Gå til innhold

Har "alle" tatt koronatest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Villfisker

Jeg har ikke gjort det, og skal heller ikke gjøre det. Heller karantene enn q-tips fra helvete opp i nesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, den testen kommer jeg aldri til å ta..

Anonymkode: 54f1c...aa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri tatt den nei, men jeg bor i et område med veldig lite smitte og aldri trengt å teste meg. Men hadde jeg fått symptomer o.l hadde jeg så klart testet meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri tatt koronatest, men det virker som alle jeg kjenner og hører om har gjort det. Har ikke vært syk siden nedstengingen, så har ikke vært noen grunn. Er vi flere som aldri har testet? Hvor mange ganger har du tatt koronatest? 

Lyst å dra på Harryhandel til Finland, men man må teste seg på grensa, derfor gidder jeg ikke. 😕 Høres så vondt og ekkelt ut.

Anonymkode: c5d9c...ca5

Har testet meg 5 eller 6 ganger. Jobbrelatert.

ikke noe å grue seg dor. Tar bare noen sekunder i nese/hals. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri testet meg, vet bare om en som har testet. Bor i en kommune utenfor Oslo med masse smitte men vet ikke om noen som har vært syk.

Anonymkode: 57baf...edb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testet meg 8 ganger.  

2 av ungene er testet 2 ganger,  og 1 av ungene er testet 1 gang.

Min mann er testet over 30 ganger. 

Ingen av oss syns det er noe stress. Tar 10 sekunder. Det tåler man.

Anonymkode: 61f9a...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke testet meg, men har ikke vært syk eller i nærheten av folk som har vært syke heller. Har vært med guttungen på et par tester og det har ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt behov for å teste meg. Ikke hadde forkjølelse symptomer siden 2019, og har ikke vært i nærkontakt med noen som har fått påvist corona heller. Ingen i familie eller venner har vært smitta heller. Vi bor rett utenfor Oslo.

Har holdt meg stort sett hjemme siste året da. Var sykemeldt i noen mnd i svangerskapet i fjor pga bekkenet, og etter fødsel var det permisjon. Har kun vært ute til lege, helsestasjonen, butikk, og gått turer. Besøkte også kun nærmeste familien.

Nå får jeg min 2 vaksine dose på onsdag, og de fleste i familien min har allerede fått 2 doser. Jeg kommer kun til å teste meg om jeg skulle få forkjølelse symptomer, men jeg kommer bare til å brekke meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 4 ganger. 3 ganger pga poliklinikk-besøk og innleggelse før operasjon. En gang pga symptomer. Har kronisk lidelse i øvre luftveier som gir vondt i halsen hoste. Svarer du ja på kontrollspørsmål på sykehuset så tester de. På tross av kjent lidelse så tok de ingen sjanser. 

Går greit med test.

Anonymkode: ce912...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har fremdeles traumer etter å ha blitt testet under det forrige SARS-viruset, så jeg har gjort alt i min makt for å forhindre at jeg måtte testes i denne virus-runden. Den gangen var jeg bare et barn. Jeg fikk høy feber og fastlegen ville ikke ta meg i mot pga. frykt for SARS så han sendte meg til legevakten. Der slapp ikke mamma inn, så jeg måtte være der helt alene. Jeg gråt, hadde vondt i halsen og var redd for å ha blitt forlatt av mamma. Jeg ble holdt nede av fire sykepleiere og så kjørte de pinnen opp i nesa og langt bak i lillehjernen. Liten overdrivelse det der, men det kjentes hvertfall sånn ut. Det gjorde helt sinnsykt vondt. Og så utløste det et migreneanfall som er det verste jeg noen sinne har opplevd, og jeg er egentlig ganske vant med kraftige migreneanfall. 
Så da nyheten om virus i Wuhan kom i romjulen hamstret jeg mat og diverse, og var klar for å isolere meg for å slippe å risikere å måtte bli testet. Og så har jeg holdt meg unna folk siden det. For jeg kommer aldri til å gå med på sånn nesetesting igjen noen sinne. Det er virkelig det verste jeg noensinne har opplevd. 

Anonymkode: 7e974...3dd

Virkelig? SARS i Norge? Mener du svineinfluensa? 

