7 ganger! 2 ganger pga sykdom, og de andre pga nærkontaktkarantene. Null problem, spesielt siden de kun tar ytterst i nesa på små barn nå.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #70 Skrevet 21. juni 2021 Nei. Jeg har vært innlagt på sykehus to ganger siden pandemien brøt ut (med feber), og jeg har i tillegg vært på legevakt. Jeg jobber og studerer også i helsevesenet. Jeg har ikke reist hjem, selv ikke i jula, og har hatt begrenset med nærkontakter. Det er hovedgrunnen til at jeg har sluppet unna med testing. Luftveisinfeksjoner generelt har gått ned under pandemien, og det gjaldt for meg også. Det har vært en blanding av å være forsiktig og å være heldig. Det er flere jeg kjenner som ikke har trengt å teste seg, men iblant alle de som tester seg er det gjerne enten fordi de er veldig uforsiktige og har veldig mange nærkontakter, eller så er de bare uheldige og/eller tester seg over en lav sko (som er bra). Jeg har fått første vaksine, og regner egentlig med å komme meg gjennom dette her uten testing. Anonymkode: 88cf1...787
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #71 Skrevet 22. juni 2021 Gjenferdet skrev (11 timer siden): Jeg har ikke tatt koronatest, men har litt lyst til å kjenne hvordan det er. 🤭 Den ser jeg faktisk, selv villr jeg på en måte oppleve det selv om jeg synes selve testen var veldig ubehagelig. Vet ikke hvordan den hadde blitt for deg, men det er ikke egentlig sånn at du har gått glipp av noe. Anonymkode: 11807...3a2
Fame Skrevet 22. juni 2021 #72 Skrevet 22. juni 2021 Jeg har tatt 8 ganger. Én resulterte i "Usikkert resultat" og dagen etter "Positiv"
Gjest theTitanic Skrevet 22. juni 2021 #73 Skrevet 22. juni 2021 Aldri testet. Har vært innlagt på sykehus for noe annet, og der var det febermåling av alle morgen og kveld. Barna har testet flere ganger og hatt flere Karantener pga skolen.
Tunique Skrevet 22. juni 2021 #74 Skrevet 22. juni 2021 Nei, har vært hjemme med forkjølelse 1 gang siden korona startet. Barna har blitt testet 1 gang da noen andre i barnehagen fikk påvist korona. Nektet sykepleieren å stappe qtips i nesen deres, så de fikk spyttprøve heller. 1
Linebekk Skrevet 22. juni 2021 #75 Skrevet 22. juni 2021 Nei, problemet er jo alle de som skal teste seg. Det må man slutte med, kun mennesker med symptomer skal testes. Ellers tar dette tullet aldri slutt. Så, dere som kaster bort tiden med å teste dere OG belaste helsevesenet unødig: SLUTT! 3
Gjest byråkrati Skrevet 22. juni 2021 #76 Skrevet 22. juni 2021 (endret) Nei. Har ikke vært forkjøla/ influensa på 5 år. Har ikke hatt andre symptomer heller Endret 22. juni 2021 av byråkrati
Xfreya Skrevet 22. juni 2021 #77 Skrevet 22. juni 2021 (endret) Linebekk skrev (3 timer siden): Nei, problemet er jo alle de som skal teste seg. Det må man slutte med, kun mennesker med symptomer skal testes. Ellers tar dette tullet aldri slutt. Så, dere som kaster bort tiden med å teste dere OG belaste helsevesenet unødig: SLUTT! Og alle som sitter i vente, nærkontakt og reisekarante....og de som skal legges inn på sykehus 😊 Endret 22. juni 2021 av Xfreya Tilføyelse
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 22. juni 2021 #78 Skrevet 22. juni 2021 Nei, jeg har aldri blitt testet. Her i kommunen må man ha grunn til mistanke om smitte eller krav fra arbeidsgiver for å bli testet. Så er det jo mange som får beskjed om testing pga nærkontakt eller utbrudd et sted. Skal man testes etter eget ønske så må det gjøres privat på egen bekostning. nå er jeg ferdigvaksinert og planlegger en tur til Danmark. Da tror jeg kanskje det kan bli test på hjemreisen. jeg synes de testene ser skikkelig ubehagelige ut.
infectedsopp Skrevet 22. juni 2021 #79 Skrevet 22. juni 2021 Nei, har aldri blitt testet. Har holdt meg hjemme ved forkjølelse selvfølgelig.
Kågebruker Skrevet 22. juni 2021 #80 Skrevet 22. juni 2021 Har ikke gjort det nei. Er nesten aldri syk.
Fremhevede innlegg