Det er ikke så ille. Alt er verre når man er barn. Du kan kjøpe hurtigtest der du bare trenger å gå et par cm inn i nesa. 

https://www.med24.no/helse-og-livsstil/hjemmetest/covid-19-antigen-test/boson-sars-cov-2-antigen-quick-selvtest-1-stk

Anonymkode: c6430...29c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært syk siden 2019, ikke hatt korona, ikke vært nærkontakt, ikke vært i karantene og har heller aldri testa meg. Tatt første dosa med Pfizer nå og gleder meg til å bli fullvaksinert😊 Jobber i helsevesenet og vi skulle egentlig blitt vaksinert med AZ gjennom jobb for flere måneder siden, men slapp heldigvis det. Bor på Østlandet i en kommune med flere kjempe store smitteutbrudd siden ifjor. Har vært veldig forsiktig og vært veldig strikt på å overholde smittevernrutinene siden pandemien startet ifjor.

Anonymkode: db874...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri tatt koronatest, men det virker som alle jeg kjenner og hører om har gjort det. Har ikke vært syk siden nedstengingen, så har ikke vært noen grunn. Er vi flere som aldri har testet? Hvor mange ganger har du tatt koronatest? 

Lyst å dra på Harryhandel til Finland, men man må teste seg på grensa, derfor gidder jeg ikke. 😕 Høres så vondt og ekkelt ut.

Anonymkode: c5d9c...ca5

Har testet meg sju ganger. Gleden ved å jobbe i barnehage med null smittevern. Testen gjør ikke vondt. Litt ubehag, men fort gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 ganger pga smittet nærkontakt. Alle testene var negative. Nå er jeg fullvaksinert og satser på at jeg slipper testing en god stund framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt test, jobber i barnehage og har barn i en annen barnehage, så det er egentlig helt utrolig. Jeg var hjemme i mammaperm til litt utpå høsten 2020, men likevel. Jeg har rett og slett ikke hatt symptomer. Samt at karantenereglene har fungert godt, det har vært barn med positiv test både på min jobb og i barnas barnehage, men de aktuelle barna har vært holdt hjemme og ikke smittet noen. 

Barna mine har tatt to tester hver, og mannen min har tatt tre. Treåringen begynte å gråte sist mannen skulle ta test fordi hun ikke skulle. Pga. klistremerke i etterkant, tror jeg, men hun syntes i hvert fall ikke testene var ille. 

Anonymkode: dc68f...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Virkelig? SARS i Norge? Mener du svineinfluensa? 

Anonymkode: c6430...29c

Ja, SARS. Dette var våren 2003 og viruset hadde begynt å spre seg til Europa og alt var veldig usikkert og folk var engstelige. Ingen visste da hvordan det ville utarte seg, og ingen visste at Norge ville bli skånet for tilfeller. Vi hadde kommet hjem fra utlandet få dager før jeg ble syk. På flyplassene stod ansatte og målte tempen på passasjerer, og man måtte registrere deg ved å skrive navn og adresse på lapp hvis man skulle sitte på café. Avisene var fulle av skumle overskrifter. Da mamma ville ta meg med til fastlegen ble de hysteriske og den ene sekretæren skjøv oss ut døren, smalt igjen og låste døren etter oss. Husker alle leger og sykepleiere på sykehuset hvor jeg ble innlagt var skikkelig redde for denne "pesten" fra Kina. Jeg måtte ligge på isolat. Husker jeg ble så redd av de draktene de hadde på seg. Fikk ikke ha besøk selv etter at testen var negativ for SARS. 
Det var akkurat det samme da som det som skjedde i fjor vår, men jeg har inntrykk av at folk tok denne virus-runden med mindre hysteri enn forrige SARS-runde. Men det kan jeg ikke være helt sikker på ettersom jeg ikke har beveget meg ute i samfunnet, men jeg har jo hatt kontakt med en del folk per telefon. Men det virker uansett som om folk er blitt mer vant til disse virus-epidemiene må, antagelig fordi det har vært en del av dem de siste femten årene. Er vel bare noe vi må bli vant til. Men jeg er glad for at jeg kan studere og jobbe hjemmefra, for ikke søren om jeg skal ha q-tips opp i lillehjernen igjen. 

Anonymkode: 7e974...3dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri testet meg. Har også sykt lyst å dra på harryhandel til Finland. Håper jeg får vaksine snart så jeg kan dra dit uten å måtte teste meg.

Anonymkode: a988d...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt koronatest, men har litt lyst til å kjenne hvordan det er. 🤭

Endret av Gjenferdet
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri tatt test, har ikke hatt noen symptomer noen gang eller vært nærkontakt. Kjenner heller ingen som har hatt korona. 

Anonymkode: d6596...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...